Да надникнем в автоматика (GM5)

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: Да надникнем в автоматика (GM5)

Мнение от Borymeckata » 25 Апр 2013, 16:10

Още преди две седмици разкачих привода на кутията и измъкнах уплътнението на вала, но все не остава време да напиша... Ако на някой му е интересно - да гледа албума:

http://borymeckata.snimka.bg/automobiles/gm5-2.747790.0.big

Уплътнението на вала на привода (което понякога тече) се оказа не семеринг, а обикновен гумен пръстен, с малко по-особено сечение. Явно с времето губи елестичност и протича масло между него и вала:
Изображение

Изображение

Затова и БМВ са разработили специален инструмент за подмяна на това уплътнение без да се разглобява кутията, само от външната страна. Могли са (според мен) да направят малко по-голям отвора и да сложат истински семеринг, с пружинка. Но какво и да е...

Нещо изненадващо - на електрическия превключвател на кутията пише 08 като година. Това е много странно, тези кутии произвеждани ли са толкова късно? Или пък превключвателят е дал дефект и е сменяван с нов? Но не изглежда като резервна част, поне по маркировките изглежда да си е оригинален... Честно казано, в това хубаво време нещо нямам желание да ръчкам по кутията.
Excellent! Steven is my name!

Предишна

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook