Да надникнем в автоматика (GM5)
Модератор: Технически модератори
16 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Да надникнем в автоматика (GM5)
Още преди две седмици разкачих привода на кутията и измъкнах уплътнението на вала, но все не остава време да напиша... Ако на някой му е интересно - да гледа албума:
http://borymeckata.snimka.bg/automobiles/gm5-2.747790.0.big
Уплътнението на вала на привода (което понякога тече) се оказа не семеринг, а обикновен гумен пръстен, с малко по-особено сечение. Явно с времето губи елестичност и протича масло между него и вала:


Затова и БМВ са разработили специален инструмент за подмяна на това уплътнение без да се разглобява кутията, само от външната страна. Могли са (според мен) да направят малко по-голям отвора и да сложат истински семеринг, с пружинка. Но какво и да е...
Нещо изненадващо - на електрическия превключвател на кутията пише 08 като година. Това е много странно, тези кутии произвеждани ли са толкова късно? Или пък превключвателят е дал дефект и е сменяван с нов? Но не изглежда като резервна част, поне по маркировките изглежда да си е оригинален... Честно казано, в това хубаво време нещо нямам желание да ръчкам по кутията.
http://borymeckata.snimka.bg/automobiles/gm5-2.747790.0.big
Уплътнението на вала на привода (което понякога тече) се оказа не семеринг, а обикновен гумен пръстен, с малко по-особено сечение. Явно с времето губи елестичност и протича масло между него и вала:


Затова и БМВ са разработили специален инструмент за подмяна на това уплътнение без да се разглобява кутията, само от външната страна. Могли са (според мен) да направят малко по-голям отвора и да сложат истински семеринг, с пружинка. Но какво и да е...
Нещо изненадващо - на електрическия превключвател на кутията пише 08 като година. Това е много странно, тези кутии произвеждани ли са толкова късно? Или пък превключвателят е дал дефект и е сменяван с нов? Но не изглежда като резервна част, поне по маркировките изглежда да си е оригинален... Честно казано, в това хубаво време нещо нямам желание да ръчкам по кутията.
Excellent! Steven is my name!
16 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани