E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 746
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X7 G07 LCI 40i

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 25 Авг 2016, 9:19

Кутиите се предават, може би не на 500 коня ама... На един познат на 650 на колелата (single turbo) вече 1 и 2-ра почти ги няма. Тоя ъпгрейд на кутията, ако е американския - също се предава след време :)

Интересно е ако е с добрия автомат (335is), внесена от САЩ (това е автомата на М3, не тоя нормалния, който за мен няма нищо общо и е доста по-зле).

За Е85 и по-ниски Е-та доста ги карат на запад, тук трудно ще намериш или ще е неоправдано скъпо... Същата работа (там и по други съображения) е за метаноловата инжекция.
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 25 Авг 2016, 9:35

335is е с DCT. Не знам на колко въртящ момент издържа, но подозирам не е много повече от ZF автомата освен ако не се предлагат ъпгрейднати съединители (даже вероятно издържа по-малко).

За етанола, не ми трябва много - Е85 в съотношение 30/70 с бензин прави около Е20 (искам да пробвам нещо подобно). Реално не е нужно да е Е85, може да е Е100 и да си го забъркам сам. Идеята е по-скоро за проба отколкото постоянно каране. Чувал съм, че ралиджиите карат с етанолови смеси, така че все от някъде трябва да може да се намери.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Gqbriel » 25 Авг 2016, 12:43

nero_ написа:335is е с DCT. Не знам на колко въртящ момент издържа, но подозирам не е много повече от ZF автомата освен ако не се предлагат ъпгрейднати съединители (даже вероятно издържа по-малко).

За етанола, не ми трябва много - Е85 в съотношение 30/70 с бензин прави около Е20 (искам да пробвам нещо подобно). Реално не е нужно да е Е85, може да е Е100 и да си го забъркам сам. Идеята е по-скоро за проба отколкото постоянно каране. Чувал съм, че ралиджиите карат с етанолови смеси, така че все от някъде трябва да може да се намери.


Ивак бъркате се с кутиите
Capture.JPG


Незнам твоя познат с коя версия е ,но по спомен на Илия беше 34 която държи адски много,отделно бях попаднал на един документ на ZF който показваше,че тези стойности ги брой с още 20% отгоре та спокойно държат 800нМ от 28 нагоре,но зависи на твоя познат дали не е 21..
Отделно масово не се обслужва тази кутия както трябва,има 6 уплътнения + соленоидите ,които трябва да се почистват на около 60/70 000км но никой не го прави защото е филм или занимавка по скоро..аз мисля преди зимата да сваля мехатрониката и да направя едно DIY защото има неща,които тук никой не е сменял поне аз незнам (може да греша) а те оказват огромно влияние на налягането на кутията и добрата и работа - факт че в даден момент торка дава фира,но при правилна поддръжка няма да е толкова бързо.

Примено ето тези уплътнения :Valve Body to Transmission Housing 4 на брой

Изображение

О ринг на торк конвертора,ей тоя пръстен на старата генарация на чисто нов вал на 5hp + нов торк,датчици не даваше налягане и кутията влизаше в авариен
Изображение

Като цена има ги и ОЕМ но се намират в комплект и на много по-добри пари,като разглабяне има 20-а болта на мехатрониката с определена схема,но разликата после е осезаема,отделно чистенето на соленоидите,като и те не са прекалено скъпи(говоря ако ще се кара тази кола) и могат да се сменят с малко по-различен модел та и там има какво да се желае.

Има фирми аз знам за 1 от които чакам къстъм софт за моята кутия макар и не на 335 ,които също могат да пипнат кутията ад се държи по желан начин за моята която е доста ограничена е 80$ и просто да имаш нет и кабел да я прочетеш колата.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 25 Авг 2016, 13:11

Не се бъркаме... на 335i кутиите които се предлагат са 6HP21, позната и като 6HP19TU (на някой места твърдят, че всъщност има малка разлика) и DCT със 7 скорости. 21-та е рейтната на 450Нм, които дори с ремап се прескачат. Да, ясно е че няма да се строши, като прескочи 500Нм, но с единично турбо нещата започват значително да надвишават възможностите и много скоро сдава багажа.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 746
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X7 G07 LCI 40i

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 26 Авг 2016, 10:47

Не знам каква е, но 100% кутията си умира ;) (колата е ранна 2007-ма, като моята, даже аз съм декември 2006, но съм ръчна... отплеснах се :mhihi: ).

Иначе тук още беше "бавна" :mhihi: И кутията пак си заминаваше

Изображение

За етанола ако е за бърза проба и ти се набутва сам да си бъркаш:

Етилов спирт (~9-10 лева е литър в аптеките :mhihi: ).

П.С.: Сега погледнах -> кутията е 6HP19 http://bmwfans.info/parts-catalog/E92/E ... nsmission/

Та от твоята графика Габи + тази от диното от мен, всеки може да си направи извода, дали ще издържи :)
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Gqbriel » 26 Авг 2016, 14:14

Rainbow написа:Не знам каква е, но 100% кутията си умира ;) (колата е ранна 2007-ма, като моята, даже аз съм декември 2006, но съм ръчна... отплеснах се :mhihi: ).

Иначе тук още беше "бавна" :mhihi: И кутията пак си заминаваше

Изображение

За етанола ако е за бърза проба и ти се набутва сам да си бъркаш:

Етилов спирт (~9-10 лева е литър в аптеките :mhihi: ).

П.С.: Сега погледнах -> кутията е 6HP19 http://bmwfans.info/parts-catalog/E92/E ... nsmission/

Та от твоята графика Габи + тази от диното от мен, всеки може да си направи извода, дали ще издържи :)


Ивак интересното е че по американските форуми говорят,че при тях има с 6Hp28 ,както каза nero подобрена 19ka но пък държи много повече.По-интересно ми е друго,понеже DCT Кутия стъпва на сериозни пари,няма ли вариянт 6hp32 да се набута в 335и от 335д според мен е най-здравата кутия за подобни графики а и Илия не се е оплакал досега а и самата кутия си държи на доста Нм.
Незнаех че при 335и няма след 21 ,мога да разгледам файловете на кутиите да видя евентуално кога БМВ слагат или дали слагат различна от 21 в Европа,иначе си прав че при тези стойности докато е "бавна" няма как да държи дълго време
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от nero_ » 26 Авг 2016, 14:27

Интересувал съм се доста, няма друга по-голяма от 6hp21 (наричана от BMW GA6HP19Z) за е9х бензин. Не знам големите 5-ци и 7-ци, какво ползват. За слагане на 28-ца или 32-ка не съм чъвал също. Като цяло в голямата игра се влиза с ръчка.

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 5.07.2016
Пол: Мъж

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от gixer » 27 Авг 2016, 2:22

image-267cd341d99f869a987b40fef32368d39912c9fce578a69af39b77b12a0247f2-V.jpg

image-15d2f9843aaab261e2db15ed9fb9401880210726e608b4bd644638c957dfed02-V.jpg

12307462_950567328343080_462908261938581979_o.jpg



Здравейте, аз съм собственика на автомобила с по-горната графика. Това са само 3 снимчици от изработването на Single Turbo кита, нямам идея как да кача повече наведнъж. По колата съм сменил много части и съм минал през всякакви варианти, от стокови турбини, през хибриди, хибриди с инлети, та до едно голямо турбо. Сменил съм кулери, чарджпайпове, помпи, генерации, диференциал, спирачки и още доста работи колата, които не се сещам на веднъж. Мога да твърдя че колата е направена наравно с едни от най-добрите американски изпълнения и единствената причина да не е 700-800+ коня на колела е липсата на достатъчно добро гориво по колонките. Има варианти, но те са свързани постоянно със забъркване на бензин с етанол или пълненето на допълнителни резервоари с метанол, а за ежедневна употреба това си е натоварващо. Иначе като цена, чист 100% спирт се намира за около 2-2.20лв на литър с доставката до вас или ако си го транспортирате сами, но след това се почва бъркането, което ако се ползва от време на време не е проблем, но е досадно за всеки ден. Относно кутията, все още доказан ъпгрейд няма, а моделите са два 6HP19 и 6HP21, като разликата не е толкова в модела, ами в годината на производство. Вариантите са два, преди и след 03/2007, като тези произведени след 03/2007 са със възможност за смяна на софтуера към Алпина и още един два, и евентуално за в бъдеще, ако някой напише друг. Относно модела, моята оригинална кутия след като я свалихме се оказа 6HP21, но поради това, че колата ми е преди 03/2007 софтуера не можеше да се пипа. След като съсипах тази сложих кутия от кола 2008 и веднага я префлашнах с Алпина софтуер. Информацията, която съм изчел за тази кола и опита който имам с нея е страшно много, така че, ако имате конкретни въпроси питайте, защото няма как да напиша всичко, което знам на веднъж.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 2.11.2014
Местоположение: София-Враца
Пол: Мъж
Кара: е92 335i
Мечтае да кара: е92 335i 500 коня

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Щурми » 27 Авг 2016, 18:35

nero_ написа:Не се бъркаме... на 335i кутиите които се предлагат са 6HP21, позната и като 6HP19TU (на някой места твърдят, че всъщност има малка разлика) и DCT със 7 скорости. 21-та е рейтната на 450Нм, които дори с ремап се прескачат. Да, ясно е че няма да се строши, като прескочи 500Нм, но с единично турбо нещата започват значително да надвишават възможностите и много скоро сдава багажа.

Т.е. с автоматична кутия може да се направи най-много един ремап и дотам? Има ли други варианти и за какви пари става въпрос?

А на 335d като гледам е с 6HP28. Там до колко коня може да се стигне?

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 5.07.2016
Пол: Мъж

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от gixer » 27 Авг 2016, 21:28

Напротив, държи много повече от един ремап, лично тествано от мен. Когато беше с хибриди въртящият момент стигаше над 900Nm и то при доста ниски обороти, а това е нещото, което е най-големият проблем за кутията и мотора. Освем това я подлагам на изключително голям тормоз.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 552
Регистриран на: 18.02.2008
Пол: Мъж
Кара: жена си да дрифти
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: харчи малко - върви на страх

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от mili4uk » 27 Авг 2016, 22:00

Колега gixer,
браво :yes: :) колата в БГ ли е в момента ?

ПС. ръчната кутия има ли някой идея до колко издържа ? При мен като се сложи диференциала, маховика се изкриви и му изкочиха пружните :)

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 5.07.2016
Пол: Мъж

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от gixer » 28 Авг 2016, 0:50

Да, в България е.

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 5.07.2016
Пол: Мъж

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от gixer » 28 Авг 2016, 1:07

Ръчната кутия след като смениш маховика с едномасов и си избереш някакъв афтърмаркет съединител държи до на 900 коня на колела тествано много пъти. Може да си караш и с демферния, но от едно ниво на мощността нагоре започва да произвежда шум, който кнок сензорите засичат и изкарват фалшиви мисфайъри на 5ти и 6ти цилиндри, много неприятно и отне изключително много време на хората докато открият проблема. Същото понякога се случва и с автомата и на мен също ми струва стотици левове в бензин за логове и смяна на здрави части до като открия какво е. Като цяло автоматичната кутия е много по бърза от ръчната като постижения на 400м и всякакви други, нещо от сорта на кола с автомат 500whp може да бие такава 650-700whp с ръчна скоростна кутия. Лошото е, че автомата за момента има ограничения, но все пак държи без проблем до над 500whp, като при тези коли както казах заминава най-много при стартове от място, зверски кикдауни каквито аз лично много обичам да правя и най-характерното е от превключване с пълна газ от 4 на 5 при силни коли. Това е и един от много ясните признаци на тази кутия, че вече е заминала, невъзможността да превключи от 4та на 5та при пълна газ.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 2.11.2014
Местоположение: София-Враца
Пол: Мъж
Кара: е92 335i
Мечтае да кара: е92 335i 500 коня

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Щурми » 28 Авг 2016, 19:22

В това клипчеавтора казва, че е подсилил скоростната кутия и издъжала 620 NM - The gearbox has a reinforced pressure plate secures the stand a load up to 620nm . The shifts are noticeably faster in contrast to the series transmission. Също така е с друг software, сигурно на алпина, както каза gixer.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 746
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X7 G07 LCI 40i

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 29 Авг 2016, 12:48

gixer написа:Да, в България е.


Добре дошъл :wave:
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: IJB

Последни теми
Facebook