С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 977
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
А ако кара мъж, всеки ден 160-180 км/ч, по 200 km на магистрала много ли ще е? За един приятел питам. 

- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:Щом едно масло е черно, значи има въглеродни частици. Въглеродните частици са абразив, много твърд материал. И това не е хипотеза.. Вие си преценете до колко може да карате с черно масло.
Че на дизелите маслото почернява за 500км, не значи, че трябва да се сменя на толкова.
SpeedyMan написа:А ако кара мъж, всеки ден 160-180 км/ч, по 200 km на магистрала много ли ще е? За един приятел питам.
Искаш да кажеш - както се карат почти всички БМВ-та от нови със смени на 25-30хил? Реално дори при такова каране смяната на 10-12 е в пъти над експлоатацията преди да вземем новия внос

- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:А ако кара мъж, всеки ден 160-180 км/ч, по 200 km на магистрала много ли ще е? За един приятел питам.
Зависи какъв е двигателя и колко обороти държи на 180 км/ч

Има такива дето са доста разтоварени при 180 км/ч, та не е проблем за тях.

Маслото най много страда при резки температурни промени, а когато те са и чести става кофти.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
160-180 км/ч мисля са нищо за двигателите на БМВ, моя бензиновия например на 170 е на 4000 оборота, температурата на маслото през лятото в големите жеги е 106-109градуса. При скорсти над 140 км/ч и/или външна темп. над 33°C, компютъра влиза в друг режим и охлажда маслото по-активно и така то държи по ниски температури. Предполагам, че и при дизеловите двигатели са използвали подобна логика за управление. Та за маслото подобни температури са нищо, то в града лятото на загрял двигател температурата е 114-116гр. Иначе в немските форуми съм виждал да говорят за по-сериозни температури, когато се караа на магистрала с 220+км/ч. Тогава температурата се вдига до 120 и нагоре, един форумец с N55 беше стигал и до 138гр на пистата на Нюрбургринг. Така, че колега според мен всичките ти притеснения и застраховки са общо взето напраразни, тук имам предвид да се отива към ползване на вискозитет 5W-50, който изобщо не е предписан за твоя двигател. Ако двигателят ти е е наред и няма някакви прблеми с охладителната система или с вкарване на гориво в маслото, той трябва да държи нормална темпаратура. Опасност за разкъсване на маслената пеленена при високи скорости с масло с по-нисък вискозитет няма. Критичните моменти са на ниски обороти на празен ход. Миналата седмица един N57 в руския форим точно така е превъртял биелен лагер, двигателят е нямал още 300К км(пишат, че това било масов проблем с този двигател като наближал 300К км). При това не е имало някакви признаци, че нещата отиват на там. Така, че от мен един съвет - вземи си измери температурата като караш по магистралата през лятото с 160-180 км/ч, а може и през зимата, за да знаеш изобщо за какво става въпрос. Може и да направиш един анализ на маслото в полската лаборатория да видиш какво е изнсването за да контролираш дали няма евентуално някакви проблеми. Иначе ако маслото се нагрее над 120-130гр, то деградира и вече няма никакво значение какъв е вискозитета и е редно да се сменя на съвсем кратки интервали. При нормална експлоатация и изправен двигател до такива температури ние няма как да стигнем.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 977
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
То не е само до температурата на маслото. Претърпява доста механични промени, не само температурни.
Колкото до дизелите и почерняването - дизел, който се кара с добри масла и се сменят често не почернява дори до около 3000 км. На около 5000 км. става вече наистина наситено черно.
Там масово карат с руски масла - за първи път чувам за такъв проблем с N57.
Бях го гледал лятото през CARLY, беше между 90 и 100 градуса с MOTUL 5W-40 X-clean. Ще го видя и сега, с CASTROL EDGE 5W-30 M
Колкото до дизелите и почерняването - дизел, който се кара с добри масла и се сменят често не почернява дори до около 3000 км. На около 5000 км. става вече наистина наситено черно.
zaharia написа:Миналата седмица един N57 в руския форим точно така е превъртял биелен лагер, двигателят е нямал още 300К км(пишат, че това било масов проблем с този двигател като наближал 300К км). При това не е имало някакви признаци, че нещата отиват на там.
Там масово карат с руски масла - за първи път чувам за такъв проблем с N57.
zaharia написа:Така, че от мен един съвет - вземи си измери температурата като караш по магистралата през лятото с 160-180 км/ч, а може и през зимата, за да знаеш изобщо за какво става въпрос. Може и да направиш един анализ на маслото в полската лаборатория да видиш какво е изнсването за да контролираш дали няма евентуално някакви проблеми. Иначе ако маслото се нагрее над 120-130гр, то деградира и вече няма никакво значение какъв е вискозитета и е редно да се сменя на съвсем кратки интервали. При нормална експлоатация и изправен двигател до такива температури ние няма как да стигнем.
Бях го гледал лятото през CARLY, беше между 90 и 100 градуса с MOTUL 5W-40 X-clean. Ще го видя и сега, с CASTROL EDGE 5W-30 M
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Проблемите с биелните лагери започват още от М57 на LCI колите, като не съм чувал за такива само на 525д. При N57 биелните са си консуматив, както веригите... При най-новите от серията има и бонус проГлем - основни лагери... 

- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 977
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Дълъг вал, редки масла, ниски обороти - ето ви и проблемите с лагерите.
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Въпреки, че нямах проблеми и разход на масло с Ravenol SSO 0w30 в 30i N52, за идното лято мисля да сменя вискозитета с по-подходящ за големи жеги и поръчах Ravenol SSL 0w40.
Миналото лято често пъти карах при 37-39 градуса външна температура, натисках и повечко и стигаше почти 120 градуса на моменти.
Миналото лято често пъти карах при 37-39 градуса външна температура, натисках и повечко и стигаше почти 120 градуса на моменти.
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Защо караш с 0W въобще ,колата нова ли е ?За твоето БМВ Ravenol VMP е оптималния вариант
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Защото последните няколко смени в официален сервиз в Германия са били с 0w30 и не го пипа изобщо. Минавам на 0w40 само заради по-големите жеги тук
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 977
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Don_Diego написа:Защото последните няколко смени в официален сервиз в Германия са били с 0w30 и не го пипа изобщо. Минавам на 0w40 само заради по-големите жеги тук
Колегата zaharia препоръчва 30ката заради по-ниската температура, която поддържало в жегите. Но и в Германия може да е "жега"за двигателя, предвид, че преди като съм натискал здраво светеше червено между втори и трети цилиндър на двигателя...

- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ивайло Димов написа:Защо караш с 0W въобще ,колата нова ли е ?За твоето БМВ Ravenol VMP е оптималния вариант
Какво значение стара ли е, нова ли е?! Аз имам е39 на 420к - от много време я карам с Петронас Синтиум 0w40. Смените са ми твърдо ма 15к и ако има разход, то не съм забелязал...
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Доволен ли си от този Петронас? Моя майстор само ми дудне като му поръчвам Ravenol за Zката и обяснява колко по-хубав бил Петронаса и двойно по-евтин 
На ТДС-а от 3-4 години сипвам 5w40 на Петронас и няма проблеми ама за кабриото сякаш искам някоя “по-така” марка

На ТДС-а от 3-4 години сипвам 5w40 на Петронас и няма проблеми ама за кабриото сякаш искам някоя “по-така” марка

- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Don_Diego написа:Доволен ли си от този Петронас? Моя майстор само ми дудне като му поръчвам Ravenol за Zката и обяснява колко по-хубав бил Петронаса и двойно по-евтин
На ТДС-а от 3-4 години сипвам 5w40 на Петронас и няма проблеми ама за кабриото сякаш искам някоя “по-така” марка
Доволен съм, даже на е61-цата мисля да го сложа, но там пък 0w30 няма допуск по БМВ и засега само това ме спира. Но след Бардала ще го пробвам със сигурност...
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Колеги, направете един опит. Сменете маслото, оставете двигателя да поработи около пет минути и го сменете още веднъж. Новото масло изтича практически черно. Аз го правя това вече редовно и маслото ми остава бистро доста дълго време. При все, че по километраж съм на +200К и на близо 17 години.
Последна промяна BMW_POWER на 11 Яну 2023, 7:06, променена общо 1 път
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани