M47 или N47

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 14.12.2024
Пол: Мъж

M47 или N47

Мнение от Sh0fera » 17 Юни 2025, 10:47

Здравейте, колеги!

Стоя пред избор между два варианта с дизелов двигател – 163 к.с. и 177 к.с. Виждам, че има екземпляри от 177-к.с. версията, като цената е съвсем малко по-висока от тази на 163-к.с. Повечето от тях уж са със сменени вериги, което, както знаем, не винаги може да се потвърди 100%, но да кажем, че е направено.
Въпросите ми са следните:

• Ако веригите на N47 са сменени, има ли други типични и сериозни проблеми по този двигател, за които да внимавам?
• Ако се наложи аз да сменям веригите на N47, някой може ли да каже ориентировъчно колко излиза цялата процедура?

• Варианти с M47, който знам, че е по-здрав и няма драми с веригите. Обаче ме притеснява, че повечето са на доста повече километри не, че при N47 не са така (просто имам такова чувство, че ще е по изтормозен). Има ли нещо специфично по M47, което да гледам освен обичайните за един дизел компоненти?

• Автомат или ръчка? – кое бихте препоръчали за тези двигатели знам че автоматите са здрави, но все пак.Защото ако стане така при ръчка да се сменя демпфер с съединител и става добра цифра и при автомата ако е нещо подобно или една идея повече по добре него, все пак автомата си е автомат.

Благодаря предварително на всички за мненията!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 235
Регистриран на: 21.04.2018
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW E39 M5

Re: M47 или N47

Мнение от h0r4ex » 17 Юни 2025, 20:57

N47 - Веригите не се чуват като се отпуснат, много по динамичен спрямо М47, При него като сваляш вериги се сваля и скоростна кутия и се подменят основни лагри + маслена помпа.
М47 - Стар агрегат, веригата се чува като се разтропа - по-евтин за смяна на вериги, не страда от лагери и маслена помпа.
Автомат или ръчка си е изцяло твоя преценка(стила ти на шофиране). Един демфер с съединител да кажем е 1400 лв и сваляне и качване на кутия. Тоя автомат като тръгнеш да го рециклираш ще отиде над 2000 лева без работа и рециклирането може да не е успешно.( доста колеги се оплакват от рециклирано хидро и след 1 година със същите симптоми.)
Личното ми мнение ако трябва да избирам между двата бих избрал М47 с ръчна кутия - достатъчно здрава кумбинация. :yes:
Bayerische Motoren Werke AG
Е46 '02 320D
E61 '08 525D

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4194
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: M47 или N47

Мнение от Kroki » 18 Юни 2025, 15:32

Проблема на Н47, че не са само вериги, а и основни лагери и маслена помпа, която само тя е 1600лв. Обслужването на двг е към 5к примерно и се доближава до цената на колата.

Проблема на М47, е че са на много километри, подръжката е както дойде и има определен харч на масло.

Ако си майстор, имаш къде да си го направиш сам, частите на доставни цени са приемливи и ще стане окей. :yes:
Аз не бих си взел ръчка. 6хп-то е лесно за обслужване, после му слагете един стейдж и си свиркате. :yes:
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 14.12.2024
Пол: Мъж

Re: M47 или N47

Мнение от Sh0fera » 18 Юни 2025, 22:44

Благодаря на отговорилите за момента, ще очаквам още съвети и мнения.

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4194
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: M47 или N47

Мнение от Kroki » 19 Юни 2025, 10:21

Предвид, че е коментирано 6060600 пъти тук, успех с очакването.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 148
Регистриран на: 22.01.2010
Пол: Мъж
Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...

Re: M47 или N47

Мнение от dhtj » 22 Юни 2025, 5:03

Kroki написа:Проблема на Н47, че не са само вериги, а и основни лагери и маслена помпа, която само тя е 1600лв. Обслужването на двг е към 5к примерно и се доближава до цената на колата.

Проблема на М47, е че са на много километри, подръжката е както дойде и има определен харч на масло.

Ако си майстор, имаш къде да си го направиш сам, частите на доставни цени са приемливи и ще стане окей. :yes:
Аз не бих си взел ръчка. 6хп-то е лесно за обслужване, после му слагете един стейдж и си свиркате. :yes:


По-точно и адекватно мнение от това - няма накъде.

Единствено бих добавил само и че новите мотори вървят в комплект с малко по-здрави и адекватни автоматици.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 14.12.2024
Пол: Мъж

Re: M47 или N47

Мнение от Sh0fera » 30 Юни 2025, 22:38

Благодаря на всички за отговорите, ще търся и ръчка и автоматик и което излезе по запазено и читаво него ще взема.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1046
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: по Аутобан
Детайли за колата: снегорин

Re: M47 или N47

Мнение от NGneer4eto » 30 Юли 2025, 15:46

По принцип темата е изчерпана, но само да вметна - М47 по принцип държат по 500К км преди да се раздрънка веригата и да стане за смяна, което означава, че купуваш кола на 18+ години с вероятно минимум 350К пробег. Колко години да я караш още, като имай предвид, че всяко влизане в сервиз ти е мин 200-300 лв за добър ден. Има части, които могат да се скапят, дето струват повечче от колата и няма заместители. А и май и много втора употреба вече трудно се намират.
Ако намериш някаква N47, шансът да е над 300К без да е сменяна верига км и да е в движение е почти нулев. Възможно и да е сменяна веднъж и да не на 400-500К, но много малко вероятно. Вариантът ти е нещо по-ново и да предвидиш още 10К за обслужване и да си я караш с кеф. Примерно аз бих търсил нещо 2010-2014 със сменяна скоро верига и лагери с документ от лицензиран сервиз. Струва си ако е 5-6К+ пари над пазарната цена да си вземеш такъв автомобил. Вярно такава кола е малко покемон, но съвсем скоро всяко БМВ дизел, което ще е на пазара ще трябва отива в сервиза за смяна на верига и лагери, а това е 8-10000 лв старт след покупка.

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook