Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- shkata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 184
- Регистриран на: 17.07.2014
- Кара: E60 530d
- Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
nuHokuo написа:Чета доста и не вдявам! Или поне не намирам сходен на моят проблем?
Проблема ми започна със отказване на стартера - ремонт
След 2 месеца умря отново убивайки и акумулатора - или пък чисто съвпадение?
Нов акумулатора и пак стартер, 2 месеца - пак проблем! Колата остава без ток!
Мерим какво зарежда на място, празен ход без консуматори 14,6, на място с всички възможни консуматори 12,06
![]()
Ремонт на генератора, четките буквално липсват! ОК! Нов блок 70лв генератора обратно и:
На място празен ход без консуматори 14,6 с всички възможни консуматори 12,34-12,50![]()
![]()
предложения? Единственото което не съм записал новият акумулатор тоест сега съм с 100А акумулатор а в софта е записан 110А
При запалена кола закачи едни едни DC амперклещи на кабела който отива от алтернатора към + клемата при двигателя и включвай консуматорите един по един да видиш кой колко ток дърпа . Може да имаш нещо което да дърпа в пъти повече ток отколкото трябва и алтернатора ти да не може да насмогне ...( на празен ход трябва да може да даде около 120 ампера). Другия вариант е самия алтернатор да не може да даде >50-60А и при включване на всички консуматори да го събаряш.
- atanasov_aa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 3.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 740 d xDrive M Sportpaket 2020
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
shkata написа:nuHokuo написа:Чета доста и не вдявам! Или поне не намирам сходен на моят проблем?
Проблема ми започна със отказване на стартера - ремонт
След 2 месеца умря отново убивайки и акумулатора - или пък чисто съвпадение?
Нов акумулатора и пак стартер, 2 месеца - пак проблем! Колата остава без ток!
Мерим какво зарежда на място, празен ход без консуматори 14,6, на място с всички възможни консуматори 12,06
![]()
Ремонт на генератора, четките буквално липсват! ОК! Нов блок 70лв генератора обратно и:
На място празен ход без консуматори 14,6 с всички възможни консуматори 12,34-12,50![]()
![]()
предложения? Единственото което не съм записал новият акумулатор тоест сега съм с 100А акумулатор а в софта е записан 110А
При запалена кола закачи едни едни DC амперклещи на кабела който отива от алтернатора към + клемата при двигателя и включвай консуматорите един по един да видиш кой колко ток дърпа . Може да имаш нещо което да дърпа в пъти повече ток отколкото трябва и алтернатора ти да не може да насмогне ...( на празен ход трябва да може да даде около 120 ампера). Другия вариант е самия алтернатор да не може да даде >50-60А и при включване на всички консуматори да го събаряш.
Т.е. достигаме до алтернативен блок за управление с някакъв надпис на производител за 70.00 лева бройката. А каква бе цената на тоя който предлага вносителя на марката?

Има една поговорка: „Не питай старило, а патило”



Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
Според мен 99% не е от блока, общо взето каквото съм свалил такова съм сложил. Въпросът е, че и с предишният зареждаше по същият начин. Понеже вече започнахме да се съмняваме в акумулатора /вторият за тази година/ му направихме 16 часов заряд. Натоварихме го с вилка и мерихме заряда на всички възможни места - направо на болта на генератора, на клемата в двигателният отсек и в багажника като стойностите между отпред и отзад се разминават с 0,10v което е допустимо според мен.
Другото което установих е, че колата не го прави винаги! Мерих 2 пъти на празен ход без нищо 14,6 с всичко 12,9-13,3 като под всичко влизат всички светлини подгревите на седалките парно на макс и подгрев на задно стъкло, подаде ли се леко газ става 14,6. Проблемът явно е в работата на място или тези стойности вече са нормални? При изключени подгреви нещата са нормални 13,4-6 .....

Другото което установих е, че колата не го прави винаги! Мерих 2 пъти на празен ход без нищо 14,6 с всичко 12,9-13,3 като под всичко влизат всички светлини подгревите на седалките парно на макс и подгрев на задно стъкло, подаде ли се леко газ става 14,6. Проблемът явно е в работата на място или тези стойности вече са нормални? При изключени подгреви нещата са нормални 13,4-6 .....



Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
Не мисля че в случая акумулатора е фактор - явно имаш проблем наистина с релето/алтернатора.
Специално заради темата слязох до колата (F01 730d) и следих показанията за волтаж и ампераж на алтернатора с ISTA-D. Независимо от натоварването и включените консуматори, волтажа ВИНАГИ е 14.5-14.6V, като при включване/изключване на консуматорите за секунда пада/качва до 13.3/15.2V
Празен ход (680 оборота в минута):
* Без консуматори: 14.6V / 40A
* С всички консуматори: 14.6V / 120A (88% натоварване на алтернатора)
Подгревът на шофьорската седалка и музиката усилена до край са само по 7-8А и са нищо в сравнение с парното, което консумира почти 20А (поне при мен).
Специално заради темата слязох до колата (F01 730d) и следих показанията за волтаж и ампераж на алтернатора с ISTA-D. Независимо от натоварването и включените консуматори, волтажа ВИНАГИ е 14.5-14.6V, като при включване/изключване на консуматорите за секунда пада/качва до 13.3/15.2V
Празен ход (680 оборота в минута):
* Без консуматори: 14.6V / 40A
* С всички консуматори: 14.6V / 120A (88% натоварване на алтернатора)
Подгревът на шофьорската седалка и музиката усилена до край са само по 7-8А и са нищо в сравнение с парното, което консумира почти 20А (поне при мен).
- shkata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 184
- Регистриран на: 17.07.2014
- Кара: E60 530d
- Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
Няма логика да е от релето.
1.С предното реле е карал дълго време и изведнъж се появява проблем.
2.Сменя релето но проблема остава същия и зарежда както със старото реле.
3.Без консуматори няма проблем, с консуматори има проблем.
За мен тая логика води до това че има някакъв проблем по консуматорите.Може да го провери както съм му писал по горе.Ще му отнеме не повече от 2-3 минути ...
1.С предното реле е карал дълго време и изведнъж се появява проблем.
2.Сменя релето но проблема остава същия и зарежда както със старото реле.
3.Без консуматори няма проблем, с консуматори има проблем.
За мен тая логика води до това че има някакъв проблем по консуматорите.Може да го провери както съм му писал по горе.Ще му отнеме не повече от 2-3 минути ...
- cocosas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 584
- Регистриран на: 28.09.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 / e46
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
При мен забелязах , че често ми зарежда динамото 14,5 - 15
Това нормално ли е при положение,че акомултора ми е на 2години и го проверихме и е здрав?
Притеснява ме възможността да не презарежда и да се издуха бързо или да се пръсне.
Това нормално ли е при положение,че акомултора ми е на 2години и го проверихме и е здрав?
Притеснява ме възможността да не презарежда и да се издуха бързо или да се пръсне.
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
И аз да питам с какво напрежение се зарежда агм акумулатор при мен е 14.9 до 15.2
дай му гас
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
Екстра е
Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk
- todorSTY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 324
- Регистриран на: 26.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530 XD
- Мечтае да кара: BMW M5 E60
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
Здравейте. Да споделя и аз. От както съм я взел колата зимно време имам проблем с тока - за два три дни пада акомулатора. Смених го с Бош, възможно най-големия и подходящ за колата, обучих го, обаче проблема продължи. Направих пълен ремонт на алтернатора, обаче проблема продължи. Другата седмица вече ще я карам на ел. техник, за да провери за отечка. Друг проблем, който има е, че записва грешка на ibs сензора. Обаче като прочетох тук, може загубата на ток да е от сто места. Дайте съвети?
- rafa224
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 G05
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
todorSTY написа:Здравейте. Да споделя и аз. От както съм я взел колата зимно време имам проблем с тока - за два три дни пада акомулатора. Смених го с Бош, възможно най-големия и подходящ за колата, обучих го, обаче проблема продължи. Направих пълен ремонт на алтернатора, обаче проблема продължи. Другата седмица вече ще я карам на ел. техник, за да провери за отечка. Друг проблем, който има е, че записва грешка на ibs сензора. Обаче като прочетох тук, може загубата на ток да е от сто места. Дайте съвети?
Ти сам си написал решението колега - (Другата седмица вече ще я карам на ел. техник, за да провери за отечка.)

- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
todorSTY написа: Друг проблем, който има е, че записва грешка на ibs сензора. Обаче като прочетох тук, може загубата на ток да е от сто места. Дайте съвети?
Щом записва IBS, значи най-вероятно си е за IBS. Но провери да не е разкачен и затова да го записва.
shkata написа:Смениха ми вентилатора за купето и изчезна огромната консумация от него - от 70А падна на 5А. Видимо на вентилатора нищо му няма, има малко ръжда по осите но се върти свободно...
И аз съм вече с нов вентилатор. Такава гимнастика едва ли ще се навия скоро да си правя по колата. Да бях изкопал 2 декара лозе.

Тая разжда не ми се вижда да е само по осите, а влиза и навътре към втулките. Но да, върти се по-свободно, дори от новия.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
shkata написа:При запалена кола закачи едни едни DC амперклещи на кабела който отива от алтернатора към + клемата при двигателя и включвай консуматорите един по един да видиш кой колко ток дърпа . Може да имаш нещо което да дърпа в пъти повече ток отколкото трябва и алтернатора ти да не може да насмогне ...( на празен ход трябва да може да даде около 120 ампера). Другия вариант е самия алтернатор да не може да даде >50-60А и при включване на всички консуматори да го събаряш.
Свърших я тази работа днес! И резултата е следният
Колата на празен ход без консуматори прави около 60А при всички включени консуматори прави 180А. Днес учудващо при всички консуматори зареждаше 13,8 ... нещо странно става на моменти.

- shkata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 184
- Регистриран на: 17.07.2014
- Кара: E60 530d
- Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
Колега , тази консумация е ОГРОМНА. Примерно при работеща кола и включен някакъв нормален набор от консуматори (и фарове), трябва да имаш около 40А. При включени всички консуматори , може би нещо от сорта на 80-100А макс. Може би трябва да започнеш да ги включваш едно по едно за да видиш от кое колко скача.
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
shkata написа:Колега , тази консумация е ОГРОМНА. Примерно при работеща кола и включен някакъв нормален набор от консуматори (и фарове), трябва да имаш около 40А. При включени всички консуматори , може би нещо от сорта на 80-100А макс. Може би трябва да започнеш да ги включваш едно по едно за да видиш от кое колко скача.
По 15-20А грубо вдига на всеки подгрев. 10А на къси и 15на дълги вентилацията в купето постепенно вдига до около 40-50А а заряда е 13,8v но не винаги понякога пада под 13

- todorSTY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 324
- Регистриран на: 26.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530 XD
- Мечтае да кара: BMW M5 E60
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
И така, след един час работа - колата заспива на четвъртата петата минута и консучацията е в норма, почти нула, обаче на 20тата минута самоволно гадината
се събужда и започва да си прави някакви проверки, като консумацията се качва до 6 ампера. Това до момента, продължава търсенето на проблема

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани