Въпрос относно автоматична скоросна кутия
Модератор: Технически модератори
23 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- vlado6669
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 8.07.2009
- Местоположение: Италия
- Пол: Мъж
- Кара: E53 4.8, X6 2008 и X5 2011 5.0i
- Мечтае да кара: новата М X5 ...
- Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....
Re: Въпрос относно автоматична скоросна кутия
Никога не трябва да се минава на неутрална в движение, лошо за скоростите. И по всякакъв начин избягвайте буксирането, въпреки че в мануала пише до 40 км/ч и до 40 км дистанция (ако не бъркам) НЕ ГО ПРАВЕТЕ! Лек ден!
- rafa224
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 G05
Re: Въпрос относно автоматична скоросна кутия
Точно поради различните мнения зададох въпроса колеги. Току що проведох разговор със специалисти от Дженини 4, сервиз специализиран за ремонт на автоматични скоростни кутии (http://www.gemini4.com/contacts.php). Зададох въпроса за Х5 е70. Техният отговор беше, че не е вредно да се изключва на N (неутрална). Уточнението е, че ако говорим изобщо за нещо вредно, това е при изключване на светофар, защото постоянно изключваме за 30 сек. и пак включваме. За минаване на N при спускане на наклон например няма абсолютно никакъв проблем при работещ двигател. Но ефекта за пестене на гориво ще е минимален защото при N колата подава гориво както при престой на колата, на светофар например, а когато е на скорост не подава гориво. Но тогава има ефекта на убиване на скоростта и действието на спирачка от самият двигател. Изказаните мнения от колеги за липса на масло за смазване на кутията и т.н са верни само при загасен двигател, т.е според тях абсолютно вредно за автоматика е тегленето и спускането при загасен двигател. При работещ двигател скоростната кутия се смазва нормално, независимо дали е на D или N.
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Въпрос относно автоматична скоросна кутия
vlado6669 написа:Никога не трябва да се минава на неутрална в движение, лошо за скоростите. И по всякакъв начин избягвайте буксирането, въпреки че в мануала пише до 40 км/ч и до 40 км дистанция (ако не бъркам) НЕ ГО ПРАВЕТЕ! Лек ден!
Колеги, прави ми впечатление в доста теми - категорични мнения без никакви аргументи. Не можете ли поне да посочите източника на дадената информация - от техническа литература, от познат майстор, чуто на пазара, от личен опит... Без аргументация казаното (написаното) си остава просто едно твърдение.
Excellent! Steven is my name!
- rafa224
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 G05
Re: Въпрос относно автоматична скоросна кутия
Така е. Аз затова сложих линк на сервиза, от който получих информацията:
(http://www.gemini4.com/contacts.php)
(http://www.gemini4.com/contacts.php)
- vlado6669
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 8.07.2009
- Местоположение: Италия
- Пол: Мъж
- Кара: E53 4.8, X6 2008 и X5 2011 5.0i
- Мечтае да кара: новата М X5 ...
- Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....
Re: Въпрос относно автоматична скоросна кутия
В упътването на Е53 на стр. 66 "N Neutral – Idle Select only if your journey is interrupted for a longer period.". Наистина при работещ мотор има мазане и охлаждане на скоростите и при D и N, но пък скоростите получават информация от почти всички датчици и електронни системи за да изберат режима на работа на скоростите в съответствие с мотор, спирачки, стабилизиращи програми и други. Не знам какво е натоварването на елементите и съединителите в скоростите при превключване от N на D в движение или при спряла кола, но пък и не искам да знам и да се затормозявам, просто защото нямам никаква реална причина да минавам на N в движение и не го правя. От друга страна всеки е свободен да си кара колата както желае! Лек ден на всички!
Забравих, пак от мануала, въпреки личната ми позиция да не се дърпа въобще, която не смятам да защитавам : "Towing a vehicle with automatic transmission
1. Place the selector lever in position N
2. Towing speed:
Maximum 45 mph/70 km/h
3. Towing distance:
Maximum 95 miles/150 km
4. Turn the ignition key to position 1 to
ensure that the brake lamps, turn
signal indicators, horn and windshield
wipers remain operative, and
to prevent the steering lock from
engaging
5. Switch on the hazard warning
flashers, comply with country-specific
regulations.

1. Place the selector lever in position N
2. Towing speed:
Maximum 45 mph/70 km/h
3. Towing distance:
Maximum 95 miles/150 km
4. Turn the ignition key to position 1 to
ensure that the brake lamps, turn
signal indicators, horn and windshield
wipers remain operative, and
to prevent the steering lock from
engaging
5. Switch on the hazard warning
flashers, comply with country-specific
regulations.
- bmw545i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 527
- Регистриран на: 19.04.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 545i
- Детайли за колата: E 60
Re: Въпрос относно автоматична скоросна кутия
Аз лично не виждам причина да се минава на N, но весеки сам си решава.
- rafa224
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 G05
Re: Въпрос относно автоматична скоросна кутия
Да всеки си решава дали има причина или не. Важното е да разберем дали е вредно за скоростната кутия или не.
- Sapa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: 12.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 545i
Re: Въпрос относно автоматична скоросна кутия
Вредно би било ако при включване на Д не се изчака пълно зацепване ами се дава газ за тръгване. Това за съжаление е напълно реална ситуация на светофар.
Продавам тунинг кит за 335i на Vishnutuning (http://www.vishnutuning.com/RevIICAN.htm) - тестван 30 хил. км на 390 к.с. и 550 Нм
23 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани