Трудно затваряне на врата
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Трудно затваряне на врата
Имам един много дразнещ проблем с предните врати на Е38-цата. И при двете се иска малко повече сила при затваряне, за да се затворят коректно, а не само да се "закачат" към механизъма. На шоф. врата се иска по-малко усилие, ама на пасажерската трябва да се тресне малко по-силно... и доста дразни...
На какво се дължи това - леко увиснали врати?
На какво се дължи това - леко увиснали врати?
- BABHOMED
- ентусиаст
-
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: Трудно затваряне на врата
Обърни внимание като я затваряш бавно точно когато закача механизма ако има провисване веднага ще го видиш спрямо уплътнението на колата .
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.


- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Трудно затваряне на врата
Ае гледах, ама уж не виждам провисване... или са някви нищожни мм, които чак пък толкова да влиаят на затварянето... 

- TheFreeRider
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: 1.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW
Re: Трудно затваряне на врата
Карам е39, но предполагам за седмица е същото. При мен също го имаше този проблем на шофьорската врата. Пробвай да навиеш малко изолирбанд на цилиндричната втулка на купето, която натиска езичето на бравата. Направено е от пластмаса и изглежда често се износва. Ако това се окаже проблемът можеш да си играеш и да настроиш планката, която държи въпросната втулка към купето, на два болта е, но си е играчка. Аз си карам с изолирбанда, черен е и не бие на очи 

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Трудно затваряне на врата
TheFreeRider написа:Карам е39, но предполагам за седмица е същото. При мен също го имаше този проблем на шофьорската врата. Пробвай да навиеш малко изолирбанд на цилиндричната втулка на купето, която натиска езичето на бравата. Направено е от пластмаса и изглежда често се износва. Ако това се окаже проблемът можеш да си играеш и да настроиш планката, която държи въпросната втулка към купето, на два болта е, но си е играчка. Аз си карам с изолирбанда, черен е и не бие на очи
1:1 същия проблем го има при Е34


Re: Трудно затваряне на врата
cod-cdbp написа:TheFreeRider написа:Карам е39, но предполагам за седмица е същото. При мен също го имаше този проблем на шофьорската врата. Пробвай да навиеш малко изолирбанд на цилиндричната втулка на купето, която натиска езичето на бравата. Направено е от пластмаса и изглежда често се износва. Ако това се окаже проблемът можеш да си играеш и да настроиш планката, която държи въпросната втулка към купето, на два болта е, но си е играчка. Аз си карам с изолирбанда, черен е и не бие на очи
1:1 същия проблем го има при Е34
И аз бях така . Дори когато износването на пластмасовото цилиндърче стане много голямо ,започват да примигват плафоните , преминавайки през дупки . И аз навих изолирбанд , като колегата .
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Трудно затваряне на врата
Това с пластмасовия палец го имах на Е36-цата Coupe, ама не знаех, че и при четиривратите може да го има... при Е36 беше повече проблем с примигването на плафоните и бъзикане на алармата, от колкото до самото затваряне на вратата.
- sambeto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: Варна/Враца/Селановци
- Пол: Мъж
- Кара: Е65 745d
- Мечтае да кара: Мотор с Кош!
- Детайли за колата: Огин!
Re: Трудно затваряне на врата
И при мойта Е38-ца е така с двете предни врати.
Проблема ми е по скоро с това,че в следствие на по силното затваряне корите дето са горе на вратите(дето почва стъклото) почват да се отварят....и това адски ме дразни.Май са отчупени някакви щипки вътре....а като знам какъв съм майстор
Проблема ми е по скоро с това,че в следствие на по силното затваряне корите дето са горе на вратите(дето почва стъклото) почват да се отварят....и това адски ме дразни.Май са отчупени някакви щипки вътре....а като знам какъв съм майстор

- DLVasilev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Re: Трудно затваряне на врата
sambeto написа:И при мойта Е38-ца е така с двете предни врати.
Проблема ми е по скоро с това,че в следствие на по силното затваряне корите дето са горе на вратите(дето почва стъклото) почват да се отварят....и това адски ме дразни.Май са отчупени някакви щипки вътре....а като знам какъв съм майстор
Щипките са здрави, отчупва се ръба на кората направена от нещо между корк и пдч и точно този ръб съм го възстановявал с епоксидна смола, мрежа от фибростъкло и метално тиксо. Другия вариант е с лепене ама ако трябва да се сваля после е кофти

ATR-42/72
- emo_ch
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 9.05.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е38 725tds
Re: Трудно затваряне на врата
TheFreeRider написа:Карам е39, но предполагам за седмица е същото. При мен също го имаше този проблем на шофьорската врата. Пробвай да навиеш малко изолирбанд на цилиндричната втулка на купето, която натиска езичето на бравата. Направено е от пластмаса и изглежда често се износва. Ако това се окаже проблемът можеш да си играеш и да настроиш планката, която държи въпросната втулка към купето, на два болта е, но си е играчка. Аз си карам с изолирбанда, черен е и не бие на очи
Аз имам същия проблем. До сега си нямах никаква идея от къде е. Може ли някой даде някава снимка на тази цилиндрична втулка, че не мога да се сетя коя е.
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Трудно затваряне на врата
На "закачалката" от към купето, където се хваща "палеца" на вратата
Един цилиндър е, протрит, няма как да не го видиш 


- asennikolov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 14.12.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е 38 740i 1999г.
- Мечтае да кара: Lockheed SR-71 Blackbird
Re: Трудно затваряне на врата
И при мен предна дясна се затваря по-трудно. Колега Mollov, пиши как си решил проблема, като го оправиш. Не знам дали изолирбанд е най-доброто решение - щом твърдата пластмасова втулка се износва, по-вероятно е изолирбандът да се прокъса много бързо.
- speedtool
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Там някъде...
- Пол: Мъж
- Кара: миньол
Re: Трудно затваряне на врата
Също добър вариант е просто да си погледнете гумените уплътнения на самите врати(не тези на купето)-понякога се измъкват на места от "улея"-най-вече около стъклото горе и резултата е същия.При мен така беше предна дясна и докато разбера какво ли не се опитвах да регулирам 

- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Трудно затваряне на врата
Завъртях по малко "изолирбанд" по тия цилиндърите... интересното е, че на шоф. врата изглежда по-изтъркано, а се затваря вратата по-лесно... както и да е, резултатът - и двете врати се затварят по-лесно, пасажерската все още иска малко повече сила, но поне не колкото преди... дето се вика - има подобрение 

Re: Трудно затваряне на врата
От износени фиксатори на колонката вратата може да не прилепва плътно към рамката, да трака, да не "гаси" осветлението в купето (срещано най-вече при Е36), но не и да не се затваря вратата.
За този дефект обикновено причината е в клеясали панти и по-рядко в самата ключалка на вратата или нерегулирани фиксатори (последното не вярвам да не е правено)
В най-лошия случай същия ефект се получава когато пантите не са съосни (в една равнина) - най често се получава когато колата е паркирана до висок бордюр и при отворена врата някой се тръшне на седалката (това разбира се ако колата не е удряна и с подала макар и малко колонка.
Ако причината е клеясали панти което е най-вероятно проблема се решава сравнително лесно със смазване с масло в аерозолна опаковка (пръска се лесно и прониква по-добре във фугите)
Пръскат се 3-4-5 пъти пантите на контактната повърхност между двете части (добре е да се почистят и пръснат и осите, но аз никога не съм се заигравал толкова). Пръскат се и самите ключалки и по-точно механизма който се завърта около фиксатора на колонката за да заключи вратата.
Като се раздвижат пантите, вратите се затварят "като хладилник". Аз това го правя на 3 коли преди зимата и нямам проблеми. Зора е да се раздвижат първия път, но пак повтарям: не става с еднократно обилно пръскане а постепенно докато маслото изкара чернилката от пантите!
Това е маслото което BMW предлага за ключалките. Аз го ползвам и за пантите.
Номенклатурен номер : 83230301796
Описание : ТЕЧНА ГРЕС 250МЛ. ФЛАКОН
Ед.цена (с ДДС) : 26.24 BGN

За този дефект обикновено причината е в клеясали панти и по-рядко в самата ключалка на вратата или нерегулирани фиксатори (последното не вярвам да не е правено)
В най-лошия случай същия ефект се получава когато пантите не са съосни (в една равнина) - най често се получава когато колата е паркирана до висок бордюр и при отворена врата някой се тръшне на седалката (това разбира се ако колата не е удряна и с подала макар и малко колонка.
Ако причината е клеясали панти което е най-вероятно проблема се решава сравнително лесно със смазване с масло в аерозолна опаковка (пръска се лесно и прониква по-добре във фугите)
Пръскат се 3-4-5 пъти пантите на контактната повърхност между двете части (добре е да се почистят и пръснат и осите, но аз никога не съм се заигравал толкова). Пръскат се и самите ключалки и по-точно механизма който се завърта около фиксатора на колонката за да заключи вратата.
Като се раздвижат пантите, вратите се затварят "като хладилник". Аз това го правя на 3 коли преди зимата и нямам проблеми. Зора е да се раздвижат първия път, но пак повтарям: не става с еднократно обилно пръскане а постепенно докато маслото изкара чернилката от пантите!
Това е маслото което BMW предлага за ключалките. Аз го ползвам и за пантите.
Номенклатурен номер : 83230301796
Описание : ТЕЧНА ГРЕС 250МЛ. ФЛАКОН
Ед.цена (с ДДС) : 26.24 BGN

17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани