Е90 325xi - консумация на масло
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
Е90 325xi - консумация на масло
Здравейте,
бих искал да споделя и да потърся съвет за специфичен проблем с автомобил E90 325Xi '05 N52B25, който не беше отстранен по обичайните методи. Става дума за прекомерен разход на масло, предимно при шофиране в градски условия, съпроводен с епизодично, рядко изпушване при палене и рязка промяна в оборотите (връщане на няколко предавки) в движение.
Историята на автомобилът е следната:
0. Автомобилът е закупен на 75 000 км (първият собственик го е закупил от Мкар, обслужван е там и в Дару според схемата им за обслужване - 2 пъти за този период смяна на масло /BMW LL04 5w30/ и свещи)
1. При достигане на 80 000км на автомобилът е сменено маслото с Motul 5w40 X-Clean и свещите с оригинални и е регистриран разход на масло от порядъка на литър за 3000км.
2. Автомобилът влезе в един от най-уважаваните тук Софийски сервизи, чието име не споменавам, тъй като не бих искал да уронвам авторитета на хората там, за смяна на гумички на клапани /марка по тяхна преценка/ и промивка на двигателя с газ (накисване за 1 ден) с цел отпускане на сегменти.
- резултата от процедурата бе рязко повишаване на разхода на масло до литър на 300-500км при шофиране в градски условия. Подмени се и капачката за масло на двигателя и гарнитурата на конзолата на масления филтър.
3. Последва смяна на маслен сепаратор с прилежащите му два маркуча, третия бе изчистен, входа към картера също.
4. Последва повторна промивка - 3-4 дена киснене
- разхода на масло се запази в същите граници
5. Тъй като влошаването се случи след манипулацията с гумичките на клапаните, от Камор бяха поръчани оригинални гумички на клапаните, гарнитура на капак, болтове и гарнитура на соленоид на валвтроник и бяха заменени в същия сервиз, като дефекти на предните не бяха установени.
- последваха над 1000км магистрално шофиране, включително с висока скорост без регистриран рахзод на масло. В следващите 460км градско шофиране нивото на маслото спадна с 1л.
Компресията на всички цилиндри е равномерна, от порядъка на 15. Маслото бе сменено още веднъж с Motul 5w40 X-Cess на 88 000км. Течове не са регистрирани. В момента автомобилът е на около 95 000км.
Тъй като според мен изминатите 1000км магистрално без разход до голяма степен изключват сегменти, а обичайните компоненти вече са подменени, бих искал да чуя вашето мнение за причина и евентуални действия по отстраняването и.
благодаря предварително
бих искал да споделя и да потърся съвет за специфичен проблем с автомобил E90 325Xi '05 N52B25, който не беше отстранен по обичайните методи. Става дума за прекомерен разход на масло, предимно при шофиране в градски условия, съпроводен с епизодично, рядко изпушване при палене и рязка промяна в оборотите (връщане на няколко предавки) в движение.
Историята на автомобилът е следната:
0. Автомобилът е закупен на 75 000 км (първият собственик го е закупил от Мкар, обслужван е там и в Дару според схемата им за обслужване - 2 пъти за този период смяна на масло /BMW LL04 5w30/ и свещи)
1. При достигане на 80 000км на автомобилът е сменено маслото с Motul 5w40 X-Clean и свещите с оригинални и е регистриран разход на масло от порядъка на литър за 3000км.
2. Автомобилът влезе в един от най-уважаваните тук Софийски сервизи, чието име не споменавам, тъй като не бих искал да уронвам авторитета на хората там, за смяна на гумички на клапани /марка по тяхна преценка/ и промивка на двигателя с газ (накисване за 1 ден) с цел отпускане на сегменти.
- резултата от процедурата бе рязко повишаване на разхода на масло до литър на 300-500км при шофиране в градски условия. Подмени се и капачката за масло на двигателя и гарнитурата на конзолата на масления филтър.
3. Последва смяна на маслен сепаратор с прилежащите му два маркуча, третия бе изчистен, входа към картера също.
4. Последва повторна промивка - 3-4 дена киснене
- разхода на масло се запази в същите граници
5. Тъй като влошаването се случи след манипулацията с гумичките на клапаните, от Камор бяха поръчани оригинални гумички на клапаните, гарнитура на капак, болтове и гарнитура на соленоид на валвтроник и бяха заменени в същия сервиз, като дефекти на предните не бяха установени.
- последваха над 1000км магистрално шофиране, включително с висока скорост без регистриран рахзод на масло. В следващите 460км градско шофиране нивото на маслото спадна с 1л.
Компресията на всички цилиндри е равномерна, от порядъка на 15. Маслото бе сменено още веднъж с Motul 5w40 X-Cess на 88 000км. Течове не са регистрирани. В момента автомобилът е на около 95 000км.
Тъй като според мен изминатите 1000км магистрално без разход до голяма степен изключват сегменти, а обичайните компоненти вече са подменени, бих искал да чуя вашето мнение за причина и евентуални действия по отстраняването и.
благодаря предварително
Re: Е90 325xi - консумация на масло
Според мен смяна на масло по гаранция (25-30 000км) е просто убийство за мотора. Според мен проблемът тръгва от там! За нещастие ти нищо не можеш да направиш. Моята кола е на 62 000 км и сменям масло през макс. 12 000 км. Дано да оправиш проблема, все пак всяка една част може да бъде сменена с нова!
Re: Е90 325xi - консумация на масло
Това без съмнение е така, купувача така е преценил /най-вероятно така му е било представено/ за редно. Тъй като отварянето на мотора, особено с x-drive е доста работа, исках да потърся мнение тук преди да се предприемат следващи стъпки.
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Е90 325xi - консумация на масло
Разлика с x-drive няма, само имат и преден диференциал ( и раздатъчна кутия, но тя е под купето) , който малко пречи при смяна на водна помпа, термостат и гарнитура картер. Много писано има за този двигател и неговата консумация. Проблема по-скоро можеш да го решиш като слагаш различни по гъстота масла. Макар че литър на 300км си е доста. При мен изпушване няма, но ауспуха ми е с черни сажди (сухи) след каране. Карам само градско на по 2-3 километра.
- turbomaniak
- Потребител
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 3.03.2014
- Пол: Мъж
Re: Е90 325xi - консумация на масло
kraska написа:Разлика с x-drive няма, само имат и преден диференциал ( и раздатъчна кутия, но тя е под купето) , който малко пречи при смяна на водна помпа, термостат и гарнитура картер. Много писано има за този двигател и неговата консумация. Проблема по-скоро можеш да го решиш като слагаш различни по гъстота масла. Макар че литър на 300км си е доста. При мен изпушване няма, но ауспуха ми е с черни сажди (сухи) след каране. Карам само градско на по 2-3 километра.
При теб има ли консумация на масло колега?
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Е90 325xi - консумация на масло
Когато взех колата направих едни 1000км извън града и маслото си беше ок по показание след това, после карах предимно градско и малко карам наложи се да долея след около 2хил км. (половин година че и повече може би) градско, но това се дължеше на течове на гарнитура на капака на клапаните (по-малко) и двете малки гарнитурки на масления радиатор (масления филтър). Смених ги и вече 2000км маслото забелязвам че е паднало с една чертичка само, което е нищо. Отзад тръбите на ауспуха почерняват с много тънък слой, но със сухи сажди, не мазни което е нормално според мен.
- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1850
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: Е90 325xi - консумация на масло
Наистина не вярвам на очите си като чета - такива км и такъв разход
...
За сервиза няма да говоря, че ще е крайно мнение...
Единственото, което ми хрумва е - този мотор не е ли за 5 на 30 масло, а не за 5 на 40 масло? Вземи един Едж или БМВ масло от реномиран вносител и си го сложи и засичай с него.
Също така звънни на първия собственик и го попитай дали е прегрявана някога - единствено тогава може да е имало проблем с маслени сегменти. Ако е коректен - поне сега да ти каже. При заминали маслени сегменти, ако не се лъжа - компресия има, но маслото си върви.. Но пък няма разлика - градско или извънградско..

За сервиза няма да говоря, че ще е крайно мнение...


Единственото, което ми хрумва е - този мотор не е ли за 5 на 30 масло, а не за 5 на 40 масло? Вземи един Едж или БМВ масло от реномиран вносител и си го сложи и засичай с него.
Също така звънни на първия собственик и го попитай дали е прегрявана някога - единствено тогава може да е имало проблем с маслени сегменти. Ако е коректен - поне сега да ти каже. При заминали маслени сегменти, ако не се лъжа - компресия има, но маслото си върви.. Но пък няма разлика - градско или извънградско..

FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
Re: Е90 325xi - консумация на масло
Благодаря за мненията и идеите. Сегментите наистина са следващата стъпка.
За да не бъда разбран погрешно - не мисля че хората в сервиза са свършили работата си зле или са неквалифицирани. Напротив. Нещата които са правени са поискани, не са самоназначени по тяхна преценка и са изпълнени коректно. Написах го за да е ясно че не е заведена на случайно място и... за съжаление маслата също са подбирани, та едва ли е от тях.
Ще пиша когато има развитие.
За да не бъда разбран погрешно - не мисля че хората в сервиза са свършили работата си зле или са неквалифицирани. Напротив. Нещата които са правени са поискани, не са самоназначени по тяхна преценка и са изпълнени коректно. Написах го за да е ясно че не е заведена на случайно място и... за съжаление маслата също са подбирани, та едва ли е от тях.
Ще пиша когато има развитие.
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани