Е60 как се справя в зимни условия?
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- niksail
- Потребител
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 29.12.2012
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Е60
Re: Е60 как се справя в зимни условия?
Много приказки от сорта " като завали снега си прибираме bmw-тата без "Х" в гаража, много клипчета изгледах какъв ужас са E60 през зимата и се въртят като пумпали. Страх ме фана как съм се набутал и аз с тва бмв! Един приятел с 3-ка ме успокои и ми каза, че той няма такива проблеми, та си помислих - да дам всичко от мен за колата пък да видим какво ще стане.
Незнам какви са тези коли които създават тези легенди, аз първа зима карам е60 2007, обух я противно на всички мнения на "разбирачите" със всесезонни номер 1 гуми в ADAC Good year 4 season и колата заспа. Карам си цял живот със взесезонни, но най-добрите от тях модели. Верно, че едната гума на гореспоменатите е 350лв. ама то безплатен обяд няма и safety first.
Вчера до София и обратно през Бургас, по Тракия 230 и колата е като залепнала без да трепне. Много съм доволен от Магистрала Тракия междудругото, не бях минавал, много спокойно, само 1 полицейска кола за целия път. Повече няма да минавам през Търново и пари да ми дават. Бургас-Варна из завоите в планината врътна леко дупето, но с този чип няма как, и на сухо без кал и вода ще врътне леко
Нямам бизнес и не правя реклама, някой да не си помисли, че зарибявам за гуми или нещо такова. Споделям само, че марката и качеството имат значение и дано съм полезен на хората.
Незнам какви са тези коли които създават тези легенди, аз първа зима карам е60 2007, обух я противно на всички мнения на "разбирачите" със всесезонни номер 1 гуми в ADAC Good year 4 season и колата заспа. Карам си цял живот със взесезонни, но най-добрите от тях модели. Верно, че едната гума на гореспоменатите е 350лв. ама то безплатен обяд няма и safety first.
Вчера до София и обратно през Бургас, по Тракия 230 и колата е като залепнала без да трепне. Много съм доволен от Магистрала Тракия междудругото, не бях минавал, много спокойно, само 1 полицейска кола за целия път. Повече няма да минавам през Търново и пари да ми дават. Бургас-Варна из завоите в планината врътна леко дупето, но с този чип няма как, и на сухо без кал и вода ще врътне леко

Нямам бизнес и не правя реклама, някой да не си помисли, че зарибявам за гуми или нещо такова. Споделям само, че марката и качеството имат значение и дано съм полезен на хората.
- jordanpar
-
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 20.02.2007
- Местоположение: 1000,4000,6000
- Пол: Мъж
- Кара: автомобил
- Мечтае да кара: два автомобила
- Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми
Re: Е60 как се справя в зимни условия?
Зимни условия са 10-15 см постоянен сняг поне,тук там лед и -4-9-15 градуса.
Така че когато покараш и при такава обстановка те моля пак да споделиш впечатления.
п.с. 350 лева си е долна граница за 17'' при Е60 за бройка гума.И повярвай лятото всесезонна гума при 500-600Нм на задно си е голем шит
А Тракията е пълен кенеф от Пловдив до София ,на места с повече от 100 е твърде опасно да се пътува неравностите просто изхвърлят колата от траекторията на движение.Да не говорим пък че от Хаджидимитрово,Ямболско до Стара Загора е нова настилка а при 130кмч се усеща вълнообразния релеф на иначе видими новия асфалт.
Така че когато покараш и при такава обстановка те моля пак да споделиш впечатления.

п.с. 350 лева си е долна граница за 17'' при Е60 за бройка гума.И повярвай лятото всесезонна гума при 500-600Нм на задно си е голем шит

А Тракията е пълен кенеф от Пловдив до София ,на места с повече от 100 е твърде опасно да се пътува неравностите просто изхвърлят колата от траекторията на движение.Да не говорим пък че от Хаджидимитрово,Ямболско до Стара Загора е нова настилка а при 130кмч се усеща вълнообразния релеф на иначе видими новия асфалт.
- petio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 270
- Регистриран на: 23.02.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 550d xdrive
Re: Е60 как се справя в зимни условия?
В понеделник в "големия" сняг в София ми се наложи да ида до Драгалевци в 19,30. Беше понатрупало навсякъде, но там имаше поне 20см. Стигнах до където бях тръгнал без особени усилия и останах доволен, защото финалните 50м бяха на добър наклон и без да е минавал някой от там. На връщане по друг "баир" го закърших. Не успях да мина и 20м и край. Пробвах с включване на DTC ефекта беше +2м и до там. Решението беше пълно изключване на DSC и яко газ. Верно, че пътя го гледах през страничното стъкло до горе
, но излязох. Моя съвет е в такава ситуация изключване на всичко и яко газ, като се внимава за задницата да не обрули нещо. Няма нищо страшно. Просто като кола от 90 -те без никакви блокажи. Излезе ли се на равното пак се включва всичко, за да не стане фаул на първия завой. И те така...
.


- niksail
- Потребител
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 29.12.2012
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Е60
Re: Е60 как се справя в зимни условия?
пич, не бъди контра на всичко в живота, има и мнения различни от твоята . ще живееш по-лесно 

- galant
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 672
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само Месершмити
Re: Е60 как се справя в зимни условия?
niksail написа:Много приказки от сорта "
Колега,как да трепне по магистралата,ми то до Траянови врата(тунелите),няма и снежинка около пътя,еле пък на шосето.Магистралата си е суха от всякъде и това с всесезонните на 5-цата ще го усетиш като нагазиш в 20см сняг.С тези гуми,с тази кола,няма как да ме убедиш че няма проблеми на сняг.Първото заснежено нагорнище което види 5-цата с тези гуменетки и си до там,освен ако нямаш писта за засилка,ако пък се объркаш да спреш,ще ти трябва ракетна тяга да го "издаяниш".Казвам ти го от опит.Миналата година имах ц220 цди 2008 комби със allseason Wredestein Quatrac 3 на не повече от 2000км(виж къде е в класацията на ADAC).Не искам да ти обяснявам какви приключения са в сняг около 15см и на баир"че".
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Е60 как се справя в зимни условия?
Всичко си зависи от гумите. Ако си с чистак нови гуми малко ще са местата където няма да минеш(говоря за пътища не за офроад).
- sandini
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 2004 530i, 6MT
- Мечтае да кара: all M cars
Re: Е60 как се справя в зимни условия?
adovet написа:Всичко си зависи от гумите. Ако си с чистак нови гуми малко ще са местата където няма да минеш(говоря за пътища не за офроад).
И от шофьора, колега и от шофьора!
Продавам:
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Е60 как се справя в зимни условия?
sandini написа:adovet написа:Всичко си зависи от гумите. Ако си с чистак нови гуми малко ще са местата където няма да минеш(говоря за пътища не за офроад).
И от шофьора, колега и от шофьора!
Е то това се подразбира

- jordanpar
-
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 20.02.2007
- Местоположение: 1000,4000,6000
- Пол: Мъж
- Кара: автомобил
- Мечтае да кара: два автомобила
- Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми
Re: Е60 как се справя в зимни условия?
Всеки си знае неговата.Аз от опит съм видял че с всесезонни намачкам ли газта на горещ асфалт и първите 20-30 метра стабилизиращите асистенти на колата се късат да мигат по таблото,а ускорението го няма докато не зацепят гумите.А без ДСЦ колата си тръгва да върти гъзягата .
Пак казвам 500-600Нм със гуми дето са хем уж за студено хем за горещо незнам как става.
Но всеки си знае климата при който кара и какъв стил на шофиране има.
Със здраве.
Пак казвам 500-600Нм със гуми дето са хем уж за студено хем за горещо незнам как става.
Но всеки си знае климата при който кара и какъв стил на шофиране има.
Със здраве.
- Slay
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: 11.12.2007
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 525Д'09
- Мечтае да кара: по хубави пътища
Re: Е60 как се справя в зимни условия?
jordanpar написа:Всеки си знае неговата.Аз от опит съм видял че с всесезонни намачкам ли газта на горещ асфалт и първите 20-30 метра стабилизиращите асистенти на колата се късат да мигат по таблото,а ускорението го няма докато не зацепят гумите.А без ДСЦ колата си тръгва да върти гъзягата .
Пак казвам 500-600Нм със гуми дето са хем уж за студено хем за горещо незнам как става.
Но всеки си знае климата при който кара и какъв стил на шофиране има.
Със здраве.
И аз смятам че за такъв тип автомобил всесезонната гума е компромис.За дачия логан или рено канго става и то при условие че колата се ползва 10,15000 км лятото и 5,6000 км зимата в противен случай още вторият сезон си с пистови гуми.
Фирменото кади го караме така, но на буса Ивеко,който е със задно слагаме зимни и летни гуми(използваме го главно лятото)
Да караш кола 200+ к.с. със всесезонни гуми..

- niksail
- Потребител
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: 29.12.2012
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Е60
Re: Е60 как се справя в зимни условия?
Колеги,
моля ви не се заяждайте. Споделям мнението си и вие така, но виждам, че някои колеги пишат със сарказъм и насмешка. Наистина пътят до София беше чист от сняг но изглеждаше мокър и при -3-4 няма как да да не е хлъзгаво поне малко. Особено пък Варна-Бургас, прохода в планината - там си беше доста заскрежено и хлъзгаво при -10 в 6 сутринта и има много коварни завои. Понеже често минавам този път и са ми ясни възможностите считам , че 70-80-90 по коварните завои е добра скорост без колата да се занесе. Да, гумите ми са нови 225/50/17 98V Good Year 4 seasons made in Germany DOT 14 2012 и една гума струва 350 лв.. Да, това е супер висока цена за всесезонна гума - това за колегата който ги сравнява със сезонните. В момeнта тази гума е номер 1 в ADAC и затова я взех и засега съм доволен много. За пръв път карам с такива. Досега съм карал само със всесезонни - Мишелин, Кумхо, Клебер quadraxter мисля че беше модификацията. Стажа ми като шофьор сигурно също помага - над 20 години и то безаварийно. Що се отнася до Vredestein - те са на 3-то или 4-во колега, може да провериш.
Относно пътя по магистрала Тракия - говоря за пътя като цяло е много по-добре от Хемус. Наистина Пловдив-София позволи като цяло 130-140 защото има много кръпки, но Пловдив-Бургас много ми хареса като надувах на места до 220, а повечето време 150-160. И когато видях патрулката вдясно да пъпли при рязкото натискане на спирачката колата закова, това също ми хареса в тези гуми и спирачките на бмв-то естествено
Цените на гумите за БМВ 17инча нагоре от колко започват , за колегата който ми ги разяснява по-горе, мисля, че не беше нужно тъй като моите летни са достатъчно хубави - CONTINENTAL SportContact 2 SSR 225/50 R17 98W и Dunlop SP Sport Maxx TT 245 45 ZR 17 и предполагам съм наясно колко струват.
Относно леда - за мене която и да е кола, джип, камион ще и е трудно малко или много на лед, може да се завърти и да заседне, гаранция няма. В белите държави никой не кара в такива снегове и ледове, защото там има "снегопочистване", което се извършва предимно вечер, докато "другарите" тук спат сладко.
Аз лично никога няма да тръгна с БМВ-то в голям сняг и лед, защото си обичам колата много и знам, че тя е ниска и не е джип и не е за такива пътища. Моята кола е за хубави магистрали където да надувам здраво. Аз зимата - да карам внимателно и разумно. Спокойно чакам да изчистят пътя и тогава се наслаждавам на шофирането. Ако трябва пък да излизам се мятам на старата барака със също всесезонните Кумхо и не я жаля в преспите и леда. Не ми пука. Незнам защо, но с тези "гуменетки" както се изказа един колега по-нагоре, нито съм заседанал с нея, нито съм катострофирал за 20 години. Навярно умея да карам добре, пу-пу!
Последно, но не на последно място аз живея във Варна и климата тук е много добър за всесезонни гуми. Обаче и не сме пожалени поне 1 месец през зимата да караме по жив лед защото тук никой не чисти, а чакат да се стопи. Естествено се съобразявам с пътната обстановка и на завоите отпускам газта и не пробвам колко нютон метра ми е двигателя и да проверя дали задницата ще изпревари предницата
моля ви не се заяждайте. Споделям мнението си и вие така, но виждам, че някои колеги пишат със сарказъм и насмешка. Наистина пътят до София беше чист от сняг но изглеждаше мокър и при -3-4 няма как да да не е хлъзгаво поне малко. Особено пък Варна-Бургас, прохода в планината - там си беше доста заскрежено и хлъзгаво при -10 в 6 сутринта и има много коварни завои. Понеже често минавам този път и са ми ясни възможностите считам , че 70-80-90 по коварните завои е добра скорост без колата да се занесе. Да, гумите ми са нови 225/50/17 98V Good Year 4 seasons made in Germany DOT 14 2012 и една гума струва 350 лв.. Да, това е супер висока цена за всесезонна гума - това за колегата който ги сравнява със сезонните. В момeнта тази гума е номер 1 в ADAC и затова я взех и засега съм доволен много. За пръв път карам с такива. Досега съм карал само със всесезонни - Мишелин, Кумхо, Клебер quadraxter мисля че беше модификацията. Стажа ми като шофьор сигурно също помага - над 20 години и то безаварийно. Що се отнася до Vredestein - те са на 3-то или 4-во колега, може да провериш.
Относно пътя по магистрала Тракия - говоря за пътя като цяло е много по-добре от Хемус. Наистина Пловдив-София позволи като цяло 130-140 защото има много кръпки, но Пловдив-Бургас много ми хареса като надувах на места до 220, а повечето време 150-160. И когато видях патрулката вдясно да пъпли при рязкото натискане на спирачката колата закова, това също ми хареса в тези гуми и спирачките на бмв-то естествено

Цените на гумите за БМВ 17инча нагоре от колко започват , за колегата който ми ги разяснява по-горе, мисля, че не беше нужно тъй като моите летни са достатъчно хубави - CONTINENTAL SportContact 2 SSR 225/50 R17 98W и Dunlop SP Sport Maxx TT 245 45 ZR 17 и предполагам съм наясно колко струват.
Относно леда - за мене която и да е кола, джип, камион ще и е трудно малко или много на лед, може да се завърти и да заседне, гаранция няма. В белите държави никой не кара в такива снегове и ледове, защото там има "снегопочистване", което се извършва предимно вечер, докато "другарите" тук спат сладко.
Аз лично никога няма да тръгна с БМВ-то в голям сняг и лед, защото си обичам колата много и знам, че тя е ниска и не е джип и не е за такива пътища. Моята кола е за хубави магистрали където да надувам здраво. Аз зимата - да карам внимателно и разумно. Спокойно чакам да изчистят пътя и тогава се наслаждавам на шофирането. Ако трябва пък да излизам се мятам на старата барака със също всесезонните Кумхо и не я жаля в преспите и леда. Не ми пука. Незнам защо, но с тези "гуменетки" както се изказа един колега по-нагоре, нито съм заседанал с нея, нито съм катострофирал за 20 години. Навярно умея да карам добре, пу-пу!
Последно, но не на последно място аз живея във Варна и климата тук е много добър за всесезонни гуми. Обаче и не сме пожалени поне 1 месец през зимата да караме по жив лед защото тук никой не чисти, а чакат да се стопи. Естествено се съобразявам с пътната обстановка и на завоите отпускам газта и не пробвам колко нютон метра ми е двигателя и да проверя дали задницата ще изпревари предницата

- jordanpar
-
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 20.02.2007
- Местоположение: 1000,4000,6000
- Пол: Мъж
- Кара: автомобил
- Мечтае да кара: два автомобила
- Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми
Re: Е60 как се справя в зимни условия?
Тук никой не се заяжда,просто някои май са по-чуствителни откъм контрамнения.
Аз бих попитал,щом имаш летни гуми,поради каква причина си взе всесезонни за зимата.Обикновено такива купуват тарикати,които да карат и лятото с тях.И това пак не е заяждане,просто всяка логика която бих разбрал по този въпрос ще ми е полезна,както и на други предполагам
Аз бих попитал,щом имаш летни гуми,поради каква причина си взе всесезонни за зимата.Обикновено такива купуват тарикати,които да карат и лятото с тях.И това пак не е заяждане,просто всяка логика която бих разбрал по този въпрос ще ми е полезна,както и на други предполагам

Re: Е60 как се справя в зимни условия?
Не зачетох задълбочено, но при положение, че имаш хубави летни, защо не купи зимни, а всесезонни
Аз тази година смених гумите и съм значително по-доволен от поведението на колата
Я повторил съм колегата

Аз тази година смених гумите и съм значително по-доволен от поведението на колата

Я повторил съм колегата



- galant
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 672
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само Месершмити
Re: Е60 как се справя в зимни условия?
http://www.youtube.com/watch?v=JGfvyPtYR0Y
http://www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s
Колега,не се заяждам,просто изказвам мнение.По-принцип лично мен не би трябвало да ме засяга дали карате с зимни,летни или алл.Колите са ваши,главите също.Но се притеснявам от "близки срещи" с такива.Климата във Варна може да предразполага към компромисен вариант за гуми(в което почти съм убеден че не е точно така),но доколкото разбирам пътуваш,а не навсякъде е като Варна.Всесезонната гума няма как да има характеристиките на зимната.Относно това че е N1 въпросната гума,тя е N1 при всесезонните,което в никакъв случай не я нарежда в класацията на зимните.Ако беше така,кой ще дава пара за летни и отделно за зимни?
п.п.Относно белите държави:
http://www.youtube.com/watch?v=vjt8wvlu-ng
http://www.youtube.com/watch?v=uFzOFkjmmv0
http://www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s
Колега,не се заяждам,просто изказвам мнение.По-принцип лично мен не би трябвало да ме засяга дали карате с зимни,летни или алл.Колите са ваши,главите също.Но се притеснявам от "близки срещи" с такива.Климата във Варна може да предразполага към компромисен вариант за гуми(в което почти съм убеден че не е точно така),но доколкото разбирам пътуваш,а не навсякъде е като Варна.Всесезонната гума няма как да има характеристиките на зимната.Относно това че е N1 въпросната гума,тя е N1 при всесезонните,което в никакъв случай не я нарежда в класацията на зимните.Ако беше така,кой ще дава пара за летни и отделно за зимни?
п.п.Относно белите държави:
http://www.youtube.com/watch?v=vjt8wvlu-ng
http://www.youtube.com/watch?v=uFzOFkjmmv0
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Е60 как се справя в зимни условия?
и също така е пълно с кретени по пътя, които дори и със зимни гуми със шипове и предаване 8х8 пак ще намерят начин да загубят контрол над автомобила и да убият няколко човека в насрещното
колегата ви е обяснил пределно ясно в какви условия ги ползва, явно си преценява възможностите добре, и което е по-важно - не поема излишни рискове за себе си и околните - именно в това се изразява безопасното шофиране зимата. а не с последен модел гуми с рогата напред и когато физичните закони си кажат думата - кой не е изчистил пътя, кой не е опесъчил, кой ми сра в гащите??
гумите са само един компонент от всичко, поведението на задкормилното устройство е поне 50% от риска, особено когато се съобразява с гумите в момента. явно той го прави и тези гуми са достатъчни, така че не виждам за какво е цялата критика.
аз като карам с Firestone Winterhawk 2, които в някаква класация са на последно място, единствените рискови ситуации и поднасяния на пътя съм ги постигал със собствени усилия, слаба преценка, и включено ДТЦ (да чукам на дърво без резултат досега).
гумите сами по себе си не са ми изигравали номер досега.

колегата ви е обяснил пределно ясно в какви условия ги ползва, явно си преценява възможностите добре, и което е по-важно - не поема излишни рискове за себе си и околните - именно в това се изразява безопасното шофиране зимата. а не с последен модел гуми с рогата напред и когато физичните закони си кажат думата - кой не е изчистил пътя, кой не е опесъчил, кой ми сра в гащите??
гумите са само един компонент от всичко, поведението на задкормилното устройство е поне 50% от риска, особено когато се съобразява с гумите в момента. явно той го прави и тези гуми са достатъчни, така че не виждам за какво е цялата критика.
аз като карам с Firestone Winterhawk 2, които в някаква класация са на последно място, единствените рискови ситуации и поднасяния на пътя съм ги постигал със собствени усилия, слаба преценка, и включено ДТЦ (да чукам на дърво без резултат досега).

Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани