Е53 скоростна кутия
Модератор: Технически модератори
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- BKirov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 187
- Регистриран на: 26.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E70,F10 530d
Re: Е53 скоростна кутия
с нова кутия ще се простя , поради финансови причини , но или втора или ремонт . като ми кажат какво и има пак ще ви попитам виждам че сте доста запознат 

- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Е53 скоростна кутия
Всичко дотук са догадки, даже не знам какъв тип е тази раздатъчна кутия. Разглобявал съм само ATC 400 от Х3, всичко останало ми е "тъмна Индия"...
Разрових малко - изглежда че раздатката е ATC 500:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E53/SAV/Europe/X5_4.4i-N62/LHD/N/2005/may/browse/transfer_box/single_parts_f_transfer_case_atc_500/
Тези са доста разпространени и би трябвало да се намират втора употреба. Въпросът е дали ще уцелиш читава... Не може да се каже в какво състояние е кутията, докато не я сложиш на колата и не я подкараш.
Разрових малко - изглежда че раздатката е ATC 500:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E53/SAV/Europe/X5_4.4i-N62/LHD/N/2005/may/browse/transfer_box/single_parts_f_transfer_case_atc_500/
Тези са доста разпространени и би трябвало да се намират втора употреба. Въпросът е дали ще уцелиш читава... Не може да се каже в какво състояние е кутията, докато не я сложиш на колата и не я подкараш.
Excellent! Steven is my name!
- BKirov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 187
- Регистриран на: 26.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E70,F10 530d
Re: Е53 скоростна кутия
Borymechkata позна , признавам го за голям разбирач
така значи тези шлици между скоростната и раздатката са. Сега ако може препоръки ... този вал се сменял , мога ли да го намеря втора употреба или не... след това , Намерих кутия от 7ма серия , 5HP24, на която ако се разменят някой датчици , камбаната и ставала.... така освен от страна на кутията от страната на раздатката втулката шлиците там и те леко били изронени ... сега какво раздатка втора употеба ли да търся или втулка , втълка втора ръка или нова... ако може цени .ако може нещо да се замени от друго пак идеи.. съжалявам че така пиша но наистина ме припират финансите и искам да ми излезе най-икономично.
благодаря ви предварително.


- goro57
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 13.03.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Детайли за колата: X5 E70 35d 2009 г.
Re: Е53 скоростна кутия
Само едно мнение – шлиците да се изронят е много странно.Това са най-сигурните и здрави връзки. Ако те са изронени,това означава,че всичко друго е батисано,още повече колега споменаваш „от страната на раздатката втулката шлиците там и те леко били изронени”.
Или сервиза те баламосва,или нещо ти бъркаш...
Или сервиза те баламосва,или нещо ти бъркаш...

- BKirov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 187
- Регистриран на: 26.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E70,F10 530d
Re: Е53 скоростна кутия
ами аз видях как като се раздели кутията от раздатката и падна супер много едно нещо като прах .. беше станало на сол , ами шлиците на кутията 100 % , но ми каза тоя че и на раздатката било хъбаво да се смени втулката... може ли и на раздатката да е станало нещо или.,.?
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Е53 скоростна кутия
И на мен ми изглежда невероятно тези шлици да се изронят просто така, но какво друго да бъде... Значи обрани са външните шлици на "опашката" на скоростната кутия, а вътрешните на раздатката са "малко" повредени, ако разбирам правилно? Опашката ще се смени с нова - това е ясно. Но какво да се прави с раздатката? Вероятно може да се намери само валът и да се смени, но това значи да се разглобява кутията. Илко беше дал линк към някакъв сайт, който предлага части за скоростни и раздатъчни кутии на ZF. Има го в темата за Х-драйва. Сега съм малко зает, но после ще опитам да го потърся.
За мен е интересно ЗАЩО се е получило това, каква е причината? Тази причина трябва да се разбере и да се отстрани, иначе проблемът може да се получи пак и язък за ремонта...
За мен е интересно ЗАЩО се е получило това, каква е причината? Тази причина трябва да се разбере и да се отстрани, иначе проблемът може да се получи пак и язък за ремонта...
Excellent! Steven is my name!
- BKirov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 187
- Регистриран на: 26.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E70,F10 530d
Re: Е53 скоростна кутия
искаш да кажеш , че да се изронят шлиците е доста съмнително ? от много натоварване може ли да се получи... ? и другият ми въпрос е че когато купих колата преди няколко месеца са ми я дали с 2 различи преди и задни гуми 255/50 , 275 /45 .... може ли и от това да се е получило .. много ясно че моментално сменям гумите.
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Е53 скоростна кутия
Гумите могат да с различни размери, важното е външният им диаметър да е еднакъв. Това трябва да се провери по спецификацията на колата, ако й дават като възможни такива размери гуми - значи няма проблем.
Защо са се изронили тези шлици...?? Натоварване ясно че има, но нали възелът е изчислен за него, при това - с някакъв запас за сигурност. При нормална експлоатация и липса на други проблеми не би трявало да се получи това. Явно има нещо друго, което е предизвикало дефекта. Каква може да е причината?
- Повишено натоварване, примерно от каране с различни гуми. Първо трябва да замине фрикционната муфа в раздатката, евентуално - верижната предавка, каретата на карданите... Последно (според мен) ще се изронят тези шлици;
- Кутиите са стегнати една към друга с болтове, значи луфт (някакво мърдане) между тях не може да има;
- Несъосност между двата вала - също няма как да се получи, защото по фланците между кутиите има фиксатори, които ги центроват една към друга;
В момента се сещам само за две по-вероятни причини:
- Производствен дефект, някаква шупла или пукнатина в опашката на скоростната кутия. Този дефект се е явявал концентратор на напрежение, с времето се е развивал, счупили са се няколко от шлиците и след тях - останалите, по ефекта на гребена.
- Неправилен ремонт - ако някога нещо е правено по трансмисията и после не е сглобено както трябва. Може външните шлици на скоростната кутия и вътрешните на раздатката да не са пасвали плътно (въпреки, че направо не си представям как може да се получи това...), там да е имало луфт, получавали са се удари при всяко подаване / отнемане на газта и накрая се е счупило.
Второто ми изглежда по-логично, но (пак казвам) - не си представям как може да се получи това, ако на "правилната" кутия е монтирана "правилната" раздатка. По принцип, много по-вероятно е да се обърка нещо при ремонта на колата, отколкото при производството й в завода. Колега, знаеш ли да е пипано нещо по трансмисията на твоя автомобил?
Защо са се изронили тези шлици...?? Натоварване ясно че има, но нали възелът е изчислен за него, при това - с някакъв запас за сигурност. При нормална експлоатация и липса на други проблеми не би трявало да се получи това. Явно има нещо друго, което е предизвикало дефекта. Каква може да е причината?
- Повишено натоварване, примерно от каране с различни гуми. Първо трябва да замине фрикционната муфа в раздатката, евентуално - верижната предавка, каретата на карданите... Последно (според мен) ще се изронят тези шлици;
- Кутиите са стегнати една към друга с болтове, значи луфт (някакво мърдане) между тях не може да има;
- Несъосност между двата вала - също няма как да се получи, защото по фланците между кутиите има фиксатори, които ги центроват една към друга;
В момента се сещам само за две по-вероятни причини:
- Производствен дефект, някаква шупла или пукнатина в опашката на скоростната кутия. Този дефект се е явявал концентратор на напрежение, с времето се е развивал, счупили са се няколко от шлиците и след тях - останалите, по ефекта на гребена.
- Неправилен ремонт - ако някога нещо е правено по трансмисията и после не е сглобено както трябва. Може външните шлици на скоростната кутия и вътрешните на раздатката да не са пасвали плътно (въпреки, че направо не си представям как може да се получи това...), там да е имало луфт, получавали са се удари при всяко подаване / отнемане на газта и накрая се е счупило.
Второто ми изглежда по-логично, но (пак казвам) - не си представям как може да се получи това, ако на "правилната" кутия е монтирана "правилната" раздатка. По принцип, много по-вероятно е да се обърка нещо при ремонта на колата, отколкото при производството й в завода. Колега, знаеш ли да е пипано нещо по трансмисията на твоя автомобил?
Excellent! Steven is my name!
- cww
- Д-р Хаос
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 26.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)
Re: Е53 скоростна кутия
За оригинални 19-ки джанти, гумите отпред са с размери 255/50, а отзад - 285/45
Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Е53 скоростна кутия
Може да ми се смеете, но като разсъждавам - стигам до следния извод: нещо е сменявано и в резултат скоростната кутия и раздатката не са една за друга. Явно има различни модификации, които маааалко се разминават с размерите, и е сложено нещо неподходящо - или "дизелова" скоростна кутия, или друга раздатка... В резултат се е получил луфт между шлиците на двете, удари и накрая - счупване. Това е моята версия.
Ето тук се продават части за раздатката:
http://cobratransmission.com/index.php?main_page=index&cPath=3_2229
Има го и главния вал, но няма цена за него:
http://cobratransmission.com/index.php?main_page=product_info&cPath=3_2229&products_id=55153037

За скоростната кутия части се намират по-лесно, има и нови, и втора употреба. Нали е ZF6HP26A? За мен е важно всичко да е точно по спецификациите и да се сглоби внимателно - тогава няма откъде да възникнат проблеми.
Ето тук се продават части за раздатката:
http://cobratransmission.com/index.php?main_page=index&cPath=3_2229
Има го и главния вал, но няма цена за него:
http://cobratransmission.com/index.php?main_page=product_info&cPath=3_2229&products_id=55153037
За скоростната кутия части се намират по-лесно, има и нови, и втора употреба. Нали е ZF6HP26A? За мен е важно всичко да е точно по спецификациите и да се сглоби внимателно - тогава няма откъде да възникнат проблеми.
Excellent! Steven is my name!
- BKirov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 187
- Регистриран на: 26.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E70,F10 530d
Re: Е53 скоростна кутия
Boymechkata
Искам да те попитам също не би ли трябвало всичките 4 гуми да са на 50 диаметър. а не както колегата каза на 50 и на 45 отзад... защото до сега така бяха и всеки казва че не е хубаво това.



Искам да те попитам също не би ли трябвало всичките 4 гуми да са на 50 диаметър. а не както колегата каза на 50 и на 45 отзад... защото до сега така бяха и всеки казва че не е хубаво това.
- cww
- Д-р Хаос
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 26.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)
Re: Е53 скоростна кутия
Гледай моделите джанти и прилежащите размери гуми.
Те хората са ти го написали, няма нужда някой да ти обяснява кое е правилно и кое не.
http://felgenkatalog.auto-treff.com/
Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
Те хората са ти го написали, няма нужда някой да ти обяснява кое е правилно и кое не.
http://felgenkatalog.auto-treff.com/
Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани