Температура антифриз в зимни градски условия

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F31 320da+ M power kit= 200hp;420Nm

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от mopasan » 01 Дек 2016, 19:55

bai_ILIA написа:разбирам колеги ама карали ли сте с прецакани термостати на магисталата на минусови - над 60 градуса никакъв шанс. В града загрява по-бавно, но какво ви пречи дали е 80 или 87. Проблем е ако спадат градусите...Няма причина да пада температурата след като веднъж е достигната...Отностно парното - ако работи да речем 10-на минути на място в голям студ и парното е на макс, разбира се че отнема от температурата. Няма как да е 88-89 градуса в такъв случай...Но няма и да е 60-70...


Мисля , че колегата е абсолютно прав :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от Dextuar » 01 Дек 2016, 20:15

Днес реших да се жертвам, закопчах якето, пуснах подгрева да топли дъто :mhihi: и спрях парното. При запалване температурата на мотора беше 28 градуса, колата за последно бях я палил 6 часа по-рано. Ето какво показа моя наУчен експеримент. Това е изминатото разстояние, кажи-речи без задръстване.
Untitled.jpg
Ето го и резултата Изображение
След това реших да пусна парното, че не се издържаше вече :conf: До околовръсното преди отклонението за Пловдив едвам стигна 81 градуса, но беше бая задръстване. Когато колата беше карана до 2000 оборота, не качваше температура. Когато пуснах парното в задръстване, дори изстиваше с 2-3 градуса. Когато стигнах 4-та предавка и нагоре и карах над или 2000 оборота, колата за секунди буквално си вдигна 86-87 градуса. На северната тангента със 120 на 6-та малко под 2000 оборота си ги поддръжаше същите градуси. Моят извод е, че парното много бърка нещата.
Последна промяна Dextuar на 01 Дек 2016, 20:21, променена общо 4 пъти

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 6.11.2009
Пол: Мъж
Кара: E91 325d 2008

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от motofan » 01 Дек 2016, 20:19

Нещо загубих нишката, днес при външна температура 6-8 градуса на 10 тия км беше на 83-4 и другите 10 км поддържаше 90-96-7
Май ще се окаже, че при минусови температури тее 3 литра им трЕбва доста време за достигане на оптимална Т на работа.

Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 998
Регистриран на: 1.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 2015 F31 LCI 320dA

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от Satanism » 01 Дек 2016, 20:44

3ката загрява бавно....много бавно, особено ако работи на място, имаш спускане по маршрута или си пуснал парно.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от bai_ILIA » 01 Дек 2016, 21:13

едно време на Ладата слагах картон зимата пред радиатора, така че има начини ако не ви харесва загряването :mhihi: имаше проблем с радиатора и всеки път на големия баир към София преди Траянови врата почваше да загрява лятото и пусках парното. Не беше особено забавано без климатик на 30-35 градсуа външна температура, все едно си в кокпит на Ф1 - 60 градуса...

@dextuar не прекалявай с подгрева, че е вредно за малките декстърчета :D не случайно пакета е отвън, за по-добро охлаждане...
"Чемодан, вокзал, Москва"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от drago9205 » 02 Дек 2016, 11:30

Ето и моят научен експеримент от снощи.
Карах градско (от кръстовището на Черковна и Оборище - до кауфланда в Овча купел 1) - стигнах за около 18-20 мин, а колата имаше остатъчна топлина (около 28 градуса като я запалих). Трафик нямаше (в 11 часа) и общо взето колата се движеше
на 5-тата минута беше на 60 грауса
на 10-тата минута беше на 80 градуса
на 13-та минута 89 градуса и си ги поддържаше.

Тази сутрин карах в трафик - на 5-тата минута беше на 40 градуса на 10-тата около 60. После със стоенето по светофарите не искаше да вдигне над 75-77. След което от Европейски съюз до Баучер беше на 90 градуса, като чаках по светофарите нагоре падна до към 87.

Извод - в градски условия - колата загрява когато се движи, а ако цикли на място по светофарите с пуснато парно не може да загрее. Айде сега да си бия главата - малък термостат ли е това или просто топлообмена с пуснато парно е много по-голям от генерираната топлина на празен ход.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 903
Регистриран на: 30.01.2009
Пол: Мъж
Кара: F32 //M sport

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от (h)aman » 02 Дек 2016, 11:34

Малкия термостат БЕХР е 33лв, не е проблем да го смениш за собствено спокойствие.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от drago9205 » 02 Дек 2016, 11:44

Абе то ясно... ама нали същият сложих преди 5 месеца, предполага се че все половин година поне трябваше да изкара :D

Иначе си прав - може и ОЕМ малък да сменя, за да ми е още по-мирна главата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от Dextuar » 02 Дек 2016, 11:53

Да допълня и аз от тази сутрин. Ааа, и да отбележа, че съм с хардуерно и софтуерно спрян ЕГР, че си правя тест с колата :mhihi:

Та, паля на 10 градуса мотора, в съвсем леко задръстване за 5 минути и 3км без парно, колата стигна 62 градуса :shock: След това за още 3 км 82, след това пуснах парното и пак се набих в задръстване и температурата падна на 78, почти веднага след пускането на парното. Ей, както стъпих на бул "Брюксел" посока Младост, още не бях стигнал сградата на Нова и за 20 секунди от 78 градуса стигна 87 и си ги държеше, дори в задръстването на "Малинов" не падна под 86 градуса. В заключение не мисля, че имам проблем с термостатите...

П.С: Тоя волан е мноооого студен :lol:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 903
Регистриран на: 30.01.2009
Пол: Мъж
Кара: F32 //M sport

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от (h)aman » 02 Дек 2016, 11:59

drago9205 написа:Абе то ясно... ама нали същият сложих преди 5 месеца, предполага се че все половин година поне трябваше да изкара :D

Иначе си прав - може и ОЕМ малък да сменя, за да ми е още по-мирна главата.


Ами не знам колко ще ти е мирна, но аз поръчах БЕХР термостат и дойде БМВ термостат с изтрито лого и щамповано БЕХР. Един вид и в двата случая получаваш едно и също за различна цена. На кутийката пише Made in Czech, на термостата Made in GERMANY.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от Taruno » 02 Дек 2016, 12:12

Dextuar може заради егр да загряваш толкова бавно

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от vld » 02 Дек 2016, 12:25

Колеги, всеки един комън-рел мотор се държи така, не му ли даваш газ да е в натоварване не загрява (разбирай загрява много по бавно).
Това е положението, просто му е по височко КПД-то 8)
Давайте им повечко газ докато набирате и по бързо ще влизат в работен режим.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от Dextuar » 02 Дек 2016, 12:48

Е турбото няма ли да каже мяу в такъв случай? Аз гледам, докато е студена, да не и давам много зор...


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от vld » 02 Дек 2016, 13:48

Не, то затова се слага само пълна синтетика, тя се грижи да има мазане и при студен старт. Това не означава да я ребриш до прекъсвач, просто и мачкаш газта да ускорява по бързо и пак си превключваш на 2000-2500об/мин. както ти е удобно. Понеже въртящия момент го позволява спокойно може да се кара в диапазона 1200-1300 до 2000-2500.

Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F31 320da+ M power kit= 200hp;420Nm

Re: Температура антифриз в зимни градски условия

Мнение от mopasan » 02 Дек 2016, 19:54

Eто и моя експеримент от днес:
гр. Пловдив ;
- 17:30ч старт ; температура на антифриза: 20 градуса.
Маршрут: бензиностанцията на бул. Васил Априлов - Сточна гара- Мебелна къща - района на Кауфланд Тракия; дистанция - 6,0км
- 17:45ч в крайна точка; температура на антифриза: 80 градуса.
После престой 10мин на място - чакане:) температура се качи на 81 градуса. През цялото време на парно с отворени клапи за пресен въздух. :bchug:
Мисля че всичко е нормално при тези стойности. :bchug:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook