Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 21.07.2014

Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

Мнение от lazomilev » 23 Фев 2016, 17:52

themoldestone написа:Колега, в моя пост на предната страница ( от 18.02.2016 ) можеш да видиш списъка с части - първи е по-бюджетен, тоест сменяш само най-задължителните неща, списъка под него е по-пълен. Зависи колко парички искаш да отделиш, но разликата м/у двата е 150лева.


dimodi написа:Lazomilev, това, което си дал са средната и горната вериги, а те са общо три. Ако искаш да смениш абсолютно всичко трябва и веригата на маслената помпа, а съответно и зъбчатката:

http://www.etk.cc/bmw/EN/search/selectCar/E60N/Lim/BMW+535d/ECE/11/11_3863/

В този случай се сваля и картера. Някои майстори казват, че тя може и да не се сменя, защото нямало почти никакво натоварване там, а и в 90% от случаите се къса средната верига. Въпрос на лична преценка. Маслото не е задължително да се сменя, ако е сравнително ново може да се източи и после да се налее същото :yes:



Благодаря и на двамата :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1056
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: G30 530D LCI и Е60 535d LCI

Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

Мнение от andy » 24 Фев 2016, 11:37

lazomilev написа:Колеги,
Може ли някой да сподели пълният списък части за смяна на вериги на 535d LCI.
Това ли са:
http://www.etk.cc/bmw/EN/search/selectC ... 1/11_3462/
http://www.etk.cc/bmw/EN/search/selectC ... 1/11_3653/
Още нещо, нещо излишно?
Маслото сменя ли се при тази операция?

Благодаря


Дал съм го на предната страница. Моя мотор е същия.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

Мнение от Ivo_Borisov » 18 Мар 2016, 7:24

Преди няколко дни, един приятел с Е70 мисля 235 коня мотора, скъса верига без никакви симптоми и без някакво натоварване или нещо такова. Просто на едно кръстовище колата изгасна и край. На 180 хил км е колата.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

Мнение от Taruno » 18 Мар 2016, 10:55

Ivo_Borisov написа:Преди няколко дни, един приятел с Е70 мисля 235 коня мотора, скъса верига без никакви симптоми и без някакво натоварване или нещо такова. Просто на едно кръстовище колата изгасна и край. На 180 хил км е колата.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk


Ама на 180 хил. или на "180 хил пише, че е"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

Мнение от Ivo_Borisov » 18 Мар 2016, 10:57

Пише толкова и по състоянието на колата изглежда толкова. А и мисля е купувана от Бг и е втори собственик.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 25.04.2007
Местоположение: Plovdiv

Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

Мнение от koko29 » 15 Апр 2016, 11:28

@2bar написа:малко като децата го давате...

това с обслужането (честно казано, трудно ми е да си представя, какво точно означава обслужване) е малко разтегливо понятие.

Има си сервизни интервали за масло, накладки и т.н. Това се нарична сервизен интервал.

Има си планови ремонти - след определен пробег някоя част се сменя. Запалителна свещ например.

Има си непланови ремонти - нещо се е счупило/дефектирало и се сменя. Термостат например. Хванах моят, че се се ебава и смених и двата. Никъде няма сервизен интервал за термостат.

Има и превантивни ремонти (може би тук най - точно пасва обслужване) - нещо се сменя, защото са на лице определени симптоми, които обикновено са свързани с дефектирането на точно определена част. Много високо налягане след филтъра за твърди частици - трябва да се смени, защото рано или късно си заминава турбото.

И точно за тези превантивни ремонти е приказката - какви симптоми трябва да са на лице, за да може да каже човек - ок, сменяме.

Иначе то по тази логика, човек може да смени всичко по колата, ама все пак финансово не си струва.



Човек, който не е запознат с проблема е нормално да му се струва излишен разход. Ще разсея съмненията ти. Не знам за М57N2, но моята с M57T2 и преди 2 години скъса веригата на малко над 200к (реални) без никакво симптоми, нито повишен шум на мотора, нищо. Всъщност знаех, че трябва да я сменя, но отлагах ..... голяма грешка. Всички части с добри отстъпки ми струваха по спомен около 1800 лв. - оригинални, вкл. масло на ДВГ, гумички на клапаните и 6 клапана. Иначе на въпроса ти симптоми за смяната няма, но има начин да се провери дали е разтегната. Отиваш в сервиз на БМВ, има един инструмент дето се навива на мястото на един датчик в главата и той показва разтегната ли е и колко.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 21.11.2008

Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

Мнение от dimodi » 15 Апр 2016, 12:09

За 1800 лева си направил ремонт на двигателя след скъсана верига?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 25.04.2007
Местоположение: Plovdiv

Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

Мнение от koko29 » 15 Апр 2016, 13:56

dimodi написа:За 1800 лева си направил ремонт на двигателя след скъсана верига?


Това е цената на частите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 21.11.2008

Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

Мнение от dimodi » 15 Апр 2016, 14:01

Пак ми се вижда малко. Нови ли бяха частите? Доколкото знам само валовете са около 1000 лева единия. Или твоите не бяха криви?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 287
Регистриран на: 21.03.2008
Местоположение: Созопол
Пол: Мъж
Кара: F10 530d
Мечтае да кара: карах почти всичко

Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

Мнение от batzlati » 15 Апр 2016, 23:00

При 6 ударени клапана , няма как валовете да са прави.
Ама 1000лв. за разпределителен вал :shock:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 5.11.2008
Местоположение: София
Кара: X5 40d
Мечтае да кара: Всички коли на света!

Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

Мнение от svetliol » 16 Апр 2016, 7:26

Колеги, здравейте. Чета темата и тъй като на мен ми предстои подобна интервенция съм поставен пред следния проблем - аз съм с мотор N62B44 и вече ходих в няколко сервиза (включително и 1 форумен), но всички вдигат ръце като отворя предния капак и казват, че тук работата е много дебела.
Моля за препоръки, къде в София ще ми обърнат необходимото внимание и разбира се са достатъчно компетентни за извършване на тази смяна.
Ще съм ви благодарен, ако споделите предложения на лични съобщения, за да не правим реклама.
BMW не се купува защото ти трябва, а защото искаш!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 25.04.2007
Местоположение: Plovdiv

Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

Мнение от koko29 » 16 Апр 2016, 10:04

dimodi написа:Пак ми се вижда малко. Нови ли бяха частите? Доколкото знам само валовете са около 1000 лева единия. Или твоите не бяха криви?


Нови от дилър. Само гарнитурата на главата, клапаните и кобилиците бяха от друг магазин. Валовете са ОК, карам вече 40к след ремонта.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 662
Регистриран на: 10.02.2013
Кара: 2019 BMW X5 G05 XDrive40i

Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

Мнение от goppe » 20 Апр 2016, 9:07

koko29 написа:Човек, който не е запознат с проблема е нормално да му се струва излишен разход. Ще разсея съмненията ти. Не знам за М57N2, но моята с M57T2 и преди 2 години скъса веригата на малко над 200к (реални) без никакво симптоми, нито повишен шум на мотора, нищо. Всъщност знаех, че трябва да я сменя, но отлагах ..... голяма грешка. Всички части с добри отстъпки ми струваха по спомен около 1800 лв. - оригинални, вкл. масло на ДВГ, гумички на клапаните и 6 клапана. Иначе на въпроса ти симптоми за смяната няма, но има начин да се провери дали е разтегната. Отиваш в сервиз на БМВ, има един инструмент дето се навива на мястото на един датчик в главата и той показва разтегната ли е и колко.


Колега, чел съм темата отдавна, но не си спомням някой да беше казвал че може да се провери за разтегната верига. Дай малко повече инфо как става това - на кой датчик се навива инструмента, с каква сигурност можеш да се осланяш на резултата? Само за разтегленост ли на веригата може да се провери и това ли е главната причина за скъсването по принцип? Мерси.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 344
Регистриран на: 25.04.2007
Местоположение: Plovdiv

Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

Мнение от koko29 » 23 Апр 2016, 17:52

Не знам, трябва да питам. Но питам ли аз, по-добре ще е ти да звъннеш в някой дилър и да получиш инфо от първо лице. Помня, че някъде отдясно на двигателя се сваляше някакъв датчик (а може и тапа да е било) и се навиваше някакъв инструмент, от който стърчеше някакъв оразмерен чеп. И в зависимост от това колко навътре ще потъне чепа се разбира дали е разтегната и колко, и дали е необходима смяна. На резултата смятам, че може да се осланяш, понеже се прави механично и се вижда че потъва, което значи, че веригата не е както трябва. А за скъсването никой не знае каква е причината, но смятам, че е това. Все пак за да се разтегне очевидно някъде отънява и за това се удължава веригата. Звънни в дилъра в Пловдив, мисля, че ще свършат работа.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 264
Регистриран на: 4.04.2005
Пол: Мъж
Кара: F26

Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

Мнение от Alexius » 25 Апр 2016, 10:58

Аз съм с двигател M57N - 535d 272 к.с.
При смяна на двата комплекта вериги (Верига, успокоител, банан и маслен обтегач) има ли нещо специфично, като зацепване и т.н.?
Смяната на зъбните колела е задължителна ли е и?

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook