"ПЕПЕРУДКИ" на колекторите...болна тема по света и У НАС ...
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
"ПЕПЕРУДКИ" на колекторите...болна тема по света и У НАС ...
Здравейте колеги, пиша ви защото на брат ми колата вчера не работише както трябва и вадеше дим....след посещение до сервиза се оказа, че една от тъй наречените пеперудки в смукателния колектор се е отчупела и единия цилиндър на колата не работи. Тези дни предстои ремонт НО реших да пиша тук тъй като при нашите коли никой не говори за този масов проблем!
Оказа се че много чужди форуми а и в нашия при другите модели се говори много за тях...и за тяхното отстраняване тъй като те се чупят и могат да причинят поражения на двигателите. Става на въпрос за ДИЗЕЛОВИ ДВИГАТЕЛИ след 2001- до колкото разбрах.
Ето една тема да се запознаете...съветите както в родния така и в чуждите форуми е да се отстранят колкото се може по-рано / незабавно!
За повече инфо по проблема тук:
viewtopic.php?f=34&t=195055
Оказа се че много чужди форуми а и в нашия при другите модели се говори много за тях...и за тяхното отстраняване тъй като те се чупят и могат да причинят поражения на двигателите. Става на въпрос за ДИЗЕЛОВИ ДВИГАТЕЛИ след 2001- до колкото разбрах.
Ето една тема да се запознаете...съветите както в родния така и в чуждите форуми е да се отстранят колкото се може по-рано / незабавно!
За повече инфо по проблема тук:
viewtopic.php?f=34&t=195055
- JJunior
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 23.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е65
Re: "ПЕПЕРУДКИ" на колекторите...болна тема по света и У НАС ...
Да, това е наистина доста голям проблем и може и да доведе до доста сериозен ремонт след такова отчупване... Мога само да споделя, че моите ги махнах точно поради тази причина и то навреме. На 6 цилиндър точно беше на ръба самата клапичка да се откъсне от едната страна и да падне в мотора. Лично аз поне не виждам разлика във вървежа на колата...
- jivko81
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 29.08.2006
- Пол: Мъж
- Кара: F01 750LI Xdrive
Re: "ПЕПЕРУДКИ" на колекторите...болна тема по света и У НАС ...
Аз като си обслужвах колата при г-н Илко
(малко като в турските сериали) и сваляхме колектора ги махнахме тея пеперудки, но както писа и колегата по горе, няма никаква разлика при ускорение и т.н. Играели ролята на моторна спирачка или нещо в тоя ред на мисли, за повече инфо да се включи Илко да пише.


Re: "ПЕПЕРУДКИ" на колекторите...болна тема по света и У НАС ...
jivko81 написа:Аз като си обслужвах колата при г-н Илко(малко като в турските сериали) и сваляхме колектора ги махнахме тея пеперудки, но както писа и колегата по горе, няма никаква разлика при ускорение и т.н. Играели ролята на моторна спирачка или нещо в тоя ред на мисли, за повече инфо да се включи Илко да пише.
Колега 730д ли ти е? и как е като ги махна? Аз се чудя дали да махам моите? на брат ми стана белята слава богу като я гасил и се размина с малко по думите на сервиза.
- jivko81
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 29.08.2006
- Пол: Мъж
- Кара: F01 750LI Xdrive
Re: "ПЕПЕРУДКИ" на колекторите...болна тема по света и У НАС ...
pironkov написа:jivko81 написа:Аз като си обслужвах колата при г-н Илко(малко като в турските сериали) и сваляхме колектора ги махнахме тея пеперудки, но както писа и колегата по горе, няма никаква разлика при ускорение и т.н. Играели ролята на моторна спирачка или нещо в тоя ред на мисли, за повече инфо да се включи Илко да пише.
Колега 730д ли ти е? и как е като ги махна? Аз се чудя дали да махам моите? на брат ми стана белята слава богу като я гасил и се размина с малко по думите на сервиза.
730d е моята, а разлика не успях да открия в държането на колата. А твоите не е лошо да ги махнеш, защото като свалихме моя колектор и се оказа че тея пеперудки се държат буквално на косъм, така, че и аз съм се разминал с ремонт явно


Re: "ПЕПЕРУДКИ" на колекторите...болна тема по света и У НАС ...
това и обмислям да направя...някой от Пловдив да ми помогне с това? 

Re: "ПЕПЕРУДКИ" на колекторите...болна тема по света и У НАС ...
jivko81 написа:pironkov написа:jivko81 написа:Аз като си обслужвах колата при г-н Илко(малко като в турските сериали) и сваляхме колектора ги махнахме тея пеперудки, но както писа и колегата по горе, няма никаква разлика при ускорение и т.н. Играели ролята на моторна спирачка или нещо в тоя ред на мисли, за повече инфо да се включи Илко да пише.
Колега 730д ли ти е? и как е като ги махна? Аз се чудя дали да махам моите? на брат ми стана белята слава богу като я гасил и се размина с малко по думите на сервиза.
730d е моята, а разлика не успях да открия в държането на колата. А твоите не е лошо да ги махнеш, защото като свалихме моя колектор и се оказа че тея пеперудки се държат буквално на косъм, така, че и аз съм се разминал с ремонт явно
Колега сам ли ги премахна? Да ми помогнеш с напътствия как да извърша процедурата?
- JJunior
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 23.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е65
Re: "ПЕПЕРУДКИ" на колекторите...болна тема по света и У НАС ...
И как е? Усещаш ли някаква разлика?
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: "ПЕПЕРУДКИ" на колекторите...болна тема по света и У НАС ...
А като ги махнете, после с нещо запушвате ли отворите, както е в този pdf. по-горе показано? На V8 дизела има ли такива ?
- JJunior
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 23.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е65
Re: "ПЕПЕРУДКИ" на колекторите...болна тема по света и У НАС ...
Колега, ако запушиш отворите няма да има откъде да ти влезе въздуха в двигателя ...
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: "ПЕПЕРУДКИ" на колекторите...болна тема по света и У НАС ...
Не колекторите бе колега... а отворите през които минава тялото с оста на клапичките ... но аз се ориентирах - режат се осите и се монтират обратно. Само където не разбрах дали ги има изобщо на М67 или ги няма...
Re: "ПЕПЕРУДКИ" на колекторите...болна тема по света и У НАС ...
Режат се осите направо и си ползваш твоите като тъпички... 
Махайте, че на Брат ми слава богу като палеше на място колата се счупи тази на 6-ти цилиндър...размина се с ремонт под 1000лв....други колеги в нашия форум при счупване в движение са стигали и до 3000....
аз за това отидох да махна моите...при мен всичко беше перфектно защото колата е на малко км....БМВ съветват смяната на колекторите на всеки 80-100к км...по 1000лв без труд...
Тези клапи всъщност са в затворено положение само когато колата работи на място с цел дообработване на изгорелите газове или когато махнете крака от газта...тоест през по-голямата част от времето всъщност са отворени...четох много по английски форуми и всеки казва, че това е най-разумното решение...да се премахнат.

Махайте, че на Брат ми слава богу като палеше на място колата се счупи тази на 6-ти цилиндър...размина се с ремонт под 1000лв....други колеги в нашия форум при счупване в движение са стигали и до 3000....


24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани