полезно за собствениците на 325i и 330i

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 75
Регистриран на: 12.11.2012
Местоположение: Франкфурт на Майната Си
Пол: Мъж
Кара: Е87 130i ниско и твърдо
Мечтае да кара: Стоково М3 без значение поколението ;)
Детайли за колата: 235 × 19 Breyton Design
H & R ниско и много кораво окачване
BMC конус за повечко въздух
М пакет по рождение
Ниско, твърдо и максимално оригинално. Всичко е с ТЮФ.

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от propov » 15 Окт 2023, 0:53

Аз карам вече 3 та година N52B30AF - BMW 130i 2006г. Купих колата на 70хил. км. и като направи 100хил. км в понеделник, в петък водната помпа умря. Бях чел че тогава и идва времето и лично се уверих. Доколкото разбрах мотора трудно можеш да го прегрееш защото си влиза в някъв занижен защитен режим и точно така стана. Пърпорих до сервиза ок. 10 км. бавно но температурата си седеше в жълто и даже угасваше. Относно маслото съм убеден че 5W40 Castrol M(конкретно за БМВ)е най доброто . Най малко чукат клапаните.
Щом някой казва,че няма никой,значи има някой!
Мечо Пух
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 11.04.2008
Пол: Мъж

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от integral » 03 Ное 2023, 16:45

Djaniko0o написа:Също и моя грешка - с 5w40 съм и аз. Но имам едно питане откакто махнах катализаторите тоест ги изтърбуших едно гадно дрънчене се чува около 1200-1400 оборота преди това не и след това не. Казаха ми че било от тях, но то ако беше от тях нямаше ли в целия диапазон да се чува дрънчене… дали не са стегнали като хората генерацията не знам уж гледах ама…


Ако след изтърбушването на катализаторите са ти оставили само ''кожусите'' им (само празните корпуси) то въпросното дрънчене си е абсолютно нормално. За да не дрънчи на ламарина, на мястото на катализаторите се слагат резонатори - колкото по качествени, толкова по - добре. Също е желателно и един ''Х'' - пайп след тях и тогава звука става доста по - приятен.
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин? :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 25.05.2013
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 325i N52
Мечтае да кара: Самолет

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Djaniko0o » 04 Ное 2023, 10:21

integral написа:
Djaniko0o написа:Също и моя грешка - с 5w40 съм и аз. Но имам едно питане откакто махнах катализаторите тоест ги изтърбуших едно гадно дрънчене се чува около 1200-1400 оборота преди това не и след това не. Казаха ми че било от тях, но то ако беше от тях нямаше ли в целия диапазон да се чува дрънчене… дали не са стегнали като хората генерацията не знам уж гледах ама…


Ако след изтърбушването на катализаторите са ти оставили само ''кожусите'' им (само празните корпуси) то въпросното дрънчене си е абсолютно нормално. За да не дрънчи на ламарина, на мястото на катализаторите се слагат резонатори - колкото по качествени, толкова по - добре. Също е желателно и един ''Х'' - пайп след тях и тогава звука става доста по - приятен.


Благодаря! Въпрос на време е и колекторите да сменя направо, но доста разходи излязоха по нея, непредвидими.... :banghead:
"Бавно" е субективно понятие, което само ти си знаеш какво означава :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 25.04.2009
Кара: BMW G31 540xd / BMW Z4 E85 3.0si

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от PabloEscobar » 06 Яну 2024, 17:38

В случай, че някой си търси маслен сепаратор и маркуч към него - имам излишен...

viewtopic.php?f=134&t=447727

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 24.01.2023
Пол: Мъж
Кара: N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от razer_fgbg » 09 Фев 2024, 18:11

Здравейте колеги, забелязах че колата ми (N52B25 218) е със зелен антифриз. По чуждите форуми виждам разногласия за това какъв цвят да бъде, като най-много препоръчват оригиналния син антифриз на БМВ. Вие карате ли със зелен и проблем ли е да остана с такъв?

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 31.05.2018
Пол: Мъж
Кара: Е91 325i 1л масло на 700км
Детайли за колата: Ръчка, задно, тракат буталата, тече малсо, губи малсо и антифриз, първа не влиза и т.н., 400 000 км

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от gypsto » 20 Фев 2024, 14:17

razer_fgbg написа:Здравейте колеги, забелязах че колата ми (N52B25 218) е със зелен антифриз. По чуждите форуми виждам разногласия за това какъв цвят да бъде, като най-много препоръчват оригиналния син антифриз на БМВ. Вие карате ли със зелен и проблем ли е да остана с такъв?


Много странен въпрос. От производителя казват син, сигурно има причина, рискува ли ти се да почне да реагира антифриза с блока ти и да корозира. Първото нещо което направих на моето 325i след като я взех е да сменя антифриза, понеже беше някаква голяма манджа, мисля че беше син и червен смесен. Трябват ти 2 шишета от 1 литър антифриза на БМВ, няколко литра дестилирана вода и няколко часа свободно време. Към 3 часа и 35 лева ми отне всичко, но доста време загубих защото от пропката на радиатора не излизаше нищо, трябваше да вадя единия маркуч който влиза в радиатора, а и докато се оправя с криковете.... Точиш, пълниш с обикновенна вода, пускаш да се развърти, точиш пак, така 3-4 пъти, или докато антифриза се изчисти и остане само вода, после един път пак точиш,пълниш,въртиш, но този път с дейонизирана вода (4-5л) и я източваш. След това вече 2-та литра концентрат и 3-4 литра дестелирана вода. След към 1000 км налях още към 700мл вода.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 17.03.2018
Пол: Мъж

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от protowe123 » 21 Юни 2024, 2:25

Здравейте колеги, да попитам за е90 325i n52b25a. Водната помпа си циркулираше водата в разширителния съд докато достигне някъде около 80-90C, като след това спря да пръска от малкия маркуч и просто изплю водата от разширителния съд. Този проблем с водната помпа ли е и направо нея ли да сменям?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Guberkov » 02 Юли 2024, 13:53

Антифриза - Само Оригинал BMW бялата бутилка 1 Литър, със сивите надписи - СИН цвят на течноста.

Най-добрият !!!

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 26.06.2024

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от vencunka » 11 Юли 2024, 19:42

Здравейте колеги,
Моля кажете някой читав майстор около Пловдив, Асеновград, Смолян, който може да ми помогне с прегряване на n52b25a. Смених 2 помпи, защото "майсторите" казваха, че със сигурност е от там. Мерено е няколко пъти дали има газове в разширителния съд и няма нищо - значи не е гарнитура или главата. Моля дайте съвет или насоки към какво да се насоча за смяна, за да мога най-накрая да покарам колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 25.05.2013
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 325i N52
Мечтае да кара: Самолет

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Djaniko0o » 12 Юли 2024, 8:17

vencunka написа:Здравейте колеги,
Моля кажете някой читав майстор около Пловдив, Асеновград, Смолян, който може да ми помогне с прегряване на n52b25a. Смених 2 помпи, защото "майсторите" казваха, че със сигурност е от там. Мерено е няколко пъти дали има газове в разширителния съд и няма нищо - значи не е гарнитура или главата. Моля дайте съвет или насоки към какво да се насоча за смяна, за да мога най-накрая да покарам колата.



При смяна на водна помпа трябва да се смени и термостата. При натоварване ли прегрява или без значение от това как караше постоянно на високи градуси? Провери и радиатора. А губиш ли охл. течност?
"Бавно" е субективно понятие, което само ти си знаеш какво означава :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 289
Регистриран на: 23.06.2012
Пол: Мъж
Кара: '02 E46 330d
Мечтае да кара: G20 330d

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Stanimir330 » 04 Ное 2025, 11:22

Здравейте коланги,

Тъй като аз съм си мазохист човек и обичам да ми е гадно, съм си харесал от доста време тая кола, https://www.mobile.bg/obiava-1169765677 ... ter-lizing.

Ходих да я гледам, добре изглежда, мотора работи тихо, изглеждаше да са сменяни някакви водни съединения, Mickey Mouse фланеца изглежда да е нов, а четох, че той просто си се троши от горещината, която прави мотора.

Има си някакви забележки, но не са някакви фрапиращи, като за 17 годишна кола, не е зле.

Дълго се чудих дали да я взимам, ама реших другия месец да я взема, че ми я дават и на добра цена, най - много основен ремонт на мотора да правя. :D

Та, тънкия момент е, че колата не е карана близо 2 години, че и повече, трябват ми мнения от хора, които са имали или все още имат коли с N52B30, че тая е с N52K, 3-ка бензин 234 коня, какво масло да й сложа на мотора, 5w40 ?

Водната помпа и термостат задължително ли е да са оригинални или може да са някакви афтърмаркет ?

Капака на клапаните също знам, че се сменя заради картерната вентилация, там е ясно, че е хубаво да е оригинален капака, 1000+лв, с тръбичката отзад, която отива към всмукателния колектор мисля, че беше.

ДИСА клапи няма тоя мотор, гарнитурата на масленото тяло смятам да сменя превантивно, сигурно са мили мотора, защото изглеждаше доста чист, долу на кората в ляво ми се видя мазно, най -вероятно е от маркучите на хидравликата като при повечето БМВ-та, но ми се иска повечето гарнитури да бъдат подменени.

И за соленоидите на ВАНОСите и датчика на разпределителния вал, какви симптоми дават, записват ли грешки ? Че гледах, не бяха никак евтини.

Предишна

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook