Проблем с автомат 5hp24
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- kilikandzer-power
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Майна Таун - Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38
- Мечтае да кара: M3 E46
- Детайли за колата: Individual Executive 728ILA
Re: Проблем с автомат 5hp24
Маслото на автоматичните кутии се сменя на определени километри или години, иначе защо ще се продват филтри и масло за скорости. Който не го е сменял навреме знае, че на около 300к - 350к км. го сменя с кутията или с ремонта на същата. Тези които си го подменят редовно си минват дори и 1 000 000км. без проблем. При ZF за BMW - 1-ва смяна е на 150 000км, 2-ра е след 100 000км и от там всички следващи са през 50 000км докато е жив автомата или колата, ако не се кара колата за 2 години маслото пак си губи свойствата и отново смяна. Надписа на кутиите който буквално преведен означава "Вечно масло гарантирано" не трябва да се тълкува "Не се сменя маслото никога". На прост технически английски означава "Живот на маслото до изтичане на гаранцията", а тя е до 150 000 км.

На диностенда виждаш това което очакваш, но на улицата разбираш истината !
- Дифашир
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 527
- Регистриран на: 1.02.2010
- Местоположение: Навсякаде и никаде...
- Пол: Мъж
- Кара: Е38 V8 bi TURBO & Е34 М52
- Мечтае да кара: http://www.youtube.com/watch?v=8VOULfir ... re=related
Re: Проблем с автомат 5hp24
kilikandzer-power написа: При ZF за BMW - 1-ва смяна е на 150 000км, 2-ра е след 100 000км и от там всички следващи са през 50 000км докато е жив автомата или колата, ако не се кара колата за 2 години маслото пак си губи свойствата и отново смяна. Надписа на кутиите който буквално преведен означава "Вечно масло гарантирано" не трябва да се тълкува "Не се сменя маслото никога". На прост технически английски означава "Живот на маслото до изтичане на гаранцията", а тя е до 150 000 км.
+1 ,и аз съм го чувал това.Също и в Мкар ми бяха казали с малка разлика 1-ва смяна на 140К ,2-ра на 80К ,а следващите през 60К.
А можеш ли да ми обясниш защо на диференциала има табела на която пише ''Life time oil'' (това ясно) но '' No oil change '' ,аз го тълкувам да не се сменя маслото никога,но не мога да си обясня защо?Все пак е масло и си губи качествата,пък и струшки това,онова колкото и да е си има износване.
- sambeto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: Варна/Враца/Селановци
- Пол: Мъж
- Кара: Е65 745d
- Мечтае да кара: Мотор с Кош!
- Детайли за колата: Огин!
Re: Проблем с автомат 5hp24
Дифашир написа:kilikandzer-power написа: При ZF за BMW - 1-ва смяна е на 150 000км, 2-ра е след 100 000км и от там всички следващи са през 50 000км докато е жив автомата или колата, ако не се кара колата за 2 години маслото пак си губи свойствата и отново смяна. Надписа на кутиите който буквално преведен означава "Вечно масло гарантирано" не трябва да се тълкува "Не се сменя маслото никога". На прост технически английски означава "Живот на маслото до изтичане на гаранцията", а тя е до 150 000 км.
+1 ,и аз съм го чувал това.Също и в Мкар ми бяха казали с малка разлика 1-ва смяна на 140К ,2-ра на 80К ,а следващите през 60К.
А можеш ли да ми обясниш защо на диференциала има табела на която пише ''Life time oil'' (това ясно) но '' No oil change '' ,аз го тълкувам да не се сменя маслото никога,но не мога да си обясня защо?Все пак е масло и си губи качествата,пък и струшки това,онова колкото и да е си има износване.
Аз също съм го чул това от познати в BMW сервизи,че трябва се сменя през определени километри.
Обаче пък имам приятели дето правят само BMW-та,те пък са на мнение че не трябва се сменя и всичко е една индустрия за пари

И сега на кой да вярвам не знам

- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Проблем с автомат 5hp24
Абе че трябва се сменя , трябва със сигурност , но на колко е вече си е по преценка на производител и на ползвател. Маслото знаем че г/д може да си задържи консистенцията 3-4 години макс , след това е боза и почва ебе нещата. За момента имам сравнително добри новини ама ще видим идния четвъртък и ще споделя.
м/у временно верно ли никои не знае кви са тия индекси с 2-те букви накрая на кутията .. ?
От 535 / 735 не става щото кардана е с по-малък и т.н.
м/у временно верно ли никои не знае кви са тия индекси с 2-те букви накрая на кутията .. ?
От 535 / 735 не става щото кардана е с по-малък и т.н.
- kilikandzer-power
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Майна Таун - Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38
- Мечтае да кара: M3 E46
- Детайли за колата: Individual Executive 728ILA
Re: Проблем с автомат 5hp24
Дифашир написа:........... но '' No oil change '' ,аз го тълкувам да не се сменя маслото никога,но не мога да си обясня защо?Все пак е масло и си губи качествата,пък и струшки това,онова колкото и да е си има износване.
'' No oil change '' -този надпис го слагат за да не пипа всеки, а само в лицензиран сервиз или в такъв който знаят какво правят (и на лаптопите слагат надпис да не се отваря, ама как щего изчистиш от прахоляка или ще му смениш вентилатора на процесора като умре). Това е доста дискутирана тема, дори и зад океана. Там всички се чудят за какво са тия надписи при условие, че съгласно сервизните интервали за смяна на смазващите флуиди им подменят на 15 000 мили или 2 години маслото в дифовете и ръчните скорости на БМВ-тата.
П.С. Всеки един голяам производител на масла има таблици със сервизни интервали за смяна на маслото на дадена марка автомобил. Писани са от екипи съставени от инженери работещи в тази област десетилетия наред и е редно да им се доверим


На диностенда виждаш това което очакваш, но на улицата разбираш истината !
- Дифашир
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 527
- Регистриран на: 1.02.2010
- Местоположение: Навсякаде и никаде...
- Пол: Мъж
- Кара: Е38 V8 bi TURBO & Е34 М52
- Мечтае да кара: http://www.youtube.com/watch?v=8VOULfir ... re=related
Re: Проблем с автомат 5hp24
[quote="omegaart"]Абе че трябва се сменя , трябва със сигурност , но на колко е вече си е по преценка на производител и на ползвател. Маслото знаем че г/д може да си задържи консистенцията 3-4 години макс , след това е боза и почва ебе нещата. За момента имам сравнително добри новини ама ще видим идния четвъртък и ще споделя.
м/у временно верно ли никои не знае кви са тия индекси с 2-те букви накрая на кутията .. ?
От 535 / 735 не става щото кардана е с по-малък и т.н.[/quote="omegaart"]
кое му е малкото на кардана?пък и какво те бърка тебе.кутията като гледам е същата ти кардан нали няма да сменяш.
м/у временно верно ли никои не знае кви са тия индекси с 2-те букви накрая на кутията .. ?
От 535 / 735 не става щото кардана е с по-малък и т.н.[/quote="omegaart"]
кое му е малкото на кардана?пък и какво те бърка тебе.кутията като гледам е същата ти кардан нали няма да сменяш.
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Проблем с автомат 5hp24
Дифашир написа:кое му е малкото на кардана?пък и какво те бърка тебе.кутията като гледам е същата ти кардан нали няма да сменяш.
Захвата бил различен т.е. тва дето излиза от кутията и хваща кардана ...

- kilikandzer-power
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Майна Таун - Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38
- Мечтае да кара: M3 E46
- Детайли за колата: Individual Executive 728ILA
Re: Проблем с автомат 5hp24
omegaart написа:..............м/у временно верно ли никои не знае кви са тия индекси с 2-те букви накрая на кутията .. ? ....
Ето линк с обяснението на буквите означават мотаж от Година до Година. Съответно това значи че имат и някаква разлика, а тя е че имат разлика в предавателните съотношения, затова едните са с диф. 2.81, а другите с диф. 3.15. Има разлика и в електрониката за управление на клапаните на кутията съответно и в компютрите.
http://realoem.lv/showparts.php?lang=en ... 548&gear=A
Като чукнеш в върху номера в най крайната колонка ти показва на кои автомобили се монтира.
Успех с намирането на точния модел, като гледам 5 броя са. Това означава, че шанса е много малък, така че се готви за яко клатене. Колкото ти кажат толкова ще плащаш ако искаш да караш колата


На диностенда виждаш това което очакваш, но на улицата разбираш истината !
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Проблем с автомат 5hp24
kilikandzer-power написа:omegaart написа:..............м/у временно верно ли никои не знае кви са тия индекси с 2-те букви накрая на кутията .. ? ....
Ето линк с обяснението на буквите означават мотаж от Година до Година. Съответно това значи че имат и някаква разлика, а тя е че имат разлика в предавателните съотношения, затова едните са с диф. 2.81, а другите с диф. 3.15. Има разлика и в електрониката за управление на клапаните на кутията съответно и в компютрите.
http://realoem.lv/showparts.php?lang=en ... 548&gear=A
Като чукнеш в върху номера в най крайната колонка ти показва на кои автомобили се монтира.
Успех с намирането на точния модел, като гледам 5 броя са. Това означава, че шанса е много малък, така че се готви за яко клатене. Колкото ти кажат толкова ще плащаш ако искаш да караш колата
Не съм сигурен че е баш така , но със сигурност ще кажа след идния четвъртък.
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Проблем с автомат 5hp24
omegaart написа:Дифашир написа:кое му е малкото на кардана?пък и какво те бърка тебе.кутията като гледам е същата ти кардан нали няма да сменяш.
Захвата бил различен т.е. тва дето излиза от кутията и хваща кардана ...
тоя захват така наречената опашка на кутията се сменя и може да се прехвърли от твоята на новата за 1 мин работа е взимай си една кутия сравни номерата дали са същите като на твоята и действай
Барай шишарката Минкеее ....
- victor2k
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 229
- Регистриран на: 16.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 740iA
- Детайли за колата: 2000 740iA Sport
Re: Проблем с автомат 5hp24
На моята го смених на 195км в сервиз само за ZF. Казаха така: нямаше нищо счупено или натрошено, няма следа от видимо износване, маслото беше нагоряло! и не можем да ти дадем гаранция колко ще изкара. Казха на 50км да ходя пак, не по-рано. Другото интересно е че оригиналното масло е много добро като параметри и че технологията по вливане е това което дава дълготрайността му.
И преди и сега нямах проблеми. Мой съвет - смяна на маслко и филтър без да му мислите много. И само източване, без 'промивки'
Единствената кирия е че в цената влизаше ъпдейт на firmware на кутията който подобрява работата й. Не мога да го тръдя
И преди и сега нямах проблеми. Мой съвет - смяна на маслко и филтър без да му мислите много. И само източване, без 'промивки'
Единствената кирия е че в цената влизаше ъпдейт на firmware на кутията който подобрява работата й. Не мога да го тръдя
- sambeto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: Варна/Враца/Селановци
- Пол: Мъж
- Кара: Е65 745d
- Мечтае да кара: Мотор с Кош!
- Детайли за колата: Огин!
Re: Проблем с автомат 5hp24
Мисля че следващия линк може да е полезен на някой.Всеки ще си види каква е кутията,да разбере за маслата в нея,и поне за мене беше много важно да разбера какво аджеба означава всеки от символите в модела на кутията.Според цифричката в моя модел кутия на 730d а именно A5S 440Z,означава че тая кутия е предназначена за максимален въртящ момент от 440 Nm....което май ме отказва от чипосването на колата,евентуални проблеми с кутията нещо не ми допада като идея
http://www.7-forum.com/forum/23/zf-5-gang-automatikgetriebe-olsorten-fuellmengen-162591.html

http://www.7-forum.com/forum/23/zf-5-gang-automatikgetriebe-olsorten-fuellmengen-162591.html
- Дифашир
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 527
- Регистриран на: 1.02.2010
- Местоположение: Навсякаде и никаде...
- Пол: Мъж
- Кара: Е38 V8 bi TURBO & Е34 М52
- Мечтае да кара: http://www.youtube.com/watch?v=8VOULfir ... re=related
Re: Проблем с автомат 5hp24
бреее и аз съм на МАХ ццццц ,както казваш всяка светлинака към чипосването вече изгасна 

- sambeto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: Варна/Враца/Селановци
- Пол: Мъж
- Кара: Е65 745d
- Мечтае да кара: Мотор с Кош!
- Детайли за колата: Огин!
Re: Проблем с автомат 5hp24
Дифашир написа:бреее и аз съм на МАХ ццццц ,както казваш всяка светлинака към чипосването вече изгасна
И аз бях се засилил да чипосвам....ама хората са си написали какво значат тия цифри и ми стана ясно за какви усилия е проектирана тая кутия.В крайна сметка ми е кеф че го видях,на мене ми беше доста полезно

- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Проблем с автомат 5hp24
Кутията е сменена и всичко пасна на 100 %
Обаче , не превключва никви предавки.
Кутията е взета от 740
разлики :
моята е с номер - > 1058000003 и компютър 8.55
новата е с номер - > 1058000016 и компютър 8.60.2
Дали това е проблема и ако е може ли да се сменят компютрите ?
p.s.
Понеже и без ECU трябва да може да работи в сервизен режим , откачихме компа и разръчкахме скоростите. Уви пак не помръдва колата ... приемам всякакви идеи.
Обаче , не превключва никви предавки.
Кутията е взета от 740
разлики :
моята е с номер - > 1058000003 и компютър 8.55
новата е с номер - > 1058000016 и компютър 8.60.2
Дали това е проблема и ако е може ли да се сменят компютрите ?
p.s.
Понеже и без ECU трябва да може да работи в сервизен режим , откачихме компа и разръчкахме скоростите. Уви пак не помръдва колата ... приемам всякакви идеи.
34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани