клапи в колектора
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
28 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Гецата
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3022
- Регистриран на: 28.11.2005
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ///М3
- Мечтае да кара: ///М3
Re: клапи в колектора
Ремонтите на всички коли който съм видял след скъсани клапи
Възлизат на много повече от комплект накладки и 1-2л отгоре в разхода
Възлизат на много повече от комплект накладки и 1-2л отгоре в разхода


"90 Е30 316i "95 Е36 318i "00 Е46 320i "88 E30 320i "92 E36 318is''95 Е36///М3 ''92 E30 325i LA ''91 E30 316i ''05 E90 320d ''02 E46 330d ''03 E53 3.0d
- Shadowed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 458
- Регистриран на: 2.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 992 turbo, G30 540ixdrive.
Re: клапи в колектора
90e90e написа:Shadowed написа:90e90e написа::OT:
....
Ще попитам и тези които са махнали пеперуди... примерно:
- колко ви се е увеличил разхода???на 100км, на 1000км, ами на 100 000 км???
- живота на спирачната система променен ли е? Предполага се, че колата е с по-голяма инерция след премахването на клапите.
- Не се е увеличил. Следя си колата от купуването, нямам разлика или нещо притеснително. С пеперудки е карана около 30 000км, без - 80 000.
- Сменям накладки и дискове почти според книжката. Пак нищо притеснително.
Това е похвално... значи всеки сам си преценява дали да маха пеперуди или не... Благодаря все пак за отговора, защото за някой който тепърва ще взема решение "със или без", това мнение ще е от значение...
Между другото и аз съм навъртял 100 000км (без мнооого малко)... за тези километри средният ми разход е 5,32/100км смесено, а на този етап признаци за смяна на накладки нямам (до сега не съм сменял и не смятам че скоро ще им дойде времето според това което виждам от състоянието им)...


След смяна на накладки, по датчик, чисто нови ми дава 50 000км пробег. И горе долу са вярни нещата.. Как си изкарал 100 000 км без смяна, не знам - нищо не казвам, просто аз си се чудя. До колкото знам, оригиналните накладки на bmw за нашите модели са доста меки, което допринася за честото износване. Може моят крак да е тежък..на спирачката.. знае ли човек.
- Гецата
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3022
- Регистриран на: 28.11.2005
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ///М3
- Мечтае да кара: ///М3
Re: клапи в колектора
по спомен интервала на задните беше на 100к

"90 Е30 316i "95 Е36 318i "00 Е46 320i "88 E30 320i "92 E36 318is''95 Е36///М3 ''92 E30 325i LA ''91 E30 316i ''05 E90 320d ''02 E46 330d ''03 E53 3.0d
- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
Re: клапи в колектора
A в Германия, като гледам са на бая километри 320д от първите, дали на всички са им махани пеперудите ? 
Интересно ми е дали има колега с е90 320д, на които са му паднали пеперудите..?

Интересно ми е дали има колега с е90 320д, на които са му паднали пеперудите..?
- 90e90e
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 297
- Регистриран на: 23.09.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 320д
- Мечтае да кара: hibrid
Re: клапи в колектора
El Diablo написа:A в Германия, като гледам са на бая километри 320д от първите, дали на всички са им махани пеперудите ?
Интересно ми е дали има колега с е90 320д, на които са му паднали пеперудите..?
И аз това питам... дали има ремонтиран 320Д порди "пеперуди"???
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!
- Гецата
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3022
- Регистриран на: 28.11.2005
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ///М3
- Мечтае да кара: ///М3
Re: клапи в колектора
Никой не карам и всеки сам решава какво да си прави колата
Но поражинията които съм виждал са :
Е87 120д бутало
Е65 730д бутало
Е46 320д бутало биела и лагер и удря клапани тн.
А и от производителя се предлагат колектори без клапи за всеки модел
Но поражинията които съм виждал са :
Е87 120д бутало
Е65 730д бутало
Е46 320д бутало биела и лагер и удря клапани тн.
А и от производителя се предлагат колектори без клапи за всеки модел


"90 Е30 316i "95 Е36 318i "00 Е46 320i "88 E30 320i "92 E36 318is''95 Е36///М3 ''92 E30 325i LA ''91 E30 316i ''05 E90 320d ''02 E46 330d ''03 E53 3.0d
- hpnotic2
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: 30.01.2013
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 320d e90
- Мечтае да кара: m5
Re: клапи в колектора
Гецата написа:А и от производителя се предлагат колектори без клапи за всеки модел
Някаква ориентировъчна цена на тези колектори без клапи за 320ка може ли да споделиш ако не те затруднявам :?
- The^Maniac
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 51
- Регистриран на: 11.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d
Re: клапи в колектора
The^Maniac написа:Здравейте и от мен!
Имам въпрос! Карам Е90 330d 2006-та година. Предишният собственик е сменил смукателния колектор в ДАРУ КАР (имам и фактура) преди 2 години. Според един познат смененият колектор следва да е пластмасов и не се предполага махане на "пеперудите". Според други познати път махането все пак е препоръчително.
Вие какво ще кажете?
Та, никой ли няма мнение по този въпрос?
- Гецата
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3022
- Регистриран на: 28.11.2005
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ///М3
- Мечтае да кара: ///М3
Re: клапи в колектора
Всички колектори са пластмасови
С клапи и без клапи
С клапи и без клапи

"90 Е30 316i "95 Е36 318i "00 Е46 320i "88 E30 320i "92 E36 318is''95 Е36///М3 ''92 E30 325i LA ''91 E30 316i ''05 E90 320d ''02 E46 330d ''03 E53 3.0d
- 90e90e
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 297
- Регистриран на: 23.09.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 320д
- Мечтае да кара: hibrid
Re: клапи в колектора
@Гецата,
наистина започваш да вкарваш в главата ми мисли, които ме карат да спя неспокойно. И за да разчоплим темата с тия проклети клапи или пеперуди, ми се ще да нахвърляш в ред по значимост, според теб, проблемите от които се появяват изброените последващи ядове с откъснати клапи. Искам да подчертая, че молбата ми е чистосърдечна и по никакъв начин не подценявам проблема... Идеята ми да карам с НЕотстранени клапи е, че не виждам проблем...
При мен няма:
1.износване на легла, което би довело до неправилно лагеруване и съответно по-голям шанс от заклинване и увличане
2.няма грам нагар след почистване, което може също да доведе до нередовна работа и т.н
3.Занитването на самата клапа към оста и е в перфектно състояние и нямам съмнение, че може да издържи и на урагана "Катрин"
4.Имам уникален разход на гориво откак смених термостатите и нулев нагар по всмукателната апаратура (ЕГР, колектори) за повече от 35 000 км пробег след ремонта. Нека да не забравяме, че периода на смяна на маслото също го правя на препоръчания от производителя интервал (на или по-точно малко преди 30 000).
Та в този ред на мисли, ми се ще ако може да разбера малко повече за проблема...Не искам да "отстранявам" а да "лекувам". Ако може и снимков материал на откършен клапан и мястото където е лагерувал...Ако проблема е в леглото - там ще набием тефлонова втулка и ще стане вечно... Нищо не ме бърка при следващо смъквене да пробия и вкарам под клапите по 2 стоманени тела на Х и по този начин да спра пътя им към главата.
Искам ако може и някой друг колега знае или е виждал, а ако разполага и със снимков материал и желае да сподели - още по-добре.
Аз наистина не искам да се разделям с тия гадни клапи, но като чета, че тенденцията по премахване е доста актуална, се чудя вече какво да правя...Тая кола я карам с "валидол" под езика, че не се знае от кой ъгъл ще ми я свият, а сега и да докато съм в нея да си мисля за разни двигателни проблеми - малко много ми идва... Много ми се ще да я покарам поне до 600к 700к км., но така като гледам, ми се струва, че няма да мога да ги дочакам...
Късмет на всички!
наистина започваш да вкарваш в главата ми мисли, които ме карат да спя неспокойно. И за да разчоплим темата с тия проклети клапи или пеперуди, ми се ще да нахвърляш в ред по значимост, според теб, проблемите от които се появяват изброените последващи ядове с откъснати клапи. Искам да подчертая, че молбата ми е чистосърдечна и по никакъв начин не подценявам проблема... Идеята ми да карам с НЕотстранени клапи е, че не виждам проблем...
При мен няма:
1.износване на легла, което би довело до неправилно лагеруване и съответно по-голям шанс от заклинване и увличане
2.няма грам нагар след почистване, което може също да доведе до нередовна работа и т.н
3.Занитването на самата клапа към оста и е в перфектно състояние и нямам съмнение, че може да издържи и на урагана "Катрин"
4.Имам уникален разход на гориво откак смених термостатите и нулев нагар по всмукателната апаратура (ЕГР, колектори) за повече от 35 000 км пробег след ремонта. Нека да не забравяме, че периода на смяна на маслото също го правя на препоръчания от производителя интервал (на или по-точно малко преди 30 000).
Та в този ред на мисли, ми се ще ако може да разбера малко повече за проблема...Не искам да "отстранявам" а да "лекувам". Ако може и снимков материал на откършен клапан и мястото където е лагерувал...Ако проблема е в леглото - там ще набием тефлонова втулка и ще стане вечно... Нищо не ме бърка при следващо смъквене да пробия и вкарам под клапите по 2 стоманени тела на Х и по този начин да спра пътя им към главата.
Искам ако може и някой друг колега знае или е виждал, а ако разполага и със снимков материал и желае да сподели - още по-добре.
Аз наистина не искам да се разделям с тия гадни клапи, но като чета, че тенденцията по премахване е доста актуална, се чудя вече какво да правя...Тая кола я карам с "валидол" под езика, че не се знае от кой ъгъл ще ми я свият, а сега и да докато съм в нея да си мисля за разни двигателни проблеми - малко много ми идва... Много ми се ще да я покарам поне до 600к 700к км., но така като гледам, ми се струва, че няма да мога да ги дочакам...
Късмет на всички!
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!
- tihomair
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 455
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: Дизел
- Мечтае да кара: Бензин
- Детайли за колата: Touring
Re: клапи в колектора
Изчетох света както се казва, но така и не намерих какъв размер трябва да са тапите,които се слагат на мястото на пеперудките за моя мотор...Е91 320d 163 2006г. Има 22мм и 32мм 

Re: клапи в колектора
На E90 може да не се махат тези ''пеперудки'' особено ако колата ви е произведена от 2006г. натам и е с мотора M47/T2. Дизайна на вихровите клапи от 2006г. е променен и са по-здрави.
- tihomair
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 455
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: Дизел
- Мечтае да кара: Бензин
- Детайли за колата: Touring
Re: клапи в колектора
Значи мотора ми се води M47N2 и тапите са 22мм...смених пеперудите с тапите, паснаха идеално.
Огледах ги тези пеперудки и ми се видяха доста стабилни, всъщност клапите са метални (аз мислих че са пластмасови) и ми се струва, че щяха да си карат, но така или иначе след всичко изчетено не мога да си карам бавареца с тази мисъл в главата. Иначе като усещане не намирам никаква разлика от преди
По-важното е, че сега си карам спокойно
Огледах ги тези пеперудки и ми се видяха доста стабилни, всъщност клапите са метални (аз мислих че са пластмасови) и ми се струва, че щяха да си карат, но така или иначе след всичко изчетено не мога да си карам бавареца с тази мисъл в главата. Иначе като усещане не намирам никаква разлика от преди

По-важното е, че сега си карам спокойно

28 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани