Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 17.07.2014
Кара: E60 530d
Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от shkata » 18 Дек 2016, 8:09

nuHokuo написа:Чета доста и не вдявам! Или поне не намирам сходен на моят проблем?
Проблема ми започна със отказване на стартера - ремонт
След 2 месеца умря отново убивайки и акумулатора - или пък чисто съвпадение?
Нов акумулатора и пак стартер, 2 месеца - пак проблем! Колата остава без ток!
Мерим какво зарежда на място, празен ход без консуматори 14,6 :yes: , на място с всички възможни консуматори 12,06 :no:
Ремонт на генератора, четките буквално липсват! ОК! Нов блок 70лв генератора обратно и:
На място празен ход без консуматори 14,6 с всички възможни консуматори 12,34-12,50 :ranting: :ranting: :ranting: предложения? Единственото което не съм записал новият акумулатор тоест сега съм с 100А акумулатор а в софта е записан 110А


При запалена кола закачи едни едни DC амперклещи на кабела който отива от алтернатора към + клемата при двигателя и включвай консуматорите един по един да видиш кой колко ток дърпа . Може да имаш нещо което да дърпа в пъти повече ток отколкото трябва и алтернатора ти да не може да насмогне ...( на празен ход трябва да може да даде около 120 ампера). Другия вариант е самия алтернатор да не може да даде >50-60А и при включване на всички консуматори да го събаряш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 452
Регистриран на: 3.07.2012
Пол: Мъж
Кара: BMW 740 d xDrive M Sportpaket 2020

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от atanasov_aa » 18 Дек 2016, 15:22

shkata написа:
nuHokuo написа:Чета доста и не вдявам! Или поне не намирам сходен на моят проблем?
Проблема ми започна със отказване на стартера - ремонт
След 2 месеца умря отново убивайки и акумулатора - или пък чисто съвпадение?
Нов акумулатора и пак стартер, 2 месеца - пак проблем! Колата остава без ток!
Мерим какво зарежда на място, празен ход без консуматори 14,6 :yes: , на място с всички възможни консуматори 12,06 :no:
Ремонт на генератора, четките буквално липсват! ОК! Нов блок 70лв генератора обратно и:
На място празен ход без консуматори 14,6 с всички възможни консуматори 12,34-12,50 :ranting: :ranting: :ranting: предложения? Единственото което не съм записал новият акумулатор тоест сега съм с 100А акумулатор а в софта е записан 110А


При запалена кола закачи едни едни DC амперклещи на кабела който отива от алтернатора към + клемата при двигателя и включвай консуматорите един по един да видиш кой колко ток дърпа . Може да имаш нещо което да дърпа в пъти повече ток отколкото трябва и алтернатора ти да не може да насмогне ...( на празен ход трябва да може да даде около 120 ампера). Другия вариант е самия алтернатор да не може да даде >50-60А и при включване на всички консуматори да го събаряш.

Т.е. достигаме до алтернативен блок за управление с някакъв надпис на производител за 70.00 лева бройката. А каква бе цената на тоя който предлага вносителя на марката? :lol:
Има една поговорка: „Не питай старило, а патило” 8) В раздела има много мнения на патило в тази насока! :lol: И всички са посочили кой е виновника за не зареждането на акумулатора: По евтиния аналог на блока за управление с надпис на него Валео. 8)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 4.07.2009
Пол: Мъж
Кара: Е60 525d

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от nuHokuo » 18 Дек 2016, 15:49

Според мен 99% не е от блока, общо взето каквото съм свалил такова съм сложил. Въпросът е, че и с предишният зареждаше по същият начин. Понеже вече започнахме да се съмняваме в акумулатора /вторият за тази година/ му направихме 16 часов заряд. Натоварихме го с вилка и мерихме заряда на всички възможни места - направо на болта на генератора, на клемата в двигателният отсек и в багажника като стойностите между отпред и отзад се разминават с 0,10v което е допустимо според мен.
Другото което установих е, че колата не го прави винаги! Мерих 2 пъти на празен ход без нищо 14,6 с всичко 12,9-13,3 като под всичко влизат всички светлини подгревите на седалките парно на макс и подгрев на задно стъкло, подаде ли се леко газ става 14,6. Проблемът явно е в работата на място или тези стойности вече са нормални? При изключени подгреви нещата са нормални 13,4-6 ..... :dunno: :dunno:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от deank » 18 Дек 2016, 22:12

Не мисля че в случая акумулатора е фактор - явно имаш проблем наистина с релето/алтернатора.

Специално заради темата слязох до колата (F01 730d) и следих показанията за волтаж и ампераж на алтернатора с ISTA-D. Независимо от натоварването и включените консуматори, волтажа ВИНАГИ е 14.5-14.6V, като при включване/изключване на консуматорите за секунда пада/качва до 13.3/15.2V

Празен ход (680 оборота в минута):

* Без консуматори: 14.6V / 40A
* С всички консуматори: 14.6V / 120A (88% натоварване на алтернатора)

Подгревът на шофьорската седалка и музиката усилена до край са само по 7-8А и са нищо в сравнение с парното, което консумира почти 20А (поне при мен).
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 17.07.2014
Кара: E60 530d
Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от shkata » 19 Дек 2016, 9:05

Няма логика да е от релето.
1.С предното реле е карал дълго време и изведнъж се появява проблем.
2.Сменя релето но проблема остава същия и зарежда както със старото реле.
3.Без консуматори няма проблем, с консуматори има проблем.
За мен тая логика води до това че има някакъв проблем по консуматорите.Може да го провери както съм му писал по горе.Ще му отнеме не повече от 2-3 минути ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 584
Регистриран на: 28.09.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW e60 / e46

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от cocosas » 20 Дек 2016, 18:24

При мен забелязах , че често ми зарежда динамото 14,5 - 15
Това нормално ли е при положение,че акомултора ми е на 2години и го проверихме и е здрав?

Притеснява ме възможността да не презарежда и да се издуха бързо или да се пръсне.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 115
Регистриран на: 17.07.2006
Местоположение: град Русе

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от na4o1978 » 20 Дек 2016, 21:29

И аз да питам с какво напрежение се зарежда агм акумулатор при мен е 14.9 до 15.2
дай му гас

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от adovet » 20 Дек 2016, 21:48

Екстра е

Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 324
Регистриран на: 26.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530 XD
Мечтае да кара: BMW M5 E60

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от todorSTY » 22 Дек 2016, 10:59

Здравейте. Да споделя и аз. От както съм я взел колата зимно време имам проблем с тока - за два три дни пада акомулатора. Смених го с Бош, възможно най-големия и подходящ за колата, обучих го, обаче проблема продължи. Направих пълен ремонт на алтернатора, обаче проблема продължи. Другата седмица вече ще я карам на ел. техник, за да провери за отечка. Друг проблем, който има е, че записва грешка на ibs сензора. Обаче като прочетох тук, може загубата на ток да е от сто места. Дайте съвети?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1537
Регистриран на: 20.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 G05

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от rafa224 » 22 Дек 2016, 14:20

todorSTY написа:Здравейте. Да споделя и аз. От както съм я взел колата зимно време имам проблем с тока - за два три дни пада акомулатора. Смених го с Бош, възможно най-големия и подходящ за колата, обучих го, обаче проблема продължи. Направих пълен ремонт на алтернатора, обаче проблема продължи. Другата седмица вече ще я карам на ел. техник, за да провери за отечка. Друг проблем, който има е, че записва грешка на ibs сензора. Обаче като прочетох тук, може загубата на ток да е от сто места. Дайте съвети?

Ти сам си написал решението колега - (Другата седмица вече ще я карам на ел. техник, за да провери за отечка.) :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от badsharki » 22 Дек 2016, 19:16

todorSTY написа: Друг проблем, който има е, че записва грешка на ibs сензора. Обаче като прочетох тук, може загубата на ток да е от сто места. Дайте съвети?

Щом записва IBS, значи най-вероятно си е за IBS. Но провери да не е разкачен и затова да го записва.
shkata написа:Смениха ми вентилатора за купето и изчезна огромната консумация от него - от 70А падна на 5А. Видимо на вентилатора нищо му няма, има малко ръжда по осите но се върти свободно...

И аз съм вече с нов вентилатор. Такава гимнастика едва ли ще се навия скоро да си правя по колата. Да бях изкопал 2 декара лозе. :mhihi:
2016-12-22 13.54.55.jpg

Тая разжда не ми се вижда да е само по осите, а влиза и навътре към втулките. Но да, върти се по-свободно, дори от новия.
2016-12-22 14.27.58.jpg

2016-12-22 14.28.09.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 4.07.2009
Пол: Мъж
Кара: Е60 525d

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от nuHokuo » 22 Дек 2016, 20:46

shkata написа:При запалена кола закачи едни едни DC амперклещи на кабела който отива от алтернатора към + клемата при двигателя и включвай консуматорите един по един да видиш кой колко ток дърпа . Може да имаш нещо което да дърпа в пъти повече ток отколкото трябва и алтернатора ти да не може да насмогне ...( на празен ход трябва да може да даде около 120 ампера). Другия вариант е самия алтернатор да не може да даде >50-60А и при включване на всички консуматори да го събаряш.



Свърших я тази работа днес! И резултата е следният
Колата на празен ход без консуматори прави около 60А при всички включени консуматори прави 180А. Днес учудващо при всички консуматори зареждаше 13,8 ... нещо странно става на моменти.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 17.07.2014
Кара: E60 530d
Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от shkata » 26 Дек 2016, 9:45

Колега , тази консумация е ОГРОМНА. Примерно при работеща кола и включен някакъв нормален набор от консуматори (и фарове), трябва да имаш около 40А. При включени всички консуматори , може би нещо от сорта на 80-100А макс. Може би трябва да започнеш да ги включваш едно по едно за да видиш от кое колко скача.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 4.07.2009
Пол: Мъж
Кара: Е60 525d

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от nuHokuo » 26 Дек 2016, 13:38

shkata написа:Колега , тази консумация е ОГРОМНА. Примерно при работеща кола и включен някакъв нормален набор от консуматори (и фарове), трябва да имаш около 40А. При включени всички консуматори , може би нещо от сорта на 80-100А макс. Може би трябва да започнеш да ги включваш едно по едно за да видиш от кое колко скача.

По 15-20А грубо вдига на всеки подгрев. 10А на къси и 15на дълги вентилацията в купето постепенно вдига до около 40-50А а заряда е 13,8v но не винаги понякога пада под 13
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 324
Регистриран на: 26.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530 XD
Мечтае да кара: BMW M5 E60

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от todorSTY » 27 Дек 2016, 11:56

И така, след един час работа - колата заспива на четвъртата петата минута и консучацията е в норма, почти нула, обаче на 20тата минута самоволно гадината :lol: се събужда и започва да си прави някакви проверки, като консумацията се качва до 6 ампера. Това до момента, продължава търсенето на проблема

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook