Проблем със сервизния интервал за смяна на маслото
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- IceMan_SF
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 21.07.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E90 320d, вече Mercedes C320 CDI
Проблем със сервизния интервал за смяна на маслото
Здравейте,
Появи ми се следния проблем: смених маслото и филтрите преди около месец, в сервиза нулираха сервизния интервал за маслото, всичко си беше наред. Вчера сутринта паля колата и ми изписа, че ми остават 0 км до следващата смяна и съответно светеше в червено, като не иска да се нулира. Пробвах от лостчето - не става, отидох до сервиза, пробваха и там, закачиха колата на компютър - пак не става. Преинсталираха софтуера - не става. Смениха датчика на маслото за проба (да не се е развалил той и от там да подава грешна информация) - отново не става... Няма нулиране
Някакви идеи от какво може да се е получило и как да се оправи?
Колата е Е90, 320d, с N47 двг.
Появи ми се следния проблем: смених маслото и филтрите преди около месец, в сервиза нулираха сервизния интервал за маслото, всичко си беше наред. Вчера сутринта паля колата и ми изписа, че ми остават 0 км до следващата смяна и съответно светеше в червено, като не иска да се нулира. Пробвах от лостчето - не става, отидох до сервиза, пробваха и там, закачиха колата на компютър - пак не става. Преинсталираха софтуера - не става. Смениха датчика на маслото за проба (да не се е развалил той и от там да подава грешна информация) - отново не става... Няма нулиране

Някакви идеи от какво може да се е получило и как да се оправи?
Колата е Е90, 320d, с N47 двг.
Re: Проблем със сервизния интервал за смяна на маслото
Aко щеш вярвай, причината е датчиците за накладки
2степенни са. Първата степен заминава почти веднага след монтажа. След това колата просто не вярва, че си минал сервизно обслужване, ако първата степен не прави контакт.
2 вариант: правиш си букса, която да закъсява датчиците на накладките и пробваш да нулираш.
Само не ми е ясно какво означава "преинсталираха софтуера"?

2 вариант: правиш си букса, която да закъсява датчиците на накладките и пробваш да нулираш.
Само не ми е ясно какво означава "преинсталираха софтуера"?
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Проблем със сервизния интервал за смяна на маслото
liloff написа:Aко щеш вярвай, причината е датчиците за накладки2степенни са. Първата степен заминава почти веднага след монтажа. След това колата просто не вярва, че си минал сервизно обслужване, ако първата степен не прави контакт.
2 вариант: правиш си букса, която да закъсява датчиците на накладките и пробваш да нулираш.
Само не ми е ясно какво означава "преинсталираха софтуера"?
Това което пишеш е много странно. Едва ли не правят разлика в сервиза на БМВ, кое свети в червено. А това че заминава датчика първата степен почти веднага след монтажа не е вярно, освен ако не са ти сложили наполовина износени накладки. Самата накладка е дебела около 2см , а самия датчик не повече от 1 см и малко може би, мога да проверя имах някъде тук. Така че няма как да го зачекне толкова бързо. И да така е , ако занулиш със счупен датчик накладките ще свети в червено, докато не сложиш нов или както казваш да окъсиш за момент. Но на човека смяната на маслото му свети.
Re: Проблем със сервизния интервал за смяна на маслото
Когато взех колата, смених всичко... дискове, накладки (без датчиците), де що филтър имаше, свещи и т.н.
Тръгнах да ресетвам всичките интервали, все едно е минала мега обслужването в момента (което е и минала).
Не смених датчиците на накладките само, и когато й казах да ресетне и тях (нали съм сменил спирачките), се запъна и не ми позволи да ресетна повече нито един от сервизните компоненти, и светеше, точно както колегата описва. При мен светеше количка на подемник в червено, а не масльонката, но от поста му не става ясно.
По същият начин се шашнах, че нещо е скапано, но се оказаха датчиците за накладките, купих нови и всичко се рестартира.
Почти съм убеден, че са пробвали да му ресетнат всичко, ако не е сервиз, запознат с моделите, които са на CBS-принцип.
Минали са през ресет на спирачките, и от там нататък, задънена улица.
Това "преинсталираха софтуера" ми звучи много странно, но авторът на темата не казва нищо повече. Нито в какъв сервиз (масларски или специализиран), нито кое точно свети червено: количката или маслото.
Тръгнах да ресетвам всичките интервали, все едно е минала мега обслужването в момента (което е и минала).
Не смених датчиците на накладките само, и когато й казах да ресетне и тях (нали съм сменил спирачките), се запъна и не ми позволи да ресетна повече нито един от сервизните компоненти, и светеше, точно както колегата описва. При мен светеше количка на подемник в червено, а не масльонката, но от поста му не става ясно.
По същият начин се шашнах, че нещо е скапано, но се оказаха датчиците за накладките, купих нови и всичко се рестартира.
Почти съм убеден, че са пробвали да му ресетнат всичко, ако не е сервиз, запознат с моделите, които са на CBS-принцип.
Минали са през ресет на спирачките, и от там нататък, задънена улица.
Това "преинсталираха софтуера" ми звучи много странно, но авторът на темата не казва нищо повече. Нито в какъв сервиз (масларски или специализиран), нито кое точно свети червено: количката или маслото.
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Проблем със сервизния интервал за смяна на маслото
Така е, определено има неща за които да гадаем от поста му.
- awful
- ентусиаст
-
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: Проблем със сервизния интервал за смяна на маслото
Интересното е че казва (смених масло и филтри), никъде не споменава смяната на накладки, е90 има ли датчик за отчитане на маслото дали е добре или не
чувам съм за други коли но за е90 нз да има датчик за отчитане на маслото дали е годно или не 


- majstorapetkov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 422
- Регистриран на: 21.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Проблем със сервизния интервал за смяна на маслото
При бензина или при дизела? Разясни, ако обичаш.
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Проблем със сервизния интервал за смяна на маслото
При бензина със сигурност, сензора за ниво върши и тази работа, при дизела няма да е по-различно предполагам само. Иначе по въпроса на автора на темата може би това е причината:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=926864
Не мога да повярвам,че след 300 000 км ................
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=926864
Не мога да повярвам,че след 300 000 км ................

- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Проблем със сервизния интервал за смяна на маслото
Вероятно след 300к приемат, че отклоненията стават твърде големи, за да са достоверни данните за маслото. Странна работа 

Never mistake motion for action...
- awful
- ентусиаст
-
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: Проблем със сервизния интервал за смяна на маслото
kraska написа:При бензина със сигурност, сензора за ниво върши и тази работа, при дизела няма да е по-различно предполагам само. Иначе по въпроса на автора на темата може би това е причината:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=926864
Не мога да повярвам,че след 300 000 км ................
Ти някъде спомена че твоята е на 240,000к


ПС, От постовете ти личи за мен, че си оправен човек така че това няма да те притесни

Последна промяна awful на 26 Апр 2014, 22:31, променена общо 2 пъти
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Проблем със сервизния интервал за смяна на маслото
Интересното е, че би трябвало да препоръчат смяна на сензора, а не да деактивират функцията в CBS -a.
Най-вероятно е софтуерен бъг, който още не са оправили. Така,че автора на темата ако чете какво пишем тук, нека спомене на колко км му е колата за инфо.
PS: 252 000km вече
Добре ,че не въртя много.
Най-вероятно е софтуерен бъг, който още не са оправили. Така,че автора на темата ако чете какво пишем тук, нека спомене на колко км му е колата за инфо.
PS: 252 000km вече

- 90e90e
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 297
- Регистриран на: 23.09.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 320д
- Мечтае да кара: hibrid
Re: Проблем със сервизния интервал за смяна на маслото
Аз съм на 320к км. и не виждам да не работи датчика на маслото... А аз на всичко отгоре го сменям почти на толкова на колкото го препоръчват за смяна (30к. км)... Скоро пак ми предстои смяна и дори съм накупувал масла и филтри...
Ще използвам темета да попитам следното:
- Смених задни накладки преди около 3 000 км.Но не смених нито датчик, нито занулих серв. интервал за задни накладки... просто нанизах стария датчик... До скоро не се замислях по този въпрос, защото сервиза си светеше нормално и нямаше проблем...Обаче преди 2-3 дена ми светна ОРАНЖ - и ми изписа 2600км за задни накладки...Едва тогава реших да ресетна - та тогава ми показа, че рессетва задните накладки, НО... интервала беше -------- точно по този начин изписан, а не с цифри както се случва по принцип или поне, когато се смени датчика... Помислих си че мога да ресетна и годишния интеревал (кола с подемник), ама... то ресетва (качва с 1 година), но после (заради накладките) пак светва в червено и... сега ми казав че интервала е чак 2018 - ма година (явно упорито съм го ресетвал)... Та въпросите са ми следните:
1. Как да излъжа компа, без да сменям датчик??? Мога ли да ползвам стария (почти съм убеден, че е без "докосване", но може и да греша).Реално бих карал и без датчик за накладки - не съм за 15 лева, но не виждам смисъл за себе си от него...
2.Как да върна интервала на тоя сервиз (кола с повдигач). До колкото се сещам е на 1 година и по него си "гонех" застраховката ГО (не че не ми пращат СМС, ама...)
пп. Имам около 120 000км с предни накладки(а преди мен не знам кога са сменяни) и сервизния интервал ми показва, че имам за още 42 000...Визуално като ги преценявам - може и повече да изкарат...
Късмет на всички и ще съм благодарен, ако някой ми подскаже какво да правя!
Ще използвам темета да попитам следното:
- Смених задни накладки преди около 3 000 км.Но не смених нито датчик, нито занулих серв. интервал за задни накладки... просто нанизах стария датчик... До скоро не се замислях по този въпрос, защото сервиза си светеше нормално и нямаше проблем...Обаче преди 2-3 дена ми светна ОРАНЖ - и ми изписа 2600км за задни накладки...Едва тогава реших да ресетна - та тогава ми показа, че рессетва задните накладки, НО... интервала беше -------- точно по този начин изписан, а не с цифри както се случва по принцип или поне, когато се смени датчика... Помислих си че мога да ресетна и годишния интеревал (кола с подемник), ама... то ресетва (качва с 1 година), но после (заради накладките) пак светва в червено и... сега ми казав че интервала е чак 2018 - ма година (явно упорито съм го ресетвал)... Та въпросите са ми следните:
1. Как да излъжа компа, без да сменям датчик??? Мога ли да ползвам стария (почти съм убеден, че е без "докосване", но може и да греша).Реално бих карал и без датчик за накладки - не съм за 15 лева, но не виждам смисъл за себе си от него...
2.Как да върна интервала на тоя сервиз (кола с повдигач). До колкото се сещам е на 1 година и по него си "гонех" застраховката ГО (не че не ми пращат СМС, ама...)
пп. Имам около 120 000км с предни накладки(а преди мен не знам кога са сменяни) и сервизния интервал ми показва, че имам за още 42 000...Визуално като ги преценявам - може и повече да изкарат...
Късмет на всички и ще съм благодарен, ако някой ми подскаже какво да правя!
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Проблем със сервизния интервал за смяна на маслото
Сигурно само за бензин важи, че масово щеше да се говори за този проблем у нас 

14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани