M47 или N47
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
M47 или N47
Здравейте, колеги!
Стоя пред избор между два варианта с дизелов двигател – 163 к.с. и 177 к.с. Виждам, че има екземпляри от 177-к.с. версията, като цената е съвсем малко по-висока от тази на 163-к.с. Повечето от тях уж са със сменени вериги, което, както знаем, не винаги може да се потвърди 100%, но да кажем, че е направено.
Въпросите ми са следните:
• Ако веригите на N47 са сменени, има ли други типични и сериозни проблеми по този двигател, за които да внимавам?
• Ако се наложи аз да сменям веригите на N47, някой може ли да каже ориентировъчно колко излиза цялата процедура?
• Варианти с M47, който знам, че е по-здрав и няма драми с веригите. Обаче ме притеснява, че повечето са на доста повече километри не, че при N47 не са така (просто имам такова чувство, че ще е по изтормозен). Има ли нещо специфично по M47, което да гледам освен обичайните за един дизел компоненти?
• Автомат или ръчка? – кое бихте препоръчали за тези двигатели знам че автоматите са здрави, но все пак.Защото ако стане така при ръчка да се сменя демпфер с съединител и става добра цифра и при автомата ако е нещо подобно или една идея повече по добре него, все пак автомата си е автомат.
Благодаря предварително на всички за мненията!
Стоя пред избор между два варианта с дизелов двигател – 163 к.с. и 177 к.с. Виждам, че има екземпляри от 177-к.с. версията, като цената е съвсем малко по-висока от тази на 163-к.с. Повечето от тях уж са със сменени вериги, което, както знаем, не винаги може да се потвърди 100%, но да кажем, че е направено.
Въпросите ми са следните:
• Ако веригите на N47 са сменени, има ли други типични и сериозни проблеми по този двигател, за които да внимавам?
• Ако се наложи аз да сменям веригите на N47, някой може ли да каже ориентировъчно колко излиза цялата процедура?
• Варианти с M47, който знам, че е по-здрав и няма драми с веригите. Обаче ме притеснява, че повечето са на доста повече километри не, че при N47 не са така (просто имам такова чувство, че ще е по изтормозен). Има ли нещо специфично по M47, което да гледам освен обичайните за един дизел компоненти?
• Автомат или ръчка? – кое бихте препоръчали за тези двигатели знам че автоматите са здрави, но все пак.Защото ако стане така при ръчка да се сменя демпфер с съединител и става добра цифра и при автомата ако е нещо подобно или една идея повече по добре него, все пак автомата си е автомат.
Благодаря предварително на всички за мненията!
- h0r4ex
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 21.04.2018
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW E39 M5
Re: M47 или N47
N47 - Веригите не се чуват като се отпуснат, много по динамичен спрямо М47, При него като сваляш вериги се сваля и скоростна кутия и се подменят основни лагри + маслена помпа.
М47 - Стар агрегат, веригата се чува като се разтропа - по-евтин за смяна на вериги, не страда от лагери и маслена помпа.
Автомат или ръчка си е изцяло твоя преценка(стила ти на шофиране). Един демфер с съединител да кажем е 1400 лв и сваляне и качване на кутия. Тоя автомат като тръгнеш да го рециклираш ще отиде над 2000 лева без работа и рециклирането може да не е успешно.( доста колеги се оплакват от рециклирано хидро и след 1 година със същите симптоми.)
Личното ми мнение ако трябва да избирам между двата бих избрал М47 с ръчна кутия - достатъчно здрава кумбинация.
М47 - Стар агрегат, веригата се чува като се разтропа - по-евтин за смяна на вериги, не страда от лагери и маслена помпа.
Автомат или ръчка си е изцяло твоя преценка(стила ти на шофиране). Един демфер с съединител да кажем е 1400 лв и сваляне и качване на кутия. Тоя автомат като тръгнеш да го рециклираш ще отиде над 2000 лева без работа и рециклирането може да не е успешно.( доста колеги се оплакват от рециклирано хидро и след 1 година със същите симптоми.)
Личното ми мнение ако трябва да избирам между двата бих избрал М47 с ръчна кутия - достатъчно здрава кумбинация.

Bayerische Motoren Werke AG
Е46 '02 320D
E61 '08 525D
Е46 '02 320D
E61 '08 525D
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4194
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: M47 или N47
Проблема на Н47, че не са само вериги, а и основни лагери и маслена помпа, която само тя е 1600лв. Обслужването на двг е към 5к примерно и се доближава до цената на колата.
Проблема на М47, е че са на много километри, подръжката е както дойде и има определен харч на масло.
Ако си майстор, имаш къде да си го направиш сам, частите на доставни цени са приемливи и ще стане окей.
Аз не бих си взел ръчка. 6хп-то е лесно за обслужване, после му слагете един стейдж и си свиркате.
Проблема на М47, е че са на много километри, подръжката е както дойде и има определен харч на масло.
Ако си майстор, имаш къде да си го направиш сам, частите на доставни цени са приемливи и ще стане окей.

Аз не бих си взел ръчка. 6хп-то е лесно за обслужване, после му слагете един стейдж и си свиркате.

You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4194
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: M47 или N47
Предвид, че е коментирано 6060600 пъти тук, успех с очакването.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- dhtj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: M47 или N47
Kroki написа:Проблема на Н47, че не са само вериги, а и основни лагери и маслена помпа, която само тя е 1600лв. Обслужването на двг е към 5к примерно и се доближава до цената на колата.
Проблема на М47, е че са на много километри, подръжката е както дойде и има определен харч на масло.
Ако си майстор, имаш къде да си го направиш сам, частите на доставни цени са приемливи и ще стане окей.
Аз не бих си взел ръчка. 6хп-то е лесно за обслужване, после му слагете един стейдж и си свиркате.
По-точно и адекватно мнение от това - няма накъде.
Единствено бих добавил само и че новите мотори вървят в комплект с малко по-здрави и адекватни автоматици.
Re: M47 или N47
Благодаря на всички за отговорите, ще търся и ръчка и автоматик и което излезе по запазено и читаво него ще взема.
- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: M47 или N47
По принцип темата е изчерпана, но само да вметна - М47 по принцип държат по 500К км преди да се раздрънка веригата и да стане за смяна, което означава, че купуваш кола на 18+ години с вероятно минимум 350К пробег. Колко години да я караш още, като имай предвид, че всяко влизане в сервиз ти е мин 200-300 лв за добър ден. Има части, които могат да се скапят, дето струват повечче от колата и няма заместители. А и май и много втора употреба вече трудно се намират.
Ако намериш някаква N47, шансът да е над 300К без да е сменяна верига км и да е в движение е почти нулев. Възможно и да е сменяна веднъж и да не на 400-500К, но много малко вероятно. Вариантът ти е нещо по-ново и да предвидиш още 10К за обслужване и да си я караш с кеф. Примерно аз бих търсил нещо 2010-2014 със сменяна скоро верига и лагери с документ от лицензиран сервиз. Струва си ако е 5-6К+ пари над пазарната цена да си вземеш такъв автомобил. Вярно такава кола е малко покемон, но съвсем скоро всяко БМВ дизел, което ще е на пазара ще трябва отива в сервиза за смяна на верига и лагери, а това е 8-10000 лв старт след покупка.
Ако намериш някаква N47, шансът да е над 300К без да е сменяна верига км и да е в движение е почти нулев. Възможно и да е сменяна веднъж и да не на 400-500К, но много малко вероятно. Вариантът ти е нещо по-ново и да предвидиш още 10К за обслужване и да си я караш с кеф. Примерно аз бих търсил нещо 2010-2014 със сменяна скоро верига и лагери с документ от лицензиран сервиз. Струва си ако е 5-6К+ пари над пазарната цена да си вземеш такъв автомобил. Вярно такава кола е малко покемон, но съвсем скоро всяко БМВ дизел, което ще е на пазара ще трябва отива в сервиза за смяна на верига и лагери, а това е 8-10000 лв старт след покупка.
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани