М43б18 + турбо

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 24.01.2004
Местоположение: София

М43б18 + турбо

Мнение от ivko » 22 Дек 2007, 23:10

Искам да знам има ли такъв проект в развитие или завършен... :roll:
и ако може дайте повече инфо за този мотор относно увеличаването на динамичните му характеристики и заводски данни.Забелязвам ,че няма светлина по въпроса почти никъде...Какви очаквания може да имаме от едно турбиниране. :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 23 Дек 2007, 1:34

Какви очаквания може да имаме от едно турбиниране?

високи
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 23 Дек 2007, 2:01

Щом М40 видяхме във вариант компресор и турбо, значи и М43 може да претърпи такава конрвесия и да извади прилична мощност. Идеята е, че са ти необходими пари, добър механик и желание. М43 уж бил по-здрав от М40, сигурно и повече коне може да извади. Следи темата с М40 турбо и събирай информация за бъдещ проект, нещара са аналогични.
BMW only!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 23 Дек 2007, 13:52

дам м43-ката си е по добра за турбиниране няма механи4ни проблеми с разпр вал , има си верига вместо ангренажен ремък и няма дистрибутор, бобините са както при ис-а за всеки цилиндър отделна бобина според мен ще си стане супер. :winky:

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 23 Дек 2007, 13:55

A каква е заводската степен на сгъстяване на М43?
Дали ще може да се направи на 0.5 примерно без да се разрежда ?
Изображение

Кукуригуууу
Аватар
Мнения: 1377
Регистриран на: 21.07.2005
Местоположение: София Дружба Сити
Пол: Мъж
Кара: Луда Баба Яга
Мечтае да кара: Още по-луда Баба Яга

Мнение от Alexbmw » 23 Дек 2007, 14:23

vld написа:A каква е заводската степен на сгъстяване на М43?


На 318 М43 ако не се лъжа беше 9,7:1 ;)
Изображение
Човечеството е оцеляло не защото се е смяло, а защото късно е изобретило презерватива!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1521
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Мнение от Nightmare » 23 Дек 2007, 14:34

А буталата и биелите също ли са ковани като при м40/42?Или са като на М50 ванус и м44?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 1.10.2006
Местоположение: София

Мнение от bgmade » 23 Дек 2007, 14:55

И аз ще следя
тази тема с интерес...
8)
You'll Never Walk Alone!
Изображение
Изображение

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 23 Дек 2007, 15:05

тук някой от бимер форумс е писал за м43-ката с компресор нещо имал грижи с настройките и като резултат и конете не са били кой знае какво :

I was running 0.5 bar (7.5psi) on a M43TU engine - 1.9l displ (completely stock - 9.7:1 CR)
the setup was: centrifugal supercharger, larger M44 injetors, intercooler, 2 staged injectors, rising rate fuel regulator, Unichip Dastek piggyback.
the power achieved was something like 165HP, but i'd had a lot of troubbles with software calibration ...
for a reason known only by the engine and bmw's engeeners, the ECU don't exit from close loop operation even at full throtlle or high rpms values. More, someware above 5.200rpm, the ECU randomdly cut the spark (sometimes at 5.200, sometimes at 5.400 rpm) ...
anyway, after a lot of $$$ invested in the 4 stroker 8v engine and a lot of troubbles ... I gave up and bought a 6l M50 engine - is much stronger than M43, have no knock issues even at 12psi of boost and NO ignition retard ... and, definetly is easear to tune
In conclusion: the 0.5-0.7 bar can be easely supported by the stock engine (with some ignition retard and proper afr) - that will bring 160-180HP, but no worth the money ... after 2-3k invested, the car will be a bit slower than a 325 ...
__________________
' 99 E36 316i Compact, 83kw

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 24.01.2004
Местоположение: София

re

Мнение от ivko » 23 Дек 2007, 16:45

Nightmare написа:А буталата и биелите също ли са ковани като при м40/42?Или са като на М50 ванус и м44?


Колега аз съм проверил-биелите са като на м42,буталата са разли4ни,но тва е ясно нали са с разли4на степен на сгъстяване, а дали са ковани е въпроса,колянов вал също разли4ен-май не е кован и дали може да се сложи от м42 като се има в предвид,че са с еднакви основни и биелни лагери :roll: -общо взето това са 4аст от въпросите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 24.01.2004
Местоположение: София

ре

Мнение от ivko » 23 Дек 2007, 16:55

Също знам, че трябва да се махне клапата в всмукателния колектор, която разделя потока на въздуха в зависимост от натоварването на мотора и оборотите...знам и защо ама тва е друга тема.
Има малка разлика в съединителя спрямо на м42,но и двата са с един диаметър, ина4е назад-скорости,кардан,диф-шпер,полуоски са еднакви.Друг е въпроса на м42 колко са здрави...
Не гарантирам ,че поста ми е 100% достоверен... :!:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 24.01.2004
Местоположение: София

Мнение от ivko » 23 Дек 2007, 16:59

Alexbmw написа:
vld написа:A каква е заводската степен на сгъстяване на М43?


На 318 М43 ако не се лъжа беше 9,7:1 ;)

:yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Re: re

Мнение от ludiagsm » 23 Дек 2007, 17:01

ivko написа:
Nightmare написа:А буталата и биелите също ли са ковани като при м40/42?Или са като на М50 ванус и м44?


Колега аз съм проверил-биелите са като на м42,буталата са разли4ни,но тва е ясно нали са с разли4на степен на сгъстяване, а дали са ковани е въпроса,колянов вал също разли4ен-май не е кован и дали може да се сложи от м42 като се има в предвид,че са с еднакви основни и биелни лагери :roll: -общо взето това са 4аст от въпросите.


за 0,5-0,7 бара и около 200-250коня не му мислете толкова

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 24.01.2004
Местоположение: София

ре

Мнение от ivko » 23 Дек 2007, 17:05

vld написа:A каква е заводската степен на сгъстяване на М43?
Дали ще може да се направи на 0.5 примерно без да се разрежда ?


Аз съм го правил това не на бмв ,но според мене нещата са аналогични.Имам в предвид-0,5 та и 0,7бара на 9,7:1 без проблеми,даже и без намеса по електрониката... :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Re: ре

Мнение от ludiagsm » 23 Дек 2007, 17:09

ivko написа:
vld написа:A каква е заводската степен на сгъстяване на М43?
Дали ще може да се направи на 0.5 примерно без да се разрежда ?


Аз съм го правил това не на бмв ,но според мене нещата са аналогични.Имам в предвид-0,5 та и 0,7бара на 9,7:1 без проблеми,даже и без намеса по електрониката... :)


при бмв трябва намеса имам гор4ив опит например от невърнат аванс в бууст режимите както и стопени бутала от бедна смес пикаещи дюзи и тн. без електроника забрави д анаправиш нещо вървящо и надеждно

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook