С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 383
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е36 318i
Мечтае да кара: На челна стойка.
Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от ceco_kd » 16 Ное 2024, 11:12

Имам чувството, че някои колеги обръщат много повече внимание на маслата в колите си отколкото хранителните продукти, които употребяват лично. Аз около 10 години ползвах Total 5w40 на двигател М40Б18. След това го ползвах още 3-4 години и в М57. Еми нито единия двигател не се строши, не увеличи или намали харч на масло спрямо останалите, които съм опитвал от други марки: Кастрол, БМВ, Кома, Лики Моли, Мотул, Титан и със сигурност забравям и някоя и друга марка, но....така че безплатен съвет. Не се вглъбявайте толкова каква марка е маслото. Просто сменяйте на 200-250 моточаса или макс една година(което дойде първо). Това се опитват да Ви споделят и колегите по-горе. Важно е да има в картера Ви масло и да не е станало на незнайни часове работа или незнайни години! Простичко е!

Изпратено от моят SM-A725F с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Ивайло Димов » 16 Ное 2024, 11:56

M40B18 е легендарен двигател него спокойно може да го караш и М10Д или М16Д и в разумен срок на обслужване пак няма да има проблеми .Съвременния автопарк е коренно различен ,двигателите и периферията им стават все по-капризни от към обслужване и качество на консумативите .Тези 200-250 моточаса са условни ,в кой град -голям като София или малък като Разград ,дали са навъртяни чисто градско ,смесено или извънградско .Какъв е обема на картера,какъв е разхода на гориво .Всеки автомобил си има конкретика на обслужане ,строго определена за него и разглеждаща всички условности включително и родилни малоформации от поточната линия.Избора на масло е съвкупност от много фактори ,интервала на обслужване далеч повече неизвестни има .
В цял свят за идеални условия се счита шофиране в извънгадски условия с висока средна скорост,всичко останало се води тежки условия ,а теглене на каравана,ремарке,офроуд ,изключително ниски и високи температури се приемат за много тежки условия за ДВГ,трансмисия ,окачване ,спирачки и течностите в тези възли .

И да Тотал,Елф,Петронас,Cyclon, Eni ,Wolf ,Фукс,Texaco ,Valvoline ,Kroon oil..това са добри брендове в съотношение цена-качество .Да ,нищо ексклузивно не предлагат но асортимента им е голям и доказл се във времето си .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 216
Регистриран на: 25.12.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Ganchev__ » 16 Ное 2024, 14:38

Айде стига глупости. Подкарай М40б18 с описаната грес, за да видиш как "легендарно" ще се разчатка още повече.
Единственото легендарно на този двигател е, че трака като дизел като износи вала, а после по някое време се самоограничава до 4000 оборота в минута. :lol:

Хубаво е като се пишете някакви неща да са подкрепени с факти. Вижте как се обосновава колегата zaharia. Нека не превръщаме темата в махленско обсъждане.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Ивайло Димов » 16 Ное 2024, 17:43

Грес :ok: ,я пак опитай .Едно време това са били масла ,с които масово са се карали по 10 хил.км руските автомобили в България .Има достатъчно лабораторни анализи и от доста по-съвременни ДВГ от M40B18 използвали подобни масла и без каквито и да било проблеми.
M10Д = KV 10 mm2/s при 100° С или SAE 30 по тази стандартизация ,М16Д = SAE 40 .Моноградни масла с ниска степен на очистване и базов пакет присадки .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 976
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 17 Ное 2024, 9:37

М10Д / М16Д дори на косачка :nono: не слагам.
А това е двигател на BMW, много интересни идеи виждам тук.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Ивайло Димов » 17 Ное 2024, 9:56

В САЩ в M550 i 2010 наливат ОЕ BMW 15W40 :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 976
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 17 Ное 2024, 10:46

И го сменят на 3000 км
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Ивайло Димов » 17 Ное 2024, 13:34

Факт ,3000 мили са им в средно интервалите на обслужване но при цена 4-5 долара за литър .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 976
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 17 Ное 2024, 21:24

Това са пълни глупости, Mobil1 е малко по-скъп от това, което обясняваш и няма никакъв смисъл да пестиш пари по този начин.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Ивайло Димов » 17 Ное 2024, 21:49

Никой не твърди ,че това е правилен подход ,нито пък че се пести :yes: .Факт е ,че дори съвременен форсиран до 500к.с ДВГ може да работи безпроблемно с обикновено минерално масло 1-ва група .Тук не са дават препоръки ,а се коментира реалността ,какво ползват в различни части от света и интервали на обслужване .Кой кво налива в колата си е личен избор,аз коментирам фактология .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 13.11.2011
Местоположение: Schweiz
Пол: Мъж
Кара: F11 M550D LCI
Детайли за колата: Champagner quarz metallic

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Burnar » 17 Ное 2024, 22:12

Аз сега поразгледах какво се предлага тук, в Швейцария и ми прави впечатление, че има Кастрол 0в30 по 5л при разни вносители или немски вериги, а в Швейцарските вериги е 4л има също и по-старата формула АПИ-СН при вносители разни, но при Швейцарските магазиние вече АПИ-СП, съответно и разлика в цената, пеи немските вериги 5л идва на 15 евро литъра, докато при Швейцарските 25 еври за литър при 4л. На тубата от 4л, която е при мен в килера пише, че е произведено в ЕУ, в тези по 5л пише Австрия или Германия. :D В сайта на Кастрол Швейцария също разфасофките са 1 и 4 л, а в Немския е 5л. От амазон мога да си купя от страницата на Кастрол 5 литра, новата формула и бутилка и идва пак на 15 евро, там пише, че е произведено в Германия.
След като изгледах раазни тестове и ревюта, реших да си остана на Кастрол и се отказах от Реванола.

Gesendet von meinem VOG-L29 mit Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 702
Регистриран на: 17.01.2019
Местоположение: София/Чепеларе
Пол: Мъж
Кара: V8 HEMI

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от ivanski_2 » 17 Ное 2024, 22:14

Гледам тук сте спецове по маслата какви мислите за mopar -ското масло за V8 (челинджър, 2019 края)
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Ивайло Димов » 17 Ное 2024, 22:26

Кво пише у бумагите ти за вискозитет и спец -5W20 Ilsac GF-5 ?

Shell Lubricants provides dealer-level program and marketing support and supplies the Mopar oil program with premium Mopar and Pennzoil® motor oils for Chrysler Group vehicles and competitive makes. In addition to Pennzoil passenger-car motor oils, Mopar's oil program will feature

Ето кой го прави мопарското масло

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 18 Ное 2024, 12:06

Доколкото знам в САЩ и Япония маслото се сменя на кратки интервали 3-5 хил мили. Затова се ползва и обикновено минерално масло, което няма никакъв проблем да издържи на подобен пробег. Големият плюс тук е, че така двигателите не се задръстват с всякакви отлагания и нагари и остават в добро състояние за стотици хиляди км. Другото важно нещо е, че двигателите на американските и японските автомобили имат много по-ниска работна температура от тези на европейските - тук говорим за 90-100°C. При европейските автомобили тя отива към 110-115°C, което допринася а двойно и тройно по-голямо окисление на маслата. Като добавим и лонглайф интервалите които са заложили производителите за смените на маслото става ясно, защо в Европа има сериозни проблеми, особено ако двигателя мине 100хил км.
Въобще по темата за това какво масло да се ползва, има ли разлика между евтините и скъпите масла. Разбира се такава разлика има и тя се вижда ако автомобила се товари повече, или маслото остава по-дълго в двигателя. Един Тотал Енержи 5в40 може и да се справя добре, ако се сменя на често(200-250мч), обаче ако остава по дълго в двигателя, опасността да го задръсти с отлагания и нагари става много голяма. При евтините масла 5в40 комбинацята евтин полимерен подобрител, високо съдържание на Ca и ZDDP увеличава неимоверно опасността от образуване на отлагания и нагари, особено при удължени интеравли на смяна на маслото. Именно затова и този специалист от руския форум, който се занимава с изследвания в тази област препоръчваше да се избягва този вискозитет и подобни масла. Който сменя на 140-160 мч, може спокойно да слага и минерални масала, разбира се за предпочитане е това да става, при температури над нулата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 426
Регистриран на: 14.01.2022
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
Мечтае да кара: Елинор :)

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Ивайло Димов » 18 Ное 2024, 13:08

Полимерите в маслата са виновни за образуване на шлака,нагар,лак .Разликите в моноградните изцяло 1-ва група и тези с 1+2 (15W40 ) са депресорите и вискозитетни подобрители.SAE 20 ,30 спокойно могат да се ползват при температури до 0° ,проблема на подобни масла са еко периферия ,дюзи ,инжектори ,турбина.Крайно нежелателни са ,но в прост атмосферник MPI вършат работа .

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook