Проблем с турбо?
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- crusherr1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 91
- Регистриран на: 25.04.2017
- Пол: Мъж
- Кара: e60 530D LCI
- Мечтае да кара: М5 F90
Проблем с турбо?
Здравейте колеги ! От скоро мойта бангия нещо почна да губи масло (500мл за 2 месеца г/д и 1л за 4) Та и сега ми се запуши дпфа. Навсякъде по турбо пътищата и колектора е омаслено както и в самото турбо, че пък и има минимален луфт на средната част и леко причукване ако го мърдам по-силно.При сваляне на дпфа забелязах, че къдежите са и влажни. Знам, че повечето неща са от турбото, но въпреки това пак да се допитам до вас, дали е възможно маслото което преминава през турбото да запуши и дпфа? И дали ще е добра идея сам да си я отворя и да сменя картриджа или да го дам за рециклаж ?
Re: Проблем с турбо?
Използвай услуга на фирма да ти смени средната част с нова , рециклаж по-скоро не. Защо фирма? Защото ще ти разглоби и почисти и променливата геометрия както и по-важното ще ти я настрои , което ти нямаш възможност да направиш . ДПФ се чисти, има фирми , които го правят . Добре е да се случи поради риск от обратно налягане ако е позапушен и съответно вероятност да повреди новата турбинка.
- bmw55
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 521
- Регистриран на: 11.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330xd && 525d
- Мечтае да кара: В европейска България
Re: Проблем с турбо?
Маслото яко запуша DPF-а, от него се е запушил.
Трябва да оправиш турбината, но преди да сложиш новата/ремонтираната задължително чистиш DPF-а, защото ще прецакаш пак турбото. И щом губи толкова много масло, това трябва да стане в бързи срокове, защото може да се стигне до по-голяма беля.
Бих ти препоръчал да си намериш някоя 2ра ръка без луфтове, но гледай да е от сигурен продавач.
Трябва да оправиш турбината, но преди да сложиш новата/ремонтираната задължително чистиш DPF-а, защото ще прецакаш пак турбото. И щом губи толкова много масло, това трябва да стане в бързи срокове, защото може да се стигне до по-голяма беля.
Бих ти препоръчал да си намериш някоя 2ра ръка без луфтове, но гледай да е от сигурен продавач.
Бъди честен пък да става квото ще
- crusherr1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 91
- Регистриран на: 25.04.2017
- Пол: Мъж
- Кара: e60 530D LCI
- Мечтае да кара: М5 F90
Re: Проблем с турбо?
vladobate написа:Използвай услуга на фирма да ти смени средната част с нова , рециклаж по-скоро не. Защо фирма? Защото ще ти разглоби и почисти и променливата геометрия както и по-важното ще ти я настрои , което ти нямаш възможност да направиш . ДПФ се чисти, има фирми , които го правят . Добре е да се случи поради риск от обратно налягане ако е позапушен и съответно вероятност да повреди новата турбинка.
bmw55 написа:Маслото яко запуша DPF-а, от него се е запушил.
Трябва да оправиш турбината, но преди да сложиш новата/ремонтираната задължително чистиш DPF-а, защото ще прецакаш пак турбото. И щом губи толкова много масло, това трябва да стане в бързи срокове, защото може да се стигне до по-голяма беля.
Бих ти препоръчал да си намериш някоя 2ра ръка без луфтове, но гледай да е от сигурен продавач.
Сам почистих дпфа и определено имаше набито масло в него. Днеска го монтирахме и запалих колата за да проверя дали избива масло от турбото като сложихме чист бял парцал отгоре. При първо палене имаше пръски по парцала и около стените на турбото(като е свързано само към въздушния филтър без вентилацията на двг) след като го почистихме и при подаване на газ имаше по-малки пръски по парцала и по малко се събираше по стената, дори когато си сложихме и тръбата към вентилацията. Предполагам е достатъчно, че има масло там където не трябва по турбината за да знаем със сигурност, че е от нея, а не от сегменти например. А към коя фирма ще ме насочите за средната част, за да изпратя запитване и всичко необходимо ?
- ivanski_2
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 702
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: V8 HEMI
Re: Проблем с турбо?
crusherr1 написа:vladobate написа:Използвай услуга на фирма да ти смени средната част с нова , рециклаж по-скоро не. Защо фирма? Защото ще ти разглоби и почисти и променливата геометрия както и по-важното ще ти я настрои , което ти нямаш възможност да направиш . ДПФ се чисти, има фирми , които го правят . Добре е да се случи поради риск от обратно налягане ако е позапушен и съответно вероятност да повреди новата турбинка.bmw55 написа:Маслото яко запуша DPF-а, от него се е запушил.
Трябва да оправиш турбината, но преди да сложиш новата/ремонтираната задължително чистиш DPF-а, защото ще прецакаш пак турбото. И щом губи толкова много масло, това трябва да стане в бързи срокове, защото може да се стигне до по-голяма беля.
Бих ти препоръчал да си намериш някоя 2ра ръка без луфтове, но гледай да е от сигурен продавач.
Сам почистих дпфа и определено имаше набито масло в него. Днеска го монтирахме и запалих колата за да проверя дали избива масло от турбото като сложихме чист бял парцал отгоре. При първо палене имаше пръски по парцала и около стените на турбото(като е свързано само към въздушния филтър без вентилацията на двг) след като го почистихме и при подаване на газ имаше по-малки пръски по парцала и по малко се събираше по стената, дори когато си сложихме и тръбата към вентилацията. Предполагам е достатъчно, че има масло там където не трябва по турбината за да знаем със сигурност, че е от нея, а не от сегменти например. А към коя фирма ще ме насочите за средната част, за да изпратя запитване и всичко необходимо ?
Не е ли по-добре да смениш сърцевината с нова, ако имаш отстъпки цените на са високи.
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... 

- crusherr1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 91
- Регистриран на: 25.04.2017
- Пол: Мъж
- Кара: e60 530D LCI
- Мечтае да кара: М5 F90
Re: Проблем с турбо?
ivanski_2 написа:crusherr1 написа:vladobate написа:Използвай услуга на фирма да ти смени средната част с нова , рециклаж по-скоро не. Защо фирма? Защото ще ти разглоби и почисти и променливата геометрия както и по-важното ще ти я настрои , което ти нямаш възможност да направиш . ДПФ се чисти, има фирми , които го правят . Добре е да се случи поради риск от обратно налягане ако е позапушен и съответно вероятност да повреди новата турбинка.bmw55 написа:Маслото яко запуша DPF-а, от него се е запушил.
Трябва да оправиш турбината, но преди да сложиш новата/ремонтираната задължително чистиш DPF-а, защото ще прецакаш пак турбото. И щом губи толкова много масло, това трябва да стане в бързи срокове, защото може да се стигне до по-голяма беля.
Бих ти препоръчал да си намериш някоя 2ра ръка без луфтове, но гледай да е от сигурен продавач.
Сам почистих дпфа и определено имаше набито масло в него. Днеска го монтирахме и запалих колата за да проверя дали избива масло от турбото като сложихме чист бял парцал отгоре. При първо палене имаше пръски по парцала и около стените на турбото(като е свързано само към въздушния филтър без вентилацията на двг) след като го почистихме и при подаване на газ имаше по-малки пръски по парцала и по малко се събираше по стената, дори когато си сложихме и тръбата към вентилацията. Предполагам е достатъчно, че има масло там където не трябва по турбината за да знаем със сигурност, че е от нея, а не от сегменти например. А към коя фирма ще ме насочите за средната част, за да изпратя запитване и всичко необходимо ?
Не е ли по-добре да смениш сърцевината с нова, ако имаш отстъпки цените на са високи.
Вчера гледах за 250 лева средна част на турбината, но не съм решил още какво да правя

Последна промяна crusherr1 на 05 Яну 2022, 22:50, променена общо 1 път
- fitter
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 430
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535D
Re: Проблем с турбо?
Свалихте ли турбината да видите дали на входа и няма масло идващо от цилиндрите? Така както сте направили не става ясно от къде е маслото.crusherr1 написа:vladobate написа:Използвай услуга на фирма да ти смени средната част с нова , рециклаж по-скоро не. Защо фирма? Защото ще ти разглоби и почисти и променливата геометрия както и по-важното ще ти я настрои , което ти нямаш възможност да направиш . ДПФ се чисти, има фирми , които го правят . Добре е да се случи поради риск от обратно налягане ако е позапушен и съответно вероятност да повреди новата турбинка.bmw55 написа:Маслото яко запуша DPF-а, от него се е запушил.
Трябва да оправиш турбината, но преди да сложиш новата/ремонтираната задължително чистиш DPF-а, защото ще прецакаш пак турбото. И щом губи толкова много масло, това трябва да стане в бързи срокове, защото може да се стигне до по-голяма беля.
Бих ти препоръчал да си намериш някоя 2ра ръка без луфтове, но гледай да е от сигурен продавач.
Сам почистих дпфа и определено имаше набито масло в него. Днеска го монтирахме и запалих колата за да проверя дали избива масло от турбото като сложихме чист бял парцал отгоре. При първо палене имаше пръски по парцала и около стените на турбото(като е свързано само към въздушния филтър без вентилацията на двг) след като го почистихме и при подаване на газ имаше по-малки пръски по парцала и по малко се събираше по стената, дори когато си сложихме и тръбата към вентилацията. Предполагам е достатъчно, че има масло там където не трябва по турбината за да знаем със сигурност, че е от нея, а не от сегменти например. А към коя фирма ще ме насочите за средната част, за да изпратя запитване и всичко необходимо ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
- crusherr1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 91
- Регистриран на: 25.04.2017
- Пол: Мъж
- Кара: e60 530D LCI
- Мечтае да кара: М5 F90
Re: Проблем с турбо?
Утре ще я сваляме, но при махането на тръбите имаше и по тях и на входа на турбината малко, както и на топлата част отзад саждите бяха мокри
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Проблем с турбо?
Не е задължително да е от цилиндрите на входа - вътре зад втулките има сегменти, които ако пускат, турбината се олива на входа, както и на изхода на компресора. Същото става и ако е сменен ремонтен комплект, но е оставена старата ос с перките, която е изтъняла и сегментите не уплътняват добре. Трети вариант е да има проблем с дренажа - тогава, понеже маслото не може да се оттича нормално, се компресира в корпуса и избива отново към сегментите.
- crusherr1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 91
- Регистриран на: 25.04.2017
- Пол: Мъж
- Кара: e60 530D LCI
- Мечтае да кара: М5 F90
Re: Проблем с турбо?
Z3Ro* написа:Не е задължително да е от цилиндрите на входа - вътре зад втулките има сегменти, които ако пускат, турбината се олива на входа, както и на изхода на компресора. Същото става и ако е сменен ремонтен комплект, но е оставена старата ос с перките, която е изтъняла и сегментите не уплътняват добре. Трети вариант е да има проблем с дренажа - тогава, понеже маслото не може да се оттича нормално, се компресира в корпуса и избива отново към сегментите.
Благодаря за дадените възможности - утре ще я свалим и проверим !
- crusherr1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 91
- Регистриран на: 25.04.2017
- Пол: Мъж
- Кара: e60 530D LCI
- Мечтае да кара: М5 F90
Re: Проблем с турбо?
crusherr1 написа:Z3Ro* написа:Не е задължително да е от цилиндрите на входа - вътре зад втулките има сегменти, които ако пускат, турбината се олива на входа, както и на изхода на компресора. Същото става и ако е сменен ремонтен комплект, но е оставена старата ос с перките, която е изтъняла и сегментите не уплътняват добре. Трети вариант е да има проблем с дренажа - тогава, понеже маслото не може да се оттича нормално, се компресира в корпуса и избива отново към сегментите.
Благодаря за дадените възможности - утре ще я свалим и проверим !
Ъпдейт -> Свалихме турбото и почистихме всички пътища към него и разглобихме турбото и видно няма забележки, но е изтървало масло от средата на средната част, а луфта се забелязва доста повече и самата инерция на витлата е доста по-малка. Геометрията все още не сме я свалили, но изглежда наред. За сега съм се запътил да поръчам средна част от тук линк Имате ли наблюдения от този сайт / фирма тъй като за сега е единствената средна част която намирам (от фирма; на добра цена; отговарящи номера)
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани