Трудно затваряне на врата

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Трудно затваряне на врата

Мнение от Mollov » 28 Дек 2013, 17:44

Имам един много дразнещ проблем с предните врати на Е38-цата. И при двете се иска малко повече сила при затваряне, за да се затворят коректно, а не само да се "закачат" към механизъма. На шоф. врата се иска по-малко усилие, ама на пасажерската трябва да се тресне малко по-силно... и доста дразни...

На какво се дължи това - леко увиснали врати?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 975
Регистриран на: 25.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E34 М50B25
Мечтае да кара: E34 V12
Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU

Re: Трудно затваряне на врата

Мнение от BABHOMED » 28 Дек 2013, 18:29

Обърни внимание като я затваряш бавно точно когато закача механизма ако има провисване веднага ще го видиш спрямо уплътнението на колата .
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
Изображение

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Трудно затваряне на врата

Мнение от Mollov » 28 Дек 2013, 19:21

Ае гледах, ама уж не виждам провисване... или са някви нищожни мм, които чак пък толкова да влиаят на затварянето... :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 1.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW

Re: Трудно затваряне на врата

Мнение от TheFreeRider » 28 Дек 2013, 19:43

Карам е39, но предполагам за седмица е същото. При мен също го имаше този проблем на шофьорската врата. Пробвай да навиеш малко изолирбанд на цилиндричната втулка на купето, която натиска езичето на бравата. Направено е от пластмаса и изглежда често се износва. Ако това се окаже проблемът можеш да си играеш и да настроиш планката, която държи въпросната втулка към купето, на два болта е, но си е играчка. Аз си карам с изолирбанда, черен е и не бие на очи :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Трудно затваряне на врата

Мнение от cod-cdbp » 28 Дек 2013, 20:17

TheFreeRider написа:Карам е39, но предполагам за седмица е същото. При мен също го имаше този проблем на шофьорската врата. Пробвай да навиеш малко изолирбанд на цилиндричната втулка на купето, която натиска езичето на бравата. Направено е от пластмаса и изглежда често се износва. Ако това се окаже проблемът можеш да си играеш и да настроиш планката, която държи въпросната втулка към купето, на два болта е, но си е играчка. Аз си карам с изолирбанда, черен е и не бие на очи :mhihi:


1:1 същия проблем го има при Е34 8)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 126
Регистриран на: 27.07.2011
Пол: Мъж
Кара: ч

Re: Трудно затваряне на врата

Мнение от ljubo73 » 28 Дек 2013, 20:59

cod-cdbp написа:
TheFreeRider написа:Карам е39, но предполагам за седмица е същото. При мен също го имаше този проблем на шофьорската врата. Пробвай да навиеш малко изолирбанд на цилиндричната втулка на купето, която натиска езичето на бравата. Направено е от пластмаса и изглежда често се износва. Ако това се окаже проблемът можеш да си играеш и да настроиш планката, която държи въпросната втулка към купето, на два болта е, но си е играчка. Аз си карам с изолирбанда, черен е и не бие на очи :mhihi:


1:1 същия проблем го има при Е34 8)



И аз бях така . Дори когато износването на пластмасовото цилиндърче стане много голямо ,започват да примигват плафоните , преминавайки през дупки . И аз навих изолирбанд , като колегата .

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Трудно затваряне на врата

Мнение от Mollov » 28 Дек 2013, 21:55

Това с пластмасовия палец го имах на Е36-цата Coupe, ама не знаех, че и при четиривратите може да го има... при Е36 беше повече проблем с примигването на плафоните и бъзикане на алармата, от колкото до самото затваряне на вратата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: Варна/Враца/Селановци
Пол: Мъж
Кара: Е65 745d
Мечтае да кара: Мотор с Кош!
Детайли за колата: Огин!

Re: Трудно затваряне на врата

Мнение от sambeto » 04 Яну 2014, 12:44

И при мойта Е38-ца е така с двете предни врати.
Проблема ми е по скоро с това,че в следствие на по силното затваряне корите дето са горе на вратите(дето почва стъклото) почват да се отварят....и това адски ме дразни.Май са отчупени някакви щипки вътре....а като знам какъв съм майстор :conf:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: Трудно затваряне на врата

Мнение от DLVasilev » 04 Яну 2014, 20:27

sambeto написа:И при мойта Е38-ца е така с двете предни врати.
Проблема ми е по скоро с това,че в следствие на по силното затваряне корите дето са горе на вратите(дето почва стъклото) почват да се отварят....и това адски ме дразни.Май са отчупени някакви щипки вътре....а като знам какъв съм майстор :conf:

Щипките са здрави, отчупва се ръба на кората направена от нещо между корк и пдч и точно този ръб съм го възстановявал с епоксидна смола, мрежа от фибростъкло и метално тиксо. Другия вариант е с лепене ама ако трябва да се сваля после е кофти
Изображение
ATR-42/72

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 9.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е38 725tds

Re: Трудно затваряне на врата

Мнение от emo_ch » 06 Яну 2014, 1:41

TheFreeRider написа:Карам е39, но предполагам за седмица е същото. При мен също го имаше този проблем на шофьорската врата. Пробвай да навиеш малко изолирбанд на цилиндричната втулка на купето, която натиска езичето на бравата. Направено е от пластмаса и изглежда често се износва. Ако това се окаже проблемът можеш да си играеш и да настроиш планката, която държи въпросната втулка към купето, на два болта е, но си е играчка. Аз си карам с изолирбанда, черен е и не бие на очи :mhihi:


Аз имам същия проблем. До сега си нямах никаква идея от къде е. Може ли някой даде някава снимка на тази цилиндрична втулка, че не мога да се сетя коя е.

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Трудно затваряне на врата

Мнение от Mollov » 06 Яну 2014, 9:45

На "закачалката" от към купето, където се хваща "палеца" на вратата :) Един цилиндър е, протрит, няма как да не го видиш :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 14.12.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е 38 740i 1999г.
Мечтае да кара: Lockheed SR-71 Blackbird

Re: Трудно затваряне на врата

Мнение от asennikolov » 14 Яну 2014, 3:01

И при мен предна дясна се затваря по-трудно. Колега Mollov, пиши как си решил проблема, като го оправиш. Не знам дали изолирбанд е най-доброто решение - щом твърдата пластмасова втулка се износва, по-вероятно е изолирбандът да се прокъса много бързо.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Там някъде...
Пол: Мъж
Кара: миньол

Re: Трудно затваряне на врата

Мнение от speedtool » 15 Яну 2014, 1:46

Също добър вариант е просто да си погледнете гумените уплътнения на самите врати(не тези на купето)-понякога се измъкват на места от "улея"-най-вече около стъклото горе и резултата е същия.При мен така беше предна дясна и докато разбера какво ли не се опитвах да регулирам :lol:
Изображение

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Трудно затваряне на врата

Мнение от Mollov » 23 Яну 2014, 14:27

Завъртях по малко "изолирбанд" по тия цилиндърите... интересното е, че на шоф. врата изглежда по-изтъркано, а се затваря вратата по-лесно... както и да е, резултатът - и двете врати се затварят по-лесно, пасажерската все още иска малко повече сила, но поне не колкото преди... дето се вика - има подобрение :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Трудно затваряне на врата

Мнение от tsb_bg » 25 Яну 2014, 13:06

От износени фиксатори на колонката вратата може да не прилепва плътно към рамката, да трака, да не "гаси" осветлението в купето (срещано най-вече при Е36), но не и да не се затваря вратата.
За този дефект обикновено причината е в клеясали панти и по-рядко в самата ключалка на вратата или нерегулирани фиксатори (последното не вярвам да не е правено)
В най-лошия случай същия ефект се получава когато пантите не са съосни (в една равнина) - най често се получава когато колата е паркирана до висок бордюр и при отворена врата някой се тръшне на седалката (това разбира се ако колата не е удряна и с подала макар и малко колонка.

Ако причината е клеясали панти което е най-вероятно проблема се решава сравнително лесно със смазване с масло в аерозолна опаковка (пръска се лесно и прониква по-добре във фугите)
Пръскат се 3-4-5 пъти пантите на контактната повърхност между двете части (добре е да се почистят и пръснат и осите, но аз никога не съм се заигравал толкова). Пръскат се и самите ключалки и по-точно механизма който се завърта около фиксатора на колонката за да заключи вратата.
Като се раздвижат пантите, вратите се затварят "като хладилник". Аз това го правя на 3 коли преди зимата и нямам проблеми. Зора е да се раздвижат първия път, но пак повтарям: не става с еднократно обилно пръскане а постепенно докато маслото изкара чернилката от пантите!

Това е маслото което BMW предлага за ключалките. Аз го ползвам и за пантите.

Номенклатурен номер : 83230301796
Описание : ТЕЧНА ГРЕС 250МЛ. ФЛАКОН
Ед.цена (с ДДС) : 26.24 BGN

Изображение

Следваща

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook