Автомата в авариен режим, грешка 2

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 11.07.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '95 E38 740i

Автомата в авариен режим, грешка 2

Мнение от afterburner » 26 Сеп 2011, 22:51

След 2 седмици некаране на колата заради смяна на консумативи покрай мотора, както и липса на време, я сглобих, запалих и покарах малко. Акумулаторът беше поспаднал съдейки по скоростта на въртене на стартера, но запали. Покарах я, всичко точно, 20-тина минутно кръгче направих. Прибрах се, оставих я и след 2 часа реших пак да излезна. Тръгвам и проблем - колата едвам тръгва... какво се оказа - авариен режим на автомата. Само 4та и задна.

Прибрах се, прочетох грешката - излиза грешка номер 2 - проблем с "shift lock solenoid". Соленоид, който трябва да ми заключва скоростния лост ако примерно не е натиснат педала на спирачката по време на смяна. Но аз такъв нямам! Моята кола е '95, от Италия, 740iА с M60 и 5HP30 скоростна кутия. Специално преди време бях махал пластмасата около скоростния лост и нямам машинката на илюстрацията - номер 7:

Изображение

Проблема е, че според грешката именно тази машинка прави проблем. Като подробност пише "short to ground", демек явно кабелът отговарящ за този соленоид е окъсил към маса някъде по колата. Проверих и пин номер 2 на компютъра на автомата отговаря за този соленоид.

Има ли възможност нищо, че нямам въпросния соленоид, да имам окабеляването му и то някъде да е направило проблем? В американските форуми веднага предположина, че акумулатора ми е паднал и за това се появява такова странно нещо, но го зареждах 24 часа и пак същото... Идеи? Благодаря предварително! :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 648
Регистриран на: 21.09.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Бмв
Мечтае да кара: Памела Андерсен
Детайли за колата: Поръчкова с фул екстри

Re: Автомата в авариен режим, грешка 2

Мнение от dobromir » 27 Сеп 2011, 9:26

Пробвай колега с нов акумулатор но първо остави колата един ден без акумулатор .. и после като сложиш мощен акумулатор провери дали се е оправил проблемът :) Успех

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 11.07.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '95 E38 740i

Re: Автомата в авариен режим, грешка 2

Мнение от afterburner » 27 Сеп 2011, 9:31

Колата стоя над 24 часа без акумулатор докато моя се зареждаше... когато го сложих беше зареден, показваше 13V без товар и 12.6V с малко товар на таблото на BMW-то и колата си запали като пич...

Имам един 110Ah на една година в добро състояние, с който мога да пробвам като последен вариант и ще видим...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Автомата в авариен режим, грешка 2

Мнение от cod-cdbp » 27 Сеп 2011, 12:01

dobromir написа:Пробвай колега с нов акумулатор но първо остави колата един ден без акумулатор .. и после като сложиш мощен акумулатор провери дали се е оправил проблемът :) Успех


Тази скоростна кутия е капризна на ниски напрежения от акумулатора, така че директно пробвай с зареждането му :yes:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 11.07.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '95 E38 740i

Re: Автомата в авариен режим, грешка 2

Мнение от afterburner » 27 Сеп 2011, 13:54

То там е проблемът, тази кола само 1 път е имала ниско напрежение и тогава акумулаторът беше зареден на зарядно и показваше номинални напрежения... След това си запали като пич и пак я имаше грешката... евентуално ако е тръгнал да си умира вече и при палене да пада на критични нива и тогава да избива грешката... Но поне до като тествах забелязах, че грешката понякога излиза и само на контакт, без да паля колата (с INPA гледам). Довечера ще пробвам с един 110Аh BOSCH S5.

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 11.07.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '95 E38 740i

Re: Автомата в авариен режим, грешка 2

Мнение от afterburner » 28 Сеп 2011, 11:05

Смених акумулатора, преди да го сложа колата беше 15-тина часа без акумулатор... Сложих го и отново грешката... тя се появава още с даването на контакт, не трябва и да я паля, не трябва и да местя лоста в която и да е позиция...

Според документацията на кодовете за кутията трябва проблема да е в пин номер 2 на компютъра на автомата. INPA-та казва "short to ground". Довечера ще замеря дали има късо м/у въпросния пин и масата на колата, ако има ще разглобя конектора и ще го извадя, за да видим дали ще изчезне проблема, пък после ще търся същинското късо... странното е, че аз нямам въпросния соленоид, изобщо липсва при скоростния лост, но пък и нямам букса/кабели там, които не са свързани (може просто да не се виждат и да са някъде под барчето). Може наистина някой кабел да е окъсил...

Някой да има по-добра идея за търсене на проблема? Отделно някой да има идея къде мога да намеря информация за това кой кабел къде минава в колата? Благодаря предварително

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 648
Регистриран на: 21.09.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Бмв
Мечтае да кара: Памела Андерсен
Детайли за колата: Поръчкова с фул екстри

Re: Автомата в авариен режим, грешка 2

Мнение от dobromir » 28 Сеп 2011, 21:48

колега по горе (Стоян) може да ти помогне разбирасе и ако той знае нещо по въпроса успех :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Автомата в авариен режим, грешка 2

Мнение от anzak » 28 Сеп 2011, 22:31

съмнявам се от тази глупост да ти влиза в авариен режим кутията имащ друг проблем ми се струва или този соленоид не е горе на лоста а долу в кутията
Барай шишарката Минкеее ....

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 11.07.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '95 E38 740i

Re: Автомата в авариен режим, грешка 2

Мнение от afterburner » 28 Сеп 2011, 23:32

Утре ще пробвам да намеря кафяво/лилаво и черно/лилаво кабелите, излизащи от компютъра на автомата и ще ги замеря. Кафяво/лилаво трябва да е пин 2, черно/лилаво трябва да е пин 52. Пин 2 е маса, пин 53 е управление на соленоида. Ще пробвам ако трябва и да прекъсна кабелите, за да видя има ли разлика... Иначе и аз имам съмнения, че проблемът не е там, а например в компютъра на автомата... може нещо в него да е изгоряло/изсъхнало и от там да гърми с тази грешка. За жалост нямам как да го проверя.

По всички схеми излиза, че соленоидът е при скоростния лост, а аз го нямам там. Както и нямам заключване на скоростния лост от патрона на ключа до волана. Тоест скоростния лост мога да го движа когато си поискам, независимо дали съм с ключ в колата или на спирачка. Колата от 3те месеца от както я имам все си е била така и работеше. Вярно, че за парите, за които я взех имаше доста проблеми, но този ме хвърли в шах...

Тази седмица през работните дни нямам как да отида при някой с колата, но през уикенда ако има някой желание и идея за помощ - ще съм благодарен ако откликне, за да я закарам колата и да поумуваме заедно. Ако някой има такива желания - нека ми пише едно лично съобщение с телефонен номер или пък тук в темата, за да се разберем. Благодаря предварително!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Автомата в авариен режим, грешка 2

Мнение от cod-cdbp » 29 Сеп 2011, 0:53

Всъщност е срещано явление, и реално може да не е окъсяване, а лош контакт.
Мисълта ми е че при по-старите коли лоста си има ел.селектор, който като се зацапа, кутията механично влиза в подходящата скорост, но електрически - не, което води до грешки. Има го и обратния вариант, който го срещнах на моята кола - лоста е на Д, но лоста на кутията - не съвсем. При което колата се опитва да тръгне, компа на кутията си мисли, че е на Д, но кутията не пуска масло към съответните пакети за да зацепи, при което компа вижда огромна разлика в оборотите на мотора и кардана и бие грешка ;)
Като цяло не смятам, че въпросната част е неразглобяема отливка, така че автора да взима една резерва 2-ра употреба, и да отваря настоящата, хем ще има кола, хем и ще се стигне до практическо разрешаване на проблема :yes:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 11.07.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '95 E38 740i

Re: Автомата в авариен режим, грешка 2

Мнение от afterburner » 29 Сеп 2011, 10:49

Мислиш, че е избирача (електронния при лоста)? Вчера си играх и директно махнах 2те жици (пин 2 и пин 53) от компютъра на автоматика. Те отговарят за shift lock-a. Няма ефект, пак същото. Интересното е, че грешката, която дава си е за shift lock, а не за нещо друго.

С INPA гледах кои скорости се избират от лоста и тя показваше правилните, тоест според мен ел. избирача разчита правилно позициите, поне... Вече ако има друг в кутията... но поне като гледах схемите на входовете/изходите на компютъра на автомата нямаше такива. Общо взето комоютъра само управлява соленоиди и регулатори на налягането в кутията и получава информация за скорост на турбината, изходяща скорост и температура на маслото... Тоест до колкото схващам май жилото, което влиза в кутията, служи само за за Park позицията.

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 11.07.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '95 E38 740i

Re: Автомата в авариен режим, грешка 2

Мнение от afterburner » 29 Сеп 2011, 10:54

Хммм, сега разгледах схемите, замислям се сериозно, дали не е проблем в този ключ номер 8:

Изображение

Въпреки, че грешката няма общо...

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 11.07.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '95 E38 740i

Re: Автомата в авариен режим, грешка 2

Мнение от afterburner » 30 Сеп 2011, 20:03

Днес отново се заиграх и тествах, не е проблемът в position switch-а долу на кутията. INPA показва абсолютно точно на коя предавка е лоста, дори да го размърдам напред/назад пак докато не се смени самата скорост и да каже "щрак" не се променя показанието.

Отделно тествах и друго - трия грешката, махам контакт, давам контакт, проверявам и тя отново се е появила - изобщо без да паля колата, без да мръдвам дори скоростния лост.

Почвам да се съмнявам в състоянието на компютъра на кутията, може там нещо да е дало фира... Ще го сваля и отворя утре, може някой транзистор, отговарящ за shift-lock-а да е дал фира. Замерих напрежението м/у 2ри и 53ти пин - 0.4V.

Ще се радвам, ако някой колега с E38, който има соленоид номер 7 на първата схема от тази тема, замери какви са показанията на буксата на входа на соленоида (при натисната и пусната спирачка и контакт, тогава би трябвало соленоида да се активира).

П.С. Отделно замервах специално напрежението на акумулатора по време на теста - 12.3V, по всички параметри трябва да е достатъчно за да не прави проблем. Дори не е палена колата, че да се получи спад, който да причини грешка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 648
Регистриран на: 21.09.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Бмв
Мечтае да кара: Памела Андерсен
Детайли за колата: Поръчкова с фул екстри

Re: Автомата в авариен режим, грешка 2

Мнение от dobromir » 01 Окт 2011, 16:21

Както каза по горе колегата Анзак явно проблемът е доло в кутията .

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 11.07.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '95 E38 740i

Re: Автомата в авариен режим, грешка 2

Мнение от afterburner » 06 Окт 2011, 2:07

След като всичко бях премерил и нямаше какво друго да е - смених компютъра на автомата - това оправи проблема! Благодаря за съветите на тези, които се отзоваха! Ще пробвам да опека стария компютър за 20-30 минути на 190-200 градуса във фурната, има вариант ако е студена спойка да се оправи.

Следваща

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook