въпрос за перка

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 857
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: с кеф...
Мечтае да кара: МИГ29
Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.

въпрос за перка

Мнение от katronski_br » 02 Дек 2013, 1:48

двигателят е бензинов 129к.с. Нормално ли е след около 20 км пробег градско като паркирам и заключа да ми работи перката (много тихичко между другото), не настъпвам , не въртя гуми нито дрифтове, нормално каране при външна температура 10-13 градуса
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 6.09.2011
Местоположение: Божурище
Пол: Мъж
Кара: Е46 330i

Re: въпрос за перка

Мнение от Nasko_ » 02 Дек 2013, 2:32

Аз не съм забелязал да върти, дори и през лятото, след като я заключа!
Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: въпрос за перка

Мнение от ivoaudi » 02 Дек 2013, 3:18

Ако маслото не е сменяно откак е закупен автомобила е нормално да :D
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: въпрос за перка

Мнение от oci » 02 Дек 2013, 10:03

ivoaudi написа:Ако маслото не е сменяно откак е закупен автомобила е нормално да :D


Обясни ми защо, че ми стана интересно, как маслото влияе на ел. перката.

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 3.12.2006
Местоположение: sofia

Re: въпрос за перка

Мнение от sn1perista » 02 Дек 2013, 10:23

Колега, провери нивото на охлаждащата течност. :bchug:
touring team forever

ентусиаст
Аватар
Мнения: 857
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: с кеф...
Мечтае да кара: МИГ29
Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.

Re: въпрос за перка

Мнение от katronski_br » 02 Дек 2013, 10:51

маслото е сменено преди 1000 км.
нивото на антифриза е на максимум, зеленикав цвят.
още не съм отключил менюто да видя температурата.
да разбирам че не е нормално това включване на перката така ли?
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: въпрос за перка

Мнение от ivoaudi » 02 Дек 2013, 15:01

oci написа:
ivoaudi написа:Ако маслото не е сменяно откак е закупен автомобила е нормално да :D


Обясни ми защо, че ми стана интересно, как маслото влияе на ел. перката.


Освен че смезва маслото и охлажда.Това е едно от предназначенията му и хората масово го пренебрегват това.С напредъка на окисляването му смазочните своѝства рязко намалят-от това пък имаме чувствително по-сериозно триене.Когато прекалено дълго не е сменяно маслото ефекта е точно както го е описал колегата-след всяко спиране се включва перката еѝ тъѝ някак уж ненужно.Затова и писах, но явно в случая причината е другаде.
Към голегата-просто идея-отключи менюто и гледаѝ как е температурата до самото спиране.Може системата "да вижда" температурата по-висока отколко е, а може и тя деѝствително да е висока.В двата случая ше се ровят различни неща.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: въпрос за перка

Мнение от ivoaudi » 02 Дек 2013, 15:07

katronski_br написа:маслото е сменено преди 1000 км.
нивото на антифриза е на максимум, зеленикав цвят.
още не съм отключил менюто да видя температурата.
да разбирам че не е нормално това включване на перката така ли?


Ми не-не е нормално.Особено сега при тея температури и както казваш без да си я гонил.Лятно време да речем, катерил си дълго баир в планината и заведнъж спреш и угасиш двигателя да.В тоя случаѝ не само е нормално, ми направо си е задължително да се включи.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 6.09.2011
Местоположение: Божурище
Пол: Мъж
Кара: Е46 330i

Re: въпрос за перка

Мнение от Nasko_ » 02 Дек 2013, 16:04

Аз си мисля, че тук ел. водната помпа играе ролята за охлаждане след изгасен двигател, а не перката :) Много пъти ми е правило впечатление, че като изгася двигателя на работеща перка, тя спира заедно с него и никога не съм чул да върти на изгасена кола :) Не казвам, че това 100% е така, просто това са моите наблюдения!
Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 857
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: с кеф...
Мечтае да кара: МИГ29
Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.

Re: въпрос за перка

Мнение от katronski_br » 02 Дек 2013, 16:20

само да уточня, не знам дали перката не се е включила преди изгасването на двигателя.
друго уточнение, не съм в Бг , при мен температурите сега през деня са 20 градуса, през нощта са към 13-15
и друго много важно уточнение е че не всеки път се включва при положение че всяка вечер се прибирам по един и същ маршрут.
Днес при външни температури около 18-19 градуса колата измина бая повече километри и караше жена ми (тя е начинаеща) и колата бе тормозена, или гаснеше при потегляне или тръгваше на 3000 оборота, или караше от светофар на светофар на първа, най много втора----- перка не се включи.
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: въпрос за перка

Мнение от kraska » 02 Дек 2013, 17:54

При моята кола, дори навън както е 2-3 гр. ,колата ми загрява нормално до 100гр. и повече, и забелязох че като паркирам я чувам че работи. Но като изгася колата спира и тя и дори лятото в големите жеги не съм я чул да работи след като изкарам ключа от таблото.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: въпрос за перка

Мнение от oci » 02 Дек 2013, 18:16

ivoaudi написа:
oci написа:
ivoaudi написа:Ако маслото не е сменяно откак е закупен автомобила е нормално да :D


Обясни ми защо, че ми стана интересно, как маслото влияе на ел. перката.


Освен че смезва маслото и охлажда.Това е едно от предназначенията му и хората масово го пренебрегват това.С напредъка на окисляването му смазочните своѝства рязко намалят-от това пък имаме чувствително по-сериозно триене.Когато прекалено дълго не е сменяно маслото ефекта е точно както го е описал колегата-след всяко спиране се включва перката еѝ тъѝ някак уж ненужно.Затова и писах, но явно в случая причината е другаде.
Към голегата-просто идея-отключи менюто и гледаѝ как е температурата до самото спиране.Може системата "да вижда" температурата по-висока отколко е, а може и тя деѝствително да е висока.В двата случая ше се ровят различни неща.


Браво колега, принципно си прав но в случая няма как от старо масло да върти перката повярвай ми тя се включва като взима информация от температурата на антифриза, а не от маслото освен ако не кажеш, че понеже маслото е старо двигателя загрява защото има по голям товар при работа, май много стана измислена тая работа не мислиш ли :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: въпрос за перка

Мнение от ivoaudi » 03 Дек 2013, 3:44

oci написа:
ivoaudi написа:
oci написа:
ivoaudi написа:Ако маслото не е сменяно откак е закупен автомобила е нормално да :D


Обясни ми защо, че ми стана интересно, как маслото влияе на ел. перката.


Освен че смезва маслото и охлажда.Това е едно от предназначенията му и хората масово го пренебрегват това.С напредъка на окисляването му смазочните своѝства рязко намалят-от това пък имаме чувствително по-сериозно триене.Когато прекалено дълго не е сменяно маслото ефекта е точно както го е описал колегата-след всяко спиране се включва перката еѝ тъѝ някак уж ненужно.Затова и писах, но явно в случая причината е другаде.
Към голегата-просто идея-отключи менюто и гледаѝ как е температурата до самото спиране.Може системата "да вижда" температурата по-висока отколко е, а може и тя деѝствително да е висока.В двата случая ше се ровят различни неща.


Браво колега, принципно си прав но в случая няма как от старо масло да върти перката повярвай ми тя се включва като взима информация от температурата на антифриза, а не от маслото освен ако не кажеш, че понеже маслото е старо двигателя загрява защото има по голям товар при работа, май много стана измислена тая работа не мислиш ли :?:


Така е колега-не само в тоя мотор, а всички си включват перките при гасене вследствие инфо от температурата на антифриза, а не на маслото.Именно и това имах предвид-че температурата на целия двигател се случва да се повиши чувствително вследствие сериозно триене.Знам и че звучи измислено-просто ми се е случвало да го видя с очите си.При това не веднъж.Имах последно случаѝ преди години с едно глупаво рено точно с тоя проблем отново.Радиатори,водни помпи,термостати,момент на запалване,бедни смеси.....всичко топ.Накрая вече бидеѝки "уавник за сламка" и бях готов да сменя и крушките на мигачите дето се вика белким спре да я включва глупавата перка смених маслото и....перката не се включваше вече и дори след сериозна гонка.
Както и да е-не знаех че тоя мотор е с ел. водна помпа.Отдавна просто не ровя вече двигатели и знанията ми са поостарели.Тая водна помпа(а може и управлението и) може спокоѝно да бъде заподозрян според мен.Колегата отворил темата-още веднъж те призовавам да отвориш менюто и да провериш как се движи температурата в различни режими.Подгони я дори по някоѝ баир и виж дали системата успява да поддържа температурата.Всъщност дори при гонка системата трябва да охлади под 95 градуса.Спокоѝно градско каране 105 108.А като я изгасиш не завъртаѝ докраѝ ключа за да остане дисплея включен и следи още минута две как се движи температурата.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: въпрос за перка

Мнение от ivoaudi » 03 Дек 2013, 4:05

Nasko_ написа:Аз си мисля, че тук ел. водната помпа играе ролята за охлаждане след изгасен двигател, а не перката :) Много пъти ми е правило впечатление, че като изгася двигателя на работеща перка, тя спира заедно с него и никога не съм чул да върти на изгасена кола :) Не казвам, че това 100% е така, просто това са моите наблюдения!


Много правилно си мислиш дори, ако този двигател има такава.Глупаво ще е ако имаме готова ел. перка да охлаждаме само с вентилатор и да се надяваме само на него и естествена циркулация на натифриза.Според мен обаче при гасене, ако температурата е превишила някаква стоѝност се включват и двете-и помпа и перка.Та....много вероятно според мен предположение:
Ако глупавата водна помпа няма дебит от клеясали лагери да речем.Какво се случва.Температурата като цяло ше е висока щото помпата не успява бързо да превърти водата.Гасим-главата е гореща.Помпата се включва ма тя си е все тъѝ куца.Ще се включи и перката.Някоѝ ше каже филми-колата ше загрява.Ми тя може и наистина да си загрява.Колегата спомена още в началото, че по принцип си кара леко.При леко каране може и години наред да си я кара даже на 125 градуса и да не разбере изобщо, че колата грее.Цъкаѝ скритото меню колега да разберем ко става, че стана интересно:)
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ентусиаст
Аватар
Мнения: 857
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: с кеф...
Мечтае да кара: МИГ29
Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.

Re: въпрос за перка

Мнение от katronski_br » 03 Дек 2013, 19:07

очаквайте още тази вечер инфо за температурата.
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook