С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
ПАО базата се произвежда от свързан нефтен газ ,тва дето гори като факел от комините на рафинериите ......има я но е скъпа .Преди войната и поскъпването на петрола цените бяха 3 група-750 долара /тон ,780 долара GTL ,3000 долара ПАО и 6800 долара естери .Имах една графика ама съм я изтрил .......за 2020 80 % от произведената база 3 група в света е на корейците от SK Lubricants ,даже големите компании купуват от тях .
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Тук съм пускал цените на базовите компоненти към началото на 2019г viewtopic.php?f=116&t=255530&p=4451574#p4451574
Иначе ПАОто не е по-рядко срещано, а е почти 4 пъти по-скъпо от хидрокрека, затова и производителите се опитват да го заместят с по-евтини компоненти с близки до неговите свойства каквито в нашия случай са GTL и VHVI. То се ползва главно в премум и спорните масла, също и в рецептурите за 0W-XX маслата. Например почти всички по-големи производители слагат в 0W-40 маслата си 30-40% PAO. Изключение правеха Мобил и Шел които го заместваха изцяло или частично с GTL.
Иначе ПАОто не е по-рядко срещано, а е почти 4 пъти по-скъпо от хидрокрека, затова и производителите се опитват да го заместят с по-евтини компоненти с близки до неговите свойства каквито в нашия случай са GTL и VHVI. То се ползва главно в премум и спорните масла, също и в рецептурите за 0W-XX маслата. Например почти всички по-големи производители слагат в 0W-40 маслата си 30-40% PAO. Изключение правеха Мобил и Шел които го заместваха изцяло или частично с GTL.
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Не мога да се съглася ,че GTL и VHVI дори се доближават до качествата на PAO ,масления клин при 4 та група е в пъти по-устойчив на разрушаване и има по-висока термостабилност .
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ивайло Димов написа:Не мога да се съглася ,че GTL и VHVI дори се доближават до качествата на PAO
Явно изобщо не сте запознати с качествта на GTL и VHVI, щом правите подобно гръмко, но невярно изявление.
Ето тук има събрана информация за свойствата и качествата на ГТЛ
https://www.oil-club.ru/forum/topic/474 ... vyh-masel/
Ето какво пишат и Петронас за техния продукт ETRO+ хидрокрек от група III+.
The benefits of ETRO+
Key enabler in the formulation of next generation engine oils and fluids
To satisfy the ever-increasing demand for better efficiency, better fuel economy and lower emission engines
Stable supply of high performance base oil
Delivers comparable performance to PAO, providing sustainable and cleaner solutions to a wider customer base
https://global.pli-petronas.com/for-bus ... il/etro%2B
за съжаление линка към документа с по-подробното описание на свойствата му как замества ПАОто, който бях давал преди време вече не е валиден.
тук има още информация за качествата на тези базови масла
https://www.icis.com/explore/resources/ ... base-oils/
Ивайло Димов написа:масления клин при 4 та група е в пъти по-устойчив на разрушаване
Може ли да ми дадете връзка към източника на тази информация. Надявам се да става въпрос за научни данни, а не за анонимни писания в някой форум или блог.
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Четох го някъде в руски сайт и имаше графики от сертифицирана лаборатория ,не "еднорък" бандит 

- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 977
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
PAO общо-взето е отживелица, в съвременните масла не е в много голям процент. Не е подходящо за някои приложения:
Например не е подходящо за двигатели помпа-дюза двигателите на VAG (VW 505.01). Просто не могат да смазват помпа-дюзата.
Това е само един пример, естествено има и други примери, където не е подходящо.
Например не е подходящо за двигатели помпа-дюза двигателите на VAG (VW 505.01). Просто не могат да смазват помпа-дюзата.
Това е само един пример, естествено има и други примери, където не е подходящо.
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Бе те скоро ДВГ ще станата отживелица като гледам тенденциите
,но маслата с 4 и 5-та група ще си останат търсени особенно за тези дето обичат да дават повече газчица ,да фъскат с турбинираните си коли .Истината е ,че от как са излезли на пазара ПАО маслата винаги са били обект на омаловажаване на качествата им ,любителите на минералните масла все се опитват да доказват ,че няма нужда от ПАО база .Че даже са измислили потребителски названия ,синтетика ,полусинтетика ....просто бардака там е пълен в тоя бранш .Я виж в Германия как са уредени нещата ,за да пише на тубата vollisynthethsches трябва да има 40-50% ПАО .

- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 977
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Зависи от приложението. Аз почти никога не съм карал с PAO на турбинирана кола.
И например двигателите за масла норма VW 505.01 всички са с турбо тези масла не са с PAO. Или поне са много много рядко.
И например двигателите за масла норма VW 505.01 всички са с турбо тези масла не са с PAO. Или поне са много много рядко.
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Бомба-дюзата е уникално изчадие
,ако караш кола с двигател от " убийците " на масло верно нема смисъл от премуим ,наливаш си хидрокрек по допуск и спецификации и си свиркаш .Аз съм карал с Mobil 1 ESP 5W30 и Ravenol VMP ми много по-мазно и тихо работи мотора .И не не си въобразявам

- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 977
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Точно с VMP моето m47 имаше едно бучене зимата на магистралата. Когато времето е студено. А за помпа-дюза или добро или нищо, особено след като никога не си имал.
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
След Dci отказахме дизелите в нашето семейство
,жена ми що рев изплака за тая кола ............уж я ремонтира мъжа на нейна много добра приятелка ....бла-бля налива и някакъв супер-дупер Elf за 130 лева тубата ............Аз обяснявах ,ама нак рая излязох виновен ,че не съм бил достатъчно убедителен 


- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 977
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Може. dci по принцип изминават доста километри преди да започнат големите проблеми.
Но да караш кола с по 5 клапана на цилиндър, където са достатъчно само 2 и да наливаш PAO си е също недоразумение. Подсъдимо направо
Но да караш кола с по 5 клапана на цилиндър, където са достатъчно само 2 и да наливаш PAO си е също недоразумение. Подсъдимо направо

- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Дълга тема е за AGN мотора ,взех я на зор .......тъщата беше по болници в друг град заради операции на коленете,на жена ми Лагуната изтропа двигателя в движение ,компресора на климатика си беше заминал ,рейката течеше бе колата си беше гробница и за моргата .Моята Лагуна 1 1.8 mоno я беше нападнала червената чума ,магарето изгнило та ми трябваше спешно кола .Тази я взех даже без да я оглеждам ,беше ми писнало да търся .А премиуим масла съм и наливал защото съм наясно с ,че на тоя мотор квото и да сложа ще върви .За сега 3 смени през 5 000 съм направил ,ако ше пестя от масла по-добре пеш да вървя
или с колелото .

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ивайло Димов написа:За сега 3 смени през 5 000 съм направил ,ако ше пестя от масла по-добре пеш да вървяили с колелото .
Задавали ли сте си някога въпроса, защо в Америка сменят масла през 5-6000км, а в Европа през 20 000км?
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
В Япония и Австралия също сменят на 5 000 или 7 500 км,Европа е "зеленясала" 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани