Въпрос относно автоматична скоросна кутия
Модератор: Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Въпрос относно автоматична скоросна кутия
При продължителен престой с работещ двигател / например светофар / да се поставя ли лоста в положение N.
- TPAKTOP
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 434
- Регистриран на: 20.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: М5 с шпер, а за Х5 не съм сигурен
Re: Въпрос относно автоматична скоросна кутия
kitov написа:При продължителен престой с работещ двигател / например светофар / да се поставя ли лоста в положение N.
Чеснтно казано не виждам логика да включваш на N. Ако ще съм на по-дълго чакане бих избрал P защото поне мога да си махна крака от спирачката(ако съм под наклон). Това с освобождаването на N съм го виждал само при бакшишите с автоматици но може да има някакво значение. Но по задръстванията винаги трябва леко да се придвижваш напред и според мен е по-добре да си седиш на спирачката макар да не е много добре за спирачната ти система като цяло.
ПС Не съм спец! Мнението си е лично мое и е по моя начин на каране!

- cww
- Д-р Хаос
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 26.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)
Re: Въпрос относно автоматична скоросна кутия
Аз лично като стоя на светофар повече от 30 секунди цъкам P. Дали е правилно не знам, но поне както каза колегата мога да си махна крака от спирачката.
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD
Re: Въпрос относно автоматична скоросна кутия
В Германия кат си зема рент а кар повечето са със старт-стоп система и сама си гасне.
И тва в бяла държава дет се чака по 30 сек
Еле па у софийските задръствания направо си я гася имайки в предвид че:
- повече от 2-3 коли не минават особено ако чакам за ляв завой
- първия винаги си бърка в носа/гримира/говори по телефона, блее ...
И тва в бяла държава дет се чака по 30 сек
Еле па у софийските задръствания направо си я гася имайки в предвид че:
- повече от 2-3 коли не минават особено ако чакам за ляв завой
- първия винаги си бърка в носа/гримира/говори по телефона, блее ...
Re: Въпрос относно автоматична скоросна кутия
Има ли вече старт-стоп система и при автоматиците?
Питам, защото до сега съм я срещал само при BMW с ръчна скоростна кутия. Там повторното запалване на двигателя ставаше след натискане на съединителя.
Питам, защото до сега съм я срещал само при BMW с ръчна скоростна кутия. Там повторното запалване на двигателя ставаше след натискане на съединителя.
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Въпрос относно автоматична скоросна кутия
Както колегата Трактор е казал, няма смисъл да даваш на N. Или си стой на D, или слагай направо на P - така поне кракът няма да е на спирачката.
Аз пък имам някаква система "auto hold", която автоматично ми държи спирачката натисната, след като спре колата. Кеф.
Аз пък имам някаква система "auto hold", която автоматично ми държи спирачката натисната, след като спре колата. Кеф.
I love the sound of V8 in the morning...
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Въпрос относно автоматична скоросна кутия
Roman 1 написа:Има ли вече старт-стоп система и при автоматиците?
Питам, защото до сега съм я срещал само при BMW с ръчна скоростна кутия. Там повторното запалване на двигателя ставаше след натискане на съединителя.
Новият 8-степенен автомат на ZF поддържа старт/стоп.
I love the sound of V8 in the morning...
Re: Въпрос относно автоматична скоросна кутия
Аз не оставям колата на N,ползвам P,мисля че при неутрал скоростната кутия остава на сухо и скоростите не се омасяват правилно.
Според мен всички бакшиши на светофар бият свободна - ако ги шибнат отзад да спечелят и отпред.Шамар да е,аванта да е
Според мен всички бакшиши на светофар бият свободна - ако ги шибнат отзад да спечелят и отпред.Шамар да е,аванта да е

- cww
- Д-р Хаос
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 26.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)
Re: Въпрос относно автоматична скоросна кутия
msi200 написа:Както колегата Трактор е казал, няма смисъл да даваш на N. Или си стой на D, или слагай направо на P - така поне кракът няма да е на спирачката.
Аз пък имам някаква система "auto hold", която автоматично ми държи спирачката натисната, след като спре колата. Кеф.
Не си само ти

Всички Е70-ки, които съм виждал имат Auto Hold.
А от Старт-Стоп системата не знам дали може да има по-тъпо нещо. Винаги, когато съм карал кола с такава я изключвам моментално. Особено зимно време - тъкмо ми загрее колата и оп гасне...айде нема нужда. Все ще преглътна 1-2 литра нафта повече.
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD
Re: Въпрос относно автоматична скоросна кутия
cww написа:от Старт-Стоп системата не знам дали може да има по-тъпо нещо. Винаги, когато съм карал кола с такава я изключвам моментално
Въздържах се да го напиша по-горе, но и аз считам, че е голям ......
Re: Въпрос относно автоматична скоросна кутия
Абсолютно, тази Старт-Стоп система е голяма простотия. Мен лично много ме съмнява дали, дори и 1 литър може да се спести с нея..... и к'во от т'ва. 

- eMotion
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: 19.09.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 фейслифт + Ауди А4, 2 TFSI 4x4
- Мечтае да кара: същото
- Детайли за колата: Е90, фейслифт, двойка дизел, автомат, черната перла и други шукарийки:).
Re: Въпрос относно автоматична скоросна кутия
Roman 1 написа:Има ли вече старт-стоп система и при автоматиците?
Питам, защото до сега съм я срещал само при BMW с ръчна скоростна кутия. Там повторното запалване на двигателя ставаше след натискане на съединителя.
Има старт-стоп система при автоматиците, не само при новото X3, но и при новото Ауди А7. Все пак ефекта от тази система е доста минимален и мисля, че е под 0,5 литра дизел на 100 км. градско, но все пак зависи колко стоиш по сфетофарите. Но наистина зимата не е много приятно да ти гасне колата и да стоиш на студено:).
http://emotion3.snimka.bg/automobiles/podpis.419455
Мерцедес карат женкари, БМВ - мъжкари!
Мерцедес карат женкари, БМВ - мъжкари!
- sinbad0
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 195
- Регистриран на: 6.12.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520d
- Детайли за колата: 520d 177p.s. E60
Re: Въпрос относно автоматична скоросна кутия
Старт стоп ама какво става с фаровете,климатика,подгревката на стъклата и седалките????музиката????
С моите маршрути ще се прецака всичко с Старт-стоп система ,да не говориме за скоростите.Никога няма да изключа колата на N,P няма никакъв смисъл,това което ще спестиме няма да го усетиме,най много да изхабиме някой чарколяк по колата.
С моите маршрути ще се прецака всичко с Старт-стоп система ,да не говориме за скоростите.Никога няма да изключа колата на N,P няма никакъв смисъл,това което ще спестиме няма да го усетиме,най много да изхабиме някой чарколяк по колата.
Re: Въпрос относно автоматична скоросна кутия
X300 написа:Аз не оставям колата на N,ползвам P,мисля че при неутрал скоростната кутия остава на сухо и скоростите не се омасяват правилно.
Според мен всички бакшиши на светофар бият свободна - ако ги шибнат отзад да спечелят и отпред.Шамар да е,аванта да е
Това за мазането има нещо вярно,но не е точно.Разликата между P -N е единствено,че на положение P се блокира кардана чрез опашката на автоматика,мазането и в двата случая е еднакво.Друг е въпроса при висока скорост на Неутрална...
На светофар винаги минавам на неутрална,по-малко се натоварва ''съединителя''основния ,по-малък разход.
- rafa224
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 G05
Re: Въпрос относно автоматична скоросна кутия
Темата май е малко стара, но не видях никой да казва нещо за минаване на неутрална (N) в движение при спускане например?
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани