въпрос за перка
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
51 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- katronski_br
- ентусиаст
-
- Мнения: 857
- Регистриран на: 9.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: с кеф...
- Мечтае да кара: МИГ29
- Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.
въпрос за перка
двигателят е бензинов 129к.с. Нормално ли е след около 20 км пробег градско като паркирам и заключа да ми работи перката (много тихичко между другото), не настъпвам , не въртя гуми нито дрифтове, нормално каране при външна температура 10-13 градуса
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''
- Nasko_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 6.09.2011
- Местоположение: Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
Re: въпрос за перка
Аз не съм забелязал да върти, дори и през лятото, след като я заключа!
Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: въпрос за перка
Ако маслото не е сменяно откак е закупен автомобила е нормално да 

9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: въпрос за перка
ivoaudi написа:Ако маслото не е сменяно откак е закупен автомобила е нормално да
Обясни ми защо, че ми стана интересно, как маслото влияе на ел. перката.
- katronski_br
- ентусиаст
-
- Мнения: 857
- Регистриран на: 9.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: с кеф...
- Мечтае да кара: МИГ29
- Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.
Re: въпрос за перка
маслото е сменено преди 1000 км.
нивото на антифриза е на максимум, зеленикав цвят.
още не съм отключил менюто да видя температурата.
да разбирам че не е нормално това включване на перката така ли?
нивото на антифриза е на максимум, зеленикав цвят.
още не съм отключил менюто да видя температурата.
да разбирам че не е нормално това включване на перката така ли?
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: въпрос за перка
oci написа:ivoaudi написа:Ако маслото не е сменяно откак е закупен автомобила е нормално да
Обясни ми защо, че ми стана интересно, как маслото влияе на ел. перката.
Освен че смезва маслото и охлажда.Това е едно от предназначенията му и хората масово го пренебрегват това.С напредъка на окисляването му смазочните своѝства рязко намалят-от това пък имаме чувствително по-сериозно триене.Когато прекалено дълго не е сменяно маслото ефекта е точно както го е описал колегата-след всяко спиране се включва перката еѝ тъѝ някак уж ненужно.Затова и писах, но явно в случая причината е другаде.
Към голегата-просто идея-отключи менюто и гледаѝ как е температурата до самото спиране.Може системата "да вижда" температурата по-висока отколко е, а може и тя деѝствително да е висока.В двата случая ше се ровят различни неща.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: въпрос за перка
katronski_br написа:маслото е сменено преди 1000 км.
нивото на антифриза е на максимум, зеленикав цвят.
още не съм отключил менюто да видя температурата.
да разбирам че не е нормално това включване на перката така ли?
Ми не-не е нормално.Особено сега при тея температури и както казваш без да си я гонил.Лятно време да речем, катерил си дълго баир в планината и заведнъж спреш и угасиш двигателя да.В тоя случаѝ не само е нормално, ми направо си е задължително да се включи.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Nasko_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 6.09.2011
- Местоположение: Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
Re: въпрос за перка
Аз си мисля, че тук ел. водната помпа играе ролята за охлаждане след изгасен двигател, а не перката
Много пъти ми е правило впечатление, че като изгася двигателя на работеща перка, тя спира заедно с него и никога не съм чул да върти на изгасена кола
Не казвам, че това 100% е така, просто това са моите наблюдения!


Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!
- katronski_br
- ентусиаст
-
- Мнения: 857
- Регистриран на: 9.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: с кеф...
- Мечтае да кара: МИГ29
- Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.
Re: въпрос за перка
само да уточня, не знам дали перката не се е включила преди изгасването на двигателя.
друго уточнение, не съм в Бг , при мен температурите сега през деня са 20 градуса, през нощта са към 13-15
и друго много важно уточнение е че не всеки път се включва при положение че всяка вечер се прибирам по един и същ маршрут.
Днес при външни температури около 18-19 градуса колата измина бая повече километри и караше жена ми (тя е начинаеща) и колата бе тормозена, или гаснеше при потегляне или тръгваше на 3000 оборота, или караше от светофар на светофар на първа, най много втора----- перка не се включи.
друго уточнение, не съм в Бг , при мен температурите сега през деня са 20 градуса, през нощта са към 13-15
и друго много важно уточнение е че не всеки път се включва при положение че всяка вечер се прибирам по един и същ маршрут.
Днес при външни температури около 18-19 градуса колата измина бая повече километри и караше жена ми (тя е начинаеща) и колата бе тормозена, или гаснеше при потегляне или тръгваше на 3000 оборота, или караше от светофар на светофар на първа, най много втора----- перка не се включи.
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: въпрос за перка
При моята кола, дори навън както е 2-3 гр. ,колата ми загрява нормално до 100гр. и повече, и забелязох че като паркирам я чувам че работи. Но като изгася колата спира и тя и дори лятото в големите жеги не съм я чул да работи след като изкарам ключа от таблото.
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: въпрос за перка
ivoaudi написа:oci написа:ivoaudi написа:Ако маслото не е сменяно откак е закупен автомобила е нормално да
Обясни ми защо, че ми стана интересно, как маслото влияе на ел. перката.
Освен че смезва маслото и охлажда.Това е едно от предназначенията му и хората масово го пренебрегват това.С напредъка на окисляването му смазочните своѝства рязко намалят-от това пък имаме чувствително по-сериозно триене.Когато прекалено дълго не е сменяно маслото ефекта е точно както го е описал колегата-след всяко спиране се включва перката еѝ тъѝ някак уж ненужно.Затова и писах, но явно в случая причината е другаде.
Към голегата-просто идея-отключи менюто и гледаѝ как е температурата до самото спиране.Може системата "да вижда" температурата по-висока отколко е, а може и тя деѝствително да е висока.В двата случая ше се ровят различни неща.
Браво колега, принципно си прав но в случая няма как от старо масло да върти перката повярвай ми тя се включва като взима информация от температурата на антифриза, а не от маслото освен ако не кажеш, че понеже маслото е старо двигателя загрява защото има по голям товар при работа, май много стана измислена тая работа не мислиш ли

- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: въпрос за перка
oci написа:ivoaudi написа:oci написа:ivoaudi написа:Ако маслото не е сменяно откак е закупен автомобила е нормално да
Обясни ми защо, че ми стана интересно, как маслото влияе на ел. перката.
Освен че смезва маслото и охлажда.Това е едно от предназначенията му и хората масово го пренебрегват това.С напредъка на окисляването му смазочните своѝства рязко намалят-от това пък имаме чувствително по-сериозно триене.Когато прекалено дълго не е сменяно маслото ефекта е точно както го е описал колегата-след всяко спиране се включва перката еѝ тъѝ някак уж ненужно.Затова и писах, но явно в случая причината е другаде.
Към голегата-просто идея-отключи менюто и гледаѝ как е температурата до самото спиране.Може системата "да вижда" температурата по-висока отколко е, а може и тя деѝствително да е висока.В двата случая ше се ровят различни неща.
Браво колега, принципно си прав но в случая няма как от старо масло да върти перката повярвай ми тя се включва като взима информация от температурата на антифриза, а не от маслото освен ако не кажеш, че понеже маслото е старо двигателя загрява защото има по голям товар при работа, май много стана измислена тая работа не мислиш ли
Така е колега-не само в тоя мотор, а всички си включват перките при гасене вследствие инфо от температурата на антифриза, а не на маслото.Именно и това имах предвид-че температурата на целия двигател се случва да се повиши чувствително вследствие сериозно триене.Знам и че звучи измислено-просто ми се е случвало да го видя с очите си.При това не веднъж.Имах последно случаѝ преди години с едно глупаво рено точно с тоя проблем отново.Радиатори,водни помпи,термостати,момент на запалване,бедни смеси.....всичко топ.Накрая вече бидеѝки "уавник за сламка" и бях готов да сменя и крушките на мигачите дето се вика белким спре да я включва глупавата перка смених маслото и....перката не се включваше вече и дори след сериозна гонка.
Както и да е-не знаех че тоя мотор е с ел. водна помпа.Отдавна просто не ровя вече двигатели и знанията ми са поостарели.Тая водна помпа(а може и управлението и) може спокоѝно да бъде заподозрян според мен.Колегата отворил темата-още веднъж те призовавам да отвориш менюто и да провериш как се движи температурата в различни режими.Подгони я дори по някоѝ баир и виж дали системата успява да поддържа температурата.Всъщност дори при гонка системата трябва да охлади под 95 градуса.Спокоѝно градско каране 105 108.А като я изгасиш не завъртаѝ докраѝ ключа за да остане дисплея включен и следи още минута две как се движи температурата.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: въпрос за перка
Nasko_ написа:Аз си мисля, че тук ел. водната помпа играе ролята за охлаждане след изгасен двигател, а не перкатаМного пъти ми е правило впечатление, че като изгася двигателя на работеща перка, тя спира заедно с него и никога не съм чул да върти на изгасена кола
Не казвам, че това 100% е така, просто това са моите наблюдения!
Много правилно си мислиш дори, ако този двигател има такава.Глупаво ще е ако имаме готова ел. перка да охлаждаме само с вентилатор и да се надяваме само на него и естествена циркулация на натифриза.Според мен обаче при гасене, ако температурата е превишила някаква стоѝност се включват и двете-и помпа и перка.Та....много вероятно според мен предположение:
Ако глупавата водна помпа няма дебит от клеясали лагери да речем.Какво се случва.Температурата като цяло ше е висока щото помпата не успява бързо да превърти водата.Гасим-главата е гореща.Помпата се включва ма тя си е все тъѝ куца.Ще се включи и перката.Някоѝ ше каже филми-колата ше загрява.Ми тя може и наистина да си загрява.Колегата спомена още в началото, че по принцип си кара леко.При леко каране може и години наред да си я кара даже на 125 градуса и да не разбере изобщо, че колата грее.Цъкаѝ скритото меню колега да разберем ко става, че стана интересно:)
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- katronski_br
- ентусиаст
-
- Мнения: 857
- Регистриран на: 9.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: с кеф...
- Мечтае да кара: МИГ29
- Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.
Re: въпрос за перка
очаквайте още тази вечер инфо за температурата.
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''
51 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани