новата ми придобивка 330хд впечатления
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
39 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- khaled
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: 18.10.2006
- Местоположение: Варна
- Кара: Х5 4.0д
новата ми придобивка 330хд впечатления
Здравейте,
Преди няколко дена се сдобих с 330хд комби 231коня автомат и вчера я поразходих Варна Бургас. Искам да споделя впечатленията си от автомобила и да разбера дали всичко е нормално.
1. Окачването е мноого меко. Когато премина през по-сериозна бабуна се чува удар, като че ли свършва хода на окачването и блъска в тампоните. Иначе ми харесва за нашите отвратителни пътища да на се друскам като в Х5. Е39 530д М-пакет няма този проблем.
2. Волана е приятен при по-спортно каране, но е малко тежък при паркиране.Имах и Е39 М-пакет, който също е тежъ, но там по-малко се върти, а и тази не е "М". За сравнение на Х5 и на тази воланите правят по 3.25 оборота от край до край а на Е39-ката е 2.8 оборота.
3. Има някакво прискърцване или припукване във волана когато започвам да го въртя в някоя посока. Чува се като че ли е зад самия волан.
4.Разхода Бургас-Варна е 8.2/100 макс моушън при средна скорост 80км/ч. Разхода и е само 1.3 по-малко от на Х5 от първите.Очаквах да е 7-7.5.
5. Скоростната кутия превключва доста по-твърдо от на Х5 с американската, особено 1-ва към 2-ра.
6. Гледах в скритото меню 6.1 когато пълних резервоара и се получава грешка от 2 литра, което си мисля, че е горивото в тръбата. Даже единия път поисках да ми проверят колонката за да съм сигурен, че не ме лъжат.
7. Ускорение от 0-100 за 8 сек. С чипосано ауди А3 дизел от първите ускоряваме почти еднакво до към 110-120 (от летящ старт).
Ще ми е интересно да чуя мнения на хора карали подобни БМВ-та.
Преди няколко дена се сдобих с 330хд комби 231коня автомат и вчера я поразходих Варна Бургас. Искам да споделя впечатленията си от автомобила и да разбера дали всичко е нормално.
1. Окачването е мноого меко. Когато премина през по-сериозна бабуна се чува удар, като че ли свършва хода на окачването и блъска в тампоните. Иначе ми харесва за нашите отвратителни пътища да на се друскам като в Х5. Е39 530д М-пакет няма този проблем.
2. Волана е приятен при по-спортно каране, но е малко тежък при паркиране.Имах и Е39 М-пакет, който също е тежъ, но там по-малко се върти, а и тази не е "М". За сравнение на Х5 и на тази воланите правят по 3.25 оборота от край до край а на Е39-ката е 2.8 оборота.
3. Има някакво прискърцване или припукване във волана когато започвам да го въртя в някоя посока. Чува се като че ли е зад самия волан.
4.Разхода Бургас-Варна е 8.2/100 макс моушън при средна скорост 80км/ч. Разхода и е само 1.3 по-малко от на Х5 от първите.Очаквах да е 7-7.5.
5. Скоростната кутия превключва доста по-твърдо от на Х5 с американската, особено 1-ва към 2-ра.
6. Гледах в скритото меню 6.1 когато пълних резервоара и се получава грешка от 2 литра, което си мисля, че е горивото в тръбата. Даже единия път поисках да ми проверят колонката за да съм сигурен, че не ме лъжат.
7. Ускорение от 0-100 за 8 сек. С чипосано ауди А3 дизел от първите ускоряваме почти еднакво до към 110-120 (от летящ старт).
Ще ми е интересно да чуя мнения на хора карали подобни БМВ-та.
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: новата ми придобивка 330хд впечатления
Няколко коментара от бивш собственик на 530xd Е61 ще карам точка по точка:
1. Имаш изпуснал амортисьор със съгирност
2. Това честно казано при 5тицата го нямаше(да е тежък при паркиране) прегледай течността на хидравликата
3. Най-лошия случай рейка, най-добрия - стабилизиращата щанга е хлабава
4. Много висок разход за такава скорост имайки предвид, че петицата при постоянна скорост 100 (стандартен извънградски път) ми е давала около 6,8. прегледай темата в Е60 форума има описание кое ще помогне да го свалиш тоя разход, на мой познат с 330д му дава около 6 с нормално каране и 6.8-7.5 с ръчкане, а икономично, както споменах за петицата каза, че я сваля под 6/100. Първия заподозрян са двата термостата, след това дебитомер, зацапан ЕГР, задръстен ДПФ, грешно налягане на гумите(по-ниско) и разбира се неправилно каране от стила газ-спирачка.
5. Смени маслото ако не си и провери като караш по-лек нанагорен наколн на темпомат с 90-100 дали не играе оборотомера, АКО играе торк конвертора си заминава(рециклира се, има подробна тема и описание лично от мен). ZF кутията е в пъти по-добра от GM на старата X5ца и явно нещо не е наред, много често губи масло от уплътнението на буксата и сменяването на предавките става по-гадно. ZF препоръчват смяна на маслото на 100к км тъй, че пинвестирай в това и недей да мислиш, че наистина е lifelong, както твърдят от БМВ.
6. Ускорението е относително. АКО е на равно без вятър и с хубави гуми трябва да си много близко до данните от книжката 6.8 с. според мен тук си проличава проблемите, които споменах по-горе за разхода. Разхода и ускорението, което ти постигаш е 1 към 1 с X3ката ми и не би трябвало да е така!
Честита колица колега, много безаварийни, НО се погрижи за нея иначе ще те заболи глава и джоб в последствие.
1. Имаш изпуснал амортисьор със съгирност
2. Това честно казано при 5тицата го нямаше(да е тежък при паркиране) прегледай течността на хидравликата
3. Най-лошия случай рейка, най-добрия - стабилизиращата щанга е хлабава
4. Много висок разход за такава скорост имайки предвид, че петицата при постоянна скорост 100 (стандартен извънградски път) ми е давала около 6,8. прегледай темата в Е60 форума има описание кое ще помогне да го свалиш тоя разход, на мой познат с 330д му дава около 6 с нормално каране и 6.8-7.5 с ръчкане, а икономично, както споменах за петицата каза, че я сваля под 6/100. Първия заподозрян са двата термостата, след това дебитомер, зацапан ЕГР, задръстен ДПФ, грешно налягане на гумите(по-ниско) и разбира се неправилно каране от стила газ-спирачка.
5. Смени маслото ако не си и провери като караш по-лек нанагорен наколн на темпомат с 90-100 дали не играе оборотомера, АКО играе торк конвертора си заминава(рециклира се, има подробна тема и описание лично от мен). ZF кутията е в пъти по-добра от GM на старата X5ца и явно нещо не е наред, много често губи масло от уплътнението на буксата и сменяването на предавките става по-гадно. ZF препоръчват смяна на маслото на 100к км тъй, че пинвестирай в това и недей да мислиш, че наистина е lifelong, както твърдят от БМВ.
6. Ускорението е относително. АКО е на равно без вятър и с хубави гуми трябва да си много близко до данните от книжката 6.8 с. според мен тук си проличава проблемите, които споменах по-горе за разхода. Разхода и ускорението, което ти постигаш е 1 към 1 с X3ката ми и не би трябвало да е така!
Честита колица колега, много безаварийни, НО се погрижи за нея иначе ще те заболи глава и джоб в последствие.
- khaled
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: 18.10.2006
- Местоположение: Варна
- Кара: Х5 4.0д
Re: новата ми придобивка 330хд впечатления
Благодаря за изчерпателните отговори колега, ти направо ми написа домашно за сума ти време. Утре започвам с проверките.
Петицата ти също ли е била автомат? То всъщност аз не видях ръчка на пазара докато рових тези дни. А изпуснал амортисьор не се ли хваща лесно като натиснеш предницата от ляво от дясно. Мен това най- ме дразни от всичкото. Като трясне на някоя неравност направо подскачам.
Петицата ти също ли е била автомат? То всъщност аз не видях ръчка на пазара докато рових тези дни. А изпуснал амортисьор не се ли хваща лесно като натиснеш предницата от ляво от дясно. Мен това най- ме дразни от всичкото. Като трясне на някоя неравност направо подскачам.
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: новата ми придобивка 330хд впечатления
Един колега имаше такова доскоро. Ще ти отговоря, за което знам:
1. Окачването си е с малък ход и свиквай, че често ще ти опира на тампоните при наглед малки неравности.
2. Воланът е тежък, но пък усещаш много добре пътя (и за нещастие дупките).
3. незнам
4. Много харчи, трябва да е поне литър надолу.
... незнам
7. Трябва да е по-бързо.
1. Окачването си е с малък ход и свиквай, че често ще ти опира на тампоните при наглед малки неравности.
2. Воланът е тежък, но пък усещаш много добре пътя (и за нещастие дупките).
3. незнам
4. Много харчи, трябва да е поне литър надолу.
... незнам
7. Трябва да е по-бързо.
I love the sound of V8 in the morning...
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: новата ми придобивка 330хд впечатления
1. С какви гуми си ? Ако ти е изпуснал амортисьор можеш да го хванеш и с ролетката.
2. Досега не съм карал 3-ка с лек волан докато въртиш на място. Дори се изнервям на моменти...
3. Нямам идея
4. Този път не е типичното "извънградско"
Винаги ми дава с литър отгоре!
5. Моята кутия се държи по същия начин , със смяната на маслото нямаше разлика.Имах и теч от буксата.
6.
7. И аз си мисля че малко по-добре трябва да е. Има много фактори които влияят все пак - наклон, вятър, нафта... 6,8 сек трябва да е.
2. Досега не съм карал 3-ка с лек волан докато въртиш на място. Дори се изнервям на моменти...
3. Нямам идея
4. Този път не е типичното "извънградско"

5. Моята кутия се държи по същия начин , със смяната на маслото нямаше разлика.Имах и теч от буксата.
6.
7. И аз си мисля че малко по-добре трябва да е. Има много фактори които влияят все пак - наклон, вятър, нафта... 6,8 сек трябва да е.
- khaled
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: 18.10.2006
- Местоположение: Варна
- Кара: Х5 4.0д
Re: новата ми придобивка 330хд впечатления
Гумите са 225 17-ки. Файерстоун зимни.Не са рънфлат. Това го проверих, когато видях, че нямам резервна гума и бях силно изненадан. Теста с ролетката не го разбрах?
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: новата ми придобивка 330хд впечатления
Има стандартни разстояния от долния край на джантата до калника, които с ролетка можеш да измериш. Това е част от прегледа при замерване на амортисьорите в офиц. сервиз. Съветвам те т.к. си 4х4 да смениш маслото на раздатъчната кутия. Половин литър е, а литъра е към 60-70лв. Въпреки че има сензор за качеството му и ще даде грешка когато стане време. На 50-80 хил км. се сменя и след това задължително се нулира чрез DIS-a. Това е малко извън въпросите ти, но мисля че ще ти е полезно. 90лв струва в офиц сервиз диагностиката, мисля че ще ти е полезна за успокоение, да не се чудиш дали някои неща са нормални или не.
- Shadowed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 458
- Регистриран на: 2.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.
Re: новата ми придобивка 330хд впечатления
Сигурни ли сте за твърдението с амортисьора? Малко съм бос по темите с окачването, но хода нагоре (гумата нагоре към тампона) не се ли определя предимно от пружината, а амортисьора в обратна посока (от тампона към пътя). Т.е. пружината поема удара, а амортисьора се грижи колата да не подскача.
Последна промяна Shadowed на 17 Фев 2014, 20:48, променена общо 1 път
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: новата ми придобивка 330хд впечатления
То това с амортисьора си е поредната глупост от колегата краска, не му се сърдете.Колега краска-да не се обърка с ефекта от счупена пружина например?Омекнал амортисьор все пак може да провокира проблема и дори е твърде вероятно да е от изпуснал такъв, но не виждам как ще се хване с рОлетка, шублер, разграфен конец или боб.Разклати съответната страна и ако не спират колебанията ВЕДНАГА щом я пуснеш сменяй го.А най-добре го изкарай и го виж как се държи в двете посоки-особено при свиване в твоя случай.
Последна промяна ivoaudi на 18 Фев 2014, 5:05, променена общо 1 път
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: новата ми придобивка 330хд впечатления
ivoaudi написа:То това с амортисьора си е поредната глупост от колегата краска, не му се сърдете.Колега краска-да не се обърка с ефекта от счупена пружина например?Омекнал амортисьор все пак може да провокира проблема и дори е твърде вероятно да е от изпуснал такъв, но не виждам как ще се хване с ролетка, шублер, разграфен конец или боб.Разклати съответната страна и ако не спират колебанията ВЕДНАГА щом я пуснеш сменяй го.А най-добре го изкарай и го виж как се държи в двете посоки-особено при свиване в твоя случай.
ООООООО..... Ти пак ли се появи тука, успя ли да вдигнеш поне капака на е90 да видиш що за кола е. Мога да ти дам много да четеш ако искаш, но за професор като тебе едва ли има написано нещо, което да разбереш......
Хайде недей спами в темата на колегата с твоите неуместни забележки.
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: новата ми придобивка 330хд впечатления
Пичове, пак ви повтарям - на нова 330хд комби, току-що изкарана от магазина, удряше в тампоните при малки неравности. Там, където всяка една кола си минава без проблем, на това му свършва ходът на окачването и удря в ограничителя. Особеност на модела. Естествено, възможно е на колегата да е наистина с омекнали амортисьори, ама...
П.С. От амортисьор трудно ще има разлика във височината.
П.С. От амортисьор трудно ще има разлика във височината.
I love the sound of V8 in the morning...
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: новата ми придобивка 330хд впечатления
kraska написа:ivoaudi написа:То това с амортисьора си е поредната глупост от колегата краска, не му се сърдете.Колега краска-да не се обърка с ефекта от счупена пружина например?Омекнал амортисьор все пак може да провокира проблема и дори е твърде вероятно да е от изпуснал такъв, но не виждам как ще се хване с ролетка, шублер, разграфен конец или боб.Разклати съответната страна и ако не спират колебанията ВЕДНАГА щом я пуснеш сменяй го.А най-добре го изкарай и го виж как се държи в двете посоки-особено при свиване в твоя случай.
ООООООО..... Ти пак ли се появи тука, успя ли да вдигнеш поне капака на е90 да видиш що за кола е. Мога да ти дам много да четеш ако искаш, но за професор като тебе едва ли има написано нещо, което да разбереш......
Хайде недей спами в темата на колегата с твоите неуместни забележки.
Ти я кажи сега как да хванем изпуснал амортисьор с рОлетката другото го остави.Това някой шаман ли ти го изпя?


Е90 имах 2008-ма.
Последна промяна ivoaudi на 18 Фев 2014, 5:04, променена общо 1 път
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: новата ми придобивка 330хд впечатления
Не можах да се сдържа да не пиша, но само допреди месец даваше съвети как второ положение на ключа............... дори не знаеше, че е90 има бутон за палене. Това е90 дето си карал за колко дена го има? Недей пиши повече че ставаш смешен. "вечните" помпи си ги кръщаваш ти, а тази помпа има само един малък лагер, това знаеш ли го ? Другите ти глупости теоретични натворени от твоята логика и практика на стари Рен-а няма да коментирам тук в тази тема. А до колегата по-късно ще намеря разстоянията които са за неговата кола (просто трябва да стартирам ТИС-а, че ми прави мизерии DIS-a), която ако не си забелязал е 4х4 и не му давай идеи да сваля амортисьора за да му гледа хода, т.к. хич не е лесно поради този факт. Най-добре е да отиде за тест на амортисьори в сервиза на БМВ (имат друсачка) 60 лв мисля че беше, наскоро ходих, там ще ти замерят и тези разстояния, моите бях ги мерил преди това когато имах съмнения за това, в тиса го пише! На 4х4 БМВ амортисьорите са различни и доста здрави ако съдя по моите.
p.s. : когато пиша нещо такова го пиша от опита ми с моето Е91 и съм минал по този път, не си ги измислям на база логика и стари методи общоприети за стари коли, сигурно като си търсиш кола отваряш капачката за маслото на двигателя да видиш дали пръска масло , а и не забравяй да си проверяваш маслото с щеката
p.s. : когато пиша нещо такова го пиша от опита ми с моето Е91 и съм минал по този път, не си ги измислям на база логика и стари методи общоприети за стари коли, сигурно като си търсиш кола отваряш капачката за маслото на двигателя да видиш дали пръска масло , а и не забравяй да си проверяваш маслото с щеката

- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: новата ми придобивка 330хд впечатления
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: новата ми придобивка 330хд впечатления
И на задното :
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
39 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани