Оригинален маховик за BMW 3 E90 318d - 143 коня

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Оригинален маховик за BMW 3 E90 318d - 143 коня

Мнение от GecataBMW-E46 » 12 Фев 2014, 11:37

Bexim написа:
sapio написа:При потегляне има едно претрисане/предърпване. Основно се усеща на полусъединител...


Това е симптом за заминал лагер на съединител. Не е гаранция, че ако претриса е от маховик, маховикът не заминава толкова лесно...

Имах брутално претрисане на полу-съединител по всяко време на е46-цата, смених комплект съединител (лагер, феродов и притискател) и стана бижу. Опитаха се да ми кажат, преди да отворят :clap: , че е от маховик, но не исках и да чувам! И бах прав - за пореден път! :)
Счупен или заминал лагер на съединител точно това прави - претриса на полу-съединител на 1-ва и 2-ра - при мен беше така, че понякога и на 3-та го правеше.

За маховик съм чувал, че го проверяват като на 5-та отпуснат съединителя без да загасне и тогава ако тресе - тогава било, но не смея да го твърдя на 100% - градски легенди. Карайте и не се бойте! Маховикът не е от захар, не се чупи толкова лесно.

Колега тва си мнение просто го забрави,от заминал лагер се получават вибрации в педала или вие,притриса или от заминал феродов диск или от омекнала диафрагма на притескателя,тоя номер на 5 е да провериш дали има съединител кочината.

От заминал маховик се размята мотора като я гасиш в началото,появява се и тупкане в педала,по-натам като се разлашка почва да си трака стабилно.Лесно може да го провериш по следния начин при положение,че нямаш скъсани тампони на мотор и скоростна кутия:
Въртиш ключа и в момента в който запали веднага гасиш,ако те се размята колата стабилно знаеш кво е па и ако притрака още по-зле :mhihi: :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 16.01.2014
Местоположение: София
Пол: Жена
Кара: BMW Е90
Мечтае да кара: BMW F13

Re: Оригинален маховик за BMW 3 E90 318d - 143 коня

Мнение от martina_tomova » 12 Фев 2014, 14:08

Колеги,

аз само да ви се похваля, че смених и скоростната кутия и сега вече нямам проблем с включването на първа! Обаче се появи една вибрация след като вдигна 80 км/ч...възможно ли е да е от тампон на мотора...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 297
Регистриран на: 23.09.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: 320д
Мечтае да кара: hibrid

Re: Оригинален маховик за BMW 3 E90 318d - 143 коня

Мнение от 90e90e » 12 Фев 2014, 15:40

martina_tomova написа:Колеги, аз само да ви се похваля, че смених и скоростната кутия и сега вече нямам проблем с включването на първа! Обаче се появи една вибрация след като вдигна 80 км/ч...възможно ли е да е от тампон на мотора...


Определено не!

Двигателя при движение е "натегнал" тампоните и дори да са разбити - няма да вибрира.
Има 10 причини поне за вибрацията ти. Започни от баланс на гуми, дискове и т.н.
Желая ти успех!
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 312
Регистриран на: 20.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: бензинояд

Re: Оригинален маховик за BMW 3 E90 318d - 143 коня

Мнение от sapio » 12 Фев 2014, 16:13

Bexim написа:
sapio написа:При потегляне има едно претрисане/предърпване. Основно се усеща на полусъединител...


Това е симптом за заминал лагер на съединител. Не е гаранция, че ако претриса е от маховик, маховикът не заминава толкова лесно...


Няма да споря, защото при мен наистина тръгна от дрънчене на лагера при обиране на луфта със педала, след което се разбра, че е заминал и маховика. Сега, друг е въпроса, че предърпваше доста преди да се чуе лагера, но... както каза колегата - нека кара. То няма да рухне така изведнъж. :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1850
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: Оригинален маховик за BMW 3 E90 318d - 143 коня

Мнение от Bexim » 12 Фев 2014, 23:56

За това казах - градски легенди.. :mhihi:
Наистина не знам 100% метод за тест на демпферен маховик, поне още не съм чул такъв. Това с палене и гасене много зависи и от тампоните на мотора, а те за едни 7-8 години 100% са поомекнали, но виж, ако наистина изтрака тогава вече май депфера е почти `чао`, защото нямо от къде другаде да е..

Факт е, че при мен притрисането на полу-съединител беше наистина отвратително силно и почти в 50% от тръгванията... Демпфер не съм сменял и нещата станаха наистина перфетно при е46-цата пък макар и бензинова..
:yes:
А също е и факт, че много майстори злоупотребяват с маховика, тъй че просто - умната :yes:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Оригинален маховик за BMW 3 E90 318d - 143 коня

Мнение от ivoaudi » 18 Фев 2014, 7:17

martina_tomova написа:Колеги,

аз само да ви се похваля, че смених и скоростната кутия и сега вече нямам проблем с включването на първа! Обаче се появи една вибрация след като вдигна 80 км/ч...възможно ли е да е от тампон на мотора...


На мен най-логично ми се струва, че специалистите са зацепили неправилно кардана след интервенцията и сега имаме дисбаланс.Един калашник на черно е около 500лв колежке :D
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Предишна

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook