Форсиране на DPF регенерация
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- djerityyy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 233
- Регистриран на: 10.12.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E61 525 DA
Re: Форсиране на DPF регенерация
Колеги ДПФа ми има стойности на празен ход 5-6,което мисля,че е нормално,но на компа почти му беше изтекъл пробега и го рестартирах на 200 000 и така и си остана...изминал съм около 8 900 след рестарта,но уви това животно не мърда...премахнах пеперудите на колектора и като че ли се започнаха по чести регенерации,което леко ме притеснява.Та каква е причината оставащия пробег да не се променя..??.заминал датчик ,и ако да задължително ли е да се поправя??
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Форсиране на DPF регенерация
Пробега на по-ранните като при теб е твърд тоест просто изтича надолу като сваля с по 10к, не очаквай отброяване. А премахването на пеперудите е грешка за коли с ДПФ, защото така го заталачваш мн по-бързо
Re: Форсиране на DPF регенерация
Пичове, нещо не иска да подкара регенерацията и малко почвам да се притеснявам. 86 градуса на охл. течност и около 250 градуса долу и статуса си седи, че регенерацията е неактивна, въпреки че е поискана. Пробвах и ръчно, същата работа. Пише че е поискана, но регенерация не се включва. Вярно, че я юрих на място, но все пак очаквах да се включи като статус, защото гледах на клип в ютюб един пич, който я подкара ръчно и още докато си седеше с компа се включи статус за активиране.
1.ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ЛИ Е ДА ИЗЛЯЗА НА МАГИСТРАЛАТА И ДА Я ЮРА В ВДИЖЕНИЕ???
ИМАЙТЕ ПРЕДВИД, ЧЕ СТАВА ВЪПРОС ЗА Х5, НО ЗАДАВАМ ВЪПРОСА СИ ТУК, ЩОТО В Е70 НЕЩАТА СА ПЛАЧЕВНИ!?
2. НА ЖИВИ ДАННИ НА ПРАЗЕН ХОД ВЕЧЕ МИ Е 40-42 мбар, а на 2000 об. е 102 мбар някъде. Опасно ли е да карам така?
КАК ДА ПОДКАРАМ ТЪПАТА РЕГЕНЕРАЦИЯ?
1.ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ЛИ Е ДА ИЗЛЯЗА НА МАГИСТРАЛАТА И ДА Я ЮРА В ВДИЖЕНИЕ???
ИМАЙТЕ ПРЕДВИД, ЧЕ СТАВА ВЪПРОС ЗА Х5, НО ЗАДАВАМ ВЪПРОСА СИ ТУК, ЩОТО В Е70 НЕЩАТА СА ПЛАЧЕВНИ!?
2. НА ЖИВИ ДАННИ НА ПРАЗЕН ХОД ВЕЧЕ МИ Е 40-42 мбар, а на 2000 об. е 102 мбар някъде. Опасно ли е да карам така?
КАК ДА ПОДКАРАМ ТЪПАТА РЕГЕНЕРАЦИЯ?
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Форсиране на DPF регенерация
Постигаш две от условията - ами останалите
Не трябва да имаш грешки в DDE
Трябва минимум 10 л гориво в резервоара
Иначе пусни си rheingold по-лесно се активира
Не трябва да имаш грешки в DDE
Трябва минимум 10 л гориво в резервоара
Иначе пусни си rheingold по-лесно се активира
Re: Форсиране на DPF регенерация
Там е работата, че като изтрия грешките и на момента се появавят две - една информационна, която казва, че остатъчния живот на филтъра е 55 000 км., както и по-важната, че филтърът е замърсен. Трия и след няколко секунди се появяват пак. Вероятно втората се поввява, защото в момента на запалването и налягането почти веднага скача над 35 мбара, колкото е нормата, а именно на 40, както казах по-горе. В резервоара имам към 30 л гориво в момента. Просто се чудя как да го подкарам това регенериране. Да ги изтрия на изгасен двигател и да запаля да пусна регенерацията ли??? Не съм сигурен, че дикато ида до менюто дали няма да се запишат пак???
Иначе да, ще пусна рейнголда, просто не ми остава много време да се занимая и с него да го пусна.
Иначе да, ще пусна рейнголда, просто не ми остава много време да се занимая и с него да го пусна.
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Форсиране на DPF регенерация
Ако ти се появява тази за дпфа няма да тръгне регенерация, бих свалил дпф-а за механично почистване ако не можеш да махнеш грешката
Re: Форсиране на DPF регенерация
Това сигурно ли е??? Пича на клипа също има грешки, са го изгледах пак. Обаче статуса му стана актив като потегли колата. Сега се загледах и заслушах. Той тръгна да я кара и след малко светна, че е тръгнала регенерацията. Май ще излизам на магистралата за проба.
- MadChicken
- Legendary
-
- Мнения: 1233
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: G30 530iX LCI, F25 30iX
Re: Форсиране на DPF регенерация
Грешката за малкия оставащ пробег си я оправи като регистрираш подмяна на DPF-а с нов. Пробега става 200000, въобще да не ти пука, че ще си останеш със стария. После задаваш принудителна регенерация, 100-150км лееко нарушаваш правилника за максимална скорост за движение по магистрала
- така до някаква степен го издухваш принудително механично. Триеш си периодично грешките и забелязваш как обратното налягане постепенно пада, в един момент влизаш в допустими граници и регенерацията стартира. Спираш да нарушаваш правилника и си караш още толкова км на темпомат с 140-150 и си готов.
Преди месец така съживихме на един приятел Е90 330д карана близо 2000км само градско съответно без регенерация. Колата беше тотален труп и двигателя бумтеше от зор, но на човека не му се цапаше да го сваля за почистване и искаше поне да пробва. Бургас - Сливен - Бургас и се оправи.

Преди месец така съживихме на един приятел Е90 330д карана близо 2000км само градско съответно без регенерация. Колата беше тотален труп и двигателя бумтеше от зор, но на човека не му се цапаше да го сваля за почистване и искаше поне да пробва. Бургас - Сливен - Бургас и се оправи.
Only dead fish follow the stream...
Re: Форсиране на DPF регенерация
Начи, хванах му цаката, номерът е да се движиш. Присърбя ме и хванах жена ми да кара, а аз да цъкам по компа с една бърза разходка до Вакарел и обратно. Успях да подкарам регенерацията, дори с грешките, само че трябва да се изпълни стъпка по стъпка като на клипа, който е пуснал колегата на предишната страница. Гасиш, даваш на контакт и триеш грешките. След тва влизаш в менюто за регенерацията и действаш стъпка по стъпка, махаш ключа на едната от стъпките, чакаш 30 сек., докато програмата ти отговори, вкарваш ключа палиш и потегляш и ако си имаш темп на охл.течност и темп долу при филтъра и регенерацията тръгва. Установих, че по време на регенерацията - тя ту тръгва, ту спира. Нямам представа, може би така е програмирано да бъде, но важното е че тръгна, че вече се бях притеснил, че нема да стане. Едно ходене до Вакарел и обратно ми намали налягането почти на половина и на входа на София вече бях паднал на 25-27 мбара. В края на седмицата ми предстои едно ходене до Стара Загора и пак ще я подкарам като ще поразтрия едно хубаво колата и надявам се да вляза в норма, защото все още не съм и дори с параметри постигнати почти на половина все още съм над нормата и ми записва грешката. Хубаво си беше някога, когато си имаше стрелки за темп. Нямаше да допусна да стане това. Въобще не съм разбрал, че колата ми работи студена и че си е спряла регенерациите. Случайна диагностика, която реших да си направя ме насочи. Щях да разбера като ми светне удивителната. И другото по-интересно е, че при Е70 в дис този тест отсъства, явно разчита само на автоматизирания процес на регенериране. Успявам да излъжа колата като влизам ръчно през менюто на Е60 и задавам същия агрегат. Ще послушам съвета ти през профила на Е60 да програмирам подмяна на филтъра да изчезне информационната грешка за лимитиран остатъчен живот на филтъра и се надявам скоро да съм в нормите. Благодаря за помощта на всички Ви!
- yasen_penev
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 28.05.2015
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: E61 525d
- Детайли за колата: Черна :)
Re: Форсиране на DPF регенерация
slitter написа:Там е работата, че като изтрия грешките и на момента се появавят две - една информационна, която казва, че остатъчния живот на филтъра е 55 000 км., както и по-важната, че филтърът е замърсен. Трия и след няколко секунди се появяват пак. Вероятно втората се поввява, защото в момента на запалването и налягането почти веднага скача над 35 мбара, колкото е нормата, а именно на 40, както казах по-горе. В резервоара имам към 30 л гориво в момента. Просто се чудя как да го подкарам това регенериране. Да ги изтрия на изгасен двигател и да запаля да пусна регенерацията ли??? Не съм сигурен, че дикато ида до менюто дали няма да се запишат пак???
Иначе да, ще пусна рейнголда, просто не ми остава много време да се занимая и с него да го пусна.
Аз имах същият проблем, според мен на място няма да стане, аз направих следното: Резервоар до горе, на магистралата закачена диагностиката и с ИНПА-та на 140 км триеш грешката в движение и рефрешваш да видиш дали няма да излезне на ново ако излезе пак триеш и така докато регенерира, преди да почна тази процедура колата беше загряла. Става въпрос за 525d 2007 LCI. Дано съм бил полезен. Може да вземеш приятел с теб, че на мен ми беше малко неудобно да карам и да гледам компа. Успех!
Sent from my iPhone using Tapatalk
- themoldestone
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 290
- Регистриран на: 25.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530xd
Re: Форсиране на DPF регенерация
Здравейте колеги,
Днес прегледах колата контролно с ISTA-D и дава следната грешка по отношение на DPF:
452A - DDE: Info: - particulate-filter-system
Влязох да погледна последните регенерации, но нещо не разбирам - преди точката са километрите на колата, а след точката км от последната регенерация ли..?
Та както казвах колата си върви добре, нищо не подсказва проблем с ДПФ-а поне засега. Свещите и релето са наред, термостатите са сменени и проверени - държи си 87-90 градуса като загрее. Тая грешка значи ли, че е затръгвал, или пък че скоро не е регенерирал - дайте малко идеи. Да пробвам ли с форсиране на регенерация?
PS Колеги през ista d как да видя какво е налягането в дпф-а?
Днес прегледах колата контролно с ISTA-D и дава следната грешка по отношение на DPF:
452A - DDE: Info: - particulate-filter-system
Влязох да погледна последните регенерации, но нещо не разбирам - преди точката са километрите на колата, а след точката км от последната регенерация ли..?
Та както казвах колата си върви добре, нищо не подсказва проблем с ДПФ-а поне засега. Свещите и релето са наред, термостатите са сменени и проверени - държи си 87-90 градуса като загрее. Тая грешка значи ли, че е затръгвал, или пък че скоро не е регенерирал - дайте малко идеи. Да пробвам ли с форсиране на регенерация?
PS Колеги през ista d как да видя какво е налягането в дпф-а?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Форсиране на DPF регенерация
Принципно тази грешка (като цяло това не е грешка), означава че на DPF-a му свършват километрите полезен живот, т.е. наближава време за смяна. Мисля, че не можеш да я махнеш дори с принудителна регенерация.
Иначе по тия метри, казва че не е регенерирал от близо 230 хил. км.
Там където гледаш живите данни нямаше ли и стойности за back-pressure? Ако няма, отиди на Service Functions и намери процедурата за тест на DPF-a. Пак там има и процедура за температурата преди катализатора и преди DPF. Виж им стойностите, температурата преди DPF-a не трябва да е по-висока от тази преди катализатора, иначе ти е запушен DPF-a.
Иначе по тия метри, казва че не е регенерирал от близо 230 хил. км.

Там където гледаш живите данни нямаше ли и стойности за back-pressure? Ако няма, отиди на Service Functions и намери процедурата за тест на DPF-a. Пак там има и процедура за температурата преди катализатора и преди DPF. Виж им стойностите, температурата преди DPF-a не трябва да е по-висока от тази преди катализатора, иначе ти е запушен DPF-a.
- themoldestone
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 290
- Регистриран на: 25.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530xd
Re: Форсиране на DPF регенерация
Благодаря колега, ще проверя, но малко ме съмняват тия показания. Нали се сещаш, че няма как да не е регенерирала за 230 000км, тъй като щеше 500 пъти да се задръсти досега.
Като се замисля, грешката 46D3 DDE:Control Unit, inernal 4 си стои при мен от около 5-6 месеца - това е грешка свързана с EEPROM-a. Според мен е слабо вероятно заради нея да не е регенерирал, тъй като няма отношение към ДПФ-а. Отделно през последните 6 месеца я карам предимно градско с много малко разходки по магистралата и може би това да е проблема.
Има ли начин да пробвам да изтрия грешките от горния ми пост (въпреки, че се показват пак при следващото четене) и да форсирам регенерация? От предишните постове не можах добре да се ориентирам какво се прави преди контакт, какво само на контакт и какво след това, за да мога да я накарам да регенерира. Мисля да използвам ISTA/D и INPA. Ако ударите едмо рамо с по-ясни инструкции ще съм ви задължен. Температура, термостати, свещи, реле - всичко е изправно.
Като се замисля, грешката 46D3 DDE:Control Unit, inernal 4 си стои при мен от около 5-6 месеца - това е грешка свързана с EEPROM-a. Според мен е слабо вероятно заради нея да не е регенерирал, тъй като няма отношение към ДПФ-а. Отделно през последните 6 месеца я карам предимно градско с много малко разходки по магистралата и може би това да е проблема.
Има ли начин да пробвам да изтрия грешките от горния ми пост (въпреки, че се показват пак при следващото четене) и да форсирам регенерация? От предишните постове не можах добре да се ориентирам какво се прави преди контакт, какво само на контакт и какво след това, за да мога да я накарам да регенерира. Мисля да използвам ISTA/D и INPA. Ако ударите едмо рамо с по-ясни инструкции ще съм ви задължен. Температура, термостати, свещи, реле - всичко е изправно.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Форсиране на DPF регенерация
themoldestone написа:Благодаря колега, ще проверя, но малко ме съмняват тия показания. Нали се сещаш, че няма как да не е регенерирала за 230 000км, тъй като щеше 500 пъти да се задръсти досега.
Като се замисля, грешката 46D3 DDE:Control Unit, inernal 4 си стои при мен от около 5-6 месеца - това е грешка свързана с EEPROM-a. Според мен е слабо вероятно заради нея да не е регенерирал, тъй като няма отношение към ДПФ-а. Отделно през последните 6 месеца я карам предимно градско с много малко разходки по магистралата и може би това да е проблема.
Има ли начин да пробвам да изтрия грешките от горния ми пост (въпреки, че се показват пак при следващото четене) и да форсирам регенерация? От предишните постове не можах добре да се ориентирам какво се прави преди контакт, какво само на контакт и какво след това, за да мога да я накарам да регенерира. Мисля да използвам ISTA/D и INPA. Ако ударите едмо рамо с по-ясни инструкции ще съм ви задължен. Температура, термостати, свещи, реле - всичко е изправно.
А тази грешка 46D3 DDE:Control Unit, inernal 4, която се е появила да не би да е след ремап на колата или софтуерно намеса например за премахване на егр или нещо друго?
Защото аз съм срещал такива грешки при опит на някой да премахне софтуерно ДПФ със еку сейф или друг бъгав калкулатор.
За да ти изчезне сега тази грешка трябва да се оправи бинарния файл, или да се префлашне моторната електроника, ако не стане през буксата с ИСТА на БДМ.
- themoldestone
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 290
- Регистриран на: 25.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530xd
Re: Форсиране на DPF регенерация
Тази грешка ще я борим - ясно е, въпроса ми е какви са тези странни километри от последна регенерация - 243 000 - струват ми се измислени. Доколкото знам колата си е с работещ ДПФ и няма ремап.
Чудя се дали ще мога да я вкарам в регенерация като изчистя грешките с INPA-та и я заявя през ISTA/D? По-късно ще дам и данни за налягането както и температурата преди и след ДПФ-а.
Чудя се дали ще мога да я вкарам в регенерация като изчистя грешките с INPA-та и я заявя през ISTA/D? По-късно ще дам и данни за налягането както и температурата преди и след ДПФ-а.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани