клапи в колектора

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 29.08.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ex.E90, pr.E46, fu.?30

клапи в колектора

Мнение от Alegron » 24 Фев 2012, 11:05

Колеги,
тъй като четейки из форума не намерих еднозначен отговор за това дали имам т.нар. "пеперудки" в колектора, моля разбирачите да ми помогнат с отговора.
Колата е Е90 320d 163 к.с. с ръчна скоростна кутия, производство 08.2005 г.

Предварително благодаря!

Принцеса
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 6.11.2010
Местоположение: Пазарджик-София
Пол: Жена
Кара: Е46
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: кипра бамбина...

Re: клапи в колектора

Мнение от momicheto » 24 Фев 2012, 12:38


кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 29.08.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ex.E90, pr.E46, fu.?30

Re: клапи в колектора

Мнение от Alegron » 24 Фев 2012, 17:46

Да, благодаря. Излиза, че мотора ми излиза с вихрови клапи.
Сега въпросът е как е по-удачно се премахват?:
Вариант1: с рязане на остта
Вариант2: с премахване заедно с остта и затапване на дупката

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: клапи в колектора

Мнение от Zagy » 24 Фев 2012, 19:18

Зависи с кой мотор е колата - M47N или N47...
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 29.08.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ex.E90, pr.E46, fu.?30

Re: клапи в колектора

Мнение от Alegron » 24 Фев 2012, 19:38

Zagy написа:Зависи с кой мотор е колата - M47N или N47...


M47N204D4

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1780
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: 100-те лица
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d CBR 600RR
Мечтае да кара: F82 ,S1000RR

Re: клапи в колектора

Мнение от xerial » 24 Фев 2012, 21:32

Zagy написа:Зависи с кой мотор е колата - M47N или N47...


Е какво има Е90ки без пеперудки ли :?: :conf:
Изображение Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: клапи в колектора

Мнение от Zagy » 25 Фев 2012, 11:34

Alegron написа:M47N204D4


Значи ги махай възможно най-скоропостижно. Най-лесно и бързо става с рязане на оста.

xerial написа:Е какво има Е90ки без пеперудки ли :?: :conf:


На N47 моторите пеперудките вече са на една обща ос - един дълъг шиш, който минава през целия колектор - там вече проблема е да не се откъснат самите пластинки. Като цяло е много по-добро и здраво решение.
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 29.08.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ex.E90, pr.E46, fu.?30

Re: клапи в колектора

Мнение от Alegron » 25 Фев 2012, 12:36

Заги, благодаря ти да отговора.

Новините са добри!

След като се свързах с колегата от когото купих колата, стана ясно че миналата година, въпросните клапи са премахнати в РН Сервиз в Орландовци. Сега остава въпроса, как точно са премахнати? Тъй като въпросният сервиз не ми е известен, се притеснявам от това как е свършена работата, но вероятно момчетата са си изградили някаква практика по която работят...

Ще се радвам, ако има някой колега от форума, който да сподели мнение за сервиза и дали е махал вихрови клапи, там.

:bchug:

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: клапи в колектора

Мнение от Zagy » 26 Фев 2012, 10:52

Ако става дума за RN Performance - не бери грижа :yes:
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 312
Регистриран на: 20.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: бензинояд

Re: клапи в колектора

Мнение от sapio » 27 Фев 2012, 10:36

Alegron написа:
Ще се радвам, ако има някой колега от форума, който да сподели мнение за сервиза и дали е махал вихрови клапи, там.

:bchug:


Аз съм ги махал там. Всичко е точно.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 4.08.2013
Пол: Мъж

Re: клапи в колектора

Мнение от bmwzapad » 20 Авг 2013, 0:57

А колеги ако двигателя е М47/Т2 пак ли трябва да махам пеперудките

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 297
Регистриран на: 23.09.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: 320д
Мечтае да кара: hibrid

Re: клапи в колектора

Мнение от 90e90e » 20 Авг 2013, 9:00

:OT:

Освен, че си "докарвате" някакво относително спокойствие с премахването на тези пеперудки, някой замислял ли се е какво губите???

Аз продължавам да карам с тях и съм на мнение, че преекспонирате проблема...

Попитах и в другата тема, дали някой все пак е успял да скъса пеперудка и да направи опит да я изкара през аспуха, но така или иначе не получих отговор...

Ще попитам и тези които са махнали пеперуди... примерно:

- колко ви се е увеличил разхода???на 100км, на 1000км, ами на 100 000 км???
- живота на спирачната система променен ли е? Предполага се, че колата е с по-голяма инерция след премахването на клапите.
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 11.10.2010
Пол: Мъж
Кара: E90 330d

Re: клапи в колектора

Мнение от The^Maniac » 20 Авг 2013, 9:24

Здравейте и от мен!

Имам въпрос! Карам Е90 330d 2006-та година. Предишният собственик е сменил смукателния колектор в ДАРУ КАР (имам и фактура) преди 2 години. Според един познат смененият колектор следва да е пластмасов и не се предполага махане на "пеперудите". Според други познати път махането все пак е препоръчително.

Вие какво ще кажете?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 458
Регистриран на: 2.01.2010
Пол: Мъж
Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.

Re: клапи в колектора

Мнение от Shadowed » 20 Авг 2013, 11:44

90e90e написа::OT:
....
Ще попитам и тези които са махнали пеперуди... примерно:

- колко ви се е увеличил разхода???на 100км, на 1000км, ами на 100 000 км???
- живота на спирачната система променен ли е? Предполага се, че колата е с по-голяма инерция след премахването на клапите.


- Не се е увеличил. Следя си колата от купуването, нямам разлика или нещо притеснително. С пеперудки е карана около 30 000км, без - 80 000.
- Сменям накладки и дискове почти според книжката. Пак нищо притеснително.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 297
Регистриран на: 23.09.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: 320д
Мечтае да кара: hibrid

Re: клапи в колектора

Мнение от 90e90e » 20 Авг 2013, 14:27

Shadowed написа:
90e90e написа::OT:
....
Ще попитам и тези които са махнали пеперуди... примерно:

- колко ви се е увеличил разхода???на 100км, на 1000км, ами на 100 000 км???
- живота на спирачната система променен ли е? Предполага се, че колата е с по-голяма инерция след премахването на клапите.


- Не се е увеличил. Следя си колата от купуването, нямам разлика или нещо притеснително. С пеперудки е карана около 30 000км, без - 80 000.
- Сменям накладки и дискове почти според книжката. Пак нищо притеснително.


Това е похвално... значи всеки сам си преценява дали да маха пеперуди или не... Благодаря все пак за отговора, защото за някой който тепърва ще взема решение "със или без", това мнение ще е от значение...


Между другото и аз съм навъртял 100 000км (без мнооого малко)... за тези километри средният ми разход е 5,32/100км смесено, а на този етап признаци за смяна на накладки нямам (до сега не съм сменял и не смятам че скоро ще им дойде времето според това което виждам от състоянието им)...
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook