Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 672
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: само Месершмити

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс

Мнение от galant » 03 Сеп 2013, 16:47

Това важи ли за бензиновите N52N 2.5i 218к.с. или не?Аз минах през филма с Н47 и не ми се говори.Никъде не намерих в Гугъла за N52N да има такъв проблем,ама да попитам.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 10.02.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: AUDI S8
Мечтае да кара: Lamborghini Murcielago

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс

Мнение от timur_lenk » 03 Сеп 2013, 16:56

Аз мисля да извадя буталата за да видя дали има озносване по тях,понеже не се знаят км на колата ,ако има износване ще ги сменя
Във всяка страна затворът е мястото където обществото изпраща недъзите си,но в тази страна самото общество е недъгаво.

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс

Мнение от Ilko Ivanov » 03 Сеп 2013, 17:16

timur_lenk написа:Аз мисля да извадя буталата за да видя дали има озносване по тях,понеже не се знаят км на колата ,ако има износване ще ги сменя

Аз се чудя на индивиди като теб ......... :dunno:
Ами като смяташ ,че твоята кола не е от проблемните,карай си я и не се чувствай длъжен да пишеш по темата :idea:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 3.09.2013
Пол: Мъж
Кара: G32

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс

Мнение от 530xd2008 » 09 Сеп 2013, 18:11

Здравейте,някой знае ли дали този проблем с веригата съществува и при по новия мотор 235 кс.и дали веригата се намира на същото място?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 26.09.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 XD

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс

Мнение от bordo_77 » 09 Сеп 2013, 22:04

530xd2008 написа:Здравейте,някой знае ли дали този проблем с веригата съществува и при по новия мотор 235 кс.и дали веригата се намира на същото място?

Няма съществена разлика при мотора 231ps,и този с 235ps, до колкото съм запознат. Ако е на километри мотора сменяй докато е време че после :banghead: .
Аз вече съм в бокса за смяна на веригите, над 300к е моят мотор и не искам да дърпам повече дявола за опашката :mhihi: . До тук знам че съм бил на ръба на белята но ще пиша с подробности като завършим ремонта.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA
Мечтае да кара: на nordschleife

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс

Мнение от Trixster » 10 Сеп 2013, 9:48

За да не отварям нова тема искам да попитам има ли съществена разлика м/у M57/TU - 3,00l (160kW - 218кс) и горе споменатия 231кс.
От много места чувам че по-отношение на веригата по-стария модел на мотора -218кс няма такъв проблем. Какво е вашето мнение и впечатление - на хората с опит и занимаващи се със сервизиране на такива автомобили ? Тнх :)
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1730
Регистриран на: 14.08.2007
Пол: Мъж
Кара: ше E60 530dА

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс

Мнение от netmurder » 10 Сеп 2013, 12:29

Trixster написа:За да не отварям нова тема искам да попитам има ли съществена разлика м/у M57/TU - 3,00l (160kW - 218кс) и горе споменатия 231кс.
От много места чувам че по-отношение на веригата по-стария модел на мотора -218кс няма такъв проблем. Какво е вашето мнение и впечатление - на хората с опит и занимаващи се със сервизиране на такива автомобили ? Тнх :)

Има разлика в моторите, на стария веригата се намира отпред, а на новите отзад... Аз моята си я смених да ми е мирна главата, но всеки сам решава за себе си... Все пак вечни неща няма, избора е твой...
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс

Мнение от da6ip » 10 Сеп 2013, 15:47

Trixster написа:За да не отварям нова тема искам да попитам има ли съществена разлика м/у M57/TU - 3,00l (160kW - 218кс) и горе споменатия 231кс.
От много места чувам че по-отношение на веригата по-стария модел на мотора -218кс няма такъв проблем. Какво е вашето мнение и впечатление - на хората с опит и занимаващи се със сервизиране на такива автомобили ? Тнх :)

по обща информация, без личен опит:
218 кс: най-здрава верига, намира се отпред и се сменя лесно (но автомобилите са с огромен пробег вече)
231 кс: (не съм сигурен, мисля че все още е отпред)
235 кс: вече се намира отзад (сменя се скъпо) и е по-слаба, по-чести проблеми и късания (качеството е по-лошо)
245 кс: вече се намира отзад (сменя се скъпо) и има скъсвания несвързани с пробега (качеството е по-лошо), при F01/07 и F10/11.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 26.09.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 XD

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс

Мнение от bordo_77 » 10 Сеп 2013, 17:13

da6ip написа:
Trixster написа:За да не отварям нова тема искам да попитам има ли съществена разлика м/у M57/TU - 3,00l (160kW - 218кс) и горе споменатия 231кс.
От много места чувам че по-отношение на веригата по-стария модел на мотора -218кс няма такъв проблем. Какво е вашето мнение и впечатление - на хората с опит и занимаващи се със сервизиране на такива автомобили ? Тнх :)

по обща информация, без личен опит:
218 кс: най-здрава верига, намира се отпред и се сменя лесно (но автомобилите са с огромен пробег вече)
231 кс: (не съм сигурен, мисля че все още е отпред)
235 кс: вече се намира отзад (сменя се скъпо) и е по-слаба, по-чести проблеми и късания (качеството е по-лошо)
245 кс: вече се намира отзад (сменя се скъпо) и има скъсвания несвързани с пробега (качеството е по-лошо), при F01/07 и F10/11.


При 231 и 235 ps., са отпред и трите вериги, моторите са почти едни и същи. За 218 ps. знам че там са по здрави веригите. Kакто писах вече, вчера отворихме моя мотор 231 ps. на 320к. Не знам колко по калпави са веригите но си бяха на мястото :mhihi:, като обтегачите вече са излезли почти до край. При тия километри няма какво повече да чакам.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс

Мнение от da6ip » 10 Сеп 2013, 18:34

Проверих в РеалОЕМ - наистина при всички Е60/61 веригата е отпред.
При смяната към F10/11 двигателя се сменя на N57 и веригата минава отзад:

Дата - Модел - Двиг. - Мощн. - Верига

2004-09 - E60 - M57N - 218 ps - front
2005-09 - E60 - M57N2 - 231 ps - front
2007-06 - E60 - M57N2 - 235 ps - front
2009-12 - E60 - M57N2 - 235 ps - front

2010-01 - F10 - N57 - 245 ps - rear
2011-09 - F10 - N57N - 258 ps - rear
2013-06 - F10 - N57N - 258 ps - rear
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 26.09.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 XD

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс

Мнение от bordo_77 » 10 Сеп 2013, 19:42

Много е важно как е бил експлоатиран мотора, на какъв интервал е сменяно маслото и не на последно място, какво масло е използвано. Това е за колегите които не разполагат с история на автомобила, а се успокояват че на таблото пише 160к.,примерно. Но нека всеки сам да си решава.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 26.09.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 XD

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс

Мнение от bordo_77 » 12 Сеп 2013, 15:51

И така, вчера колата излезе от сервиза с новите вериги, обтегачи и всичко каквото се сменя. Останаха само старите зъбчатки, тъй като нямаха никакво износване. След ремонта има значителна разлика в работата на мотора. Стана по тих, работи по равномерно, няма странични шумове. При гасене имаше едно леко притрисане което окончателно изчезна. За цени на части и труд е писано многократно, за това няма да повтарям написаното от колегите.

Благодаря на Илко Иванов и неговия екип за добре свършената работа :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 288
Регистриран на: 10.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: x5 g05 4.0i
Мечтае да кара: кола дет не се разваля

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс

Мнение от bossorange » 12 Сеп 2013, 23:06

Добре е колегите, които са били с разтеглени или износени вериги, да споделят на колко км са сменяли маслото.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 26.09.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 XD

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс

Мнение от bordo_77 » 13 Сеп 2013, 7:48

bossorange написа:Добре е колегите, които са били с разтеглени или износени вериги, да споделят на колко км са сменяли маслото.


При моята кола до 250к., е сменяно на 30000км., в оторизиран сервиз на BMW. След това аз съм втория собственик и го държа най много до 15000км. Последно сложих Castrol EDGE 5W30.

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 20.01.2010
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: bmw 320d 2004g
Мечтае да кара: BMW M3
Детайли за колата: Колата ми е 3ка 320д 150коня,има М-пакет,изобщо всичко за модела без навигация.

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс

Мнение от mi6o_200 » 20 Сеп 2013, 9:35

Как няма да не късат вериги,не може да се кара с едно масло 30000 км при наличието че след 11-12 хил. км. колата започва да го гори, при което вискозитета и смазочните му качества почти са се загубили. А да не говорим за оригиналното масло на БМВ в сивите туби аз лично съм купувал такова масло 10В40 и в едната туба имаше диференциално. Каквото и да е маслото независимо колко висок клас е своиствата му са максимум до 12000км от там нататък до 30000 може да си представите какво става в двигателя.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook