Проблем с автомат 5hp24

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Майна Таун - Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38
Мечтае да кара: M3 E46
Детайли за колата: Individual Executive 728ILA

Re: Проблем с автомат 5hp24

Мнение от kilikandzer-power » 10 Мар 2012, 8:17

Маслото на автоматичните кутии се сменя на определени километри или години, иначе защо ще се продват филтри и масло за скорости. Който не го е сменял навреме знае, че на около 300к - 350к км. го сменя с кутията или с ремонта на същата. Тези които си го подменят редовно си минват дори и 1 000 000км. без проблем. При ZF за BMW - 1-ва смяна е на 150 000км, 2-ра е след 100 000км и от там всички следващи са през 50 000км докато е жив автомата или колата, ако не се кара колата за 2 години маслото пак си губи свойствата и отново смяна. Надписа на кутиите който буквално преведен означава "Вечно масло гарантирано" не трябва да се тълкува "Не се сменя маслото никога". На прост технически английски означава "Живот на маслото до изтичане на гаранцията", а тя е до 150 000 км.
Изображение
На диностенда виждаш това което очакваш, но на улицата разбираш истината !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 527
Регистриран на: 1.02.2010
Местоположение: Навсякаде и никаде...
Пол: Мъж
Кара: Е38 V8 bi TURBO & Е34 М52
Мечтае да кара: http://www.youtube.com/watch?v=8VOULfir ... re=related

Re: Проблем с автомат 5hp24

Мнение от Дифашир » 10 Мар 2012, 10:52

kilikandzer-power написа: При ZF за BMW - 1-ва смяна е на 150 000км, 2-ра е след 100 000км и от там всички следващи са през 50 000км докато е жив автомата или колата, ако не се кара колата за 2 години маслото пак си губи свойствата и отново смяна. Надписа на кутиите който буквално преведен означава "Вечно масло гарантирано" не трябва да се тълкува "Не се сменя маслото никога". На прост технически английски означава "Живот на маслото до изтичане на гаранцията", а тя е до 150 000 км.


+1 ,и аз съм го чувал това.Също и в Мкар ми бяха казали с малка разлика 1-ва смяна на 140К ,2-ра на 80К ,а следващите през 60К.
А можеш ли да ми обясниш защо на диференциала има табела на която пише ''Life time oil'' (това ясно) но '' No oil change '' ,аз го тълкувам да не се сменя маслото никога,но не мога да си обясня защо?Все пак е масло и си губи качествата,пък и струшки това,онова колкото и да е си има износване.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: Варна/Враца/Селановци
Пол: Мъж
Кара: Е65 745d
Мечтае да кара: Мотор с Кош!
Детайли за колата: Огин!

Re: Проблем с автомат 5hp24

Мнение от sambeto » 10 Мар 2012, 11:31

Дифашир написа:
kilikandzer-power написа: При ZF за BMW - 1-ва смяна е на 150 000км, 2-ра е след 100 000км и от там всички следващи са през 50 000км докато е жив автомата или колата, ако не се кара колата за 2 години маслото пак си губи свойствата и отново смяна. Надписа на кутиите който буквално преведен означава "Вечно масло гарантирано" не трябва да се тълкува "Не се сменя маслото никога". На прост технически английски означава "Живот на маслото до изтичане на гаранцията", а тя е до 150 000 км.


+1 ,и аз съм го чувал това.Също и в Мкар ми бяха казали с малка разлика 1-ва смяна на 140К ,2-ра на 80К ,а следващите през 60К.
А можеш ли да ми обясниш защо на диференциала има табела на която пише ''Life time oil'' (това ясно) но '' No oil change '' ,аз го тълкувам да не се сменя маслото никога,но не мога да си обясня защо?Все пак е масло и си губи качествата,пък и струшки това,онова колкото и да е си има износване.


Аз също съм го чул това от познати в BMW сервизи,че трябва се сменя през определени километри.
Обаче пък имам приятели дето правят само BMW-та,те пък са на мнение че не трябва се сменя и всичко е една индустрия за пари :roll:
И сега на кой да вярвам не знам :mrgreen:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Проблем с автомат 5hp24

Мнение от omegaart » 10 Мар 2012, 13:56

Абе че трябва се сменя , трябва със сигурност , но на колко е вече си е по преценка на производител и на ползвател. Маслото знаем че г/д може да си задържи консистенцията 3-4 години макс , след това е боза и почва ебе нещата. За момента имам сравнително добри новини ама ще видим идния четвъртък и ще споделя.

м/у временно верно ли никои не знае кви са тия индекси с 2-те букви накрая на кутията .. ?

От 535 / 735 не става щото кардана е с по-малък и т.н.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Майна Таун - Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38
Мечтае да кара: M3 E46
Детайли за колата: Individual Executive 728ILA

Re: Проблем с автомат 5hp24

Мнение от kilikandzer-power » 10 Мар 2012, 17:26

Дифашир написа:........... но '' No oil change '' ,аз го тълкувам да не се сменя маслото никога,но не мога да си обясня защо?Все пак е масло и си губи качествата,пък и струшки това,онова колкото и да е си има износване.


'' No oil change '' -този надпис го слагат за да не пипа всеки, а само в лицензиран сервиз или в такъв който знаят какво правят (и на лаптопите слагат надпис да не се отваря, ама как щего изчистиш от прахоляка или ще му смениш вентилатора на процесора като умре). Това е доста дискутирана тема, дори и зад океана. Там всички се чудят за какво са тия надписи при условие, че съгласно сервизните интервали за смяна на смазващите флуиди им подменят на 15 000 мили или 2 години маслото в дифовете и ръчните скорости на БМВ-тата.

П.С. Всеки един голяам производител на масла има таблици със сервизни интервали за смяна на маслото на дадена марка автомобил. Писани са от екипи съставени от инженери работещи в тази област десетилетия наред и е редно да им се доверим ;)
Изображение
На диностенда виждаш това което очакваш, но на улицата разбираш истината !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 527
Регистриран на: 1.02.2010
Местоположение: Навсякаде и никаде...
Пол: Мъж
Кара: Е38 V8 bi TURBO & Е34 М52
Мечтае да кара: http://www.youtube.com/watch?v=8VOULfir ... re=related

Re: Проблем с автомат 5hp24

Мнение от Дифашир » 10 Мар 2012, 20:56

[quote="omegaart"]Абе че трябва се сменя , трябва със сигурност , но на колко е вече си е по преценка на производител и на ползвател. Маслото знаем че г/д може да си задържи консистенцията 3-4 години макс , след това е боза и почва ебе нещата. За момента имам сравнително добри новини ама ще видим идния четвъртък и ще споделя.

м/у временно верно ли никои не знае кви са тия индекси с 2-те букви накрая на кутията .. ?

От 535 / 735 не става щото кардана е с по-малък и т.н.[/quote="omegaart"]

кое му е малкото на кардана?пък и какво те бърка тебе.кутията като гледам е същата ти кардан нали няма да сменяш.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Проблем с автомат 5hp24

Мнение от omegaart » 11 Мар 2012, 2:58

Дифашир написа:кое му е малкото на кардана?пък и какво те бърка тебе.кутията като гледам е същата ти кардан нали няма да сменяш.


Захвата бил различен т.е. тва дето излиза от кутията и хваща кардана ... :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Майна Таун - Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38
Мечтае да кара: M3 E46
Детайли за колата: Individual Executive 728ILA

Re: Проблем с автомат 5hp24

Мнение от kilikandzer-power » 11 Мар 2012, 10:48

omegaart написа:..............м/у временно верно ли никои не знае кви са тия индекси с 2-те букви накрая на кутията .. ? ....


Ето линк с обяснението на буквите означават мотаж от Година до Година. Съответно това значи че имат и някаква разлика, а тя е че имат разлика в предавателните съотношения, затова едните са с диф. 2.81, а другите с диф. 3.15. Има разлика и в електрониката за управление на клапаните на кутията съответно и в компютрите.

http://realoem.lv/showparts.php?lang=en ... 548&gear=A

Като чукнеш в върху номера в най крайната колонка ти показва на кои автомобили се монтира.

Успех с намирането на точния модел, като гледам 5 броя са. Това означава, че шанса е много малък, така че се готви за яко клатене. Колкото ти кажат толкова ще плащаш ако искаш да караш колата ;)
Изображение
На диностенда виждаш това което очакваш, но на улицата разбираш истината !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Проблем с автомат 5hp24

Мнение от omegaart » 11 Мар 2012, 13:08

kilikandzer-power написа:
omegaart написа:..............м/у временно верно ли никои не знае кви са тия индекси с 2-те букви накрая на кутията .. ? ....


Ето линк с обяснението на буквите означават мотаж от Година до Година. Съответно това значи че имат и някаква разлика, а тя е че имат разлика в предавателните съотношения, затова едните са с диф. 2.81, а другите с диф. 3.15. Има разлика и в електрониката за управление на клапаните на кутията съответно и в компютрите.

http://realoem.lv/showparts.php?lang=en ... 548&gear=A

Като чукнеш в върху номера в най крайната колонка ти показва на кои автомобили се монтира.

Успех с намирането на точния модел, като гледам 5 броя са. Това означава, че шанса е много малък, така че се готви за яко клатене. Колкото ти кажат толкова ще плащаш ако искаш да караш колата ;)



Не съм сигурен че е баш така , но със сигурност ще кажа след идния четвъртък.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Проблем с автомат 5hp24

Мнение от anzak » 11 Мар 2012, 13:19

omegaart написа:
Дифашир написа:кое му е малкото на кардана?пък и какво те бърка тебе.кутията като гледам е същата ти кардан нали няма да сменяш.


Захвата бил различен т.е. тва дето излиза от кутията и хваща кардана ... :)

тоя захват така наречената опашка на кутията се сменя и може да се прехвърли от твоята на новата за 1 мин работа е взимай си една кутия сравни номерата дали са същите като на твоята и действай
Барай шишарката Минкеее ....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 16.07.2010
Пол: Мъж
Кара: 740iA
Детайли за колата: 2000 740iA Sport

Re: Проблем с автомат 5hp24

Мнение от victor2k » 12 Мар 2012, 23:23

На моята го смених на 195км в сервиз само за ZF. Казаха така: нямаше нищо счупено или натрошено, няма следа от видимо износване, маслото беше нагоряло! и не можем да ти дадем гаранция колко ще изкара. Казха на 50км да ходя пак, не по-рано. Другото интересно е че оригиналното масло е много добро като параметри и че технологията по вливане е това което дава дълготрайността му.

И преди и сега нямах проблеми. Мой съвет - смяна на маслко и филтър без да му мислите много. И само източване, без 'промивки'

Единствената кирия е че в цената влизаше ъпдейт на firmware на кутията който подобрява работата й. Не мога да го тръдя

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: Варна/Враца/Селановци
Пол: Мъж
Кара: Е65 745d
Мечтае да кара: Мотор с Кош!
Детайли за колата: Огин!

Re: Проблем с автомат 5hp24

Мнение от sambeto » 22 Мар 2012, 15:43

Мисля че следващия линк може да е полезен на някой.Всеки ще си види каква е кутията,да разбере за маслата в нея,и поне за мене беше много важно да разбера какво аджеба означава всеки от символите в модела на кутията.Според цифричката в моя модел кутия на 730d а именно A5S 440Z,означава че тая кутия е предназначена за максимален въртящ момент от 440 Nm....което май ме отказва от чипосването на колата,евентуални проблеми с кутията нещо не ми допада като идея :mrgreen:

http://www.7-forum.com/forum/23/zf-5-gang-automatikgetriebe-olsorten-fuellmengen-162591.html

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 527
Регистриран на: 1.02.2010
Местоположение: Навсякаде и никаде...
Пол: Мъж
Кара: Е38 V8 bi TURBO & Е34 М52
Мечтае да кара: http://www.youtube.com/watch?v=8VOULfir ... re=related

Re: Проблем с автомат 5hp24

Мнение от Дифашир » 23 Мар 2012, 1:59

бреее и аз съм на МАХ ццццц ,както казваш всяка светлинака към чипосването вече изгасна :(

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: Варна/Враца/Селановци
Пол: Мъж
Кара: Е65 745d
Мечтае да кара: Мотор с Кош!
Детайли за колата: Огин!

Re: Проблем с автомат 5hp24

Мнение от sambeto » 23 Мар 2012, 11:20

Дифашир написа:бреее и аз съм на МАХ ццццц ,както казваш всяка светлинака към чипосването вече изгасна :(


И аз бях се засилил да чипосвам....ама хората са си написали какво значат тия цифри и ми стана ясно за какви усилия е проектирана тая кутия.В крайна сметка ми е кеф че го видях,на мене ми беше доста полезно :idea:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1266
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: Sofia/Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: E39 - 540
Мечтае да кара: Trabant

Re: Проблем с автомат 5hp24

Мнение от omegaart » 29 Мар 2012, 19:36

Кутията е сменена и всичко пасна на 100 %

Обаче , не превключва никви предавки.

Кутията е взета от 740

разлики :

моята е с номер - > 1058000003 и компютър 8.55
новата е с номер - > 1058000016 и компютър 8.60.2

Дали това е проблема и ако е може ли да се сменят компютрите ?

p.s.

Понеже и без ECU трябва да може да работи в сервизен режим , откачихме компа и разръчкахме скоростите. Уви пак не помръдва колата ... приемам всякакви идеи.

ПредишнаСледваща

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook