Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- themoldestone
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 290
- Регистриран на: 25.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530xd
Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс
Няколкото майстори (препоръчани във форума), с които съм дискутирал темата за смяна на веригите, са ме уверявали, че ако не при нормална работа, то сутрин, при палене на студено, могат да се уловят симптоми на заминаваща верига. Интересно ми е дали наистина е така, или пък е абсолютно безсимптомно?
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс
симптоми се улавят когато е разтегната веригата. при някои двигатели се получава така. примерно при N47 (двулитровия дизел).
при други, примерно както при колегата (М57N2 - фейслифт), доколкото аз знам, просто качеството на веригите е по-лошо, и се късат без да има непременно разтягане. т.е. може и да няма никакъв симптом.
при моя двигател (М57N), по принцип веригата е доста здрава (чукам на дърво..), но майстор ми е казвал че е имал и такива коли (Е60, Е53, Е65) при които се усеща една много специфична вибрация при свободен ход с леко натоварване, която издава проблем с веригата, и след смяна наистина изчезва.
така че - варианти много. горното го казвам без да съм майстор - може и да бъркам в нещо.
при други, примерно както при колегата (М57N2 - фейслифт), доколкото аз знам, просто качеството на веригите е по-лошо, и се късат без да има непременно разтягане. т.е. може и да няма никакъв симптом.
при моя двигател (М57N), по принцип веригата е доста здрава (чукам на дърво..), но майстор ми е казвал че е имал и такива коли (Е60, Е53, Е65) при които се усеща една много специфична вибрация при свободен ход с леко натоварване, която издава проблем с веригата, и след смяна наистина изчезва.
така че - варианти много. горното го казвам без да съм майстор - може и да бъркам в нещо.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс
themoldestone написа:Няколкото майстори (препоръчани във форума), с които съм дискутирал темата за смяна на веригите, са ме уверявали, че ако не при нормална работа, то сутрин, при палене на студено, могат да се уловят симптоми на заминаваща верига. Интересно ми е дали наистина е така, или пък е абсолютно безсимптомно?
Ако имаш късмет може първо да се появи тракане обаче историята познава доста случаи на скъсване без симптоми .Давам ти пример кола с един собственик от чисто нова 730д 231кс на 130к километра без абсолютно никакви признаци събра мотора в движение .
Барай шишарката Минкеее ....
- timur_lenk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 10.02.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: AUDI S8
- Мечтае да кара: Lamborghini Murcielago
Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс
Колите със скъсани вериги са много малко спрямо останалите.Има коли под 200 хил скъсали верига и такива на по 800 хил които нищо им няма.За да се скъса верига без симптом,трябва нещо да е законтрило и да е спряло да се върти или трудно се върти или не се върти по оста си.Напраимер износена помпа високо налягане,която е зацепена към въпросния ангренаж.Освен че може да се измести оста й,може и да пуска нафта в картера. Изниква въпросът защо безиновите агрегати не късат вериги?Ами старите дизелови модели на БМВ?А моето е34
на което слагам масло каквото мамеря различно от вода?
на което слагам масло каквото мамеря различно от вода?
Във всяка страна затворът е мястото където обществото изпраща недъзите си,но в тази страна самото общество е недъгаво.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс
timur_lenk написа:Колите със скъсани вериги са много малко спрямо останалите.Има коли под 200 хил скъсали верига и такива на по 800 хил които нищо им няма.За да се скъса верига без симптом,трябва нещо да е законтрило и да е спряло да се върти или трудно се върти или не се върти по оста си.Напраимер износена помпа високо налягане,която е зацепена към въпросния ангренаж.Освен че може да се измести оста й,може и да пуска нафта в картера. Изниква въпросът защо безиновите агрегати не късат вериги?Ами старите дизелови модели на БМВ?А моето е34
на което слагам масло каквото мамеря различно от вода?
Kолега пропускаш истинската причина - скъсаните вериги са от конкретни серии двигатели от конкретни години, и са резултат от натискането на доставчиците да правят по-евтини вериги. Т.е. от пестене в производството.
Затова сравнението със старите модели, Е34-ката ти и бензиновите модели е безмислено.
Говорим конкретно за двигателите M57N2 (Е60/61 фейслифт), N47 години 2008-2012?, F01 3.0d години 2009-2011. F10-11 3.0d също първите година-две. Това ми е обща информация от разни западни форуми, където пишат и сервизи/майстори и разни инженери които са по-навътре в нещата. Там доста хора работят във фирми под-доставчици и са със сериозно инженерно образование.
Вече всички в бранша знаят за проблема, БМВ очевидно също, и се твърди че това което се произвежда сега, вече има други вериги. Сигурно са изместили пестенето някъде другаде

Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- timur_lenk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 10.02.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: AUDI S8
- Мечтае да кара: Lamborghini Murcielago
Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс
За бензиновите мотори не натискат ли доставчиците за по евтини вериги?
Във всяка страна затворът е мястото където обществото изпраща недъзите си,но в тази страна самото общество е недъгаво.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс
timur_lenk написа:За бензиновите мотори не натискат ли доставчиците за по евтини вериги?
очевадно не - иначе и те щяха да се късат. или въртящия момент играе роля.
имаш ли нещо за казване, или просто си "спориш" за спорта?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- timur_lenk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 10.02.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: AUDI S8
- Мечтае да кара: Lamborghini Murcielago
Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс
Няма как да споря за нещо което не съм наясно.Защо се къса веригата никой не знае.Нали затова всеки си дава мнението.Или ти не търпиш друго мнение.
Във всяка страна затворът е мястото където обществото изпраща недъзите си,но в тази страна самото общество е недъгаво.
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс
Да Ви светна на една подробност : При ВСИЧКИ М57 веригите /ангренажа/ е един и същ,със съвсем минимални разлики от към зъбчатките.
Който не вярва може да провери каталожните номера в http://www.realoem.com/bmw/select.do
В 90% от случаите на скъсана верига се къса долната - тази от коляновия вал до помпата за високо налягане.
При скъсана верига в 99% от случаите се налага смяна на разпределителни валове /защото са стоманени и се изместват гърбиците/.
П.С. информацията ми е от личен опит и не ангажирам никого с нея.
Който не вярва може да провери каталожните номера в http://www.realoem.com/bmw/select.do
В 90% от случаите на скъсана верига се къса долната - тази от коляновия вал до помпата за високо налягане.
При скъсана верига в 99% от случаите се налага смяна на разпределителни валове /защото са стоманени и се изместват гърбиците/.
П.С. информацията ми е от личен опит и не ангажирам никого с нея.
- timur_lenk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 10.02.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: AUDI S8
- Мечтае да кара: Lamborghini Murcielago
Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс
Благодаря. 

Във всяка страна затворът е мястото където обществото изпраща недъзите си,но в тази страна самото общество е недъгаво.
Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс
Ilko Ivanov написа:Да Ви светна на една подробност : При ВСИЧКИ М57 веригите /ангренажа/ е един и същ,със съвсем минимални разлики от към зъбчатките.
Който не вярва може да провери каталожните номера в http://www.realoem.com/bmw/select.do
Тоест всички би трябвало да сме еднакво застрашени.

- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс
Само и аз да отбележа, че това че номенклатурния номер е еднакъв, не прави частта еднаква - производители идват и си отиват за това може да се получи еднаква част с различни показатели. Пример с веригите на X5 до 2006та веригите са по-леки с 20 гр. (инфо директно от М Кар, при което сменят производителя) предполагам номера ще е същия, но качеството варира. Не винаги ревизираната част сменя номера, защото така започват обвинения и искове за безплатни смени и бла бла бла, звучи като конспирационни теории, но ми е трябвало време да го проучаи за мен си стана факт 

- atanasov_aa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 3.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 740 d xDrive M Sportpaket 2020
Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс
Не факт, а истина е. Дори при един и същи производител, може да се промени качеството на даден консуматив в определен период от време. Искането за сваляне на доставна цена на част, води до намаляване на печалба, което от своя страна до един от следните фактора: качество на изработка, заплата на персонал или печалба. Най-често, се прави първо, щото при другите две винаги има проблеми. 
П.П. Същото е когато един клиент на сервиз, иска ремонта му да излезе по-евтин. Труда винаги е с еднаква цена, но качеството на вложените материали е различно.
Така е и при колите, за да могат по лесно да се продават на пазара, колкото и от висок клас да са те.

П.П. Същото е когато един клиент на сервиз, иска ремонта му да излезе по-евтин. Труда винаги е с еднаква цена, но качеството на вложените материали е различно.

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор М57 231кс
Ilko Ivanov написа:И това в случай че сменяш наистина всичко + верига на маслената помпа + всички зъбчатки
Има и по-евтини варианти на частите които не са с по-лошо качество , тогава става и по - тънка сметката.....
Аз понеже препрочетох темата отново и ми стана интересно това мнение на колегата Илко Иванов. Това значи ли, че има различни производители на веригите и зъбчатките, алтернатива на оригиналните?

- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс
Оригиналната верига е марка IWIS .
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани