новата ми придобивка 330хд впечатления

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: новата ми придобивка 330хд впечатления

Мнение от kraska » 18 Фев 2014, 0:43

msi200 написа:Пичове, пак ви повтарям - на нова 330хд комби, току-що изкарана от магазина, удряше в тампоните при малки неравности. Там, където всяка една кола си минава без проблем, на това му свършва ходът на окачването и удря в ограничителя. Особеност на модела. Естествено, възможно е на колегата да е наистина с омекнали амортисьори, ама...

П.С. От амортисьор трудно ще има разлика във височината.


И моята така беше с летните гуми, които бяха с много твърди бордове, а тази 3-ка като е излязла от магазина е била с рън-флат, така че не се учудвам. Като сложих зимните гуми с по-мек борд и направо се родих. Само за сведение бях сложил ЛЕД габаритни крушки, минах през една дупка с летните гуми и след удара имах чувството че ми се избиха зъбите.... е зъбите ми си бяха наред , ама крушките се счупиха на две и изпадаха във фара на части.... :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: новата ми придобивка 330хд впечатления

Мнение от ivoaudi » 18 Фев 2014, 6:35

kraska написа:Не можах да се сдържа да не пиша, но само допреди месец даваше съвети как второ положение на ключа............... дори не знаеше, че е90 има бутон за палене. Това е90 дето си карал за колко дена го има? Недей пиши повече че ставаш смешен. "вечните" помпи си ги кръщаваш ти, а тази помпа има само един малък лагер, това знаеш ли го ? Другите ти глупости теоретични натворени от твоята логика и практика на стари Рен-а няма да коментирам тук в тази тема. А до колегата по-късно ще намеря разстоянията които са за неговата кола (просто трябва да стартирам ТИС-а, че ми прави мизерии DIS-a), която ако не си забелязал е 4х4 и не му давай идеи да сваля амортисьора за да му гледа хода, т.к. хич не е лесно поради този факт. Най-добре е да отиде за тест на амортисьори в сервиза на БМВ (имат друсачка) 60 лв мисля че беше, наскоро ходих, там ще ти замерят и тези разстояния, моите бях ги мерил преди това когато имах съмнения за това, в тиса го пише! На 4х4 БМВ амортисьорите са различни и доста здрави ако съдя по моите.
p.s. : когато пиша нещо такова го пиша от опита ми с моето Е91 и съм минал по този път, не си ги измислям на база логика и стари методи общоприети за стари коли, сигурно като си търсиш кола отваряш капачката за маслото на двигателя да видиш дали пръска масло , а и не забравяй да си проверяваш маслото с щеката :mhihi:


Абе колега недей се пени така бе човек :D Успокой се малко-не е чак такъв голям проблем това, че не разбираш от коли.Тея всичките екзотични пейзажи де си нацвъкал, нищо не говорят за състоянието на амортисьор.Амортисьора не носи.Той не може да повлияе на което и да е разстояние в окачването или стойката на автомобила.Какво казват в ТИС, ДИС, МИС, АутоБилд или Народно дело ми е все тая.Има си елементарна физика с нейните си закони.Тежестта на онуй ми ти 330 натиска надолу, а пружините му пък се съпротивляват съответно нагоре.Амортисьора охотно или не(тоест НЕЗАВИСИМО ОТ СЪСТОЯНИЕТО си) ще застане ТОЧНО там където двете сили ще се унищожат и разстоянията които пледираш да са критерии, винаги ще са коректни.А красивите панорами които си постнал с разстоянията упоменати в тях могат да са критерии за счупени пружини най-вече, криви носачи, носещи мостове и изобщо тея части от окачването, които НОСЯТ.Амортисьора НЕ НОСИ(поне не и движещата му част), той просто ГАСИ колебания.АМОРТИЗИРА ги :) Съгласен ли си с тезата ми или ще се допиташ сега до 168часа или Труд? :mrgreen: Ако пък не си съгласен дори и сега можеш да мериш твоята си кола с линийка, пергел, гумичка и да измислиш как да включиш темперни боички дори :mrgreen:
По забележките ти от "оная тема" е даже жалко, че не си обърнал внимание на същественото в отговора ми.Тъй като нямаш какво да кажеш, ти е останало само да се хванеш за глупост-колкото ти стигат и силиците де.Жалка история....На твое място непременно бих си замълчал дори.Трудно ли ти бе да се сетиш, че просто не съм забелязал, че пиша в Е9х?Погледни часа на поста ми от тогава-случва се човек просто да е уморен.А за лагеруването на помпата-не беше ли твое мнение, че тя нямала лагери и била само на семеринг, а сега някак нежно казваш, че имала един малък лагер..........?? :D Ще ти подскажа дори-има и ВТОРИ такъв.Нещо повече-ВСИЧКО в колата ти което се върти ЛАГЕРУВА на лагери.Те пък биват какви ли не, но винаги им се казва ЛАГЕРИ.И НИКОГА, ама никога не се разчита само на семеринга!Семерингата НЕ лагерува, тя изолира флуиди да не минават през нея-САМО толкова!Писал съм го и тогава.
Та така-колегата се оплака, че новата му кола не върви, има неестествено меко окачване и гори много, а ти с блестящата си мисъл почна да го агитираш да си смени маслото в раздатката..........Що не го посъветва да смени крушката в заден ляв мигач бре?????? :mrgreen: Още първия пост на Taruno си бе достатъчно логичен-къде реши да се бъркаш и ти барабар Петко с мъжете и да ръсиш глупости?
Успя да кажеш нещо все пак, което не е чак толкова излишно де-друсачката.Ама и там не си в десятката.До нея по принцип допираме после-СЛЕД като разклатим поне.Най-евтино, лесно и бързо е просто да си разклатиш кошницата-ако ходи надолу нагоре като на умрял душата, не виждам за какъв ти е друсачка.А и друсачката се ползва предимно там където трябват здрави и рязки колебания-като ти чука например някъде, не успяваш да го откриеш и не можеш провокира чукането с човешка сила.
Хайде със здраве, аз ще се опитам да не цапам повече тук и ще оставя това на теб-вярвам в теб, че ще се справиш :) Опитай се да не се нервиш, облегни се назад и дишай.Дишай бе човек-дишай :) А иначе рОлетка както го пишеш, си звучи направо като акОмулатор, Оспокоение или прОжина например :mrgreen:
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: новата ми придобивка 330хд впечатления

Мнение от kraska » 18 Фев 2014, 11:27

Много си зле мой човек, ама много. Не ме карай да ти пращам схема с устройството на помпата да се убедиш че е само един лагера! Уморен бил , дъра-бара, ходи си клати колата ти, казах ти че тези бмв-та не се оправят така както си си оправял 20 годишните си коли. Хайде не пиши повече тук и без това нищо не казваш с постовете си освен да храниш. На втората картинка да ти преведа ли какво пише ?!? (coil spring/leakage) Едва ли ще клекне на една страна ако е изтървал, но може и да има разлика. Щом не вярваш на литература на БМВ представям си твоята кола как с чука си я правиш на око. Повече няма какво да коментирам с човек, който си смучи от пръстите само и само да излезе прав за нещо което си мисли че е така. Аз поне гледам да съм полезен с нещо и не си ти човека който ще казва само с един пост да свършва темата, погледни пак от опит какво съм писал в точките.
@khaled
Сори за офтопика, ама като има такива хейтъри-философци в този форум ще има много спам и още по-малко хора ще има желание да помагат, защото винаги ще се намери някой с познания отпреди 20 години да оправя по-съвременни коли.
Дори ролетка не знаеш как си пише и пак ъкъли дава.
Последна промяна kraska на 18 Фев 2014, 11:34, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: новата ми придобивка 330хд впечатления

Мнение от Leon » 18 Фев 2014, 11:29

Ама не се отказвате! Провокирайте ме още веднъж, моля...

А за амортисьорите - като смених моите колата отпред видимо се вдигна нагоре и вече не опира толкова лесно по неравности, даже мога да се качвам на някои бордюри. Оригиналните М-тех ги прави SACHS, сложих афтърмаркет на същата фирма, така че не би трябвало да има разлика в хода им. Освен да е от тампоните разликата... Някой спомена за радиус на завоя, там също съм забелязал, че има разлика между стандартно и М-тех окачване, предполагам, че на Х-те също е по-голям радиуса.
Never mistake motion for action...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: новата ми придобивка 330хд впечатления

Мнение от kraska » 18 Фев 2014, 11:54

Да, наистина е по-голям радиуса на завоя при X-ете. А амортисьорите им са тези, така и не намерих инфо каква марка са:

7_max.jpg


А за афтъмаркет варианти имат Sachs, Bilstein B4,B6 а примерно нито Koni нито Kayaba не ги произвеждат. :dunno:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: новата ми придобивка 330хд впечатления

Мнение от Leon » 18 Фев 2014, 12:08

Аз лично при афтърмаркет продукти се придържам към фирмите доставчици на оригинални части. Става дума за ежедневна кола, проекти не съм правил. Много е тясна нишата на такива амортисьори, вероятно затова ги няма при тези, които не доставят оригинални части.

Маслото в скоростите е хубаво да се смени, освен ако не си купил колата от дилър със сервизна история...
Never mistake motion for action...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: новата ми придобивка 330хд впечатления

Мнение от JTD » 19 Фев 2014, 13:34

:OT:
Повдигането на колата при нови амортисьори става тогава, когато същите са газови и на старите част от газта е влезнала в маслото. Тогава съпротивлението на амортисьора намалява и буталото вече не се стреми да излиза навън.
А когато буталото не се стреми да избутва навън, тогава и колата кляка. За това като сложиш нови амортисьори, доста често колата се повдига, защото самия амортисьор създава подемна сила в обратна посока, защото буталото на амортисьора реално бута, а не стои в равновесна позиция. И колкото повече се свива буталото му, толкова силата на избутване нараства.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: новата ми придобивка 330хд впечатления

Мнение от ivoaudi » 20 Фев 2014, 4:53

Точно днес дока си карах колата ме светна мисълта, че ако е газов амортисьора може да се получи някаква мижава промяна във височината вследствие изпускане, а именно-да падне мнооооого леко надолу, щото тук също може да поспорим.Аз самия съм сменял доста изпуснали газови амортисщори и разлика не съм видял ни веднъж дори и при вглеждане-камо ли осезаема.Прочитайки все пак последния пост, чак ме хвана яд, че не съм се светнал сам още онзиден.Ето че и аз може би допуснах грешка, невземайки предвид евентуалната възможност "газов амортисьор".Та....колега краска, най сетне има нищожен шанс да си се оказал прав и то до една малка степен за едно нещо.То и не можеше от 400 мнения хич пък, съвсем нищо да не целнеш :mhihi: Казвам прав донякъде първо, защото евентуалната разлика ще е някаква мижава(и то САМО ако сме с газови амортисьори), имайки предвид колко "натиска" газа да разпъне амортисьора, второ защото и ти самия не успя изобщо да се обосновеш, ЗАЩО може да се получи разлика.Чел си някъде нещо си и не можеш си го обясниш, щото техническите ти познания са ЗЕРО.Нещо като правописа ти мой човек.
"Дори ролетка не знаеш как си пише и пак ъкъли дава".Само в това ти изречение има три грешки.А думата "смучИ" по варненско така я пишат само около автогарата, Джанавара и края на Владиславово :mhihi:
Колкото до евентуален бан, аз поне не виждам кой знае каква заплаха и общо взето ми е все тая.Не толкова аз ще загубя от форума ако това се случи, колкото той от мен-хубаво ще е да се знае!Към автора пуснал темата също не изпитвам угризения-спора не е :OT: и поне според мен е конструктивен и има какво да се научи.
Та все пак, ако има бан-краска мамин, ще се видим след рекламите.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: новата ми придобивка 330хд впечатления

Мнение от Leon » 20 Фев 2014, 9:30

Колега ivoaudi, най-учтиво ти отправям последно предупреждение да престанеш с умишлените заяждания. Сериозно.

Сега по темата - аз също смятах, че не може да има разлика във височината, но при мен се получи и ме изненада приятно и визуално, и като практичност в ежедневието. Оказа се, че 3-4-5мм имат огромна разлика в тоя лунен пейзаж, в който живеем. Друг е въпросът дали няма пак да падне надолу колата като потъркалям новото окачване.
Never mistake motion for action...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: новата ми придобивка 330хд впечатления

Мнение от kraska » 20 Фев 2014, 20:20

ivoaudi написа:Не толкова аз ще загубя от форума ако това се случи, колкото той от мен-хубаво ще е да се знае!
:bowdown:

Не знам какво е това твое самочувствие или комплексираност, но аз за разлика от тебе каквото напиша е на база опит с моята кола!!! Е91! Минал съм по този път , разучавал съм нещата, всичко сам си ремонтирам по колата, кодирам я както ми хареса, смених си сам маслото на автомата, раздатъчната кутия, диференциалите, двигател, маслоуловител, антифриза, ремъци, ролки, спирачната течност, хидравличната теченост, капака на клапаните съм махал за да сменя гарнитурата (не знам дали ще имам пак нерви за тази операция :) ) , броня, фаровете, дисковете предни и задни с накладките, ръчната спирачка и какво ли още не и преди да направя всичко това изчитам целия нет, всички ръководства на БМВ за съответната операция, затягам само с динамометричен ключ и пиша от опит специфично за този модел и пиша тук готова информация и с каквото мога помагам. Не се бъркам в темите на дизелите защото не ги познавам, нямам опит с тях. Каквото подложи на съмнение ти показах източника на моята информация, а ти пак гледаш да се заядеш. Имаше тема - спор за вода вместо антифриз в двг-то - проблем ли е това? На доста места имаше информация написани не от Пенчо или Станчо че има голям риск от прегряване на двигателя, но естествено теоретиците се намесиха и ме оплюха - такива като теб. Бензиново е90 вдига до 112гр работна температура , не както старите коли които едвам 95 стигат! После предположих че има семеринга вместо легер във водната помпа на бензиновите мотори, 325 , 330 .. ,ти там пак се намеси какви сме прости и как има 2 със сигурност без дори да си я виждал. Е намерих и схема и разглобена помпа- лагера е един! Пак ще повторя тези коли са по-специфични , имат си техните особености, както и при ремонтите. Уморих се да се нервя както ти казваш, затова спирам да пиша в този форум, само ще чета. Така че пиши си на воля, споделяй твоя "опит" с Е90.
п.с. Така и не разбрах наистина ли не правиш разлика между ролетка и рулетка? Та това са две различни неща :dunno: И да от района на автогарата съм, а родом съм от Бургас. Ако те интересува още нещо за мен - на ЛС!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1223
Регистриран на: 9.02.2009
Пол: Мъж
Кара: Е71 30д
Мечтае да кара: Ф06
Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/

Re: новата ми придобивка 330хд впечатления

Мнение от stankata777 » 20 Фев 2014, 20:58

На мен ми се струва,че ивоауди освен ,че е неграмотен, пише и доста интоксиран(подпийнал) :no:
gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: новата ми придобивка 330хд впечатления

Мнение от ivoaudi » 20 Фев 2014, 21:27

stankata777 написа:На мен ми се струва,че ивоауди освен ,че е неграмотен, пише и доста интоксиран(подпийнал) :no:


Хубаво е че изказа мнение.Бих ти благодарил дори.Щото без доводи всяко едно мнение поне за мен има тежестта на мнението на махленската клюкарка.А иначе нещо по темата имаш ли да кажеш или просто ти се пише?
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 18.10.2006
Местоположение: Варна
Кара: Х5 4.0д

Re: новата ми придобивка 330хд впечатления

Мнение от khaled » 21 Фев 2014, 1:01

Лелей...то голям диспут станал за тези амортисьори. Сега ще трябва да отида да ги свалят за пробата. Според мен автомобила не е нисък. Като сравнявах с тези които не са Х-драйв е даже 1-2 сантимета по-висок. Малко може и да си разваля мнението за марката ако се окаже, че блъскането по дупки е нормално за модела. Засега не открих инфо из нета за втвърдяване на окачването без да се свали допълнително просвета. Навсякъде гледам "lowering kit".
Исках да напиша за първите резултати от проверките ми. Бях днес на дино стенд и изкара 234 коня/3800оборота и много плавна графика. ДПФ-а е 30мбара диференциално налягане макс. и реших да не го махам. Хич не е лесно да се свали, а най-трудното е фланеца към турбото. Някой има ли чертеж за да си приготвя един за в бъдеще? А за ускорението седнах с хронометъра и пуснах няколко клипа в ютюб. Оказва се, че 7.8 сек 0-100 е нормално за сток автомобил. Ама то голяма главоблъсканица беше докато определя кои клипове са достоверни.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: новата ми придобивка 330хд впечатления

Мнение от JTD » 21 Фев 2014, 14:26

Тази една секунда се смъква с по-различно тръгване.
Сигурен съм, че тръгваш бабешката, като за разходка в парка. :lol:
Държиш спирачката с десния крак. След това рязко я отпускаш и натискаш педала до дъно и чакаш. Прав ли съм?
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 11.10.2010
Пол: Мъж
Кара: E90 330d

Re: новата ми придобивка 330хд впечатления

Мнение от The^Maniac » 21 Фев 2014, 16:26

JTD написа:Тази една секунда се смъква с по-различно тръгване.
Сигурен съм, че тръгваш бабешката, като за разходка в парка. :lol:
Държиш спирачката с десния крак. След това рязко я отпускаш и натискаш педала до дъно и чакаш. Прав ли съм?

А как се тръгва? С левия крак държа спирачката, а с десния съвсем леко подавам газ (до към 1000 оборота), после много едновременно пускам спирачката и давам газ до долу?

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook