въпрос за перка
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
51 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Nasko_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 6.09.2011
- Местоположение: Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
Re: въпрос за перка
ivoaudi написа:
Много правилно си мислиш дори, ако този двигател има такава.Глупаво ще е ако имаме готова ел. перка да охлаждаме само с вентилатор и да се надяваме само на него и естествена циркулация на натифриза.Според мен обаче при гасене, ако температурата е превишила някаква стоѝност се включват и двете-и помпа и перка.Та....много вероятно според мен предположение:
Ако глупавата водна помпа няма дебит от клеясали лагери да речем.Какво се случва.Температурата като цяло ше е висока щото помпата не успява бързо да превърти водата.Гасим-главата е гореща.Помпата се включва ма тя си е все тъѝ куца.Ще се включи и перката.Някоѝ ше каже филми-колата ше загрява.Ми тя може и наистина да си загрява.Колегата спомена още в началото, че по принцип си кара леко.При леко каране може и години наред да си я кара даже на 125 градуса и да не разбере изобщо, че колата грее.Цъкаѝ скритото меню колега да разберем ко става, че стана интересно:)
На 120 градуса сигнализира, че колата е загряла



П.П. Забравих да кажа, че като ми спря водната помпа, при всяко палене на двигателя, перката започваше да върти на най-високите обороти, имах чувството, че ще литне. Но в момента в който изгася колата перката спираше заедно с двигателя и никога не остана да върти след това

Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!
- katronski_br
- ентусиаст
-
- Мнения: 857
- Регистриран на: 9.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: с кеф...
- Мечтае да кара: МИГ29
- Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.
Re: въпрос за перка
пресни новини....
отивайки на работа минах по магистралата 7-8 км държеше 106-107 градуса
на връщане минах през града 20-25 км светофари кръстовища и така. Заспа на 107 градуса като качи веднъж до 108. Спирайки пред вратата на гаража (а тя много бавно се отваря) вдигна на 110 паркирах вътре и изгасих колата ПЕРКАТА НЕ ПРОДЪЛЖИ СЛЕД ИЗГАСЯНЕ НА ДВИГАТЕЛЯ .
Както бях споменал вече в случаите когато работеше перката след изгасяне на двигателя- почти не се чуваше, така че ако е работила по същият начин при запален двигател, не съм разбрал дали е била включена.
отивайки на работа минах по магистралата 7-8 км държеше 106-107 градуса
на връщане минах през града 20-25 км светофари кръстовища и така. Заспа на 107 градуса като качи веднъж до 108. Спирайки пред вратата на гаража (а тя много бавно се отваря) вдигна на 110 паркирах вътре и изгасих колата ПЕРКАТА НЕ ПРОДЪЛЖИ СЛЕД ИЗГАСЯНЕ НА ДВИГАТЕЛЯ .
Както бях споменал вече в случаите когато работеше перката след изгасяне на двигателя- почти не се чуваше, така че ако е работила по същият начин при запален двигател, не съм разбрал дали е била включена.
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''
- Nasko_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 6.09.2011
- Местоположение: Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
Re: въпрос за перка
Колега, а ти видя ли, че перката върти или само си чул нещо, че върти?
Доколкото съм чел до 108 градуса е нормално да вдигне, но тези 110 май малко излизат от нормата! При мен температурата заковава на 107, като рядко вдига до 108...
Доколкото съм чел до 108 градуса е нормално да вдигне, но тези 110 май малко излизат от нормата! При мен температурата заковава на 107, като рядко вдига до 108...

Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: въпрос за перка
Nasko_ написа:ivoaudi написа:
Много правилно си мислиш дори, ако този двигател има такава.Глупаво ще е ако имаме готова ел. перка да охлаждаме само с вентилатор и да се надяваме само на него и естествена циркулация на натифриза.Според мен обаче при гасене, ако температурата е превишила някаква стоѝност се включват и двете-и помпа и перка.Та....много вероятно според мен предположение:
Ако глупавата водна помпа няма дебит от клеясали лагери да речем.Какво се случва.Температурата като цяло ше е висока щото помпата не успява бързо да превърти водата.Гасим-главата е гореща.Помпата се включва ма тя си е все тъѝ куца.Ще се включи и перката.Някоѝ ше каже филми-колата ше загрява.Ми тя може и наистина да си загрява.Колегата спомена още в началото, че по принцип си кара леко.При леко каране може и години наред да си я кара даже на 125 градуса и да не разбере изобщо, че колата грее.Цъкаѝ скритото меню колега да разберем ко става, че стана интересно:)
На 120 градуса сигнализира, че колата е загрялаАз сравнително скоро имах проблеми с водната помпа. Тя се задвижва от електромагнит и няма никакви лагери в нея, на теория е вечна!
Също така е супер мощна, оборотите и зависят от това, каква информация получава от компютъра, а не от оборотите на двигателя
П.П. Забравих да кажа, че като ми спря водната помпа, при всяко палене на двигателя, перката започваше да върти на най-високите обороти, имах чувството, че ще литне. Но в момента в който изгася колата перката спираше заедно с двигателя и никога не остана да върти след това
Идеята в писаното от мен бе, че двигателя може да е загрял сериозно и да не личи по нищо външно.А дали 119,8 или 125 градуса не е толкова важно.Системата(охлаждащата) работи при сериозно налягане и нито ше заври,нито ше заподскача:) А че помпата нямала лагери съвсем пък не си прав.Това че се задвижвала от електромагнит, изобщо не освобождава чаркалята вътре от задължението им да лагеруват


9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- katronski_br
- ентусиаст
-
- Мнения: 857
- Регистриран на: 9.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: с кеф...
- Мечтае да кара: МИГ29
- Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.
Re: въпрос за перка
Nasko_ написа:Колега, а ти видя ли, че перката върти или само си чул нещо, че върти?
Доколкото съм чел до 108 градуса е нормално да вдигне, но тези 110 май малко излизат от нормата! При мен температурата заковава на 107, като рядко вдига до 108...
щом като казвам че перката ми е била включена , не го казвам на базата на някакви предположения. Просто я чух съвсем тихичко което ме накара да отворя капака и да я видя, гледах я минута -две докато не спря през това време уплашен пипах маркучи да не са надути.
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: въпрос за перка
Nasko_ написа:Колега, а ти видя ли, че перката върти или само си чул нещо, че върти?
Доколкото съм чел до 108 градуса е нормално да вдигне, но тези 110 май малко излизат от нормата! При мен температурата заковава на 107, като рядко вдига до 108...
110 градуса са напълно в реда на нещата в определени режими.Дори 111 113 са спокоѝно в графа допустими за кратко.
Според мен няма от какво да се тревожи колегата.Истински тревожни неща няма(засега) и системата охлажда коректно.Ако съм на негово място, просто ще покарам седмица време с винаги отключено меню и ще следя за всеки случаѝ температурата-целта да се потвърдят данните за един малко по-дълъг период от време.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- katronski_br
- ентусиаст
-
- Мнения: 857
- Регистриран на: 9.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: с кеф...
- Мечтае да кара: МИГ29
- Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.
Re: въпрос за перка
скоро си тръгвам за БГ с колата, ще пресека цяяяяяла Европа на дължина и ще я гледам на дълъг път, обаче ще е на магистрала, до тогава тук ще я наблюдавам градско. само да попитам, всеки път ли трябва да влизам да отключвам менюто през 19?
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: въпрос за перка
При всяко палене трябва да отключваш менюто да.Можеш ако искаш да се изхитриш и понякога да не връщаш ключа докраѝ при гасене.Имаѝ предвид обаче, че понякога това бъгва(само за момента) данните от температурата.Просто ако усетиш некоректни данни или дълго непроменяни такива завърти напълно ключа да изгасне таблото и отключи менюто пак.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: въпрос за перка
За какво въртене на какъв ключ говорим в раздел Е9*?
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: въпрос за перка
stocky написа:За какво въртене на какъв ключ говорим в раздел Е9*?

- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: въпрос за перка
kraska написа:stocky написа:За какво въртене на какъв ключ говорим в раздел Е9*?
Грешката е моя да-извинявам се за деструктивната дезинформация.За малко да унищожа завинаги колата на колегата.А нещо конкретно по проблема да имате да кажете?
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: въпрос за перка
ivoaudi написа:kraska написа:stocky написа:За какво въртене на какъв ключ говорим в раздел Е9*?
Грешката е моя да-извинявам се за деструктивната дезинформация.За малко да унищожа завинаги колата на колегата.А нещо конкретно по проблема да имате да кажете?
Ми тогава що пишеш глупости, аз затова в началото те запитах, но поизчаках малко да видя какво пак ще сътвориш, в една друга тема пак се беше овъртял отвсякъде с проблем в един мотор ти я знаеш, сега пишеш за е90, а не знаеш, че няма е90 с ключ който да се върти, пишеш, че водната помпа може да и клеясат лагерите, а бас държа, че дори не си виждал какво представлява тази помпа, повярвай ми няма нищо общо с е46

Стига толкова с критиките от мен има кой да те критикува просто идеята на форума е като има проблем някой колега да му се пише по проблема и то от хора, които или са се сблъсквали или са го правили това нещо, а иначе думи от теория на вероянтноста как от старо масло двигателя ще се трие и ще си покачи температурата не са нужни никому.
Не се сърди, но ако искаш да трупаш мнения не го прави по този начин така не си помагаме даже напротив.
- katronski_br
- ентусиаст
-
- Мнения: 857
- Регистриран на: 9.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: с кеф...
- Мечтае да кара: МИГ29
- Детайли за колата: Е90 бензин 129 к.с. 2007.
Re: въпрос за перка
днес карах към 100 км смесено (и градско и по магистрала) наблюдавах температурата държи си през повечето време 107 градуса. Веднъж само се покачи за секунди до 110. паркирах я в гаража и показваше 108 изгасих двигателя и от работеща перка- нито следа.
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: въпрос за перка
oci написа:ivoaudi написа:kraska написа:stocky написа:За какво въртене на какъв ключ говорим в раздел Е9*?
Грешката е моя да-извинявам се за деструктивната дезинформация.За малко да унищожа завинаги колата на колегата.А нещо конкретно по проблема да имате да кажете?
Ми тогава що пишеш глупости, аз затова в началото те запитах, но поизчаках малко да видя какво пак ще сътвориш, в една друга тема пак се беше овъртял отвсякъде с проблем в един мотор ти я знаеш, сега пишеш за е90, а не знаеш, че няма е90 с ключ който да се върти, пишеш, че водната помпа може да и клеясат лагерите, а бас държа, че дори не си виждал какво представлява тази помпа, повярвай ми няма нищо общо с е46.
Стига толкова с критиките от мен има кой да те критикува просто идеята на форума е като има проблем някой колега да му се пише по проблема и то от хора, които или са се сблъсквали или са го правили това нещо, а иначе думи от теория на вероянтноста как от старо масло двигателя ще се трие и ще си покачи температурата не са нужни никому.
Не се сърди, но ако искаш да трупаш мнения не го прави по този начин така не си помагаме даже напротив.
Ти пък от какво запали бре??Просто не съм се замислил, че става въпрос за Е90 и се извиних за грешката с ключа.За водната помпа това ли е чудото което нямало уж лагери?:
http://www.ebay.fr/itm/Febi-Bilstein-Po ... 4ac623b8b3
Аз не виждам нищо по-различно в турбинната част от конвенционална такава.Лагери има, че и са два даже не един.Повтарям че задвижването на помпата е едно(била електрическа голям праз), а принципа и нещата от които ще страда са пак същите, каквито са си и биле до сега.Електрическа е не за да е по-здрава и мощна(както се изказа колегата), а да може да се управлява лесно и да не върти излишно.Да речем когато ше топлим двигателя сутрин-екологии разни и тн.Единственото което не мога да докажа и подчертавам-не държа да вярваш е как се отразява на температурата, триенето в мотор с чорба масло.Не задължавам никого с мнението си-просто разказах какво ми се случи и повтарям-не веднъж.
По въпроса за "другата тема" в която съм се опетлал ти препоръчвам горещо да я прочетеш внимателно.ВСЯКА дума написана там от мен е подплътена с доводи и няма ни едно голо твърдение.Можеш да я ползваш за учебник да се учиш дори.Това че ровиш климатичета от известно време и тук таме някоя инсталация не те прави критериѝ за коѝ знае какво.Жив и здрав бъди и не се нерви толкова!Аз също пиша с идеята да помогна на някого.Ако исках да "вдигам брояч" дали щях да се обяснявам винаги с такива фермани как мислиш?
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- oci
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: въпрос за перка
ivoaudi написа:oci написа:ivoaudi написа:kraska написа:stocky написа:За какво въртене на какъв ключ говорим в раздел Е9*?
Грешката е моя да-извинявам се за деструктивната дезинформация.За малко да унищожа завинаги колата на колегата.А нещо конкретно по проблема да имате да кажете?
Ми тогава що пишеш глупости, аз затова в началото те запитах, но поизчаках малко да видя какво пак ще сътвориш, в една друга тема пак се беше овъртял отвсякъде с проблем в един мотор ти я знаеш, сега пишеш за е90, а не знаеш, че няма е90 с ключ който да се върти, пишеш, че водната помпа може да и клеясат лагерите, а бас държа, че дори не си виждал какво представлява тази помпа, повярвай ми няма нищо общо с е46.
Стига толкова с критиките от мен има кой да те критикува просто идеята на форума е като има проблем някой колега да му се пише по проблема и то от хора, които или са се сблъсквали или са го правили това нещо, а иначе думи от теория на вероянтноста как от старо масло двигателя ще се трие и ще си покачи температурата не са нужни никому.
Не се сърди, но ако искаш да трупаш мнения не го прави по този начин така не си помагаме даже напротив.
Ти пък от какво запали бре??Просто не съм се замислил, че става въпрос за Е90 и се извиних за грешката с ключа.За водната помпа това ли е чудото което нямало уж лагери?:
http://www.ebay.fr/itm/Febi-Bilstein-Po ... 4ac623b8b3
По въпроса за "другата тема" в която съм се опетлал ти препоръчвам горещо да я прочетеш внимателно.ВСЯКА дума написана там от мен е подплътена с доводи и няма ни едно голо твърдение.Можеш да я ползваш за учебник да се учиш дори.Това че ровиш климатичета от известно време и тук таме някоя инсталация не те прави критериѝ за коѝ знае какво.Жив и здрав бъди и не се нерви толкова!Аз също пиша с идеята да помогна на някого.Ако исках да "вдигам брояч" дали щях да се обяснявам винаги с такива фермани как мислиш?


Явно тази ще ти е новата лекция за университета

Само, че тук има и някой които поназнайват това онова и не е необходимо всеки пък като напише някой колега, че има проблем и то не кой знае колко значим ти да изкарваш лекция за пред НАСА.
Както и да е да не мажем повече по темата на колегата ти си от малкия процент професори на теорията явно.
51 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани