Отстраняване на ДПФ / DPF
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Cinder
- ентусиаст
-
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
Баси.. след всичко което изчетох в тая тема, никога не бих си купил дизел 


Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
Cinder написа:Баси.. след всичко което изчетох в тая тема, никога не бих си купил дизел
то стана като филм на ужасите, заради разни безсмислени и безпочвени твърдения

в действителност няма нищо притеснително

и щото колегата VRPerformance, твърдо не иска или не може да обясни принципа на регенерация при дизеловите двигатели на BMW, да ви споделя моите скромни знания... поправете ме, ако греша.
1. компютърът следи налягането във филтъра
2. като се натрупат сажди налягането се вдига и компютърът влиза в режим "регенерация"
3. при този режим компютърът променя работата на двигателя, за да вдигне температурата, да изгорят саждите и да ги изхвърли през ауспуха.

да кажем и две думи за пежата и ситроените

там е аналогичен принципа, с тази разлика, че се сипва добавка, която като се смеси с нафтата, вдига температурата.
това се прави веднъж на 60-80 хиляди километра или като се запуши филтъра...
при BMW системата е доста по-интелигентна и филтъра се "самопрочиства" при по-ниска температура, по-често и много преди да се е задръстил и да го усетите, отколкото при френските каляски.
поздрав

- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
Значи аз ти говоря за моментите ПРЕДИ регенерация,тоест за моментите по-горе,а вие ми говорите за момента НА регенерация...преди регенерация спад на мощност също има,но както казах може да се дължи на факта че сте с 3.0 мотори с автомати което прави такава разлика минимална,но това не е така при по-слабите мотори там се усеща и преди да се регенерира и там шофйора които си познава колата добре и има понятие от нещата сам се досеща че ще му предстой регенериране@ndro написа:da6ip написа:- регенерацията на ДПФ-а се случва на всеки 500 (градско) - 2000 (извънградско) километра и е нещо нормално и обичайно. така деигателят "продухва/прочиства" ДПФ-а доколкото е възможно.
по мои наблюдения е по-често и зависи колко се е задръстил филтъра, тоест не е на точно определен пробег.


е ти хем си с ДПФ,хем не си...както и да е,сигорен съм че ще заделиш някой лев и понеже гледам в всяка тема искаш резултати черно на бяло,може да отидеш да си направиш замерванията с ДПФ и без ДПФ@ndro написа:VRPerformance написа:П.с хайде да не се обиждаме,защото ако ще е така,аз отдавна трябваше да кажа ''къв баровец с Е60 си ти като не може да си подържаш колата както трябва и нямаш пари за нов ДПФ''
е с това изказване рейтинга ти се срина. можеш да го вдигнеш, ако разкажеш с подробности за принципът на регенерация при дизеловите двигатели на BMW![]()
само да те светна, че нов DPF ще ми трябва след няколко години, а дотогава все ще заделя някой лев

Иначе за репутацията ми,не се притеснявам,няма да ставам президент,нито твърдя че съм най-големия разбирач,човек се учи докато е жив

@ndro написа:и щото колегата VRPerformance, твърдо не иска или не може да обясни принципа на регенерация при дизеловите двигатели на BMW, да ви споделя моите скромни знания... поправете ме, ако греша.
1. компютърът следи налягането във филтъра
2. като се натрупат сажди налягането се вдига и компютърът влиза в режим "регенерация"
3. при този режим компютърът променя работата на двигателя, за да вдигне температурата, да изгорят саждите и да ги изхвърли през ауспуха.
Казваш не съм знаел какво е процеса на регенерация,от това което пишеш ми става ясно че ТИ не го разбираш


1. компютърът следи разликата в налягането преди и след филтъра посредством диференциален сенсор
2. като се натрупат сажди разликата между стойностите измерени преди и след филтъра се различават доста като налягането след филтъра е намаляло(което е логично след като филтъра е напълнен,няма как да има по високо нялягане) и тогава компютърът НЕ влиза в режим "регенерация",а прави заявка за регенериране(request regeneration) с което той започва да следи важни параметри дали отговарят на изисквания за протичане на регенерацията

това са малка част от нещата необходими,след което ако всичко е наред започва процесътda6ip написа:съвсем отделен е въпросът дали ДПФ-ът получава шанс да се регенерира - ако са ви нередовни термостатите, компютърът няма изобщо да стартира регенерация, и ДПФ-ът ще бъде оставен на произвола да се задръсти!
3. при този режим компютърът започва да редува редица впръсквания на гориво както преди така и след главното гориво подаване,за да вдигне температурата, да изгорят саждите и да се превърнат в пепел която е микроскопична и си остава във порите на филтъра а НЕ ги изхвърля през ауспуха



мога да ти говоря и по-подробно за моментите на впръскването,за това че не само БМВ имат ДПФ регенериране без нуждата от ЕОЛИС(течноста за франсетата)както и за това че при други марки по време на процеса няма загуба на мощност,но няма да го направя,нито ще ме разбереш нито имам желание да уча форумните комерсиалисти(пишман колегите),които така или иначе понаучиха доста от темата...
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF



вече в поста ти има някаква конкретна и полезна информация

VRPerformance написа:Значи аз ти говоря за моментите ПРЕДИ регенерация,тоест за моментите по-горе,а вие ми говорите за момента НА регенерация...преди регенерация спад на мощност също има,но както казах може да се дължи на факта че сте с 3.0 мотори с автомати което прави такава разлика минимална,но това не е така при по-слабите мотори там се усеща и преди да се регенерира и там шофйора които си познава колата добре и има понятие от нещата сам се досеща че ще му предстой регенериранеза това говоря аз,а вие за процеса при който е нормално да има разлика във мощноста имайки предвид че има промяна в порцията гориво
значи...

аз пък 100 пъти ти обяснявам, че ПРЕДИ регенерация НЯМА спад на мощност, ЗАЩОТО ФИЛТЪРЪТ НЕ СЕ Е ЗАДРЪСТИЛ ТОЛКОВА, ЧЕ ДА СЕ УСЕЩА, без значение дали двигателя е 2 литра или 3 литра...
VRPerformance написа:е ти хем си с ДПФ,хем не си...както и да е,сигорен съм че ще заделиш някой лев и понеже гледам в всяка тема искаш резултати черно на бяло,може да отидеш да си направиш замерванията с ДПФ и без ДПФ
къде видя, че съм без DPF?
VRPerformance написа:Казваш не съм знаел какво е процеса на регенерация,от това което пишеш ми става ясно че ТИ не го разбираш и сега ти го доказвам като те редактирам и се обосновавам с картинка за да го осъзнаеш по лесно
браво! това е най-полезното от поста ти, само дето си написал същото, каквото и аз, с малко повече подробности - евала!

VRPerformance написа:както и за това че при други марки по време на процеса няма загуба на мощност,но няма да го направя,нито ще ме разбереш
това е интересно и съм любопитен да разбера нещо ново

- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
нормално и логично е след като ДПФ-а е пълен да има спад на мощност преди да се изчисти...но вече не ми се спори няма смисъл...
По-рано предположих че явно караш с ДПФ и затова незнаеш каква е разликата,ти ми отговори ''откаде знаеш аз как карам'' с което предположих че нямаш ДПФ,а всъщност имаш...абе все тая
Незнам как може да съм написал същото като теб,като от 3-те точки които написа само първата е вярна

По-рано предположих че явно караш с ДПФ и затова незнаеш каква е разликата,ти ми отговори ''откаде знаеш аз как карам'' с което предположих че нямаш ДПФ,а всъщност имаш...абе все тая
Незнам как може да съм написал същото като теб,като от 3-те точки които написа само първата е вярна

Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
малко се очудих преди малко като видях, че катализаторът е преди филтъра за твърди частици, което (според мен) противоречи на нормалната логика
http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... te_filter/
тоест какво става... вместо филтъра за твърди частици първо да обере каквото има да се обира и после да дойде ред на катализатора, то се оказва, че във филтъра за твърди частици влиза чист планински въздух
така ще изкара не 200, ами 300 хиляди километра без проблем, а после като се инжектира Tunap, поне още 50-80...
явно инженерната идея е да изкарва максимално дълго, а катализатора да се сменя по-често... при други марки май е обратното - пръв е филтъра за твърди частици
е да де, ама не е пълен, а започва да регенерира много преди да се напълни... ама като гледам едно си знаеш, едно си баеш.
много точно обяснено, но според мен по-голямата част от тези "нагряти сажди" се извърлят през ауспуха, иначе филтъра ще се запуши за отрицателно време, а в порите на филтъра остават микроскопичните частици, които се набиват и не могат да се изхвърлят навън.
те се натрупват с течение на времето и това води до запушване на филтъра.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... te_filter/
тоест какво става... вместо филтъра за твърди частици първо да обере каквото има да се обира и после да дойде ред на катализатора, то се оказва, че във филтъра за твърди частици влиза чист планински въздух

така ще изкара не 200, ами 300 хиляди километра без проблем, а после като се инжектира Tunap, поне още 50-80...
явно инженерната идея е да изкарва максимално дълго, а катализатора да се сменя по-често... при други марки май е обратното - пръв е филтъра за твърди частици

VRPerformance написа:нормално и логично е след като ДПФ-а е пълен да има спад на мощност преди да се изчисти...но вече не ми се спори няма смисъл...![]()
е да де, ама не е пълен, а започва да регенерира много преди да се напълни... ама като гледам едно си знаеш, едно си баеш.
VRPerformance написа:3. при този режим компютърът започва да редува редица впръсквания на гориво както преди така и след главното гориво подаване,за да вдигне температурата, да изгорят саждите и да се превърнат в пепел която е микроскопична и си остава във порите на филтъра а НЕ ги изхвърля през ауспуха
много точно обяснено, но според мен по-голямата част от тези "нагряти сажди" се извърлят през ауспуха, иначе филтъра ще се запуши за отрицателно време, а в порите на филтъра остават микроскопичните частици, които се набиват и не могат да се изхвърлят навън.
те се натрупват с течение на времето и това води до запушване на филтъра.
- sawion
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 354
- Регистриран на: 11.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 530da 04'
- Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
- Детайли за колата: China Maina Town Tuning
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
И в крайна сметка колегата vgza би ли казал стана ли всичко както го беше замислил? Някъкви проблеми или симптоми за такива?
п.с. Радвам се, че мойта кола няма ДПФ и не преминавам през разни "боботения" или понижена мощност още повече, че я карам предимно градско
п.с. Радвам се, че мойта кола няма ДПФ и не преминавам през разни "боботения" или понижена мощност още повече, че я карам предимно градско

- vgza
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 405
- Регистриран на: 15.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: A7
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
Тази сутрин го премахнах софтуерно, утре или понеделник ще отида за да ми го махнат физически.
Иначе след качването на новия преработен файл на ЕКУто всичко мина безпроблемно.
Ако има колеги от Варна който са надъхани да си го махат да ми пишат на лично, вече знам как става. Пък ако почерпят може и да им го направя
Иначе след качването на новия преработен файл на ЕКУто всичко мина безпроблемно.
Ако има колеги от Варна който са надъхани да си го махат да ми пишат на лично, вече знам как става. Пък ако почерпят може и да им го направя

- bossorange
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 288
- Регистриран на: 10.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: x5 g05 4.0i
- Мечтае да кара: кола дет не се разваля
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
Незнам дали е точно по темата, но да питам. Забелязвам, че газовете от ауспуха миришат ужасно лошо. Не съм забелязал да пуши колата, само сутрин като е студена пуши няколко минути съвсем лек бял пушек. Мисля, че и ДПФ-а е бил сменян. Загуба на мощност не съм усетил досега. Мерси
- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
vgza, за съжеление програмата която си ползвал не работи на всички БМВ-та както трябва,но това може да го разбереш само като махнеш дпф-аvgza написа:Тази сутрин го премахнах софтуерно, утре или понеделник ще отида за да ми го махнат физически.
Иначе след качването на новия преработен файл на ЕКУто всичко мина безпроблемно.
Ако има колеги от Варна който са надъхани да си го махат да ми пишат на лично, вече знам как става. Пък ако почерпят може и да им го направя
- vgza
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 405
- Регистриран на: 15.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: A7
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
VRPerformance написа:vgza, за съжеление програмата която си ползвал не работи на всички БМВ-та както трябва,но това може да го разбереш само като махнеш дпф-аvgza написа:Тази сутрин го премахнах софтуерно, утре или понеделник ще отида за да ми го махнат физически.
Иначе след качването на новия преработен файл на ЕКУто всичко мина безпроблемно.
Ако има колеги от Варна който са надъхани да си го махат да ми пишат на лично, вече знам как става. Пък ако почерпят може и да им го направя
Ами да се надяваме че е станало. Мен ме беше страх програматора да не ми осере екуто, иначе файла го обработвах не със стария ЕКУСЕЙФ 1,9 ами със новата 2ра версия и не би трябвало да има проблем. Поне със сигурност ми е махнал ограни4ителя на скороста щото днеска много брутално си превъртях километража

Утре няма да имам време да я водя да и правят тръба, но поне ще се опитам да махна сондата от ДПФто. Ако всичко е минало ок не би трябвало да влезе в лимпмод.
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
bossorange написа:Незнам дали е точно по темата, но да питам. Забелязвам, че газовете от ауспуха миришат ужасно лошо. Не съм забелязал да пуши колата, само сутрин като е студена пуши няколко минути съвсем лек бял пушек. Мисля, че и ДПФ-а е бил сменян. Загуба на мощност не съм усетил досега. Мерси
при мен мирише на развалени яйца само като сипя кофти нафта (с повечко сяра), обикновено сръбска

- vgza
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 405
- Регистриран на: 15.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: A7
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
Сондата е махната, колата си върви перфектно и без грешки. Утре следва пълно махане на ДПФ
- vgza
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 405
- Регистриран на: 15.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: A7
Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
Вече 500 км без DPF
Разхода ми падна от 14 на 12 при стабилно градско каране(според компа, разбира се). Колата не пуши, от ауспуха излиза само чист планински въздух:) Предстои ми около 2000 км извънградско, ще постна среден разход след няколко дена.
Откъм вървеж също има разлика, една идея по-нервна е.
За топ спийд-а няма да обяснявам
(махнах си и спийд лимитер-а)
Преди набираше стабилно докъм 230, сега си набира стабилно до 245-250, и си изпълва километража без проблем. Тези дни ще засека с гпс-а топ спийд
Ако има момчета от Варна, да пишат на лично ако искат помощ
Разхода ми падна от 14 на 12 при стабилно градско каране(според компа, разбира се). Колата не пуши, от ауспуха излиза само чист планински въздух:) Предстои ми около 2000 км извънградско, ще постна среден разход след няколко дена.
Откъм вървеж също има разлика, една идея по-нервна е.
За топ спийд-а няма да обяснявам


Преди набираше стабилно докъм 230, сега си набира стабилно до 245-250, и си изпълва километража без проблем. Тези дни ще засека с гпс-а топ спийд





Ако има момчета от Варна, да пишат на лично ако искат помощ

Re: Отстраняване на ДПФ / DPF
браво, колега! хареса ми това, което си написал, особено това по-долу:
нервните превозни средства ми допадат

а катализатора остави ли го?
vgza написа:Откъм вървеж също има разлика, една идея по-нервна е.
нервните превозни средства ми допадат


а катализатора остави ли го?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани