Проблем с турбина на е90 320д ??

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 19.01.2008
Пол: Мъж
Кара: е90 320d

Re: Проблем с турбина на е90 320д ??

Мнение от jeki_tdi » 03 Май 2011, 21:04

направо се чудя моята как кара вече 277.000 км баси като чета колеги на 70 80 турбините им заминават

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Проблем с турбина на е90 320д ??

Мнение от Zagy » 03 Май 2011, 22:59

То не е само от карането... от много неща зависи колко ще издеяни турбината - какво масло ползваш, сменяш ли го навреме, филтъра на картерните сменяш ли го по предписане, след бримчене дали караш няколко минути кротко да охладиш турбото....
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 326
Регистриран на: 15.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 520d / E90 320d

Re: Проблем с турбина на е90 320д ??

Мнение от blagun » 04 Май 2011, 0:02

Roman 1 написа:Между другото, можеш ли да споделиш малко повече инфо в какво се заключаваше рециклирането на твоята турбина - действия, срокове, цени, резултат (като усещане), евентуална гаранция за качество и друго, което се сетиш и мислиш, че може да е от полза за останалите.

ПП. Може да не споменаваш кой е сервизът, за да не решат модовете, че е реклама.

Разбира се, че е по-добре да спомена за цялата процедура, даже мислих да пусна тема със снимки на монтажа и демонтажа на турбината......Всичко започна с промяната на звука от турбината, както съм писал по-нагоре в темата или така нареченото "виене от линейка". Свалих турбината и се оказа, че има голям аксиален и радиален луфт! Опитах се да я подменя с такава втора употреба, но и тя не беше стока и виеше. Като резултат от тази интервенция е два пъти качване и сваляне на турбини, и ако трябваше да плащам, щеше да е около 250-300лв. (всички тези интервенции ги извърших аз). Реших, че ще е по-добре да рециклирам моята турбина и отидох до въпросния сервиз за турбини, където човекът веднага като я видя позна от каква кола е и сподели с мен, че турбините са хубави, но филтъра за твърди части я прецаква, като се запуши. Иначе казано, въпросния филтър е точно след турбината и ако е запушен връща газовете към нея и по този начин и чупи.
Самата процедура по рециклирането се състои от подмяна на перките, при мен бяха добре, подмяна на оста, втулки, уплътнения, боядисване на корпуса - след 1 час си я получавате като нова. Качват я на стенд, от който ви дават диаграма - не съм я разглеждал. Като цена е : 800,00лв., но не знам дали беше специална цена за мен или толкова взима, за тази интервенция. Интересно беше, че когато отидох да си я взема, някой беше докарал още една турбина като моята от Е90... :shock:
За гаранция не съм говорил с него. Като усещане, честно казано не мога да преценя. Мисля, че няма разлика от преди. Сега се сетих, че майсторът ми каза, че ще сложи някаква модифицирана ос - по здрава и самите перки също са модифицирани с цел да издържат на по-големи натоварвания.
Също така не забравяйте да си смените гарнитурата, така или иначе сте свалили турбината! Цената и е 12лева.
Тия дни мисля да сваля и интеркулера да го измия.
При желание мога да опиша процеса на сваляне на турбината ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 326
Регистриран на: 15.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 520d / E90 320d

Re: Проблем с турбина на е90 320д ??

Мнение от blagun » 04 Май 2011, 0:10

blagun написа:Катализатора може ли да се изчисти - казаха ми, че се сваля и се мие с някакви препарати и гореща вода, другото, което чух е, че може и софтуерно да се изчисти? Възможно ли е? Къде?
П.С. в сервиза, където ми правиха турбината казаха, че основната причина да се скапе е запушването на този филтър, и ако не се отпуши ще прецака отново турбината....

филтърът за твърди частици може да се чисти с препарат и с пароструйката. виж темата дето колегата Roman1 е пуснал линк в Е60 подфорум.
и възможно ли е да дадеш някакво смислено обяснение какво общо има запушването на филтъра за твърди частици с износването на турбината? какво ти казаха специалистите-професионалисти?

Ами като обяснение майсторът ми каза, че понеже филтърът се намира веднага след турбината и ако е запушен, връща газовете към турбината и по този начин я поврежда :dunno:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: Проблем с турбина на е90 320д ??

Мнение от @ndro » 04 Май 2011, 0:52

stankata777 написа:Смисленото обяснение на сервиза на Рашо и Митко Турбото беше,че катализаторът,който е преди ДПФа би могъл да се запуши и това да съкрати живота на турбината,и ако не се махне,отпада гаранцията!

и като се запуши катализаторът, какво ще й стане на турбината? малко ми е трудно да ги свържа двете неща.
друг е въпросът, че няма от какво да се запуши катализаторът, особено ако е на 70 хиляди км.

blagun написа:Ами като обяснение майсторът ми каза, че понеже филтърът се намира веднага след турбината и ако е запушен, връща газовете към турбината и по този начин я поврежда :dunno:

връща газовете към турбината? :shock:

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Проблем с турбина на е90 320д ??

Мнение от Zagy » 04 Май 2011, 7:50

Това за катализатора е така - получава се бекпрешър (зона с високо налягане) към топлата перка, която я спира да се развърта. Задръстен катализатор наистина може да скапе турбината.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 326
Регистриран на: 15.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 520d / E90 320d

Re: Проблем с турбина на е90 320д ??

Мнение от blagun » 04 Май 2011, 11:08

@ndro написа:
stankata777 написа:Смисленото обяснение на сервиза на Рашо и Митко Турбото беше,че катализаторът,който е преди ДПФа би могъл да се запуши и това да съкрати живота на турбината,и ако не се махне,отпада гаранцията!

и като се запуши катализаторът, какво ще й стане на турбината? малко ми е трудно да ги свържа двете неща.
друг е въпросът, че няма от какво да се запуши катализаторът, особено ако е на 70 хиляди км.

blagun написа:Ами като обяснение майсторът ми каза, че понеже филтърът се намира веднага след турбината и ако е запушен, връща газовете към турбината и по този начин я поврежда :dunno:

връща газовете към турбината? :shock:

Явно да, не съм специалист и не мога да взема отношение към това твърдение.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: Проблем с турбина на е90 320д ??

Мнение от @ndro » 04 Май 2011, 11:53

Zagy написа:Това за катализатора е така - получава се бекпрешър (зона с високо налягане) към топлата перка, която я спира да се развърта. Задръстен катализатор наистина може да скапе турбината.

и като я спира, с какво я прецаква? не мога да си обясня логично коя част на турбината ще се прецака и от какво?
и тоя катализатор трябва да е напълно задръстен и да не пропуска нищо...

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Проблем с турбина на е90 320д ??

Мнение от Zagy » 04 Май 2011, 12:17

Ще се опитам да обясня възможно най-просто (мързи ме да пиша :mhihi: ) - запушения катализатора създава обратно налягане в генерацията (частта между колектора и катализатора) - това създава напрежение в оста на турбото (от едната страна сгъстения въздух се опитва да я завърти да речем наляво, от другата страна налягането от изгорелите газове след турбото бутат обратно се опитва да я завърти надясно (образно казано). Другото правило е, че колкото по-ниско е налягането в генерацията след турбото, толкова е по-малък лага на турбината - пак поради горната причина... малко набързо е нахвърляно и не съвсем точно, но пък се старах да е разбираемо. :mrgreen:
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 19.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е90 320d

Re: Проблем с турбина на е90 320д ??

Мнение от sa6opetkov » 08 Май 2011, 17:18

Zagy написа:Ще се опитам да обясня възможно най-просто (мързи ме да пиша :mhihi: ) - запушения катализатора създава обратно налягане в генерацията (частта между колектора и катализатора) - това създава напрежение в оста на турбото (от едната страна сгъстения въздух се опитва да я завърти да речем наляво, от другата страна налягането от изгорелите газове след турбото бутат обратно се опитва да я завърти надясно (образно казано). Другото правило е, че колкото по-ниско е налягането в генерацията след турбото, толкова е по-малък лага на турбината - пак поради горната причина... малко набързо е нахвърляно и не съвсем точно, но пък се старах да е разбираемо. :mrgreen:


Ако махна катализратора, ще има ли последствия от това или само леко ще припушва? Нов този филтер за е90 е 1400 лв в Камор. Без катализатор сиг ще се отпуши малко мотора.. Чувал съм че ако се махне, дава грешка по бордкомпа.. някой знае ли дали може да се махне с диагностика или траа да се лъже компа някак ?!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 326
Регистриран на: 15.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 520d / E90 320d

Re: Проблем с турбина на е90 320д ??

Мнение от blagun » 09 Май 2011, 14:01

sa6opetkov написа:
Zagy написа:Ще се опитам да обясня възможно най-просто (мързи ме да пиша :mhihi: ) - запушения катализатора създава обратно налягане в генерацията (частта между колектора и катализатора) - това създава напрежение в оста на турбото (от едната страна сгъстения въздух се опитва да я завърти да речем наляво, от другата страна налягането от изгорелите газове след турбото бутат обратно се опитва да я завърти надясно (образно казано). Другото правило е, че колкото по-ниско е налягането в генерацията след турбото, толкова е по-малък лага на турбината - пак поради горната причина... малко набързо е нахвърляно и не съвсем точно, но пък се старах да е разбираемо. :mrgreen:


Ако махна катализратора, ще има ли последствия от това или само леко ще припушва? Нов този филтер за е90 е 1400 лв в Камор. Без катализатор сиг ще се отпуши малко мотора.. Чувал съм че ако се махне, дава грешка по бордкомпа.. някой знае ли дали може да се махне с диагностика или траа да се лъже компа някак ?!

Колега, за да се махнеш филтъра, трябва и софтуерна намеса, защото колата ще почне да не върви като преди, да дава грешки и други проблеми. Даде ли ти грешка, че е запушен? Пробвай да го изчистиш ;) Ако не можеш да се справиш, ми пиши ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 19.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е90 320d

Re: Проблем с турбина на е90 320д ??

Мнение от sa6opetkov » 09 Май 2011, 18:55

Не ми е дала грешка, но искам да го махна защото мисля да слагам чип.. колата е на 120000. Замислил съм въздушем филтер КН, чип и махане на катализатора, но последното явно не е толкова просто!

От колегите, ако някой знае каде може да се извърши качествено тази процедура с катализатора, ще съм много благодарен ;) и какви парички излиза за да съм подготвен ..

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: Проблем с турбина на е90 320д ??

Мнение от @ndro » 12 Май 2011, 0:38

sa6opetkov написа:Замислил съм въздушем филтер КН

това ми се струва не толкова добра идея.
много прахоляк и много малък ефект :confused:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 19.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е90 320d

Re: Проблем с турбина на е90 320д ??

Мнение от sa6opetkov » 12 Май 2011, 15:30

@ndro написа:
sa6opetkov написа:Замислил съм въздушем филтер КН

това ми се струва не толкова добра идея.
много прахоляк и много малък ефект :confused:


Е ако е само прахоляка не ми се вижда такъв проблем, нали се пере с обезмаслители през 10000 км и е като нов :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 326
Регистриран на: 15.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 520d / E90 320d

Re: Проблем с турбина на е90 320д ??

Мнение от blagun » 13 Май 2011, 10:19

sa6opetkov написа:
@ndro написа:
sa6opetkov написа:Замислил съм въздушем филтер КН

това ми се струва не толкова добра идея.
много прахоляк и много малък ефект :confused:


Е ако е само прахоляка не ми се вижда такъв проблем, нали се пере с обезмаслители през 10000 км и е като нов :)

Според мен, колега има предвид, че е възможно да се скапе дебитомерът.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook