Проблем със сервизния интервал за смяна на маслото

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 21.07.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E90 320d, вече Mercedes C320 CDI

Проблем със сервизния интервал за смяна на маслото

Мнение от IceMan_SF » 24 Апр 2014, 16:56

Здравейте,

Появи ми се следния проблем: смених маслото и филтрите преди около месец, в сервиза нулираха сервизния интервал за маслото, всичко си беше наред. Вчера сутринта паля колата и ми изписа, че ми остават 0 км до следващата смяна и съответно светеше в червено, като не иска да се нулира. Пробвах от лостчето - не става, отидох до сервиза, пробваха и там, закачиха колата на компютър - пак не става. Преинсталираха софтуера - не става. Смениха датчика на маслото за проба (да не се е развалил той и от там да подава грешна информация) - отново не става... Няма нулиране :dunno:
Някакви идеи от какво може да се е получило и как да се оправи?
Колата е Е90, 320d, с N47 двг.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Проблем със сервизния интервал за смяна на маслото

Мнение от kdl » 24 Апр 2014, 17:27

Aко щеш вярвай, причината е датчиците за накладки ;) 2степенни са. Първата степен заминава почти веднага след монтажа. След това колата просто не вярва, че си минал сервизно обслужване, ако първата степен не прави контакт.
2 вариант: правиш си букса, която да закъсява датчиците на накладките и пробваш да нулираш.

Само не ми е ясно какво означава "преинсталираха софтуера"?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Проблем със сервизния интервал за смяна на маслото

Мнение от kraska » 24 Апр 2014, 19:08

liloff написа:Aко щеш вярвай, причината е датчиците за накладки ;) 2степенни са. Първата степен заминава почти веднага след монтажа. След това колата просто не вярва, че си минал сервизно обслужване, ако първата степен не прави контакт.
2 вариант: правиш си букса, която да закъсява датчиците на накладките и пробваш да нулираш.

Само не ми е ясно какво означава "преинсталираха софтуера"?


Това което пишеш е много странно. Едва ли не правят разлика в сервиза на БМВ, кое свети в червено. А това че заминава датчика първата степен почти веднага след монтажа не е вярно, освен ако не са ти сложили наполовина износени накладки. Самата накладка е дебела около 2см , а самия датчик не повече от 1 см и малко може би, мога да проверя имах някъде тук. Така че няма как да го зачекне толкова бързо. И да така е , ако занулиш със счупен датчик накладките ще свети в червено, докато не сложиш нов или както казваш да окъсиш за момент. Но на човека смяната на маслото му свети.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Проблем със сервизния интервал за смяна на маслото

Мнение от kdl » 24 Апр 2014, 23:25

Когато взех колата, смених всичко... дискове, накладки (без датчиците), де що филтър имаше, свещи и т.н.
Тръгнах да ресетвам всичките интервали, все едно е минала мега обслужването в момента (което е и минала).
Не смених датчиците на накладките само, и когато й казах да ресетне и тях (нали съм сменил спирачките), се запъна и не ми позволи да ресетна повече нито един от сервизните компоненти, и светеше, точно както колегата описва. При мен светеше количка на подемник в червено, а не масльонката, но от поста му не става ясно.

По същият начин се шашнах, че нещо е скапано, но се оказаха датчиците за накладките, купих нови и всичко се рестартира.
Почти съм убеден, че са пробвали да му ресетнат всичко, ако не е сервиз, запознат с моделите, които са на CBS-принцип.
Минали са през ресет на спирачките, и от там нататък, задънена улица.

Това "преинсталираха софтуера" ми звучи много странно, но авторът на темата не казва нищо повече. Нито в какъв сервиз (масларски или специализиран), нито кое точно свети червено: количката или маслото.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Проблем със сервизния интервал за смяна на маслото

Мнение от kraska » 25 Апр 2014, 9:14

Така е, определено има неща за които да гадаем от поста му.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1243
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: Проблем със сервизния интервал за смяна на маслото

Мнение от awful » 26 Апр 2014, 0:50

Интересното е че казва (смених масло и филтри), никъде не споменава смяната на накладки, е90 има ли датчик за отчитане на маслото дали е добре или не :idea: чувам съм за други коли но за е90 нз да има датчик за отчитане на маслото дали е годно или не :kuku:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Проблем със сервизния интервал за смяна на маслото

Мнение от kraska » 26 Апр 2014, 1:10

Има.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 422
Регистриран на: 21.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: Проблем със сервизния интервал за смяна на маслото

Мнение от majstorapetkov » 26 Апр 2014, 9:54

При бензина или при дизела? Разясни, ако обичаш.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Проблем със сервизния интервал за смяна на маслото

Мнение от kraska » 26 Апр 2014, 10:53

При бензина със сигурност, сензора за ниво върши и тази работа, при дизела няма да е по-различно предполагам само. Иначе по въпроса на автора на темата може би това е причината:

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=926864

Не мога да повярвам,че след 300 000 км ................ :bang:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Проблем със сервизния интервал за смяна на маслото

Мнение от Leon » 26 Апр 2014, 21:24

Вероятно след 300к приемат, че отклоненията стават твърде големи, за да са достоверни данните за маслото. Странна работа :dunno:
Never mistake motion for action...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1243
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: Проблем със сервизния интервал за смяна на маслото

Мнение от awful » 26 Апр 2014, 22:07

kraska написа:При бензина със сигурност, сензора за ниво върши и тази работа, при дизела няма да е по-различно предполагам само. Иначе по въпроса на автора на темата може би това е причината:

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=926864

Не мога да повярвам,че след 300 000 км ................ :bang:


Ти някъде спомена че твоята е на 240,000к :mhihi: :mrgreen:

ПС, От постовете ти личи за мен, че си оправен човек така че това няма да те притесни :bchug:
Последна промяна awful на 26 Апр 2014, 22:31, променена общо 2 пъти
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Проблем със сервизния интервал за смяна на маслото

Мнение от kraska » 26 Апр 2014, 22:18

Интересното е, че би трябвало да препоръчат смяна на сензора, а не да деактивират функцията в CBS -a.
Най-вероятно е софтуерен бъг, който още не са оправили. Така,че автора на темата ако чете какво пишем тук, нека спомене на колко км му е колата за инфо.

PS: 252 000km вече :) Добре ,че не въртя много.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 297
Регистриран на: 23.09.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: 320д
Мечтае да кара: hibrid

Re: Проблем със сервизния интервал за смяна на маслото

Мнение от 90e90e » 28 Апр 2014, 22:16

Аз съм на 320к км. и не виждам да не работи датчика на маслото... А аз на всичко отгоре го сменям почти на толкова на колкото го препоръчват за смяна (30к. км)... Скоро пак ми предстои смяна и дори съм накупувал масла и филтри...

Ще използвам темета да попитам следното:
- Смених задни накладки преди около 3 000 км.Но не смених нито датчик, нито занулих серв. интервал за задни накладки... просто нанизах стария датчик... До скоро не се замислях по този въпрос, защото сервиза си светеше нормално и нямаше проблем...Обаче преди 2-3 дена ми светна ОРАНЖ - и ми изписа 2600км за задни накладки...Едва тогава реших да ресетна - та тогава ми показа, че рессетва задните накладки, НО... интервала беше -------- точно по този начин изписан, а не с цифри както се случва по принцип или поне, когато се смени датчика... Помислих си че мога да ресетна и годишния интеревал (кола с подемник), ама... то ресетва (качва с 1 година), но после (заради накладките) пак светва в червено и... сега ми казав че интервала е чак 2018 - ма година (явно упорито съм го ресетвал)... Та въпросите са ми следните:
1. Как да излъжа компа, без да сменям датчик??? Мога ли да ползвам стария (почти съм убеден, че е без "докосване", но може и да греша).Реално бих карал и без датчик за накладки - не съм за 15 лева, но не виждам смисъл за себе си от него...
2.Как да върна интервала на тоя сервиз (кола с повдигач). До колкото се сещам е на 1 година и по него си "гонех" застраховката ГО (не че не ми пращат СМС, ама...)

пп. Имам около 120 000км с предни накладки(а преди мен не знам кога са сменяни) и сервизния интервал ми показва, че имам за още 42 000...Визуално като ги преценявам - може и повече да изкарат...

Късмет на всички и ще съм благодарен, ако някой ми подскаже какво да правя!
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: Проблем със сервизния интервал за смяна на маслото

Мнение от kraska » 28 Апр 2014, 23:47

Сигурно само за бензин важи, че масово щеше да се говори за този проблем у нас :mhihi:

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook