Проблем с турбо?

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 25.04.2017
Пол: Мъж
Кара: e60 530D LCI
Мечтае да кара: М5 F90

Проблем с турбо?

Мнение от crusherr1 » 01 Яну 2022, 23:41

Здравейте колеги ! От скоро мойта бангия нещо почна да губи масло (500мл за 2 месеца г/д и 1л за 4) Та и сега ми се запуши дпфа. Навсякъде по турбо пътищата и колектора е омаслено както и в самото турбо, че пък и има минимален луфт на средната част и леко причукване ако го мърдам по-силно.При сваляне на дпфа забелязах, че къдежите са и влажни. Знам, че повечето неща са от турбото, но въпреки това пак да се допитам до вас, дали е възможно маслото което преминава през турбото да запуши и дпфа? И дали ще е добра идея сам да си я отворя и да сменя картриджа или да го дам за рециклаж ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Проблем с турбо?

Мнение от vladobate » 03 Яну 2022, 11:56

Използвай услуга на фирма да ти смени средната част с нова , рециклаж по-скоро не. Защо фирма? Защото ще ти разглоби и почисти и променливата геометрия както и по-важното ще ти я настрои , което ти нямаш възможност да направиш . ДПФ се чисти, има фирми , които го правят . Добре е да се случи поради риск от обратно налягане ако е позапушен и съответно вероятност да повреди новата турбинка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 521
Регистриран на: 11.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330xd && 525d
Мечтае да кара: В европейска България

Re: Проблем с турбо?

Мнение от bmw55 » 03 Яну 2022, 12:28

Маслото яко запуша DPF-а, от него се е запушил.
Трябва да оправиш турбината, но преди да сложиш новата/ремонтираната задължително чистиш DPF-а, защото ще прецакаш пак турбото. И щом губи толкова много масло, това трябва да стане в бързи срокове, защото може да се стигне до по-голяма беля.
Бих ти препоръчал да си намериш някоя 2ра ръка без луфтове, но гледай да е от сигурен продавач.
Бъди честен пък да става квото ще

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 25.04.2017
Пол: Мъж
Кара: e60 530D LCI
Мечтае да кара: М5 F90

Re: Проблем с турбо?

Мнение от crusherr1 » 05 Яну 2022, 3:19

vladobate написа:Използвай услуга на фирма да ти смени средната част с нова , рециклаж по-скоро не. Защо фирма? Защото ще ти разглоби и почисти и променливата геометрия както и по-важното ще ти я настрои , което ти нямаш възможност да направиш . ДПФ се чисти, има фирми , които го правят . Добре е да се случи поради риск от обратно налягане ако е позапушен и съответно вероятност да повреди новата турбинка.


bmw55 написа:Маслото яко запуша DPF-а, от него се е запушил.
Трябва да оправиш турбината, но преди да сложиш новата/ремонтираната задължително чистиш DPF-а, защото ще прецакаш пак турбото. И щом губи толкова много масло, това трябва да стане в бързи срокове, защото може да се стигне до по-голяма беля.
Бих ти препоръчал да си намериш някоя 2ра ръка без луфтове, но гледай да е от сигурен продавач.



Сам почистих дпфа и определено имаше набито масло в него. Днеска го монтирахме и запалих колата за да проверя дали избива масло от турбото като сложихме чист бял парцал отгоре. При първо палене имаше пръски по парцала и около стените на турбото(като е свързано само към въздушния филтър без вентилацията на двг) след като го почистихме и при подаване на газ имаше по-малки пръски по парцала и по малко се събираше по стената, дори когато си сложихме и тръбата към вентилацията. Предполагам е достатъчно, че има масло там където не трябва по турбината за да знаем със сигурност, че е от нея, а не от сегменти например. А към коя фирма ще ме насочите за средната част, за да изпратя запитване и всичко необходимо ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 702
Регистриран на: 17.01.2019
Местоположение: София/Чепеларе
Пол: Мъж
Кара: V8 HEMI

Re: Проблем с турбо?

Мнение от ivanski_2 » 05 Яну 2022, 8:04

crusherr1 написа:
vladobate написа:Използвай услуга на фирма да ти смени средната част с нова , рециклаж по-скоро не. Защо фирма? Защото ще ти разглоби и почисти и променливата геометрия както и по-важното ще ти я настрои , което ти нямаш възможност да направиш . ДПФ се чисти, има фирми , които го правят . Добре е да се случи поради риск от обратно налягане ако е позапушен и съответно вероятност да повреди новата турбинка.


bmw55 написа:Маслото яко запуша DPF-а, от него се е запушил.
Трябва да оправиш турбината, но преди да сложиш новата/ремонтираната задължително чистиш DPF-а, защото ще прецакаш пак турбото. И щом губи толкова много масло, това трябва да стане в бързи срокове, защото може да се стигне до по-голяма беля.
Бих ти препоръчал да си намериш някоя 2ра ръка без луфтове, но гледай да е от сигурен продавач.



Сам почистих дпфа и определено имаше набито масло в него. Днеска го монтирахме и запалих колата за да проверя дали избива масло от турбото като сложихме чист бял парцал отгоре. При първо палене имаше пръски по парцала и около стените на турбото(като е свързано само към въздушния филтър без вентилацията на двг) след като го почистихме и при подаване на газ имаше по-малки пръски по парцала и по малко се събираше по стената, дори когато си сложихме и тръбата към вентилацията. Предполагам е достатъчно, че има масло там където не трябва по турбината за да знаем със сигурност, че е от нея, а не от сегменти например. А към коя фирма ще ме насочите за средната част, за да изпратя запитване и всичко необходимо ?


Не е ли по-добре да смениш сърцевината с нова, ако имаш отстъпки цените на са високи.
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 25.04.2017
Пол: Мъж
Кара: e60 530D LCI
Мечтае да кара: М5 F90

Re: Проблем с турбо?

Мнение от crusherr1 » 05 Яну 2022, 16:55

ivanski_2 написа:
crusherr1 написа:
vladobate написа:Използвай услуга на фирма да ти смени средната част с нова , рециклаж по-скоро не. Защо фирма? Защото ще ти разглоби и почисти и променливата геометрия както и по-важното ще ти я настрои , което ти нямаш възможност да направиш . ДПФ се чисти, има фирми , които го правят . Добре е да се случи поради риск от обратно налягане ако е позапушен и съответно вероятност да повреди новата турбинка.


bmw55 написа:Маслото яко запуша DPF-а, от него се е запушил.
Трябва да оправиш турбината, но преди да сложиш новата/ремонтираната задължително чистиш DPF-а, защото ще прецакаш пак турбото. И щом губи толкова много масло, това трябва да стане в бързи срокове, защото може да се стигне до по-голяма беля.
Бих ти препоръчал да си намериш някоя 2ра ръка без луфтове, но гледай да е от сигурен продавач.



Сам почистих дпфа и определено имаше набито масло в него. Днеска го монтирахме и запалих колата за да проверя дали избива масло от турбото като сложихме чист бял парцал отгоре. При първо палене имаше пръски по парцала и около стените на турбото(като е свързано само към въздушния филтър без вентилацията на двг) след като го почистихме и при подаване на газ имаше по-малки пръски по парцала и по малко се събираше по стената, дори когато си сложихме и тръбата към вентилацията. Предполагам е достатъчно, че има масло там където не трябва по турбината за да знаем със сигурност, че е от нея, а не от сегменти например. А към коя фирма ще ме насочите за средната част, за да изпратя запитване и всичко необходимо ?



Не е ли по-добре да смениш сърцевината с нова, ако имаш отстъпки цените на са високи.


Вчера гледах за 250 лева средна част на турбината, но не съм решил още какво да правя :dunno:
Последна промяна crusherr1 на 05 Яну 2022, 22:50, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 430
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535D

Re: Проблем с турбо?

Мнение от fitter » 05 Яну 2022, 18:29

crusherr1 написа:
vladobate написа:Използвай услуга на фирма да ти смени средната част с нова , рециклаж по-скоро не. Защо фирма? Защото ще ти разглоби и почисти и променливата геометрия както и по-важното ще ти я настрои , което ти нямаш възможност да направиш . ДПФ се чисти, има фирми , които го правят . Добре е да се случи поради риск от обратно налягане ако е позапушен и съответно вероятност да повреди новата турбинка.


bmw55 написа:Маслото яко запуша DPF-а, от него се е запушил.
Трябва да оправиш турбината, но преди да сложиш новата/ремонтираната задължително чистиш DPF-а, защото ще прецакаш пак турбото. И щом губи толкова много масло, това трябва да стане в бързи срокове, защото може да се стигне до по-голяма беля.
Бих ти препоръчал да си намериш някоя 2ра ръка без луфтове, но гледай да е от сигурен продавач.



Сам почистих дпфа и определено имаше набито масло в него. Днеска го монтирахме и запалих колата за да проверя дали избива масло от турбото като сложихме чист бял парцал отгоре. При първо палене имаше пръски по парцала и около стените на турбото(като е свързано само към въздушния филтър без вентилацията на двг) след като го почистихме и при подаване на газ имаше по-малки пръски по парцала и по малко се събираше по стената, дори когато си сложихме и тръбата към вентилацията. Предполагам е достатъчно, че има масло там където не трябва по турбината за да знаем със сигурност, че е от нея, а не от сегменти например. А към коя фирма ще ме насочите за средната част, за да изпратя запитване и всичко необходимо ?
Свалихте ли турбината да видите дали на входа и няма масло идващо от цилиндрите? Така както сте направили не става ясно от къде е маслото.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 25.04.2017
Пол: Мъж
Кара: e60 530D LCI
Мечтае да кара: М5 F90

Re: Проблем с турбо?

Мнение от crusherr1 » 05 Яну 2022, 22:51

Утре ще я сваляме, но при махането на тръбите имаше и по тях и на входа на турбината малко, както и на топлата част отзад саждите бяха мокри

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1659
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Проблем с турбо?

Мнение от Z3Ro* » 06 Яну 2022, 11:20

Не е задължително да е от цилиндрите на входа - вътре зад втулките има сегменти, които ако пускат, турбината се олива на входа, както и на изхода на компресора. Същото става и ако е сменен ремонтен комплект, но е оставена старата ос с перките, която е изтъняла и сегментите не уплътняват добре. Трети вариант е да има проблем с дренажа - тогава, понеже маслото не може да се оттича нормално, се компресира в корпуса и избива отново към сегментите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 25.04.2017
Пол: Мъж
Кара: e60 530D LCI
Мечтае да кара: М5 F90

Re: Проблем с турбо?

Мнение от crusherr1 » 06 Яну 2022, 23:37

Z3Ro* написа:Не е задължително да е от цилиндрите на входа - вътре зад втулките има сегменти, които ако пускат, турбината се олива на входа, както и на изхода на компресора. Същото става и ако е сменен ремонтен комплект, но е оставена старата ос с перките, която е изтъняла и сегментите не уплътняват добре. Трети вариант е да има проблем с дренажа - тогава, понеже маслото не може да се оттича нормално, се компресира в корпуса и избива отново към сегментите.


Благодаря за дадените възможности - утре ще я свалим и проверим !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 25.04.2017
Пол: Мъж
Кара: e60 530D LCI
Мечтае да кара: М5 F90

Re: Проблем с турбо?

Мнение от crusherr1 » 08 Яну 2022, 23:01

crusherr1 написа:
Z3Ro* написа:Не е задължително да е от цилиндрите на входа - вътре зад втулките има сегменти, които ако пускат, турбината се олива на входа, както и на изхода на компресора. Същото става и ако е сменен ремонтен комплект, но е оставена старата ос с перките, която е изтъняла и сегментите не уплътняват добре. Трети вариант е да има проблем с дренажа - тогава, понеже маслото не може да се оттича нормално, се компресира в корпуса и избива отново към сегментите.


Благодаря за дадените възможности - утре ще я свалим и проверим !


Ъпдейт -> Свалихме турбото и почистихме всички пътища към него и разглобихме турбото и видно няма забележки, но е изтървало масло от средата на средната част, а луфта се забелязва доста повече и самата инерция на витлата е доста по-малка. Геометрията все още не сме я свалили, но изглежда наред. За сега съм се запътил да поръчам средна част от тук линк Имате ли наблюдения от този сайт / фирма тъй като за сега е единствената средна част която намирам (от фирма; на добра цена; отговарящи номера)

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook