Въпрос към колегите.
Модератор: Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Въпрос към колегите.
Имам един малко тъп въпрос - слагате ли нещо пред радиатора през зимата? Преди БМВ-то карах една изкривена Витара бях свикнал през зимата да набутвам слънцезащитния екран (за предното стъкло и таблото) между решетката и радиатора. Само така двигателчето държеше нормална работна температура и имаше някакво отопление в купето. На Х-икса стрелката на термометъра през лятото стоеше точно на средата, на средното деление на скалата. Днес (при темепература около нулата) стрелката стоеше едно деление наляво (към синьото). Отоплението си работеше нормално, но все пак се замислих дали да не набутам екрана пред радиатора... Даже загледах под капака - може да се постави над интеркулера и да се сгъне така, че да не закрива целия радиатор, ами да остане една ивица свободна. Вие какво бихте посъветвали по въпроса?
Последна промяна Borymeckata на 23 Дек 2012, 19:32, променена общо 1 път
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Въпрос към колегите.
Да не пускам нова тема за такава дреболия: вчера си купих за 8 лева от пазара една дреболия - дигитален волтметър.



Устройството явно е ментеливо, но като го включих - работи.



Индикацията не е толкова калпава, колкото изглежда на картинките. Снимах го през деня, на силна светлина. Иначе на по-тъмно, индикацията е доста отчетлива. Това е, просто споделям, че съм доволен от този волтметър, поне за момента върши работа.



Устройството явно е ментеливо, но като го включих - работи.



Индикацията не е толкова калпава, колкото изглежда на картинките. Снимах го през деня, на силна светлина. Иначе на по-тъмно, индикацията е доста отчетлива. Това е, просто споделям, че съм доволен от този волтметър, поне за момента върши работа.
Excellent! Steven is my name!
- batzlati
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: 21.03.2008
- Местоположение: Созопол
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d
- Мечтае да кара: карах почти всичко
Re: Въпрос към колегите.
Borymeckata написа:Имам един малко тъп въпрос - слагате ли нещо пред радиатора през зимата? Преди БМВ-то карах една изкривена Витара бях свикнал през зимата да набутвам слънцезащитния екран (за предното стъкло и таблото) между решетката и радиатора. Само така двигателчето държеше нормална работна температура и имаше някакво отопление в купето. На Х-икса стрелката на термометъра през лятото стоеше точно на средата, на средното деление на скалата. Днес (при темепература около нулата) стрелката стоеше едно деление наляво (към синьото). Отоплението си работеше нормално, но все пак се замислих дали да не набутам екрана пред радиатора... Даже загледах под капака - може да се постави над интеркулера и да се сгъне така, че да не закрива целия радиатор, ами да остане една ивица свободна. Вие какво бихте посъветвали по въпроса?
Колега , смени термостата и няма да ти се налага да правиш такива гимнастики

- DIDO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 11.07.2003
- Местоположение: Пловдив
- Кара: BMW X3 3.0d '04
Re: Въпрос към колегите.
Колега, никакви прегради за въздушния поток към радиатора.
Проблема ти е в термостатите, но в кой не е ясно.
Смени ги и двата и стрелката ще стои на 12 часа, при всякакви
условия.
При изправна охладителна система, не трябва да мърда изобщо.
Проблема ти е в термостатите, но в кой не е ясно.
Смени ги и двата и стрелката ще стои на 12 часа, при всякакви
условия.
При изправна охладителна система, не трябва да мърда изобщо.
BMW - Усещане за автомобил
- top
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 288
- Регистриран на: 17.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Х1 2.3d,MB SL350,MB E350d
Re: Въпрос към колегите.
И при мен сега през зимата е така, стрелката не е по средата а някъде преди това и стои към синьото а лятото ковеше точно горе. Какви са тия два термостата ? Извинявам се за въпроса, просто за пръв път имам BMW и то с 3 литров дизел и не съм наясно.
- DIDO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 11.07.2003
- Местоположение: Пловдив
- Кара: BMW X3 3.0d '04
Re: Въпрос към колегите.
Единият е основният /големият/ термостат, другия е на EGR клапана.
Големият /номер 4/:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PB51&mospid=47791&btnr=11_3465&hg=11&fg=35
EGR термостата /номер 8/:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PB51&mospid=47791&btnr=11_3597&hg=11&fg=50
Може първо да смените този на EGR, че се сменя лесно, ако не се оправи, тогава и другият, че си има разглобяване.
Големият /номер 4/:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PB51&mospid=47791&btnr=11_3465&hg=11&fg=35
EGR термостата /номер 8/:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PB51&mospid=47791&btnr=11_3597&hg=11&fg=50
Може първо да смените този на EGR, че се сменя лесно, ако не се оправи, тогава и другият, че си има разглобяване.
BMW - Усещане за автомобил
- LABRISS
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 22.03.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: 3.0 CSi
Re: Въпрос към колегите.
DIDO написа:Единият е основният /големият/ термостат, другия е на EGR клапана.
Големият /номер 4/:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PB51&mospid=47791&btnr=11_3465&hg=11&fg=35
EGR термостата /номер 8/:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PB51&mospid=47791&btnr=11_3597&hg=11&fg=50
Може първо да смените този на EGR, че се сменя лесно, ако не се оправи, тогава и другият, че си има разглобяване.
Много точно го е казал колегата.Първо пробвайте с по-лекия да смените и ако не е от него - и другият.Азтака направих и не се налагаше да сменям големия.А нещо по-висок разход на гориво не усетихте ли? Защото аз така го хванах.А стрелката си ми показваше работна температура а в действителност тя не беше такава ...
The only thing to FEAR is running put of BEER!
- batzlati
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: 21.03.2008
- Местоположение: Созопол
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d
- Мечтае да кара: карах почти всичко
Re: Въпрос към колегите.
На 100% има по-висок разход. Вероятно на колегата не му е направило впечатление.
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Въпрос към колегите.
Не мога да кажа нищо за разхода, това беше първото ми излизане на сняг. Всъщност, вероятно е било първото и за колата, защото тази пролет е докарана от Италия. Знам, че температурата е доста важна за работата на дизела, затова и поставих въпроса.
Excellent! Steven is my name!
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Въпрос към колегите.
Свали първо малкия термостат този на егр-а изчакай малко истине и духни през него ако пропусне въздуха да мине направо го сменяй ако не пропуска значи е ок и се насочи към големия те не заминава толкова теростатите колкот се чупят пластмасовит крачета които ги държат и както са писали колегите никакви прегради не ти трябват
Барай шишарката Минкеее ....
- homey
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 126
- Регистриран на: 6.12.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е53
- Мечтае да кара: Боинг 777
Re: Въпрос към колегите.
Аз миналата зима имах подобен проблем, стрелката не стоеше вертикално. Реших да сменям термостат и се оказа, че фабрично имам само 1. След смяната всичко е наред. Автомобилът е 3.0D 2004 г.
- batzlati
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: 21.03.2008
- Местоположение: Созопол
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d
- Мечтае да кара: карах почти всичко
Re: Въпрос към колегите.
homey написа:Аз миналата зима имах подобен проблем, стрелката не стоеше вертикално. Реших да сменям термостат и се оказа, че фабрично имам само 1. След смяната всичко е наред. Автомобилът е 3.0D 2004 г.

И моята Х5-ца е така.
Re: Въпрос към колегите.
С моя бензинов звяр не съм имал такива проблеми, споре дмен е редно да смениш термостатите. Моята съм я засякъл на минус 15градуса от момента на запалването до изправяне на стрелката минават точно 8минути 

13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани