Да надникнем в Х-драйва.
Модератор: Технически модератори
- goro57
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 13.03.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.
Re: Да надникнем в Х-драйва.
http://www.youtube.com/watch?v=MYwvzYiKn1s
Като,че ли работи само в един сектор.Ама от лупата виждам(без да съм промивал зъбчатката),че е движил и по цялата периферия.Поне така ми се струва, но като,че ли има 180 гр.не използвани.А иначе Колега Боримечка-точно 13 износени зъба.Съвпадението не е случайно.
Хем ми се иска да се реши проблема най-лесно,хем не бива да се забравя,че бавареца е хитра лисица...
при него няма нищо случайно...
и ако си правим някакви упражнения...
да не станем за резил.Но щом затапваме контролния му уред,значи можем и да му бръкнем в задника...
Това предложение на колегата Тони-фрезист и специалист решава много проблема.Основата е много важна(сигурна и спестовна ) и решена.Остава да решите и периферията.Това със шпонките е добра идея,нека специалистите си кажат думата.
Колега Тони,електротехник ми подзказва,че датчика може и да чака 0 или 1,мотора да напъва докато стане,но всичко става мигновенно-ето тука да търсиме изтриването.Ако едно и също нещо,с еднаква мощност, се извърши за различно време-последствията могат да бъдат страшно различни.Ако се съглася с теб,значи за момент на тръгване става въпрос,което съвпада с едно по горе мое мнение.Ама това ми е само мнение и нищо повече.По важно е,че според схемата на теорията, махалото(вилката) няма голям ход(секторен маховик) и това за мен значи,че наистина зъбчатката не прави 360 оборот.
Малее, колеги по тая тема,ще изядете много хляб на сервизите в Сф... (особено като откриете още теми-за съединител например ще ви пратя много снимки)...
Като,че ли работи само в един сектор.Ама от лупата виждам(без да съм промивал зъбчатката),че е движил и по цялата периферия.Поне така ми се струва, но като,че ли има 180 гр.не използвани.А иначе Колега Боримечка-точно 13 износени зъба.Съвпадението не е случайно.
Хем ми се иска да се реши проблема най-лесно,хем не бива да се забравя,че бавареца е хитра лисица...




Това предложение на колегата Тони-фрезист и специалист решава много проблема.Основата е много важна(сигурна и спестовна ) и решена.Остава да решите и периферията.Това със шпонките е добра идея,нека специалистите си кажат думата.
Колега Тони,електротехник ми подзказва,че датчика може и да чака 0 или 1,мотора да напъва докато стане,но всичко става мигновенно-ето тука да търсиме изтриването.Ако едно и също нещо,с еднаква мощност, се извърши за различно време-последствията могат да бъдат страшно различни.Ако се съглася с теб,значи за момент на тръгване става въпрос,което съвпада с едно по горе мое мнение.Ама това ми е само мнение и нищо повече.По важно е,че според схемата на теорията, махалото(вилката) няма голям ход(секторен маховик) и това за мен значи,че наистина зъбчатката не прави 360 оборот.
Малее, колеги по тая тема,ще изядете много хляб на сервизите в Сф... (особено като откриете още теми-за съединител например ще ви пратя много снимки)...

- goro57
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 13.03.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Днес си уплътних няколко часа с кутията. Първо реших да източа маслото от нея, затова я подпрях в "работно положение":




Първо трябваше да отвия двете пробки:

Това става с ключ 16, доста нестандартен размер:




Пуснах маслото да тече в каната и го оставих няколко минути да се изцеди:


Двете пробки са еднакви:

Бръкнах с най-тънкия си пръст в долния отвор и потърках дъното на кутията:

По пръста ми остана малко утайка и сякаш има и стружки...:


Потърках пръста си на чист лист хартия:

По нея остана от утайката, виждат се някакви черни точки и метални стружки:


Завих обратно двете пробки:

И разгледах маслото. Количеството е 0,5 литра, но една част изтече през отвора на актуатора, докато премятах кутията насам - натам:

По повърхността му се виждат някакви примеси. Мисля си - тази операция трябваше да я направя в топло време, сега маслото е по-гъсто:


Изхвърлих маслото - дъното на каната:

Наистина има метални стружки по дъното:


Сега кажете по следния въпрос: Тази утайка и метални стружки в маслото могат ли да се приемат за нормални? Имам предвид - за кутия с верижна предавка и съеднителна муфа, на 90 000км? Не мога да преценя...
И една идея ми хрумна - магнитна пробка. Не виждам никаква причина железните стружки да циркулират в маслото, нали така? Значи - трябва да измислим как да се закрепи магнит на едната пробка.




Първо трябваше да отвия двете пробки:

Това става с ключ 16, доста нестандартен размер:




Пуснах маслото да тече в каната и го оставих няколко минути да се изцеди:


Двете пробки са еднакви:

Бръкнах с най-тънкия си пръст в долния отвор и потърках дъното на кутията:

По пръста ми остана малко утайка и сякаш има и стружки...:


Потърках пръста си на чист лист хартия:

По нея остана от утайката, виждат се някакви черни точки и метални стружки:


Завих обратно двете пробки:

И разгледах маслото. Количеството е 0,5 литра, но една част изтече през отвора на актуатора, докато премятах кутията насам - натам:

По повърхността му се виждат някакви примеси. Мисля си - тази операция трябваше да я направя в топло време, сега маслото е по-гъсто:


Изхвърлих маслото - дъното на каната:

Наистина има метални стружки по дъното:


Сега кажете по следния въпрос: Тази утайка и метални стружки в маслото могат ли да се приемат за нормални? Имам предвид - за кутия с верижна предавка и съеднителна муфа, на 90 000км? Не мога да преценя...
И една идея ми хрумна - магнитна пробка. Не виждам никаква причина железните стружки да циркулират в маслото, нали така? Значи - трябва да измислим как да се закрепи магнит на едната пробка.
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Изкарах кутята навън да я разгледам. Няколко общи изгледа - първо от задната страна:




И от предната страна, откъм скоростната кутия:



Възника ми един въпрос - дали раздатките на автоматиците и ръчните скоростни кутии са еднакви? Направи ми впечатление и друго - кутията е доста оребрена. Някои ребра са явно за якост, но спкаш има и за охлаждане? Интересно, колко може да се нагрее раздатката и при какъв режим на работа?
Няколко детайла, първо от предната страна. Шлиците, където влиза вала от скоростната кутия:

Гуменият тампон за закрепване на кутията към рамката. Малко е закъсан:



Фланецът за закрепване на предния кардан:


И детайли от задната част на кутията. Фланецът на задния кардан:


Шлиците на вала на актуатора - оттук редукторът натяга съединителната муфа:


Надпис на кутията:

Да не се развиват пробките с ударен винтоверт - ОК:

Тампонът от другата страна - скъсан е, мамка му:


Някакво етикетче, залепено на кутията:

И изглед от долната страна:

Двете половини на кутията са уплътнени с някакъв силикон:



И накрая - кутията в багажника на колата ми, пътува към "операционната":






И от предната страна, откъм скоростната кутия:



Възника ми един въпрос - дали раздатките на автоматиците и ръчните скоростни кутии са еднакви? Направи ми впечатление и друго - кутията е доста оребрена. Някои ребра са явно за якост, но спкаш има и за охлаждане? Интересно, колко може да се нагрее раздатката и при какъв режим на работа?
Няколко детайла, първо от предната страна. Шлиците, където влиза вала от скоростната кутия:

Гуменият тампон за закрепване на кутията към рамката. Малко е закъсан:



Фланецът за закрепване на предния кардан:


И детайли от задната част на кутията. Фланецът на задния кардан:


Шлиците на вала на актуатора - оттук редукторът натяга съединителната муфа:


Надпис на кутията:

Да не се развиват пробките с ударен винтоверт - ОК:

Тампонът от другата страна - скъсан е, мамка му:


Някакво етикетче, залепено на кутията:

И изглед от долната страна:

Двете половини на кутията са уплътнени с някакъв силикон:



И накрая - кутията в багажника на колата ми, пътува към "операционната":


Excellent! Steven is my name!
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Принципно магнити има в авоматиците, защото там има т.нар. мозък, който е чувствителен към запушвания и съответно тези стружки са проблем.
Иначе самото им наличие е съвсем нормално, все пак има триене, а и ако маслото никога не е сменяно - това са стружки от напасването на детайлите вътре в първите километри.
Личното ми мнение е да се отвори и разгледа, ако е читава, промивка и ново масло.
Успех
Иначе самото им наличие е съвсем нормално, все пак има триене, а и ако маслото никога не е сменяно - това са стружки от напасването на детайлите вътре в първите километри.
Личното ми мнение е да се отвори и разгледа, ако е читава, промивка и ново масло.
Успех

- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Да надникнем в Х-драйва.
cod-cdbp написа:...
Личното ми мнение е да се отвори и разгледа, ако е читава, промивка и ново масло.
Успех
Натам отива работата, но като се замисля - можем да установим само явна повреда по механизма на кутията. Ако са износени дисковете на съединителя (примерно) - как ще разбереш? Нито им знаеш дебелината като нови, нито е даден някакъв допуск... Да не говорим, че аз поне не съм ги срещал да се предлагат като резервни части... Също за веригата - как ще определиш дали е износена (разтеглена) или е ОК? Ясно е, че ще има някаква хлабина (луфт), но дали е допустим или е повече?
goro57 написа:Като,че ли работи само в един сектор.Ама от лупата виждам(без да съм промивал зъбчатката),че е движил и по цялата периферия.Поне така ми се струва, но като,че ли има 180 гр.не използвани...
Честно казано - не разбирам, как така "е движил по цялата периферия", но все пак "има 180 градуса неизползвани"? Добре е да го уточним... Само за информация - намерих един "майстор", поговорихме половин час с него, обсъдихме възможните варианти за ремонт и му оставих актуатора. Каза, че след седмица ще има резултат, като стане - ще снимам, ще докладвам и ще обсъдим ремонта. Дотогава - стискайте палци да стане...
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Така, продължаваме с разглобяването на кутията. Понеже работя вечерно време, снимките ще бъдат със светкавица, сорри...
Първо свалих фланците за предния и задния кардан. Предния просто го измъкнах с пръсти от шлиците - нищо не го държи и излезе съвсем лесно. Явно с движение в тези шлици се компенсира евентуално преместване на раздатъчната кутия спрямо предния диф. За задния трябваше да сваля една зегерка и също го измъкнах с пръсти от шлиците. Общо взето - фасулска работа:


Задният фланец - вижда се някаква шайба със зегерка, които не съм свалял (засега):

Зегерката, която държи задния фланец - свалих я със специални клещи за зегери. Доста е дебела и яка:



За развиване на болтовете по кутията използвам комплект "гидори" - средна хубост, но с добро качество за цената си и имат (почти) всичко необходимо:

Ето ги всички болтове, които държат двете половини на кутията - два размера са, къси и дълги. Два от дългите по долния край на кутията се развиха доста трудно и явно са корозирали - влизала е влага при тях:


Развих ги с женски торкс Е10 от комплекта:




С леко почукване с дървено трупче успях да "отлепя" двете половини на кутията (бяха залепени със силикон):

Има си нарочно оставени места, където да се чукне, за да се "разлепи" кутията - което ме навежда на мисълта, че тази кутия все пак е предвидена за разглобяване и ремонт.
Дотук - нищо сложно, продължаваме с двете половини на кутията...
Първо свалих фланците за предния и задния кардан. Предния просто го измъкнах с пръсти от шлиците - нищо не го държи и излезе съвсем лесно. Явно с движение в тези шлици се компенсира евентуално преместване на раздатъчната кутия спрямо предния диф. За задния трябваше да сваля една зегерка и също го измъкнах с пръсти от шлиците. Общо взето - фасулска работа:


Задният фланец - вижда се някаква шайба със зегерка, които не съм свалял (засега):

Зегерката, която държи задния фланец - свалих я със специални клещи за зегери. Доста е дебела и яка:



За развиване на болтовете по кутията използвам комплект "гидори" - средна хубост, но с добро качество за цената си и имат (почти) всичко необходимо:

Ето ги всички болтове, които държат двете половини на кутията - два размера са, къси и дълги. Два от дългите по долния край на кутията се развиха доста трудно и явно са корозирали - влизала е влага при тях:


Развих ги с женски торкс Е10 от комплекта:




С леко почукване с дървено трупче успях да "отлепя" двете половини на кутията (бяха залепени със силикон):

Има си нарочно оставени места, където да се чукне, за да се "разлепи" кутията - което ме навежда на мисълта, че тази кутия все пак е предвидена за разглобяване и ремонт.
Дотук - нищо сложно, продължаваме с двете половини на кутията...
Последна промяна Borymeckata на 08 Яну 2013, 9:51, променена общо 1 път
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Предната половина (откъм скоростната кутия):

Гледайте всички снимки тук:
http://borymeckata.snimka.bg/automobiles/atc-400.720979.29422759.big
А аз ще акцентирам само на някои детайли... Съединителната муфа се натяга (зацепва) чрез раздалечаване на тези две лагерчета:



Между тях влиза нещо като въртящ се клин (ще го видите на задната половина от кутията). Този "клин" се задейства от актуатора (после ще го видим как точно действа) и ги раздалечава. Аз пробвах с отвертка:

Усетих противодействието на някаква доста силна пружина. Значи - при липса на усилие от страна на актуатора, лагерчертата избутват "клина" и под действие на пружината се събират - муфата се охлабва (разцепва) и нямаш предно предаване.
Веригата, зъбчатките и двата успокоителя изглеждат прекрасно - сякаш не са работили. Направо не ми се вярва колко добре изглеждат...:



Една загадка за досетливите - това (приличното на космата таблетка) какво е?


Продължавам със задната половина на кутията...

Гледайте всички снимки тук:
http://borymeckata.snimka.bg/automobiles/atc-400.720979.29422759.big
А аз ще акцентирам само на някои детайли... Съединителната муфа се натяга (зацепва) чрез раздалечаване на тези две лагерчета:



Между тях влиза нещо като въртящ се клин (ще го видите на задната половина от кутията). Този "клин" се задейства от актуатора (после ще го видим как точно действа) и ги раздалечава. Аз пробвах с отвертка:

Усетих противодействието на някаква доста силна пружина. Значи - при липса на усилие от страна на актуатора, лагерчертата избутват "клина" и под действие на пружината се събират - муфата се охлабва (разцепва) и нямаш предно предаване.
Веригата, зъбчатките и двата успокоителя изглеждат прекрасно - сякаш не са работили. Направо не ми се вярва колко добре изглеждат...:



Една загадка за досетливите - това (приличното на космата таблетка) какво е?


Продължавам със задната половина на кутията...
Последна промяна Borymeckata на 08 Яну 2013, 9:50, променена общо 1 път
Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Да надникнем в Х-драйва.
И задната част на кутията:

Всички снимки гледайте тук:
http://borymeckata.snimka.bg/automobiles/atc-400.720979.29422783.big
Вътре има помпа, която смуче масло от дъното (картера на кутията) и (изглежда) го вкарва втв вала от скоростната кутия към задния кардан:


Ето го "въртящият се клин", който разделя лагерчетата и натяга )зацепва) съединителната муфа:


На горните снимки се вижда най-тънката му част - откъде започва натягането. Ясно е, че пълен оборот не може да направи, вероятно се завърта на не повече от 180 градуса.
Виждате картера на кутията с пробката за източване:



Всички снимки гледайте тук:
http://borymeckata.snimka.bg/automobiles/atc-400.720979.29422783.big
Вътре има помпа, която смуче масло от дъното (картера на кутията) и (изглежда) го вкарва втв вала от скоростната кутия към задния кардан:


Ето го "въртящият се клин", който разделя лагерчетата и натяга )зацепва) съединителната муфа:


На горните снимки се вижда най-тънката му част - откъде започва натягането. Ясно е, че пълен оборот не може да направи, вероятно се завърта на не повече от 180 градуса.
Виждате картера на кутията с пробката за източване:


Excellent! Steven is my name!
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Ако позволите един коментар - да споделя лични впечатления от кутията:
1. По общото устройство и изработка: Като цяло, изненадващо ми хареса. Кутията изглежда много добре направена - просто и надеждно устройство. Не е пестено от материал, частите са масивни. Цялата кутия е доста тежка и със зор я вдигам. Не видях (поне до момента) пластмасови чаркове, като при актуатора. Всички части изглеждат добре и износването им е минимално, предвид пробега до момента - 90 000км. Не видях нищо притеснително по механиката на раздатката.
2. По ремонтопригодност: Да, кутията е напълно ремонтопригодна. Определено е мислено как ще се разглоби. Досега не видях капуловани части (освен маслената помпа). Всичко се разглобява с ръце и обикновени инструменти, не се изискват някакви специални скоби или други приспособления. Лагерите са стандатрни, не е никакъв проблем да се подмени лагер, семеринг или някаква друга част. Не виждам никаква причина тази кутия да не се ремонтира, а в сервиза да ти предлагат само замяна с нова. Всъщност - сещам се за една причина, но не съм сигурен и за момента няма да я коментирам.
3. По обслужването: Въпреки, че преди разглобяването изцедих маслото през пробката, вътре е останало още доста масло. Има и замърсяване - по всички части се вижда отлагане на метален прах, а на дъното има и стружки. И това е на кутия на 90 000км, представете си как изглежда отвътре такава на 200 или 250 хиляди км., която никога не е отваряна и чистена... Според мен, не е грешка тази процедура (сваляне, отваряне и чистене) да се извърши и на редовна (работеща) раздатка, с цел профилактика и удължаване на живота й.
4. За сервиза: Според мен, тази кутия не строшена, смятам че е напълно редовна и мисля да го докажа. Ако съм прав, възниква въпросът - защо са я сменили в сервиза? Аз лично не виждам никаква повреда в механиката... Колкото и да си баровец и да не ти пука за парите - не виждам причина да хвърляш 4 бона за нова раздатка, ако старата си работи и единственият доказан проблем (до момента) е някаква изронена "найлонова" зъбчатка на актуатора, която сигурно струва 2 лева. Възможно е и да греша, но засега ми изглежда, че "майсторите" в сервиза яко за изработили предишния собственик.
1. По общото устройство и изработка: Като цяло, изненадващо ми хареса. Кутията изглежда много добре направена - просто и надеждно устройство. Не е пестено от материал, частите са масивни. Цялата кутия е доста тежка и със зор я вдигам. Не видях (поне до момента) пластмасови чаркове, като при актуатора. Всички части изглеждат добре и износването им е минимално, предвид пробега до момента - 90 000км. Не видях нищо притеснително по механиката на раздатката.
2. По ремонтопригодност: Да, кутията е напълно ремонтопригодна. Определено е мислено как ще се разглоби. Досега не видях капуловани части (освен маслената помпа). Всичко се разглобява с ръце и обикновени инструменти, не се изискват някакви специални скоби или други приспособления. Лагерите са стандатрни, не е никакъв проблем да се подмени лагер, семеринг или някаква друга част. Не виждам никаква причина тази кутия да не се ремонтира, а в сервиза да ти предлагат само замяна с нова. Всъщност - сещам се за една причина, но не съм сигурен и за момента няма да я коментирам.
3. По обслужването: Въпреки, че преди разглобяването изцедих маслото през пробката, вътре е останало още доста масло. Има и замърсяване - по всички части се вижда отлагане на метален прах, а на дъното има и стружки. И това е на кутия на 90 000км, представете си как изглежда отвътре такава на 200 или 250 хиляди км., която никога не е отваряна и чистена... Според мен, не е грешка тази процедура (сваляне, отваряне и чистене) да се извърши и на редовна (работеща) раздатка, с цел профилактика и удължаване на живота й.
4. За сервиза: Според мен, тази кутия не строшена, смятам че е напълно редовна и мисля да го докажа. Ако съм прав, възниква въпросът - защо са я сменили в сервиза? Аз лично не виждам никаква повреда в механиката... Колкото и да си баровец и да не ти пука за парите - не виждам причина да хвърляш 4 бона за нова раздатка, ако старата си работи и единственият доказан проблем (до момента) е някаква изронена "найлонова" зъбчатка на актуатора, която сигурно струва 2 лева. Възможно е и да греша, но засега ми изглежда, че "майсторите" в сервиза яко за изработили предишния собственик.
Excellent! Steven is my name!
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Чисти я с нафта или бензин и сипвай масло. После тествай докато е пред теб как се държи сподели впечатления
Mного ми е интересно да видя изпълнението на механизма, който задейства актуатора
Косматото хапче е магнит според мен

Mного ми е интересно да видя изпълнението на механизма, който задейства актуатора

Косматото хапче е магнит според мен


- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Да надникнем в Х-драйва.
cod-cdbp написа:Чисти я с нафта или бензин и сипвай масло. После тествай докато е пред теб как се държи сподели впечатления![]()
Mного ми е интересно да видя изпълнението на механизма, който задейства актуатора![]()
Косматото хапче е магнит според мен
Ще опитам да го разглобя тази вечер, но първо трябва да си купя клещи за зегери, с извити "човки" и да работят на разтваряне. Не знам дали ще намеря такива в градеца... Като ми дойде и самият актуатор (сега съм го дал да ми правят изронената зъбчатка), мисля преди да го сглобя да го закача на шлиците на механизма, да го въртя с ръка и да видя как зацепва муфата.
Да, "хапчето" всъщност е магнит със стружки по него, при разглобяването е изпаднал от гнездото си в картера на кутията...

Ще изчистя кутията, но първо мисля да я пръсна на съставни части, щото сега ми е паднала...


Excellent! Steven is my name!
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Въпречки,че нямам общо с Х drive a само правя планове за придобиване на 1
към труда на колегата - нямам думи просто.
Една от рядко интересните технически теми


Една от рядко интересните технически теми
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- shumi66
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 91
- Регистриран на: 22.04.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 320Д или Х3 - 3.0Д
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Браво БОРИМЕЧКА невероятна работа!!!




- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Да надникнем в Х-драйва.
Borymeckata написа:
4. За сервиза: Според мен, тази кутия не строшена, смятам че е напълно редовна и мисля да го докажа. Ако съм прав, възниква въпросът - защо са я сменили в сервиза?
Ако имаше повече такива теми, поддръжката на БМВ-тата нямаше да е толкова скъпа

I love the sound of V8 in the morning...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани