Гаден шум от компресора на задното окачване
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- Dual_C
- Потребител
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: Каравана-Е61 N57TU Bj2005
- Мечтае да кара: TUpolev 134
Гаден шум от компресора на задното окачване
Привет, преди десетина дни най-после си взех мечтаната кола от Германия и съм страшно доволен от избора си - Е61 N57TU - 01.2005. Вече приключвам със стандартното обслужване и мисля да се насоча към един проблем, който стоеше още при покупката на колата. Състои се в един много проницателен шум докато компресора помпи възглавниците. След покупката направих пълна диагностика тук в България в сервиз на БОШ, не излезе никаква грешка по въздушното окачване. Колата си се вдига на необходимата височина, по таблото и борда не светват никакви предупредителни лампи. След огледа отдолу, спецовете от БОШ заключиха, че шумът идва от износени тампони, които имат за цел да обират вибрациите от работата на компресора. Цената им е около 150лв за двата тампона, т.е относително незначителен разход за подмяна на консуматив. Мисля тия дни да ги поръчвам, но се притеснявам да не би причината да не е само в тях, а самият компресор да си отива и оттам да е станал по-шумен, защото му е зор да направи необходимото налягане.
Ще съм много благодарен ако някой сподели опит с подобен проблем, за да знам как да действам по-нататък.
10х предварително
Ще съм много благодарен ако някой сподели опит с подобен проблем, за да знам как да действам по-нататък.
10х предварително

Последна промяна Dual_C на 27 Яну 2013, 8:17, променена общо 1 път
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Гаден шум от компресора на задното окачване
По принцип компресора се чува отвън и не е приятен звук, особено в подземен гараж примерно.
Но понеже не можем да сравним силата на звука, бих казал че сигналът че нещо не е наред би бил времетраенето и честотата на помпането. Колкото по-дълго помпа, толкова по-ниск налягане прави, т.е. има някакво износване. И колкото по-често го чуваш, толкова по-вероятно е да има някъде пробойна в системата и да издиша. Но това зависи и от употребата - ако редовно товариш някви тежки багажи отзад, е нормално често да се включва. Аз лично моя само тогава го засичам да помпа.
Ако тампоните са отделни от самия компресор - можеш да ги смениш. Ако идват заедно с него, изчакай да видиш дали наистина има проблем и дали ще се наложи смяна на компресора заедно с тампоните.
Но понеже не можем да сравним силата на звука, бих казал че сигналът че нещо не е наред би бил времетраенето и честотата на помпането. Колкото по-дълго помпа, толкова по-ниск налягане прави, т.е. има някакво износване. И колкото по-често го чуваш, толкова по-вероятно е да има някъде пробойна в системата и да издиша. Но това зависи и от употребата - ако редовно товариш някви тежки багажи отзад, е нормално често да се включва. Аз лично моя само тогава го засичам да помпа.
Ако тампоните са отделни от самия компресор - можеш да ги смениш. Ако идват заедно с него, изчакай да видиш дали наистина има проблем и дали ще се наложи смяна на компресора заедно с тампоните.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- venciev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: 12.03.2012
- Местоположение: Свищов
- Пол: Мъж
- Кара: Е61
Re: Гаден шум от компресора на задното окачване
Едва ли е от тампоните,ако помпи често компресора,причината е в него според мен!И с моя беше така,докато не смених самия компресор не миряса....Взех го 2-ра употреба от след фейса кола за 400лв/след 2007/ и оттогава май не съм го чувал да бръмчи....!
Свищов-градът на 100-те първи неща в България!!!
- Dual_C
- Потребител
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: Каравана-Е61 N57TU Bj2005
- Мечтае да кара: TUpolev 134
Re: Гаден шум от компресора на задното окачване
Мисля, че помпи средно 3 пъти за деня за около 10тина секунди след палене. Това в рамките на нормалното ли е според вас при положение, че не товаря нищо отзад. По състоянието на корите в багажника обаче, съдя че доста е товарено от предишния собственик и според мен е възможно да издъхва вече. А не е ли риск да го взема на старо при положение, че животът му е около 4 години 

- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Гаден шум от компресора на задното окачване
Явно издиша системата отнякъде, щом помпи толкова често. При мен когато помпи така за "допълване" са до 5 секунди макс.
Или издишането е в самия компресор, или в соленоидните клапи за двете възглавници (не знам дали не са и те в него), или нататък (въздухопроводите и възглавниците). Първите две са най-вероятни.
Ако може някой да измери налягането което постига компресора - 15 атмосфери трябва да са доколкото знам. При мен като беше свършил компресора и едва я вдигаше, правеше една атмосфера.
Живота на компресора не е универсален - от първите години компресорите просто са зле и заминават бързо. Фейсовите са много по-добре вече, там не знам колко точно държат, ама е доста повече.
Идеята не е да вземеш някакъв компресор на старо. Или трябва да е "рециклиран", или да е от фейсова кола от морга примерно. Иначе ако някой просто си продава стария компресор, най-вероятно за нищо не става.
Или издишането е в самия компресор, или в соленоидните клапи за двете възглавници (не знам дали не са и те в него), или нататък (въздухопроводите и възглавниците). Първите две са най-вероятни.
Ако може някой да измери налягането което постига компресора - 15 атмосфери трябва да са доколкото знам. При мен като беше свършил компресора и едва я вдигаше, правеше една атмосфера.
Живота на компресора не е универсален - от първите години компресорите просто са зле и заминават бързо. Фейсовите са много по-добре вече, там не знам колко точно държат, ама е доста повече.
Идеята не е да вземеш някакъв компресор на старо. Или трябва да е "рециклиран", или да е от фейсова кола от морга примерно. Иначе ако някой просто си продава стария компресор, най-вероятно за нищо не става.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- miroleskov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 614
- Регистриран на: 25.08.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е 61 530d
Re: Гаден шум от компресора на задното окачване
Да се включа и аз в темата.Моето компресор че издава багажа явно-когато натоваря колата с 200 кила от зад и почва да помпа,но после спира и ми изписва грешка.Обаче когато изгася и после запаля няма проблем(няма грешка).Вчера пък спрях на един бордюр с лявата страна на колата горе и като слязох компресора помпеше,оставих лапето на градина,връщам се въртя пак изписва грешка за нивото.
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.
- Dual_C
- Потребител
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: Каравана-Е61 N57TU Bj2005
- Мечтае да кара: TUpolev 134
Re: Гаден шум от компресора на задното окачване
Според мен проблемът ти има вероятност да е в сензорите за нивото, но е възможно да се окаже, че компресорът ти издъхва вече и не смогва да осигури необходимата височина. При мен грешка в нивото не се появява, на диагностика стойностите също са наред, просто често помпи. Затова съм склонен да се съглася с daship, че проблема е механичен, свързан с пропуск в системата- издишане на някой елемент или съединение. Като остане време, смятам да сапунисам караваната яко отдолу и да търся мехури... После ще пиша за резултата.
- miroleskov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 614
- Регистриран на: 25.08.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е 61 530d
Re: Гаден шум от компресора на задното окачване
На каква диагностика мога да проверя налягането с инпа става ли?
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани