E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 29.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от vanka7a » 25 Апр 2016, 14:13

nero_ написа:Интересна информация, благодаря! Мен в популярен БМВ сервиз в София ми казаха, че не подлежи на успешен ремонт и да се насоча към нови турбини (има нов дизайн на лостовете на гейтовете), които са на добра цена - около 2400 излизат.

Тъпото е, че наистина е труден демонтажа и монтажа и така и така се свалят, не си заслужава да се правят само гейтовете. Колега milu4uk, може ли информация за сервиза, който спомена?

Реално аз ползвам lagfix опцията на JB4 и в момента не ми тракат, но пък така е малко по-лагава колата. Интересното е, че ако демонтирам JB4 гейтовете не се чуват.... а уж е с подобрена логика на действие :dunno:

Има ли някой във форума с хибриди и заслужава ли си изобщо?


Защо просто не си го спираш Jb4-то от волана, ами трябва демонтаж? Аз дрънчане заради него нямам, но пък заради catless downpipe- те турбото започна да се чува повече (като съм на място и подавам газ).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 25 Апр 2016, 14:50

vanka7a написа:
Защо просто не си го спираш Jb4-то от волана, ами трябва демонтаж? Аз дрънчане заради него нямам, но пък заради catless downpipe- те турбото започна да се чува повече (като съм на място и подавам газ).


Ами доста от настройките остават дори да минеш на Мап 0. Не знам защо така са го направили, но управлението и настройката на гейтовете например си е същата. Чак след демонтаж се връща както си е било. И мен доста ме учуди в началото, но факт.

При теб на колко е меню 10?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 29.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от vanka7a » 25 Апр 2016, 15:27

nero_ написа:
vanka7a написа:
Защо просто не си го спираш Jb4-то от волана, ами трябва демонтаж? Аз дрънчане заради него нямам, но пък заради catless downpipe- те турбото започна да се чува повече (като съм на място и подавам газ).


Ами доста от настройките остават дори да минеш на Мап 0. Не знам защо така са го направили, но управлението и настройката на гейтовете например си е същата. Чак след демонтаж се връща както си е било. И мен доста ме учуди в началото, но факт.

При теб на колко е меню 10?


Трябва да видя, но нищо не съм променял в меню 10. Default си е.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 552
Регистриран на: 18.02.2008
Пол: Мъж
Кара: жена си да дрифти
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: харчи малко - върви на страх

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от mili4uk » 24 Май 2016, 21:11

Да споделя малко нов опит :) Преди известно време сложих нови downpipe-ове (нямам катализатори), и я мапнах на stage 2 за 400+ коня и над 550nm (гледам буста да не е над 20psi) взех да гърмя за misfire-и често, когато съм на висока предавка с ниски обороти и дам газ до края и е топло (над 20 градуса)
Смених няколко бубини на bosch но май не са оферта. За бубините след малко.
Поръчах си и dp fix-a и сега следва много каране и настройки.
Забелязах, че имам fuel trim грешки заради ламбдите, което според мен обяснява misfire-ите.Ресет-вам адаптациите и продължавам без проблем. Според мен е много вероятно да ги оправя само с фикса. Но е малко крив за настройка. Ако някой има интерес ще пратя как се връзва към компютъра и как се настройва с и без JB4 когато го направя. Ще пиша и и за това дали има ефект разбира се :)
Просто се ядосах заради тези misfire-и защото не са на един цилиндър само а се сменят. Дюзите ми са иделани.

Предполагам тук колегите знаят или са чели, но аз не знаех :(
за бубини - макс 30К км и Delphi
мисля бяха тези http://www.amazon.com/Delphi-GN10328-Ig ... ition-Coil

Свещи - 23nm ngk за препоръчване (по ниски температури държат но карат по-малко в агресивен вариянт)

Аз съм с MHD и при смяна на софтуера много често ми гърмят бубините. Незнам защо но много хора се оплакват. Особено с 6-та версия на картите, направо гърмят и компютрите на колата. Добрата новина е, че лесно се поправя и не е скъпо (явно натоварват повече и греят)
Ако някой има нужда ще пусна и DIY за оправянето на ECU-то.
Препоръчвам и спортен термостат на маслото : http://www.burgertuning.com/sport_oil_cooler_valve.html
Карах над 300км с доста агресивно каране. Имаше зверски нанагорнища и се гонех (гонеше ме де... :) с едно AMG
маслото не заграя до 120 градуса което е супер. Преди в агресивно каране и жега над 27 градуса го подминавах.Също така съм и с aftermarket FMIC.
13281741_1662674580621742_727895043_n.jpg

13293354_1662674570621743_368222972_n.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 746
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X7 G07 LCI 40i

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 25 Май 2016, 9:29

Това за бубините не го знаех (смених с на Бош, дано издържат)...

За спортния термостат върши работа, ама зимата май трябва да се маха, другото по-добро, но по-скъпо решение е допълнителен охладител за маслото.

Може ли да пуснеш и някакъв линк с този модел свещи на NGK (аз сложих оригинални на БМВ).

Отделно DYI за ECU не мисля, че ще е излишен ;)
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 25 Май 2016, 13:31

Под 120г при агресивно каране си е доста постижение. Аз 120 си ги правя като раздам 2-3 пъти из града.
Можеш ли да споделиш какъв FMIC имаш и какви са ти впечатленията? Следил ли си IAT преди и след монтажа му? Някакви следи от завишен лаг?

Тези близо 20psi със стоковите турбини ли ги правиш?

Това за свещите и бубините за мен е новина. Не се бях интересувал, но съм с Бош ZGR6STE2 на 30к и нямам информация да са сменяни бубините. Колата има липсваща сервизна история около 30к км, възможно е тогава да са сменяни. Но нямам никакви проблеми от към запалване.

Гледам, че доста хора сте с DP. Може ли да споделите, какви са ви впечатленията? За коли без сериозни модификации ми се струва излишен мод със споменатите усложнения.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 552
Регистриран на: 18.02.2008
Пол: Мъж
Кара: жена си да дрифти
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: харчи малко - върви на страх

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от mili4uk » 27 Май 2016, 21:04

Колеги, нямам нещо много време да пиша :( и за карък детето ми счупи таблета за колата с MHD. Както и да е...
Всичко казано тук, моля да се приеме като лично мнение и опит, без да искам да влизам в спорове с никой за нищо. Може и нещо да бъркам, но по-добре да пием бира и да си чатим кой какво знае, отколкото да трупаме негативи един към друг за каквото и да е било.
не съм сложил още DP fix-a :( Липса на време.
FMIC-a не знам каква марка е (нямаше надпис по него) . Взех го на аукцион на добра цена преди доста време и реших да го сложа. По-дебел е от стандартния. Имаше някаква странна грешка в началото за low fluid мисля и перката за охлаждане работеше на макс, но след няколко качвания на стария / новия се оправи всичко и досега не съм имал проблем. Ресетнах адаптациите мисля и тогава се оправи (ама пак не съм сигурен дали е това) :)
Лаг не съм усетил повече, но определено се промени колата към по-добро.
DP-тата са ми custom made - правени тук и мога да препоръчам майстора - уникални неща прави включително генерации. Бях първоначално с прави тръби и гърнета накрая, ама ме хвана срам като ходя на работа. Отделно за пътуване не става. Надува ти се главата. Затова след downpipe-овете си оставих оригиналната генерация, като изолирах само клапата.
Ако някой иска и има нужда правата ген.- ще я снимам и ще се разберем за цената :)
Турбините са рециклирани, но не са хибридни. Има подобрения, но за хибридни знам че се правят с TD04 валове и TD04 компресори за около 500к.с., а да вкараш TD04 валове в TD03 лагерни тела е доста игра. Имам още един комплект резервни турбини точно за тази цел, но ми обявиха около 1800 лв. Драмата с качването и свалянето също не е малка, затова съм на stand-by за момента.
Само с FMIC-a, DP-овете и KN филтър в стандартната кутия, оригинален софт изкарах в Пловдив на диното мисля 330 коня и 440nm на 4-та.
Ама не знам до колко са верни тези цифри предвид всичката храна която чувам за там.
За допълнителния охладител на маслото - мисля че повечето имат. Предишния линк с термостата показва как да го видите. Аз съм с такъв и честно казано не съм мерил нищо. Просто следя температурата на таблото или с таблета и преди ми качваше малко над 120 градуса при по-сериозно и агресивно каране. IAT-а не съм го следил.
Карам колата всеки ден и вече рядко ме избива на простотия, а и си е опасно и скъпо с глобите.
20PSI си е макса (до 18psi си е safe) но имайте предвид, че си трябва лог на няколко пълни изцеждания на колата и така да го гледате.
При мен се опитва да ги държи, но пак ще се върна на бобините и свещите. Даже COBB изкараха видео за тези проблеми.
Като е изсилена така, или misfire-ва на определени моменти или получавам грешка за Boost-a, или имате ефекта WOW :) И аз не мога да кажа точно кога и как :(
Стандартните турбини имат проблем и с turbo seals - белия пушек ако нямате катализатори. Имайте предвид че като махнете кат-а си проличават много неща. За добро или лошо :) Иначе си върви колата, няма кой знае какви признаци за проблеми до известно време.
За нормален тунинг, мое лично мнение е да се сложат : FMIC, DP, DP Fix-a, филтър и charge pipe с blow off, oil catch can.
LSD-е също една от уникалните екстри. Тук мога също да съм полезен с мнение, очаквани проблеми с ръчната кутия, с тунинг, ама ще изчакам.
Ако някой не е правил walnut blast - абсолютно задължително е за 30-40К км.
Дюзите също четох че трябва да са над 7-ми индекс минимум но тук не съм толкова сигурен.
За софтуер - след толкова четене и опитване, абсолютно мое лично мнение е, че MHD е доста добро за гореизброените неща.
Аз също бях голям фен на JB4-ката, но гледам вече много хора флашват backend flash-а с MHD карти. Пак казвам - това е мое субективно мнение. Не си заслужава ходенето при нашите тунери специално за тази кола (пак казвам абсолютно лично мнение)
Нашите коли са с MAP сензор не с MAF. Не го чистете освен ако не е абсолютно задължително !
Оригиналните бобини и свещи си карат доста (даже до 60-70К км) ако не сте над 370-380 коня. Решите ли да минете тази граница тогава идват проблемите.
Друго нещо което се сещам е speed delimiter-a При JB4-ката е включен и стигате до 250. При MHD го нямате този проблем :)
При мен омекна цялата кола и ако се кара нормално не е проблем. Но при по-високи скорости от стандартното за тази кола се усеща, че трябва да инвестирам в окачването. Та кой тук е с различно окачване и мненията ще са ми полезни :)

Сега се сещам и за маслото. Разбира се зависи и как карате колата, но според моето каране и лично усещане е, че на 8-9К км ако сте с 5w/40 LL-04 е нормално да изхарчи не повече от 600-800 мл. И тогава се сменя - от макс на мин като ми падне общо взето :) Аз поне така правя.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 746
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X7 G07 LCI 40i

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 28 Май 2016, 10:16

За допълнителния маслен охладител, не си ме разбрал - има коли със заводски и без, аз говоря да имаш заводски + още един :mhihi:
Примерно -> http://n54tuning.com/er-sport-oil-cooler.html или http://n54tuning.com/n54/n55-competitio ... e-kit.html

Има опции и с универсални на mishimoto.

С маповете и аз съм с две ръце да се избягват БГ тунерите, няма да я направят по-добре ;) Доста хора са с MHD + JB4 (и двете, не само едното и комбото е доста добре). Отделно ако някой се зарибява COBB смъкнаха 200$ от V3-ката.

Шпера (LSD) е задължителен, няма какво да го говорим...

Колата със спортно окачване за мен беше много мека и аз съм с ST XTA (KW V2). Доволен съм, като за писта даже според мен може и по-твърдо хаха.

За нормален тунинг съм съгласен с изброеното, само едно има по-добре като идея -> да не е спортен интейк, а инлети - доста разлика в конете и нм :) (https://mmp-e.com/products/bmw-twin-tur ... is-135i-1m, тук грижата е голямата играчка по монтирането им...).

JB4-ките бтв имат и махане на ограничителя на скоростта ама някак си особено за БГ не виждам смисъл за над 250 :mhihi: Отделно за мен в момента е супер опцията им с bluetooth кит-а и четене в реално време + логове :)

За маслото в момента съм с 5w30, но и на мен ми казаха да мина на 5в40 и май това ще е следващото.
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 552
Регистриран на: 18.02.2008
Пол: Мъж
Кара: жена си да дрифти
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: харчи малко - върви на страх

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от mili4uk » 28 Май 2016, 19:45

Rainbow :
за масления охладител сега те разбрах. Принципно е готино, но за момента с нашите коне и магистрално каране :) не смятам че е рентабилно. Затова бърз, евтин начин е с термостата.
За JB4-kata с MHD карти - и аз това имах предвид. Най-доброто ми изглежда и на мен.

За окачването - бягам от много твърдо честно казано. Карам доста км и особено когато съм с детето и жената не е изобщо готино. По-скоро май съм се насочил към powerflex тампони навсякъде и може би някакви афтер маркет по-твърди амортесьори, но не съм гледал нищо засега и съм тотално неориентиран.
За инлетите знам че е готино, но имат един голям минус - въздуха е по-топъл който вкарват. Аз за това си оставих кутията и просто един спортен филтър си сложих.

Днес се зачетох за проблема с Boost-a и май идва от ТМАP сензора. То не само той де, предивд това как се изчислявя Requested Boost level.
Най-общо стандартния в нашите коли сензор чете до 2.5 бара.
В София в момента е съвсем малко над бар стандартно (1015hPa)
Мога да вдигна макс 1.45 бара горе долу Boost.
1.45 бара са 21psi .
Предвид това че съм горе долу на макса с моя набор от тунинг части и нямам идея MHD картата как конветират е абсолютно възможно да е това проблема.
Ще мина и аз на 18psi - не ми се ъпгрейдва за сега и е по- safe !!! Поне докато не ми дойде музата с хибридите.

Ето тук обясненено перфектно :
https://blog.protuningfreaks.com/2015/0 ... ng-limits/

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 29.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от vanka7a » 30 Май 2016, 10:36

JB4-ките бтв имат и махане на ограничителя на скоростта ама някак си особено за БГ не виждам смисъл за над 250 :mhihi:


Онзи ден и направих 260 и то на Map 4 (бях го включил за икономия :mhihi: ), определено имаше възможност за още, но приятелката ми се разпищя и всичко приключи бързо :mhihi:

mili4uk, с DP-те когато е студена колата ти, чуваш ли лек turbo whistle sound, тъй като аз от както ги сложих моите и се чува леко турбото изпод краката ми, като я карам леко и имам съмнение дали от някъде не изпуска генерацията? Чува се и на Idle, когато оборотите са над 1000 при cold start. Средната част на генерацията ми е стокова, но крайното гърне е от М3 и е възможно и там да са изпуснали при заварката, макар че я гледахме. :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 30 Май 2016, 12:36

JB4 ако е без backend flash, премахването на ограничителя става с допълнително устройство. Иначе колата спира на (реални) 250км/ч, около 262 по километраж, поне при моята кола.

И аз съм на мнение, че LSD е страхотна добавка. Жалко, че е толкова скъпо.

Инлетите са едно от нещата с най-голямо съотношение резултат/цена. Това, че вкарват топъл въздух е пренебрежителен недостатък и е доказано с доста тестове, че на практика нямат негативно влияние. Основната причина е, че на турбо мотор така или иначе въздуха се загрява много над температурата с която минава през филтъра. На фона на нагорещените турбини и повишаването на температурата от нагнетяването, няколко градуса разлика на входа оказват минимално влияние на температурата след кулера. Повишени IAT могат да се забележат само при стоене в трафик, но тогава е все тая.

mili4uk, можеш ли да споделиш цена за рециклация и какво точно включва. Както писах някъде по-рано съм в дилеме между:

1. Нищо да не правя - за момента съм решил проблема с лагфикс-а на JB4. Нямам wastegate rattle, но имам леко завишен лаг.
2. Нови турбини - 2300-400 без труд
3. Рециклация (mili4uk надявам се да сподели)
4. Хибриди - не знам дали си заслужава в предвид, че нямам aftermarket FMIC, нито DP, нито inlet-и.

Почистване на колекторите къде правите? Чух добри отзиви за М кар, не беше и много висока цената. В София кой предлага услугата? Препоръки?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 29.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318iS; Е46 320Cd; E92 335i
Мечтае да кара: На хубави и гладки пътища...

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от vanka7a » 30 Май 2016, 15:54

nero_ написа:JB4 ако е без backend flash, премахването на ограничителя става с допълнително устройство. Иначе колата спира на (реални) 250км/ч, около 262 по километраж, поне при моята кола.


Значи съм спрял да я настъпвам точно преди ограничителя :mhihi:

nero_ написа:Почистване на колекторите къде правите? Чух добри отзиви за М кар, не беше и много висока цената. В София кой предлага услугата? Препоръки?

Колегата Никола (Sachs) - Mopart Service, си беше закупил такава машина, досега е чистил на няколко коли с нея, сигурен съм, че ще се справи добре. Цената по спомен беше 250лв.
Моята съм я чистил в М Кар, тогава ми взема 280лв. (отново по спомен), доволен съм, започна да се чува turbo spool- а :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 27.08.2008
Кара: Bmw E92 335i

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от tzengkias » 31 Май 2016, 1:18

Здравейте колеги,собственик съм и аз от скоро на 335i (2006 година) с ръчни скорости и чета тука какво се пише за тази кола да се светна и аз малко!
Скоро смених ремък,масло,свещи и там други дребни неща!Преди няколко дни както карах колата ми светна чека,колата изгасна и ми изкара някаква грешка ''29dc cylinder injection switch off'' и се оказа горивната помпа на ниското налягане.Смених я и се оправи но днеска ми изкара друга грешка ''29F3 fuel pressure sensor,electrical'' и по това което прочетох в гугъл ми излиза дачик на горивото на ниското налягане.Много хора обаче твърдят че са имали същата грешка, едни сменят дачика и грешката си остава,други пак викат че сменят дачика и се оправя а други казват че проблема е от software (jb4/cobb и др.)Някой да знае нещо за тази грешка?
Другото което видях тука в форума е проблема с ремъка!Моят го смених защото видях че е опирал някъде!!
Малко се обърках обаче тука в темата с тези тампони и стойки.Някой казват да се сменят десен тампон двигател със стойката от 335is и ляв тампон двигател от 335is.Гледам че колегата mili4uk казва че тампоните на 335i и 335is са едни и същи!Прочетох и темата в bimmerboost но там казват че левя тампон е един и същ???Какво точно трябва да се смени за да стане по ясно??И двата ли тампона или само десния със стойката?А стойката и тампона един елемент ли са или отделни??
Благодаря предварително!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 746
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X7 G07 LCI 40i

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 31 Май 2016, 9:06

Ако нямаш софт си си за датчик колега.

Само ремъка няма да реши проблема, виж първата страница, там съм ги дал с номерата какво ти трябва (главно тампоните) ;)
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 27.08.2008
Кара: Bmw E92 335i

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от tzengkias » 31 Май 2016, 10:12

Колата си има софт,може и от него да е но незнам как да го разбера това!Мисля скоро да махам софта и да взема JB4!
Значи купувам 22116793240 и 22116760330 и това е!!Гледам че и някакво престъргване има на наречения subframe ама незнам кое е това ако някой може да ми каже какво означава ще съм му благодарен!!

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook