Затегнал двигател 520d - 177кс - решение?!

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 355
Регистриран на: 1.06.2008
Местоположение: Варна
Кара: E60 520d LCI
Мечтае да кара: Самолет

Затегнал двигател 520d - 177кс - решение?!

Мнение от brabusbg » 07 Яну 2022, 10:15

Здравейте, моля за съвет!?
Смених веригата на колата (520d, 177кс), - трите вериги със всички успокоители обтегачи, водна помпа, включително смених и сегменти(така или иначе я отваряхме) понеже гореше масло, бях купил и биалетни лагери - сменихме и тях, въпреки , че на моите им нямаше нищо. След 9000км двигателя ми затегна! Като го отворихме видяхме , че е превъртял третия основен лагер на блока. След тази случка като започнах да чета и разпитвам, се оказа, че това си е детска болест на този мотор и много често срещан проблем. Сега съм малко в безпътица (мотора не става, защото и коляновия вал се е спукал. Трябва друг мотор (или поне блок с колянов вал, но никой не продава само това). Въпроса ми е (понеже не намерих решение) - дали се знае кое води до причината за превъртането на този основен лагер, дали има примерно нещо което да сменя, да си поправя двигателя и да знам, че след като го оправя няма да имам същия проблем.
Благодаря предварително!
P.S. Забравих да кажа, че колата е на наистина реални 190 000км.
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Затегнал двигател 520d - 177кс - решение?!

Мнение от vld » 07 Яну 2022, 10:21

Ако не е повреден тунела на блока слагаш друг колянов вал, маслената помпа също бих сменил.
За да затегне значи мазането не е било ОК, или пък лагерите нещо не са монтирани както трябва, трудно е да се каже.
Но тези мотори си им е слабо място.
Много неприятно да направиш такъв сериозен ремонт и да се скапе пак.
Разработка прави ли му след ремонта?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 355
Регистриран на: 1.06.2008
Местоположение: Варна
Кара: E60 520d LCI
Мечтае да кара: Самолет

Re: Затегнал двигател 520d - 177кс - решение?!

Мнение от brabusbg » 07 Яну 2022, 10:36

vld написа:Ако не е повреден тунела на блока слагаш друг колянов вал, маслената помпа също бих сменил.
За да затегне значи мазането не е било ОК, или пък лагерите нещо не са монтирани както трябва, трудно е да се каже.
Но тези мотори си им е слабо място.
Много неприятно да направиш такъв сериозен ремонт и да се скапе пак.
Разработка прави ли му след ремонта?


Всичко по билените лагери е ок, първо там търсихме причината, но не. В основния лагер на блока е проблем (аксиалнен ли , радиален ли не знам как се води точно). Общо взето даже като четох в повечето случаи точно той блокира винаги. Най - вероятно е повреден тунела на блока, коляновия ми вал също е повреден. Без смяна блок (двигател няма да мина) Въпроса е да разбера какво е довело до това, дали се знае, защото каква е гаранцията, че като го направя, пак няма да превърти след някои и друг километър и този мотор.
Разработка честно казано не съм правил. Реално само сегменти и биелни лагери имаше сменени!
Изображение

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4199
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Затегнал двигател 520d - 177кс - решение?!

Мнение от Kroki » 07 Яну 2022, 10:41

В какво състояние е била маслената помпа и основните лагери? Отваряхте ли ги да ги проверите?
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 430
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535D

Затегнал двигател 520d - 177кс - решение?!

Мнение от fitter » 07 Яну 2022, 10:47

Вчера гледах в тубата видео на Crank за N57 с подобен проблем след ремонт. Оказа се счупена дюза на един от цилиндрите където впръсква масло и охлажда лагера. От там пада налягането на маслото и става белята. В случая проверете дали не е това проблема. При ремонт задължително се проверяват тези дюзи на какво налягане отварят и ако е под оказаното се сменят.

Изображение



Sent from my iPhone using Tapatalk
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 355
Регистриран на: 1.06.2008
Местоположение: Варна
Кара: E60 520d LCI
Мечтае да кара: Самолет

Re: Затегнал двигател 520d - 177кс - решение?!

Мнение от brabusbg » 07 Яну 2022, 11:00

Kroki написа:В какво състояние е била маслената помпа и основните лагери? Отваряхте ли ги да ги проверите?

Ами честно казано, не сме и мислили за тях докато сменяхме вериги и биелни лагери! Така или иначе при отворен двигател, какво може да й разберем маслената помпа! Основните лагери също не сме гледали защото нямаше видимо някакви проблеми!


fitter написа:Вчера гледах в тубата видео на Crank за N57 с подобен проблем след ремонт. Оказа се счупена дюза на един от цилиндрите където впръсква масло и охлажда лагера. От там пада налягането на маслото и става белята. В случая проверете дали не е това проблема. При ремонт задължително се проверяват тези дюзи на какво налягане отварят и ако е под оказаното се сменят.

Изображение



Sent from my iPhone using Tapatalk


Ами малко преди това (значи може би преди около 15 000км бяхме пращали дюзите на стенд за да ги видим как са и всичко беше наред. А ако се беше счупила, нали щеше да надере цилиндъра, а там няма проблем. Но честно казано, не сме я сваляки самата дюза сега!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Затегнал двигател 520d - 177кс - решение?!

Мнение от adovet » 07 Яну 2022, 11:16

Колегата ти говори не за горивните дюзи а за маслените на лагерите долу

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4199
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Затегнал двигател 520d - 177кс - решение?!

Мнение от Kroki » 07 Яну 2022, 12:03

brabusbg написа:Ами честно казано, не сме и мислили за тях докато сменяхме вериги и биелни лагери! Така или иначе при отворен двигател, какво може да й разберем маслената помпа! Основните лагери също не сме гледали защото нямаше видимо някакви проблеми!

Отваря се маслената помпа и се преглежда за драскотини и наранявания. Основните лагери също се проверяват в какво състояние са!

Според мен проблема ви е някъде там.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Затегнал двигател 520d - 177кс - решение?!

Мнение от vld » 07 Яну 2022, 14:54

Вероятно ще при предходния ремонт е имало малки стружки в масления филтър, но не сте им обърнали внимание.
За съжаление това е положението взимаш друг мотор и му правиш пълно обслужване.
В случая вериги, основни лагери, маслена помпа, почистват се хубаво всички маслени магистрали и тн.
Маслена дюза да се повреди е рядкост, обикновенно се запушват заради не навременна смяна на масло.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 430
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535D

Re: Затегнал двигател 520d - 177кс - решение?!

Мнение от fitter » 07 Яну 2022, 15:13

vld написа:Вероятно ще при предходния ремонт е имало малки стружки в масления филтър, но не сте им обърнали внимание.
За съжаление това е положението взимаш друг мотор и му правиш пълно обслужване.
В случая вериги, основни лагери, маслена помпа, почистват се хубаво всички маслени магистрали и тн.
Маслена дюза да се повреди е рядкост, обикновенно се запушват заради не навременна смяна на масло.
В случая който цитирах по-горе, маслената дюза е била механично ударена и след това изправяна при сглабянето на мотора и се е счупила в последствие от вибрации и налягане. Тук говоря за 100% човешка грешка.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Затегнал двигател 520d - 177кс - решение?!

Мнение от Jordana » 07 Яну 2022, 18:23

Превъртането на основен лагер еле пък опорен е 100% от маслен глад и последващо прекомерно износване . Възможните причини са значително износване на маслената помпа , запушване маслените магистрали , неподходящо масло за този двигател , износени лагери , човешка грешка при извършения ремонт . Ако е имало маслен глад заради помпа , щеше да има превъртял първо биелен лагер . Там е най натоварено и особено на горната черупка където натиска биелата първо там става яма . Така че за мен лично не е маслена помпа , остават другите причини . Маслените пръскалки лесно могат да се проверят в какво състояние са , но ме съмнява заради пръскалка да блокира основен лагер . Не знам на този мотор точно какви са , дали имат клапан но има мотори които са без клапан изобщо само един щуцер и се раздава масло яко и нищо не блокира . Ако е некачествено масло поражениета ще са по всички лагери не само по опорните , след като другите са идеални това отпада . Тъй като маслената магистрала във вала е така направена че биелните лагери са последни на линията основен лагер да превърти за мен лично е само боклук в магистралата на тази шийка конкретно или човешка грешка при ремонта който е бил извършен . Решението ако блока няма повреди е нов вал . Друго не виждам какво може да се направи с тоя двигател .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 355
Регистриран на: 1.06.2008
Местоположение: Варна
Кара: E60 520d LCI
Мечтае да кара: Самолет

Re: Затегнал двигател 520d - 177кс - решение?!

Мнение от brabusbg » 07 Яну 2022, 19:37

Jordana написа:Превъртането на основен лагер еле пък опорен е 100% от маслен глад и последващо прекомерно износване . Възможните причини са значително износване на маслената помпа , запушване маслените магистрали , неподходящо масло за този двигател , износени лагери , човешка грешка при извършения ремонт . Ако е имало маслен глад заради помпа , щеше да има превъртял първо биелен лагер . Там е най натоварено и особено на горната черупка където натиска биелата първо там става яма . Така че за мен лично не е маслена помпа , остават другите причини . Маслените пръскалки лесно могат да се проверят в какво състояние са , но ме съмнява заради пръскалка да блокира основен лагер . Не знам на този мотор точно какви са , дали имат клапан но има мотори които са без клапан изобщо само един щуцер и се раздава масло яко и нищо не блокира . Ако е некачествено масло поражениета ще са по всички лагери не само по опорните , след като другите са идеални това отпада . Тъй като маслената магистрала във вала е така направена че биелните лагери са последни на линията основен лагер да превърти за мен лично е само боклук в магистралата на тази шийка конкретно или човешка грешка при ремонта който е бил извършен . Решението ако блока няма повреди е нов вал . Друго не виждам какво може да се направи с тоя двигател .
Да, и биелният лагер е превъртял, но аз до сега преди да кажеш си мислех, че е по скоро последствие от липсата на мазане при основния лагер, понеже биелният го смених е с нов (Колбеншмит). Каква грешка при ремонта може да има?
Сега се сещам, че преди да се случи това два пъти в градски условия както работи на обороти двигателя, ми светна на дисплея че имам ниско налягане на маслото и веднага изчезна това съобщение. Определено има някаква връзка.
А само колянов вал продава ли се? Освен това знам че смяната на основен лагер е доста сложно?

Изпратено от моят VOG-L29 с помощта на Tapatalk
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Затегнал двигател 520d - 177кс - решение?!

Мнение от Jordana » 07 Яну 2022, 20:19

Естествено че има връза , при превъртането на биелния лагер обикновено е нарушена и геометрията на вала . След което е заминал и основния лагер и е превъртял заради биенето . Най вероятно е минало известно време между двете събития . Вала се продава като отделна част естествено . Ревизията на мотора става обаче задължително със изправяне геометрията на "тунела " в който лежи вала заедно с петите тъй като при подобен проблем се дефоримра и блока почти винаги . Най малкото трябва да се провери за отклонения . Биелите също се заменят със нови или поне тази посинялата се заменя със същия тип биела . Този ремонт се извършва със сваляне на двигателя и обследавне на всички поражения . Ако искаш да си запазиш блока това горното трябва да се направи със нов вал и замяна поне на тази посинялата биела и нов комплект опорни и биелни лагери . Маслената помпа също трябва да бъде обстойно проверена и най добре заменена след тия стружки които са плували вътре . Човешката грешка в случая може да бъде неправилно поставени черупки на лагера или незатегнати добре болтове на петата или стружка в масления канал или нещо с помпата примерно . Човека който ще извършва ремонта е най добре да се съветваш с него за възможните причини . Защото има поглед върху цялата железария докато тука просто си говорим хипотетично какво може да е и какво не може .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4199
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Затегнал двигател 520d - 177кс - решение?!

Мнение от Kroki » 08 Яну 2022, 11:44

brabusbg написа:Да, и биелният лагер е превъртял, но аз до сега преди да кажеш си мислех, че е по скоро последствие от липсата на мазане при основния лагер, понеже биелният го смених е с нов (Колбеншмит). Каква грешка при ремонта може да има?

Колбеншмит нямат ремонтни комплекти и сте сложили неподходящ лагер. Още повече, че го има и човешката грешка при шлайфането на вала.

При превъртелия биелен, вала е мръднал настрани. :!:
НЕ сте проверили основни и маслена помпа, при положение, че са слабост при N-моторите. :!:
Сглобили сте мотора без да измерите дали трябват различни размер лагери. :!:
Светнала ти е лампа за ниско налягане на масло и не е обърнато внимание. :!:
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 355
Регистриран на: 1.06.2008
Местоположение: Варна
Кара: E60 520d LCI
Мечтае да кара: Самолет

Re: Затегнал двигател 520d - 177кс - решение?!

Мнение от brabusbg » 08 Яну 2022, 11:58

Kroki написа:
brabusbg написа:Да, и биелният лагер е превъртял, но аз до сега преди да кажеш си мислех, че е по скоро последствие от липсата на мазане при основния лагер, понеже биелният го смених е с нов (Колбеншмит). Каква грешка при ремонта може да има?

Колбеншмит нямат ремонтни комплекти и сте сложили неподходящ лагер. Още повече, че го има и човешката грешка при шлайфането на вала.

При превъртелия биелен, вала е мръднал настрани. :!:
НЕ сте проверили основни и маслена помпа, при положение, че са слабост при N-моторите. :!:
Сглобили сте мотора без да измерите дали трябват различни размер лагери. :!:
Светнала ти е лампа за ниско налягане на масло и не е обърнато внимание. :!:
Какво значи не сме сложили правилни лагери. Ремонт на вала не е правен, защото не е имало нужда. Както писах по горе, дори лагерите нямаше нужда да се сменят, но ги сменихме защото вече бяха купени.
И какво значи не сме ги проверили - прегледани бяха и всичко беше ок. Ако беше в маслената помпа проблема, нямаше да бъде проблема само на 3та биела и 3тия основен лагер. За това че ми светна съобщение, - да виновен съм си, но макар и да бях отишъл в сервиз... едва ли някой щеше да тръгне да ми разглоби мотора заради това. Най-много щяха да замерят помпата, да се види че е Ок и да продължа да карам.

Изпратено от моят VOG-L29 с помощта на Tapatalk
Изображение

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook