ГТП и диностенд ХД

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

ГТП и диностенд ХД

Мнение от FaceOff » 28 Окт 2020, 0:37

Здравейте колеги, скоро ще трябва да минавам гтп, и се замислих дали да не изключа буксата на раздатката, или другия вариант е xdelete, който скоро мисля да закупя?
И в тази връзка се замислих, дали същото не важи и за диностенд? Да, има динота за 4х4, но няма ли да е по-точен резултата, дори и диното да е за 4х4, ако се мери само задния мост?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1371
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: ГТП и диностенд ХД

Мнение от Kurtov » 28 Окт 2020, 1:35

Какъв е проблема с ГТП и xdrive ?
Според мен с xDelete ще знаеш конете на задните гуми.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: ГТП и диностенд ХД

Мнение от FaceOff » 28 Окт 2020, 2:09

Kurtov написа:Какъв е проблема с ГТП и xdrive ?
Според мен с xDelete ще знаеш конете на задните гуми.
Как какъв е проблема с гтп и хдрайв? Че раздатката е зацепена например, и че при завъртане само на единия мост на валците, ще има голямо триене на фрикционните дискове в нея против волята й :mhihi:
И да, ще знам конете на задния мост с xdelete, но те така или иначе ще са всички налични :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: ГТП и диностенд ХД

Мнение от Nickelback » 28 Окт 2020, 9:36

Точност на дино не търси изобщо :ok: По-скоро кажи при кои ще ходиш да мериш, или марката на диното, ако знаеш :)

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: ГТП и диностенд ХД

Мнение от FaceOff » 28 Окт 2020, 10:53

Овърдрайв, Мустанг, Анатоли.. изненадващо добра комбинация :mhihi:
Качвал съм само една кола на дино досега, но съм се интересувал достатъчно.
Но не е това въпросът, а това, което питах по-горе..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: ГТП и диностенд ХД

Мнение от Nickelback » 28 Окт 2020, 11:19

FaceOff написа:Овърдрайв, Мустанг, Анатоли.. изненадващо добра комбинация :mhihi:

Да ти кажа пък според мен е изненадващо разочароваща комбинация, предвид опита, който имам с нея точно :dunno: Като започнем от полуграмотните динамометрици, минем с оправданието, че видиш ли "нямаш гуми", а те валците вече са по-излъскани от огледало, и стигнем до ограничените възможности на Анатоли като мапер, но последното няма да го коментирам тъй като е до опит с различни машини различни от мейнстрийма, който той няма, за което не е виновен :yes:

FaceOff написа:Качвал съм само една кола на дино досега, но съм се интересувал достатъчно.
Но не е това въпросът, а това, което питах по-горе..

А въпросът май беше:
FaceOff написа:Да, има динота за 4х4, но няма ли да е по-точен резултата, дори и диното да е за 4х4, ако се мери само задния мост?

И накратно отговорът е - не, няма да е по-точен резултатът предвид факта, че по този начин елиминираш инерчения момент и триенето на предния мост и предвид факта, че тоя точно Мустанг няма механизми и математика за определяне на загуби от триене и инерционни загуби, както и за прогнози "на мотор", а точно напротив - ще получиш завишен резултат спрямо 4x4 конфигурация на това дино точно :roll: Затова питах на какво дино ще мериш :yes:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 474
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 525d

Re: ГТП и диностенд ХД

Мнение от kikko » 28 Окт 2020, 11:37

За какво ти е да знаеш мощността,само единия мост,при положение,че колата е 4х4 и имаш загуби и по другия мост. :dunno: Карал съм не една кола на преглед с постоянно зацепено 4х4 и драми не съм имал.
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: ГТП и диностенд ХД

Мнение от FaceOff » 28 Окт 2020, 15:53

Nickelback написа:
FaceOff написа:Овърдрайв, Мустанг, Анатоли.. изненадващо добра комбинация :mhihi:

Да ти кажа пък според мен е изненадващо разочароваща комбинация, предвид опита, който имам с нея точно :dunno: Като започнем от полуграмотните динамометрици, минем с оправданието, че видиш ли "нямаш гуми", а те валците вече са по-излъскани от огледало, и стигнем до ограничените възможности на Анатоли като мапер, но последното няма да го коментирам тъй като е до опит с различни машини различни от мейнстрийма, който той няма, за което не е виновен :yes:

FaceOff написа:Качвал съм само една кола на дино досега, но съм се интересувал достатъчно.
Но не е това въпросът, а това, което питах по-горе..

А въпросът май беше:
FaceOff написа:Да, има динота за 4х4, но няма ли да е по-точен резултата, дори и диното да е за 4х4, ако се мери само задния мост?

И накратно отговорът е - не, няма да е по-точен резултатът предвид факта, че по този начин елиминираш инерчения момент и триенето на предния мост и предвид факта, че тоя точно Мустанг няма механизми и математика за определяне на загуби от триене и инерционни загуби, както и за прогнози "на мотор", а точно напротив - ще получиш завишен резултат спрямо 4x4 конфигурация на това дино точно :roll: Затова питах на какво дино ще мериш :yes:


Точно преизчисляването и 'прогнозите' 'на мотор' за мен са пълно безумие.. и това как се манипулират тези 'данни' от маперите е смехотворно.
Не виждам нищо оптимистично в меренето на Мустанг, напротив, даще е песимистично, спрямо Диноджета. Също така не виждам кое ще направи 'по-оптимистичен' резултата на задно с xdelete, спрямо 4х4? Има си съответните загуби и на задно и с 4х4.. да, няма го свободното въртене на предния мост, диф и раздатката, но нали самия ти говориш за преизчисляване 'на мотор' . Със сигурност ще пробвам по двата начина, просто от любопитство какъв ще е резултата.
Не ми се искаше да коментирам възможностите на Анатоли, моите впечатления също ги вадя от собствен опит, а той е - М57Д25 с 2260 изкара 200 коня и не помня вече колко нютона на гуми със стоков кулер в една адска жега, с кат и егр офф, и брат ми, който тогава караше надута 35ца все се чудеше какво съм правил по тая кола. Сега с Е61 530хд М57Н2 с хибрид 2263, дпф и егр офф си обръща стелките като й задам, а колата е пълна с кво ли не - две детски столчета, поне половин резервоар и аз - 110кг, и едно от най-важните неща за мен - НЕ ПУШИ! Малко мараня само на кик и това е.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: ГТП и диностенд ХД

Мнение от Nickelback » 28 Окт 2020, 16:05

FaceOff написа:Точно преизчисляването и 'прогнозите' 'на мотор' за мен са пълно безумие.. и това как се манипулират тези 'данни' от маперите е смехотворно.

Аз също, а и неколкократно съм го писал, ако си ме чел тука-там. Има известна доза истина в преизчисленото, но методите на определяне не са като при реалните условия на самото мерене. Да речем coastdown теста, какъвто правят повечето модерни дина и активното мерене на инерцията са мерене, съответно на триене, и мерене на инерчен момент, при коренно различни условия. Едното при отсъствие на тяга откъм мотора, другото с активно въртене на паразитните въртящи се маси с прилагане на обратен въртящ момент от валците към същите тези маси. Най-малкото триещите се повърхности им се сменя посоката, да не говорим за вискозитети на масло, триене под товар (да различно е) и т.н. Та идеята за мен е безумна на тия прогнози. А като вкарат и "корекциите" на база атмосферни условия става направо хумористично :mhihi: Затова грам не вярвам на стойност "на мотор".

FaceOff написа:Не виждам нищо оптимистично в меренето на Мустанг, напротив, даще е песимистично, спрямо Диноджета.

Несравними са двете техники на мерене. Естествено, че Мустанга ще покаже стойност по-близка до реалната предвид активния товар най-малкото, особено при мощна (400+ коня) кола :yes:

FaceOff написа:Също така не виждам кое ще направи 'по-оптимистичен' резултата на задно с xdelete, спрямо 4х4? Има си съответните загуби и на задно и с 4х4.. да, няма го свободното въртене на предния мост, диф и раздатката, но нали самия ти говориш за преизчисляване 'на мотор' .

Аз казвам, че резултатът на това дино, за което коментираме, на задно, няма да е същия като мерене на 4x4, не друго. Най-малкото имаш още две гуми създаващи съпротивление (20-30 коня може да има разлика от недонапомпени гуми, пренатегнат от въжетата мост - това съм го коментирал с хора имащи свои диностендове), което този допотопен Мустанг дори не се опитва да измери (по-горния метод дето споменах).
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: ГТП и диностенд ХД

Мнение от FaceOff » 28 Окт 2020, 16:20

Да, чел съм ти мнения, разбира се, и са ми интересни, но си държа на казаното горе, пък и не виждам ти да го оборваш. От чисто любопитство, пък и аз обичам да експериментирам, ти кой мапер в София би използвал, и кое според теб е най-реалистичното дино? Макар за мен диното в никакъв случай не е самоцел, нито бия кикдауни на всеки светофар.. просто обичам да се занимавам..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: ГТП и диностенд ХД

Мнение от Nickelback » 28 Окт 2020, 16:41

FaceOff написа:От чисто любопитство, пък и аз обичам да експериментирам, ти кой мапер в София би използвал, и кое според теб е най-реалистичното дино?

За съжаление не ползвам БГ мапери и трудно бих ти препоръчал, тъй като тия ECU-та, с които се борим не са като тия модерните и оттам идва проблемът :dunno:
Но имам изключително добри впечатления от Николай Николов (https://www.facebook.com/profile.php?id=1401131078), има и дино човекът (истинско и модерно, мисля че беше Maha). Водил съм с него технически дискусии и винаги е бил изключително добре аргументиран за разлика от повечето БГ мапери, които не знаят какво се случва и как работят реално нещата.
А на Анатоли не му оспорвам уменията по мапване на масовите и популярни ECU-та, просто има някои, които "не ги чува" ;)

FaceOff написа:Макар за мен диното в никакъв случай не е самоцел, нито бия кикдауни на всеки светофар.. просто обичам да се занимавам..

И аз така, дори повече се занимавам отколкото да карам :mhihi: :ok:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: ГТП и диностенд ХД

Мнение от FaceOff » 28 Окт 2020, 16:54

Да, за O.E.Motorsport само хубави неща съм чувал, безспорно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: ГТП и диностенд ХД

Мнение от ивчо » 29 Окт 2020, 11:03

FaceOff написа:Как какъв е проблема с гтп и хдрайв? Че раздатката е зацепена например, и че при завъртане само на единия мост на валците, ще има голямо триене на фрикционните дискове в нея против волята й :mhihi:
И да, ще знам конете на задния мост с xdelete, но те така или иначе ще са всички налични :D

Те щото нали, валовете не се въртят в различни посоки за автомобили с AWD/4WD :wave:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: ГТП и диностенд ХД

Мнение от FaceOff » 29 Окт 2020, 11:32

ивчо написа:
FaceOff написа:Как какъв е проблема с гтп и хдрайв? Че раздатката е зацепена например, и че при завъртане само на единия мост на валците, ще има голямо триене на фрикционните дискове в нея против волята й :mhihi:
И да, ще знам конете на задния мост с xdelete, но те така или иначе ще са всички налични :D

Те щото нали, валовете не се въртят в различни посоки за автомобили с AWD/4WD :wave:


То щото може пък и да съм със шпер?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 313
Регистриран на: 19.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: тист
Мечтае да кара: непрекъснато
Детайли за колата: 08' E91 325d - сега; 'E36 316i Compact - сега; '02 E46 330i Touring - преди; '97 Е36 318i Touring - преди; '00 BMW 540iA - преди; '02 BMW E46 330Ci SMG - преди; '99 BMW E36 328i Touring - преди;

Re: ГТП и диностенд ХД

Мнение от Tristaiosemnaiseis » 29 Окт 2020, 12:21

FaceOff написа:Да, за O.E.Motorsport само хубави неща съм чувал, безспорно.


Изключително начетен човек, от който имам много лични впечатления, и все положителни. Една от колите, които сме карали при него беше ремапната от Столично "величие", ноооо някак се усещаше, че колата може повече и решихме да отидем при него за проба - горе-долу от вторият рън и вдигна над 20к.с., и то при по-ниско налягане! 91-цата, която карах до скоро, пак беше правена при него и съм супер доволен! :yes:
Изображение

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook