M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
То проблема не е толкова в горивната система и газта, ми в пълните некадърници, които ги монтират. И ако да монтираш и настроиш газово на М20 е някаква лесна работа, на N52 изисква малко повечко знания, опит и майсторство. А като ти се "учи" някой такъв пън на колата ми няма как да се получи, а те повечето това правят 

- pimpo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Момчета, направете си тема за АГУ и си пишете вътре колкото искате!!!
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Наистина има много теми за и против АГУ, но конкретно в тази авторът е засегнал темата за газта и е споделил, че му е критерий - затова е редно и да добие ясна представа какво може да очаква.
Всичко, което е написал колегата spiny е вярно и наистина газта е по-чиста. Но не само това е фактор, колегата boost е написал - и други колеги са го написали по-горе, Н52 е доста по-усложнен и прецизен двигател сравнен с предходните (все пак е от последните преди да навлезе директното впръскване). Тази прецизност на газ лично според мен е невъзможно да се постигне чисто и просто защото има много фактори, които да се вземат в предвид... и колкото и да се обяснява за добри газаджии - някой си, който даже не е инженер не знам как ще оптимизира колата до такава степен както са напрвили вече хора вещи в тази наука, за да работи на бенз.
За мен равносметката е такава - газовата трябва да е по-скъпа и с хубава настройка, регулярно трябва да се кара на бензин, за да се запазят бензиновите инжектори. Има възможни проблеми с чек лампи и главоболия на газ. Двигателят извънградско е достатъчно икономичен на бензин. Въпросът е заслужава ли си газта? (конкретно за N52 говоря)
И аз съм фен на газта, но едно е да сложа не лоша ГИ уредба на е36-цата, която гори 10/100 извънградско за 700-800 лева. Друго е да сложа такава за 2000 на кола, която гори 7/100 извънградско... рентабилността и възвръщаемостта на инвестицията на едното е в пъти по-голяма!
Всичко, което е написал колегата spiny е вярно и наистина газта е по-чиста. Но не само това е фактор, колегата boost е написал - и други колеги са го написали по-горе, Н52 е доста по-усложнен и прецизен двигател сравнен с предходните (все пак е от последните преди да навлезе директното впръскване). Тази прецизност на газ лично според мен е невъзможно да се постигне чисто и просто защото има много фактори, които да се вземат в предвид... и колкото и да се обяснява за добри газаджии - някой си, който даже не е инженер не знам как ще оптимизира колата до такава степен както са напрвили вече хора вещи в тази наука, за да работи на бенз.
За мен равносметката е такава - газовата трябва да е по-скъпа и с хубава настройка, регулярно трябва да се кара на бензин, за да се запазят бензиновите инжектори. Има възможни проблеми с чек лампи и главоболия на газ. Двигателят извънградско е достатъчно икономичен на бензин. Въпросът е заслужава ли си газта? (конкретно за N52 говоря)
И аз съм фен на газта, но едно е да сложа не лоша ГИ уредба на е36-цата, която гори 10/100 извънградско за 700-800 лева. Друго е да сложа такава за 2000 на кола, която гори 7/100 извънградско... рентабилността и възвръщаемостта на инвестицията на едното е в пъти по-голяма!
- tintirimintiri
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 160
- Регистриран на: 22.04.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: M57, N52, S65
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
N52 как гори 7/100 извънградско ?
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Ами ако се кара кротко предполагам - 90-100 извън магистралата и 110-120 по магистралата... 7.6 се цитира като разход в темата с разхода. Каталожно даже му дават 6.6, но предполагам тук става дума за кола на по-малки гуми и ръчка. На 525i атомат дават около 7/100 каталожно.
Въпреки всичко съмнявам се над 9/100 да гори ако се кара сравнително нормално, тоест с ограниченията. Кето не мисля, че е висок разход за 260 коня бензин в големичка кола като 5-та серия.
Разбира се - признавам, че това са по-скоро догадки основани на споделени данни от колеги. А и не мисля, че при нормално каране колата би надвишила 1-2 литра над каталожният разход.
Въпреки всичко съмнявам се над 9/100 да гори ако се кара сравнително нормално, тоест с ограниченията. Кето не мисля, че е висок разход за 260 коня бензин в големичка кола като 5-та серия.
Разбира се - признавам, че това са по-скоро догадки основани на споделени данни от колеги. А и не мисля, че при нормално каране колата би надвишила 1-2 литра над каталожният разход.
Последна промяна drago9205 на 27 Фев 2018, 19:10, променена общо 1 път
- Stuttgy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: 5.12.2016
- Местоположение: Deutschland
- Кара: e61 535d
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Каталожното е ясно,реално няма как да стане .Колко човека са постигнали тоя разход с нормално каране? Не с 80мм/ч по надолнище.
Изпратено от моят SM-J320F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-J320F с помощта на Tapatalk
- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
tintirimintiri написа:N52 как гори 7/100 извънградско ?
Че то само на задно без проблем ще си даде 7/100 извънграда.
Мойта е xDrive, автомат и ако караш 90-100км/ч пада без проблем на 7/100.
- Plamen_Shopov_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 614
- Регистриран на: 3.12.2009
- Местоположение: Тополовград
- Пол: Мъж
- Кара: e60 530d 04'/e60 530i 06'/e36 318i
- Мечтае да кара: цял живот BMW
- Детайли за колата: Е60 М57D30N
E60 N52B30
Е46 M43B19TU
E36 M43B18
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Преди три дни направих 800 км по магистала и 40 км в София.
Валеше дъжд през цялото време. Само в София беше сухо.
3-ма възрастни (от 120 до 100 кг) в колата и пълен багажник.
По магистралата карах със скорост от 150 до 170 км/ч (като изключвам няколко изпреварвания с доста по-висока скорост). Разхода ми беше 9.9л. С дозареждане. Постигал съм 7.550л/100км по пътя Елхово-Бургас (през Болярово и Средец), като карах с 90-110 км/ч, без изпреварвания, без кикдауни.
Винаги зареждам на Петрол и засичам с дозареждане. Не гледам борда...
Когато даде разход от 7.550, на борда показваше над 10 л, защото дни наред карах само градско и не занулих разхода...
Валеше дъжд през цялото време. Само в София беше сухо.
3-ма възрастни (от 120 до 100 кг) в колата и пълен багажник.
По магистралата карах със скорост от 150 до 170 км/ч (като изключвам няколко изпреварвания с доста по-висока скорост). Разхода ми беше 9.9л. С дозареждане. Постигал съм 7.550л/100км по пътя Елхово-Бургас (през Болярово и Средец), като карах с 90-110 км/ч, без изпреварвания, без кикдауни.
Винаги зареждам на Петрол и засичам с дозареждане. Не гледам борда...
Когато даде разход от 7.550, на борда показваше над 10 л, защото дни наред карах само градско и не занулих разхода...
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
М54б30 при каране на магистрала (Мюнхен-Австрия) съответно заредена с качествено гориво по занулен борд и колонка ми даде 8л. при круиз контрол от 100 км в час . И по колонка , и по борд . В България извънградския разход на автомобила при тази скорост е в порядъка на 9,5 до 10,5 литра . А и да не забравя дави кажа че това беше само за теста ! Иначе гори от 15 до 32 съм стигал хаха
Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Stuttgy написа:Каталожното е ясно,реално няма как да стане .Колко човека са постигнали тоя разход с нормално каране? Не с 80мм/ч по надолнище.
Зависи какво се разбира под нормално каране, аз разбирам да се спазват ограниченията

И все пак мисля, че е реалистично да се даде 0.5-1л толеранс спрямо каталожния разход - звучи съвсем постижимо.
П.С. Също и ако се кара на 19-ки надали може да се очаква каталожен разход

- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Магистрално, към 150/ч по темпомат най-малко към 8.5/100, зависи от наклон на пътя до 9/100 по борд. С каране 90-100км/ч, 7.5/100 е постижимо.
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
vld написа:v_p_m написа:zaharia написа:vld написа:А по въпроса как да провериш дали харчи масло М54 ката, можеш например да я покараш да загрее, после да се спуснеш по някое по дълго нанадолнище (няколко километра) на скорост без да подаваш газ, ако почен да пуши сиво бяло през ауспуха значи е масларка.
Още два теста за харч на масло.
1. При загрял двигател 5 мин, работа на място се форсира няколко пъти до към 5хил оборота. Ако излезе тъмен пушек при форсирането, най-вероятно гумичките са за смяна.
2. При изкачване на стръмен път се подава рязко газ и се наблюдава дали няма да изпуши. Обикновено облакът мисля беше със синкав дим показва, че има проблем със сегментите.
Друго което е важно - да се види в сервизната книжка или в историята в БМВ на какви интервали е сменяно маслото. Ако са от рода 20-30 хил е почти сигурно че ще гори масло, освен ако не е карана главно магистрала.
Иначе N52b30 и N53b30 ако не са прегрявани и е сменяно маслото навреме, не би трябвало да го горят.
Какво се скапва при това положение
Спичат сегментите поради отлагания по тях.


- Plamen_Shopov_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 614
- Регистриран на: 3.12.2009
- Местоположение: Тополовград
- Пол: Мъж
- Кара: e60 530d 04'/e60 530i 06'/e36 318i
- Мечтае да кара: цял живот BMW
- Детайли за колата: Е60 М57D30N
E60 N52B30
Е46 M43B19TU
E36 M43B18
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Ако сърцето ти не е наред и те натъпчат с хапчета, за да се скрият симптомите, това лечение ли е?
Правиш ревизия на мотора и всичко се лекува.
Ако ставаше с добавки...
Ако ще си кара колата няколка години си заслужява да се ремонтира двигателя.
Правиш ревизия на мотора и всичко се лекува.
Ако ставаше с добавки...
Ако ще си кара колата няколка години си заслужява да се ремонтира двигателя.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Около два бона е ревизията, няма да се плашиш.
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Re: M54b30 vs N52b30 vs N53b30 ?
Два бона не са малко пари все пак !vvasilev1 написа:Около два бона е ревизията, няма да се плашиш.
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани