Проблем с ниски обороти 325и 218к.с. (DME 2D06), богата смес

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 15.06.2018
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: X5 3.0d 2007

Проблем с ниски обороти 325и 218к.с. (DME 2D06), богата смес

Мнение от refractory1899 » 25 Ное 2019, 19:03

Здравейте. Е90 325и 2006г. е колата, голямата ДИСА стои на 0.9 волта, съответно постоянно бръмчи, жужи, при загасяне след 2/3 секунди изжужава, при тест с ИНПА при всяко задаване на положение жужи/стърже, за разлика от привидно изправната малка ДИСА, която променя положението си с едно леко кликване. Излишно е да казвам, че и колата изобщо не върви нормално, оборотите постоянно играят на място, при даване на газ съвсем лекичко, вместо да вдига обороти, в първите 5-10% от хода на педала прави точно обратното, докато не настъпя по-мъжко. Та, мисля, че е доста красноречиво, че просто иска подмяна (ако някой евентуално има други теории, нека се чувства поканен, да ги сподели).

П.П.: Голямата ДИСА е подменена, подобрение във вървежа има осезаемо, но в ниските обороти колата все още е ужас. На свободна постоянно играят оборотите между 400 и 800, на първа понякога все едно карам автомат (клати все едно сменя предавка докато давам газ), на скорост колата без газ е пред изгасване и лашка.
Последна промяна refractory1899 на 11 Дек 2019, 18:39, променена общо 2 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Съвет за ДИСА на 325i 218к.с.

Мнение от zvetiko » 25 Ное 2019, 20:11

refractory1899 написа:Здравейте. Е90 325и 2006г. е колата, малката ДИСА стои на 0.9 волта, съответно постоянно бръмчи, жужи, при загасяне след 2/3 секунди изжужава, при тест с ИНПА при всяко задаване на положение жужи/стърже, за разлика от привидно изправната голяма ДИСА, която променя положението си с едно леко кликване. Излишно е да казвам, че и колата изобщо не върви нормално, оборотите постоянно играят на място, при даване на газ съвсем лекичко, вместо да вдига обороти, в първите 5-10% от хода на педала прави точно обратното, докато не настъпя по-мъжко. Та, мисля, че е доста красноречиво, че просто иска подмяна (ако някой евентуално има други теории, нека се чувства поканен, да ги сподели) и въпросът ми е, понеже бая помия изчетох по адрес Вайко, а и мисля, че самата тази е Вайко, на не повече от 3 4 месеца, кой производител, освен очевидно ОЕМ от М-Кар, е с може би най-положителни отзиви?

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk



..оборотите постоянно играят на място, при даване на газ съвсем лекичко, вместо да вдига обороти, в първите 5-10% от хода на педала прави точно обратното, докато не настъпя по-мъжко


Колега, тези проблеми са свързани с нещо друго. При затворена DISA клапа подготвителния и вибрационният въздуховоди действат заедно като дълъг засмукващ въздуховод. Пулсиращият вътре въздушен стълб осигурява увеличен въртящ момент в средния диапазон на обороти на двигателя. За повишаване на мощността му при високи обороти, DISA клапата се отваря- динамиката на подготвителният въздуховод пада значително и горивните камери започват да се пълнят през късите вибрационни въздуховоди, което води до повишаване на мощността на двигателя при високи обороти.
Като най-икономичен вариант, в зависимост от стила ти на каране, може да блокираш клапата в едно или друго положение, но при всички случаи ще повлияеш в отрицателна посока на динамиката на двигателя. Може да пробваш с ремонтни комплекти, клапа втора ръка или някаква марка, но ще решиш проблема с оригинална.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 15.06.2018
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: X5 3.0d 2007

Re: Съвет за ДИСА на 325i 218к.с.

Мнение от refractory1899 » 25 Ное 2019, 20:38

Добре, а от какво друго могат да са тези проблеми? Дюзите са в ред, свещите са в ред.

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 15.06.2018
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: X5 3.0d 2007

Re: Съвет за ДИСА на 325i 218к.с.

Мнение от refractory1899 » 25 Ное 2019, 20:41

Оборотите когато я запаля студена са бетон, не мърдат от 900, и като поработи 20 30 секунди изведнъж падат до 600 700 и започват от там да играят.

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 9.01.2015

Re: Съвет за ДИСА на 325i 218к.с.

Мнение от kingss » 25 Ное 2019, 21:43

И аз мисля че проблема не е в дисата.Моята я бях лекувал с ремонтен комплект за половин година работеше ,после заседна в едно положение .Оригиналната е решението.
За тези симптоми можеби мотор на валвтроника.Диагностика никакви кодове ли не ти вади?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 15.06.2018
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: X5 3.0d 2007

Re: Съвет за ДИСА на 325i 218к.с.

Мнение от refractory1899 » 25 Ное 2019, 21:45

Не дава нищо, само дисата дава като грешка. Мотора на валвтроника какъв е процесът по ремонта г/д?

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 15.06.2018
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: X5 3.0d 2007

Re: Съвет за ДИСА на 325i 218к.с.

Мнение от refractory1899 » 25 Ное 2019, 21:45

refractory1899 написа:Не дава нищо, само дисата дава като грешка. Мотора на валвтроника какъв е процесът по ремонта г/д?

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
И как да диагностицирам дали е моторчето на валвтроника?

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 15.06.2018
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: X5 3.0d 2007

Re: Съвет за ДИСА на 325i 218к.с.

Мнение от refractory1899 » 25 Ное 2019, 23:17

Сега като се замислям това на свободна може би е като прекъсване за части от секундата. И пали леко трудно. Бобини?

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 15.06.2018
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: X5 3.0d 2007

Re: Съвет за ДИСА на 325i 218к.с.

Мнение от refractory1899 » 26 Ное 2019, 23:02

Някой ако може да ме насочи поне в каква посока да гледам. Утре ще прегледам бобини и свещи, инжекторите на ИНПА ги дава в нормите, единственото друго, което се ебава, е алтернатора, че май ми презарежда. Акумулатора е на 14.7 14.8 на запалена кола, а като подам рязко газ на свободна премига осветлението на колата и напрежението кляка до 13.5, но при всички положения не мисля, че това има общо с проблема с губенето на обороти като загрее колата.

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Съвет за ДИСА на 325i 218к.с.

Мнение от Guberkov » 27 Ное 2019, 8:09

refractory1899 написа:Някой ако може да ме насочи поне в каква посока да гледам. Утре ще прегледам бобини и свещи, инжекторите на ИНПА ги дава в нормите, единственото друго, което се ебава, е алтернатора, че май ми презарежда. Акумулатора е на 14.7 14.8 на запалена кола, а като подам рязко газ на свободна премига осветлението на колата и напрежението кляка до 13.5, но при всички положения не мисля, че това има общо с проблема с губенето на обороти като загрее колата.

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk

Здравей, провери си също клапана на картерната вентилация с тръбите към него, както и стъпковото моторче за празният ход.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 15.06.2018
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: X5 3.0d 2007

Re: Съвет за ДИСА на 325i 218к.с.

Мнение от refractory1899 » 27 Ное 2019, 10:29

Guberkov написа:
refractory1899 написа:Някой ако може да ме насочи поне в каква посока да гледам. Утре ще прегледам бобини и свещи, инжекторите на ИНПА ги дава в нормите, единственото друго, което се ебава, е алтернатора, че май ми презарежда. Акумулатора е на 14.7 14.8 на запалена кола, а като подам рязко газ на свободна премига осветлението на колата и напрежението кляка до 13.5, но при всички положения не мисля, че това има общо с проблема с губенето на обороти като загрее колата.

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk

Здравей, провери си също клапана на картерната вентилация с тръбите към него, както и стъпковото моторче за празният ход.
Би ли ме упътил стъпковото моторче как да го проверя?

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Съвет за ДИСА на 325i 218к.с.

Мнение от Guberkov » 27 Ное 2019, 13:01

refractory1899 написа:
Guberkov написа:
refractory1899 написа:Някой ако може да ме насочи поне в каква посока да гледам. Утре ще прегледам бобини и свещи, инжекторите на ИНПА ги дава в нормите, единственото друго, което се ебава, е алтернатора, че май ми презарежда. Акумулатора е на 14.7 14.8 на запалена кола, а като подам рязко газ на свободна премига осветлението на колата и напрежението кляка до 13.5, но при всички положения не мисля, че това има общо с проблема с губенето на обороти като загрее колата.

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk

Здравей, провери си също клапана на картерната вентилация с тръбите към него, както и стъпковото моторче за празният ход.
Би ли ме упътил стъпковото моторче как да го проверя?

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk

То по-скоро се смъква и почиства с WD40.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: Съвет за ДИСА на 325i 218к.с.

Мнение от pimpo » 27 Ное 2019, 16:48

Стъпково моторче няма. Дросел клапата е електрическа и тя се грижи за празния ход. Не мисля, че там е проблема. На мен ми прилича на ваноси или нарушен вакуум в смукателния колектор.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 15.06.2018
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: X5 3.0d 2007

Re: Съвет за ДИСА на 325i 218к.с.

Мнение от refractory1899 » 27 Ное 2019, 20:12

Добре, днес почистих соленоидите и сложих чисто нови NGK свещи, след манипулациите като че ли оборотите се позакрепиха малко, но отново - когато запаля колата, оборототе са около 900 1000 и моторът работи идеално, след около минута оборотите падат на около 600 и започва да претриса мотора, има вибрации и се чува все едно за части от секундата прекъсва.

ОСВЕН ТОВА - При подаване и пускане на газта, когато се върнат оборотите, за секунда падат под нормалното (все едно ще изгасне) и мотора изтропва като пред загасване.

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 9.01.2015

Re: Съвет за ДИСА на 325i 218к.с.

Мнение от kingss » 27 Ное 2019, 21:36

Бобини.При мен 4 бяха зле .Не помня да ми е давала грешка за това ,а би трябвало си мисля.При мен оборотите не са играели преди смяната на бобините,просто докато работи на празен ход се усещаше като едно чукване на двигателя.
Странно че не дава никакви грешки.Читава ли ти е диагностиката,ако не те съветвам да я закачиш на добра диагностика с подходящ кабел.Иначе става проба грешка .

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook