Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
Виж сега ако имаш да казваш нещо конкретно по темата го казвай. Разбрахме че си сменяш акумулатора на 3г. и т.н. Моето благопулучие не го мисли. Аз давам реални резултати, ти някакви сметки без кръчмар. Ако нямаш какво да кажеш конкретно спри да спамиш
Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk
- atanasov_aa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 3.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 740 d xDrive M Sportpaket 2020
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
B.Stoimenov написа:като ще икономисваме ... моля за съдействие. Някой ако е запознат какви са коефициентите на челно съпротивление на е60/61 с Мпакет и без, при различните скорости.
Така де ... Ако ще икономисам от гориво с М пакет примерно, да взема да инвестирам в такъв ?
Не се заяждам ! хареса ми да изпилим всичко от всякъде и анистиан ми е любопитно. Както и как да преизчислим челното съпротивление към разхода на автомобила, и какъв средно статистически вятър да добавим за допълнително съпротивление ?
Едната гори значително повече от другата. За това, с оглед икономия на гориво М-пакета афтърмаркет трябва да се подменя на всеки 3 години.

- Exclusive89
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 659
- Регистриран на: 24.02.2015
- Местоположение: Brussels/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
- Мечтае да кара: F82 ///M4
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
atanasov_aa написа:B.Stoimenov написа:като ще икономисваме ... моля за съдействие. Някой ако е запознат какви са коефициентите на челно съпротивление на е60/61 с Мпакет и без, при различните скорости.
Така де ... Ако ще икономисам от гориво с М пакет примерно, да взема да инвестирам в такъв ?
Не се заяждам ! хареса ми да изпилим всичко от всякъде и анистиан ми е любопитно. Както и как да преизчислим челното съпротивление към разхода на автомобила, и какъв средно статистически вятър да добавим за допълнително съпротивление ?
Едната гори значително повече от другата. За това, с оглед икономия на гориво М-пакета афтърмаркет трябва да се подменя на всеки 3 години.



- dir2cas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 428
- Регистриран на: 4.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е46 330d, E60 545i
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
badsharki написа:Скоро го проверявах, че имах проблем, но за късмет не се оказа от него.
12427603567 - КАБЕЛ АКУМУЛАТОР- IBS --- 346.96 BGN
+ ще ти трябват и двата адаптора:
12517615476 - АДАПТЕР КАБЕЛ IBS + 61129123572 --- 78.08 BGN
61129123572 - АДАПТЕР IBS +12517615476 --- 46.55 BGN
Колеги, да ви питам след смяната на IBS-а нужна ли е някаква софтуерна намеса освен изчистването на грешките?
Ако направя регистрация на акумулатора примерно, няма ли да е проблем - да започне да зарежда като за нов (моят е на година и половина БОШ 110)?
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12842
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
Тук доста дълъг спор се е разразил относно експлоатационните качества на батериите.
Един колега беше споменал, че на батерията с времето и пада капацитета на заряда който може да съхрани, това е вярното твърдение.
Или с други думи един 95АН АГМ отговаря на тези параметри когато е нов, като стане на три години вече ще може да съхрани заряд 85АН, на 10 години вероятно ще е на 50% от капацитета му като нов и съответно ще се изтощава много бързо.
Цифрите са примерни, ако някой много държи може да седне и да смята, мен лично ме мързи.
В реални условия ако един автомобил се кара ежедневно акумулатора му ще издържи повече от колкото на такъв който се пали два пъти в месеца.
Батериите се скапват от дълбок разряд за дълго, колкото по често допускате да ви падне докрай акумулатора, толкова по рано ще го изхвърлите.
Разликата в разхода на гориво при 100% зареден акумулатор и такъв на 60% примерно е пренебрежимо малка.
Ако сте наблюдавали как работи реле-регулатора на алтернатора в комбинация с ИБС ще разберете защо е така.
Един колега беше споменал, че на батерията с времето и пада капацитета на заряда който може да съхрани, това е вярното твърдение.
Или с други думи един 95АН АГМ отговаря на тези параметри когато е нов, като стане на три години вече ще може да съхрани заряд 85АН, на 10 години вероятно ще е на 50% от капацитета му като нов и съответно ще се изтощава много бързо.
Цифрите са примерни, ако някой много държи може да седне и да смята, мен лично ме мързи.
В реални условия ако един автомобил се кара ежедневно акумулатора му ще издържи повече от колкото на такъв който се пали два пъти в месеца.
Батериите се скапват от дълбок разряд за дълго, колкото по често допускате да ви падне докрай акумулатора, толкова по рано ще го изхвърлите.
Разликата в разхода на гориво при 100% зареден акумулатор и такъв на 60% примерно е пренебрежимо малка.
Ако сте наблюдавали как работи реле-регулатора на алтернатора в комбинация с ИБС ще разберете защо е така.

- shkata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 184
- Регистриран на: 17.07.2014
- Кара: E60 530d
- Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
dir2cas написа:badsharki написа:Скоро го проверявах, че имах проблем, но за късмет не се оказа от него.
12427603567 - КАБЕЛ АКУМУЛАТОР- IBS --- 346.96 BGN
+ ще ти трябват и двата адаптора:
12517615476 - АДАПТЕР КАБЕЛ IBS + 61129123572 --- 78.08 BGN
61129123572 - АДАПТЕР IBS +12517615476 --- 46.55 BGN
Колеги, да ви питам след смяната на IBS-а нужна ли е някаква софтуерна намеса освен изчистването на грешките?
Ако направя регистрация на акумулатора примерно, няма ли да е проблем - да започне да зарежда като за нов (моят е на година и половина БОШ 110)?
Колега тоя ИБС е просто един датчик за температура и през 1 верига мери вътрешно съпротивление.Слагащ , триеш грешките и това е. Основната му идея е да предпазва АГМ акумулаторите от презаряд и високи температури и евентуално да зарежда зимата с малко по- високо напрежение. В твоя случай твоя бош не е АГМ , нито е чувствителен към презаряд, нито към тепмература.И да го регистрираш наново , няма да имаш абсолютно никакви проблеми. Дори да си изкараш буксата на IBS-a ще си караш все едно имаш нормална кола- ще си зарежда на 14.х фиксирано .
Ако имаш проблем по тоците обаче, и след смяна на IBS-a ще продължиш да ги имаш.
- shkata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 184
- Регистриран на: 17.07.2014
- Кара: E60 530d
- Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
vld написа:Тук доста дълъг спор се е разразил относно експлоатационните качества на батериите.
Един колега беше споменал, че на батерията с времето и пада капацитета на заряда който може да съхрани, това е вярното твърдение.
Или с други думи един 95АН АГМ отговаря на тези параметри когато е нов, като стане на три години вече ще може да съхрани заряд 85АН, на 10 години вероятно ще е на 50% от капацитета му като нов и съответно ще се изтощава много бързо.
Цифрите са примерни, ако някой много държи може да седне и да смята, мен лично ме мързи.
В реални условия ако един автомобил се кара ежедневно акумулатора му ще издържи повече от колкото на такъв който се пали два пъти в месеца.
Батериите се скапват от дълбок разряд за дълго, колкото по често допускате да ви падне докрай акумулатора, толкова по рано ще го изхвърлите.
Разликата в разхода на гориво при 100% зареден акумулатор и такъв на 60% примерно е пренебрежимо малка.
Ако сте наблюдавали как работи реле-регулатора на алтернатора в комбинация с ИБС ще разберете защо е така.
Колега, харесва ми как отсъждаш кое е вярното и кое е грешното. Ще ми е интересно да чуя какво мислиш по следните въпроси:
1. Наистина ли вярваш че един стар по-голям акумулатор е 1:1 с един чисто нов по- малък (там по твоята формула на сравнение - примерно 4-5 годишен 110ah и 70ah чисто нов ) ?
2.Защо смяташ че сложните процеси които протичат с времето в акумулаторната химия водят единствено до падане на капацитет?
3.Всички батерии създавани от човека имат живот който се мери в брой цикли- независимо дали са литиево йонни , оловно киселинни и т.н. В нашия случай с оловно киселинните издържат на малък брой дълбоки разряди и на сравнително голям брой малки.Кое те кара да мислиш че колата която се пали постоянно и трупа такива цикли щади повече акумулатора ? (особено в нашия случай с тия цикли на заспиване по 60 мин)
3.Защо смя4аш че ежедневното каране (което почти винаги е на кратки разстояния ) е добро за акумулатора?
5.Защо смяташ че производството на електрическа енергия от автомобил е нещо незабележимо, евтино , нищожно към разхода?Защо смяташ че тези липсващи 40% заряд (да го кажем 0.5kw ) ще дойдат безплатно?
6.Знам как работи и реле регулатора , и алтернатора и IBS обаче не мога да те разбера какво искаш да кажеш с това.Би ли пояснил?
- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
Аз пък си мисля , че точно заради IBS разхода на гориво ще е много по-нисък , ако караме с нов акумулатор , тъй като точно това прави този датчик , изчислява колко заряд е нужен на акумулатора , то и затова всеки път като ти сменят акумулатора ми се зануляват стойностите , например при мен с 4 год акумуалтор зареждането ми се движеше между 14.7 - 14.9 . Като го смених с нов зареждането се движи около 14.1 -14.2.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12842
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
shkata написа:vld написа:Тук доста дълъг спор се е разразил относно експлоатационните качества на батериите.
Един колега беше споменал, че на батерията с времето и пада капацитета на заряда който може да съхрани, това е вярното твърдение.
Или с други думи един 95АН АГМ отговаря на тези параметри когато е нов, като стане на три години вече ще може да съхрани заряд 85АН, на 10 години вероятно ще е на 50% от капацитета му като нов и съответно ще се изтощава много бързо.
Цифрите са примерни, ако някой много държи може да седне и да смята, мен лично ме мързи.
В реални условия ако един автомобил се кара ежедневно акумулатора му ще издържи повече от колкото на такъв който се пали два пъти в месеца.
Батериите се скапват от дълбок разряд за дълго, колкото по често допускате да ви падне докрай акумулатора, толкова по рано ще го изхвърлите.
Разликата в разхода на гориво при 100% зареден акумулатор и такъв на 60% примерно е пренебрежимо малка.
Ако сте наблюдавали как работи реле-регулатора на алтернатора в комбинация с ИБС ще разберете защо е така.
Колега, харесва ми как отсъждаш кое е вярното и кое е грешното. Ще ми е интересно да чуя какво мислиш по следните въпроси:
1. Наистина ли вярваш че един стар по-голям акумулатор е 1:1 с един чисто нов по- малък (там по твоята формула на сравнение - примерно 4-5 годишен 110ah и 70ah чисто нов ) ?
2.Защо смяташ че сложните процеси които протичат с времето в акумулаторната химия водят единствено до падане на капацитет?
3.Всички батерии създавани от човека имат живот който се мери в брой цикли- независимо дали са литиево йонни , оловно киселинни и т.н. В нашия случай с оловно киселинните издържат на малък брой дълбоки разряди и на сравнително голям брой малки.Кое те кара да мислиш че колата която се пали постоянно и трупа такива цикли щади повече акумулатора ? (особено в нашия случай с тия цикли на заспиване по 60 мин)
3.Защо смя4аш че ежедневното каране (което почти винаги е на кратки разстояния ) е добро за акумулатора?
5.Защо смяташ че производството на електрическа енергия от автомобил е нещо незабележимо, евтино , нищожно към разхода?Защо смяташ че тези липсващи 40% заряд (да го кажем 0.5kw ) ще дойдат безплатно?
6.Знам как работи и реле регулатора , и алтернатора и IBS обаче не мога да те разбера какво искаш да кажеш с това.Би ли пояснил?
Да определено смятам, че ако я караш всеки ден по 10км в посока сутрин и вечер, живота на батерията ще е по дълъг от колкото ако я караш по толкова на две седмици, тук обсъждаме АГМ акумулатори, не оловно киселинни. Е60 както и е 90 излиза от завода с такъв, другия е опция която някои колеги ползват. Не е случайно това. Реле регулатора зарежда по определен алгоритъм при който алтернатора се товари най много когато мотора не е натоварен (при спускане) от там идва голяма част от икономията при производство на енергия. Сравнението за намаляване на капацитета не е обективно да се приема буквално, но е в тази посока.
Всичко което съм написал се базира на знанията ми по електротехника, ако мислиш, че не е така можеш да напишеш каква е схемата на износване на капацитета на един 95ан акумулатор за 3г. и кое те кара да мислиш че не намалява капацитета на заряда който може да съхрани и времето за което ще го задържи, вместо това ти пишеш че се увеличава времето за пълен заряд, което би довело до продължителна работа на алтернатора от там и пари на вятъра. Приемам критика, може да съм пропуснал нещо или пък да не съм го научил добре, затова реших да напиша това което знам аз защото така съм го запомнил.
Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk

- shkata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 184
- Регистриран на: 17.07.2014
- Кара: E60 530d
- Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
Реле регулатора работи по друг начин. Можеш да се ориентираш от името му - реле регулатор. Какво регулира - напрежението. За него няма значение дали спускаш , изкачваш и т.н. Неговата задача е да поддържа определено напрежение.Проблема идва от това че алтернатора се върти с различни обороти и без това реле ще почне да вади доста по високо напрежение при 4000 оборота примерно. А това колко ще се товари алтернатора зависи от големината на товара (броя консуматори). (примерно просто работеща кола и няколко основни консуматора - 40А, всички вкл консуматори - 100-110А+)
Зареждането за което говориш са карти.В зависимост от възрастта, от това колко амперчаса е, колко е външната температура и колко е текущото съпротивление и може да се пусне не 14.4волта а примерно 15.2 ако е студено.Но това не променя картинката.
В крайна сметка нормално е всички да имаме различни виждания...
Зареждането за което говориш са карти.В зависимост от възрастта, от това колко амперчаса е, колко е външната температура и колко е текущото съпротивление и може да се пусне не 14.4волта а примерно 15.2 ако е студено.Но това не променя картинката.
В крайна сметка нормално е всички да имаме различни виждания...
- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
А аз не мога да разбера как горе колегата закова с 100% сигурност , че всички е60ки и е90ки с АГМ. Лично аз пак казвам като отидох да си сменя акумулатор при мой роднина , който продава акумулатори от 10+ години и е представител на БОШ , след като попита и системата на БОШ какъв акумулатор препоръчват за моята кола си излезе и точно този , който ми е от БМВ сложен 95 АМП БОШ без АГМ. И на запад хората масово карат с обикновени , в зависимост с какъв е излезнала колата от завода , може би защото моята е 2004 ноември да са ги вадили тогава без АГМ. Е то и от тук идва тове , че аз сменям акумулатор на 4год , то е ясно , че АГМ има по-дълъг живот. Но лично не ми се занимава с променя на кодировката на акумулатори и ала бала ,какъвто ми е бил в завода с такъв ще карам.
- damian2112
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: 8.09.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G05 LCI xDrive40i
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
Моята е Ноември 2007-ма (фейслифт) 525d и колата е с оригинален BMW акумулатор 95Ah, който не е AGM.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12842
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
CrazyElement написа:А аз не мога да разбера как горе колегата закова с 100% сигурност , че всички е60ки и е90ки с АГМ. Лично аз пак казвам като отидох да си сменя акумулатор при мой роднина , който продава акумулатори от 10+ години и е представител на БОШ , след като попита и системата на БОШ какъв акумулатор препоръчват за моята кола си излезе и точно този , който ми е от БМВ сложен 95 АМП БОШ без АГМ. И на запад хората масово карат с обикновени , в зависимост с какъв е излезнала колата от завода , може би защото моята е 2004 ноември да са ги вадили тогава без АГМ. Е то и от тук идва тове , че аз сменям акумулатор на 4год , то е ясно , че АГМ има по-дълъг живот. Но лично не ми се занимава с променя на кодировката на акумулатори и ала бала ,какъвто ми е бил в завода с такъв ще карам.
Добре да не са всички но 99% са с АГМ.

- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
Аз пък си мислих , че рпоцента на тези с АГМ са по-малко ...
. Доста стари бараки са нашите колици , масово взеха да слагат АГМ със старт/стоп технологията.


- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12842
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
CrazyElement написа:Аз пък си мислих , че рпоцента на тези с АГМ са по-малко ...![]()
. Доста стари бараки са нашите колици , масово взеха да слагат АГМ със старт/стоп технологията.
Регенерацията на спирачната енергия също го изисква, и някои други системи.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани