Тунинг генерация
Модератор: bum_bum
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- BESSNIA
- Разработва двигатели и хотели
-
- Мнения: 1699
- Регистриран на: 6.06.2003
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
- Мечтае да кара: отново м3 е30 :)
Тунинг генерация
Момчета искам съвет от вас. Решил съм някой ден да напрвя преформънс на испускателната генерация. Няма проблеми при изработката но дали няма да се искривят след като се нагреят от двигатела. Аз крива тръбите като ги нагрея с горелката ще им заваря по един фланец от оригиналната генерация , а по натам ще ги събера по три тръби в една. Но какъв трябвада е матеряла за да не се искривят от самосебе си.
- Talibanin
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 204
- Регистриран на: 26.05.2003
- Местоположение: New York, New York, USA
Няма проблем.Материала трябва да е от стомана,която да издържа на високи температури(е,не чак толкоз) и да е здрава(да не се огъва лесно,а направо да се чупи или троши при големи натоварвания).Аз съм правил две такива "двуцевки" и излязоха доста сполучливи
.Материалът може да бъде най-различен, а и се намира лесно.Не мога да ти предложа точно конкретен материал,то и стандартните ауспуси не са кой знае какво(изключение правят състезателните)Важна е изработката им от вътре и външният им вид(хромирани,поцинковани и т.н.)Аз в момента карам с такива тръби...(гаражно производство) и съм много доволен.
А и не струват много


А и не струват много

- BESSNIA
- Разработва двигатели и хотели
-
- Мнения: 1699
- Регистриран на: 6.06.2003
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
- Мечтае да кара: отново м3 е30 :)
То че отвътре ше я удара на песакоструйка е ясно. Дори ще я никелирам но незнам дали ще държи никела или ще падне. Но по интересно ми е дали след време няма да се разкривят. А фланците които се хващат за главата от оригиналната генерация ли ги взимаш?
И тръбите трябва да издържа на високи температури и да не прогори за 2000 км. Сигурно си забелязал ,че оригиналната генерация е чугунена.
Това въобще не е случайно.
И тръбите трябва да издържа на високи температури и да не прогори за 2000 км. Сигурно си забелязал ,че оригиналната генерация е чугунена.

Тръбите трябва да са от неръждавейка, тя е много здрава и не ти трябва да я минаваш на песъкоструйка особено ако вземеш тръби за хранителната промишленост, те са полирани от вън и са много гладки отвътре. Неръждавейката няма смисъл да се никелира и да се притесняваш, че ще падне никела, е от топлината със сигурност ще потъмнее, но ако си мераклия ще ти кажа как да я полираш (особено за съборите). Само има един проблем със разделните тръби (гаражно производство). Не съм го правил още и на мен ми предстой още повече съм идеално подготвен за работа с неръждъвейка. Имам приятел луд Беемведжия който направи едни тръби (незнам от какъв материал) и каза, че звука който са извадили е бил отвратителен, но пък за сметка на това вървяла много добре с тях. Така, че щом си решил да правиш таквоз нещо е най-добре от тоз материал и ти препоръчвам да вземеш най-слабия с означение 18\20 ще ти свърши идеална работа. Неръждавейки се продават на 4 места в София, но най-голям избор и най-доволен ще останеш от Интерметал, намира се в Орландовци. По-точно казано когато свиеш от (любимата) Военна рампа по Първа българска армия в посока гробищата, веднага след бензиностанцията на Лукойл свиваш в ляво и караш до края на пътя и като стигнеш края ша видиш един велик комунистически завод на чийто портал ша питаш байката дето седи наджмокал се с половинка домашарка на где да караш за склада на Интерметал той ша ти каже. За сега ти казвам туй, ако съм могъл да ти бъда полезен ша са радвам.
- BESSNIA
- Разработва двигатели и хотели
-
- Мнения: 1699
- Регистриран на: 6.06.2003
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
- Мечтае да кара: отново м3 е30 :)
Мерси , но сигурен ли си че тия тръби могат да се изкривят с нагряване без да се полъчат гънки като на PVC тръба. А и на мен ми мина мисълта за неръждавеика ама тя по трудно се заварява.
Нали знаеш ,че тръбите трябва да са с единакъв диаметър и еднакъв обем.
Външния вид не е важен по скора трябва да са гладки (отвътре) за да не създават съпротивление на излизащите газове.
Не мога да сложа снимка но влез в www.e30.de след това в 335 и после в Andy 335i touring. Там има снимка на такава генерация.
Нали знаеш ,че тръбите трябва да са с единакъв диаметър и еднакъв обем.
Външния вид не е важен по скора трябва да са гладки (отвътре) за да не създават съпротивление на излизащите газове.
Не мога да сложа снимка но влез в www.e30.de след това в 335 и после в Andy 335i touring. Там има снимка на такава генерация.
- BESSNIA
- Разработва двигатели и хотели
-
- Мнения: 1699
- Регистриран на: 6.06.2003
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
- Мечтае да кара: отново м3 е30 :)
Мерси , но сигурен ли си че тия тръби могат да се изкривят с нагряване без да се полъчат гънки като на PVC тръба. А и на мен ми мина мисълта за неръждавеика ама тя по трудно се заварява.
Нали знаеш ,че тръбите трябва да са с единакъв диаметър и еднакъв обем.
Външния вид не е важен по скора трябва да са гладки (отвътре) за да не създават съпротивление на излизащите газове.
Не мога да сложа снимка но влез в www.e30.de след това в 335 и после в Andy 335i touring. Там има снимка на такава генерация.
Нали знаеш ,че тръбите трябва да са с единакъв диаметър и еднакъв обем.
Външния вид не е важен по скора трябва да са гладки (отвътре) за да не създават съпротивление на излизащите газове.
Не мога да сложа снимка но влез в www.e30.de след това в 335 и после в Andy 335i touring. Там има снимка на такава генерация.
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
аз само се притеснявам,да не спъне колата,което се разбира чак на края на процедурата,иначе и аз съм навит да си направя тръби,вместо под и над камък да търся оригинална генрация от 323-ка.
Ще следя с интерес тази тема
Ще следя с интерес тази тема
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- Talibanin
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 204
- Регистриран на: 26.05.2003
- Местоположение: New York, New York, USA
То оригиналната генерация е от чугун ,защото чугуна подобно при радиаторите(домашните) разсейва топлината и се нагрява равномерно по цялата му дължина,а и е евтин, защото се прави тънък.Ако искаш нещо хубаво си поръчай титан-карбонови с леки включения на волфрам
N:1.Но цената...
Мога да ти дам списък със най-различни стомани и алуминиеви, и чугунени сплави.
Все пак избора си е твой.



Мога да ти дам списък със най-различни стомани и алуминиеви, и чугунени сплави.
Все пак избора си е твой.

- BESSNIA
- Разработва двигатели и хотели
-
- Мнения: 1699
- Регистриран на: 6.06.2003
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
- Мечтае да кара: отново м3 е30 :)
ati написа:аз само се притеснявам,да не спъне колата,което се разбира чак на края на процедурата,
Ами няма да я спъне ,просто няма защо. Че нали точно това представляват тунинг генерациите. Не трябва да има разлика в налягането на изгорелите газове (между първи и трети да кажем).
А и щом не е спънало 318 ис( на да улф) защо да спъне м20 или м30
Другото ,което си мисля е, че по натам като дойде време за турбо ще трябва да се преправи ,а и да не стане проблема на Камимадзе ( да няма място)
ьмм идеята ти е много интересна и много пи4ове са надъхани да слагат
разплетени къстъм изх. колектори и да си ги лъскат и да им се кефат..
за N.A двигател знам 4е инокс ползват само трябва да се консултира6
за дебелината(диаметъра трябва да не е много по разли4ен от 4угунения) вътре6ната повърхност задължително трябва да се полира
за да не задаржа нагари,трябва и горе долу да види6 каква форма имат марковите такива....как са огънати..
относно турбиниране там е друга бира там извивките завихрянията на газовете са си магия,температурите натоварването са коренно разли4ни , и трябва сериозно проу4ване(наи малкото от силната топлина може да прецака6 не6то наблизо я кабели я марку4и при пално натоварване турбо колекторите запо4ват да светят от нагряване)абе мноо интересна работа е:)
савсем друга бира е турбиране на N.A двигател там колко работа има не е истина:)
ама важното е ентусиазъм да има
и камикадзе и постман знаят много
та дано ни светнат малко
друг вапрос е 4е сами по себе си такива колектори по4ти ни6то не ка4ват като перформанс
освен 4е двигателя реве по яко(което не е малко
) пове4ето спецове препоръ4ват пипане и портване на входя6тите колектори глава и тн поне от тва има пове4е смисъл, ама аиде със здраве 4е се описах 
разплетени къстъм изх. колектори и да си ги лъскат и да им се кефат..
за N.A двигател знам 4е инокс ползват само трябва да се консултира6
за дебелината(диаметъра трябва да не е много по разли4ен от 4угунения) вътре6ната повърхност задължително трябва да се полира
за да не задаржа нагари,трябва и горе долу да види6 каква форма имат марковите такива....как са огънати..
относно турбиниране там е друга бира там извивките завихрянията на газовете са си магия,температурите натоварването са коренно разли4ни , и трябва сериозно проу4ване(наи малкото от силната топлина може да прецака6 не6то наблизо я кабели я марку4и при пално натоварване турбо колекторите запо4ват да светят от нагряване)абе мноо интересна работа е:)
савсем друга бира е турбиране на N.A двигател там колко работа има не е истина:)
ама важното е ентусиазъм да има

та дано ни светнат малко

друг вапрос е 4е сами по себе си такива колектори по4ти ни6то не ка4ват като перформанс



" on stages where we ran 4 bar boost in qualifying, it was a case of closing your eyes, and praying that it would stay pointed straight ahead"
- BESSNIA
- Разработва двигатели и хотели
-
- Мнения: 1699
- Регистриран на: 6.06.2003
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
- Мечтае да кара: отново м3 е30 :)
входящите колекторисаалуминиеви и не могат да се никелират ,но на песъкоструика с много фин пясък мисля ,че ще е като никелираните. Става въпрос за отвътре от вън ще ги пръсна с топлоустоичива боя.
Ne e tolkova lesno da se napravi "performance" gen
Искам да отбележа няколко неща, които, струва ми се не вземате предвид.
В зависимост от реда на работа на цилиндрите в изпускателния тръбопровод се създават акустични вълни, които могат да подобрят пълненето на някои цилиндри и да влошат това на други.(между другото това важи със същата сила и при смукателния тръбопровод)Начи каква е идеята : колектора да е изчислен така, че в момента на отварянето на клапана зад него да има подналягане - така отработилите газове биват "изсмукани" от камерата. На тва му се казва "инерционно очистване". Обаче както се сещате при различни обороти за да се постигне този ефект ви трябва тръбопровод със различна дължина. Тука вече започват компромисите.... В повечето случай "пърформанс" колекторите са изчислени, така че да подобряват очистването(респектино пълненето) в зоната на обороти, в които двигателя има най-голям въртящ момент. За това си има уравнения, които са доста сложни, ама ако ви интересува ще ги изровя. А забравих да кажа, че в тези формули съществена роля играят и ъглите на отваряне/затваряне на клапана ( демек слагаш "спортен" разпределителен вал и имаш нужда и от други колектори). Всичко е свързано.
За да онагледя това давам резултатите , получени при експеримент с
1,6 литров двигател на VW (ще ме извините, но не намерих тест с BMW) :
Test 1 (4 in1)- сериен
Test 2 ( 4 in 2 in 1)
rpm \ hp(test1) \ hp(test2)
4 000 \ 77,8 \ 89,6
4 500 \ 86,4 \ 102
5 000 \ 90,4 \ 114
5 500 \ 118 \ 136
6 000 \ 137,2\ 147
6 500 \ 153 \ 151
7 000 \ 156 \ 153
7 500 \ 149 \ 151,6
8 000 \ 123 \ 126
Вижте за каква разлика става въпрос. Та идеята ми беше, че е малко рисковано да се захваща човек с това "слепешката", защото резултатите може и да не са според очакванията (тоест може колата да върви по-добре, ама може и да върви по-зле след това:(
Ако се интересувате може да позадълбаем в темата, очаквам и Alx да се включи.
Дерзайте
)).Успех
:o
В зависимост от реда на работа на цилиндрите в изпускателния тръбопровод се създават акустични вълни, които могат да подобрят пълненето на някои цилиндри и да влошат това на други.(между другото това важи със същата сила и при смукателния тръбопровод)Начи каква е идеята : колектора да е изчислен така, че в момента на отварянето на клапана зад него да има подналягане - така отработилите газове биват "изсмукани" от камерата. На тва му се казва "инерционно очистване". Обаче както се сещате при различни обороти за да се постигне този ефект ви трябва тръбопровод със различна дължина. Тука вече започват компромисите.... В повечето случай "пърформанс" колекторите са изчислени, така че да подобряват очистването(респектино пълненето) в зоната на обороти, в които двигателя има най-голям въртящ момент. За това си има уравнения, които са доста сложни, ама ако ви интересува ще ги изровя. А забравих да кажа, че в тези формули съществена роля играят и ъглите на отваряне/затваряне на клапана ( демек слагаш "спортен" разпределителен вал и имаш нужда и от други колектори). Всичко е свързано.
За да онагледя това давам резултатите , получени при експеримент с
1,6 литров двигател на VW (ще ме извините, но не намерих тест с BMW) :
Test 1 (4 in1)- сериен
Test 2 ( 4 in 2 in 1)
rpm \ hp(test1) \ hp(test2)
4 000 \ 77,8 \ 89,6
4 500 \ 86,4 \ 102
5 000 \ 90,4 \ 114
5 500 \ 118 \ 136
6 000 \ 137,2\ 147
6 500 \ 153 \ 151
7 000 \ 156 \ 153
7 500 \ 149 \ 151,6
8 000 \ 123 \ 126
Вижте за каква разлика става въпрос. Та идеята ми беше, че е малко рисковано да се захваща човек с това "слепешката", защото резултатите може и да не са според очакванията (тоест може колата да върви по-добре, ама може и да върви по-зле след това:(
Ако се интересувате може да позадълбаем в темата, очаквам и Alx да се включи.
Дерзайте

:o
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
Бесен,точно написаното от Съб Зиро имах предвид.
Марковите спортни генерации са разработени в лаборатория и се вземат предвид начина на разположение на цилиндрите(редови,V,Боxer), какъв е типа на пълненето(атмосферно,принудително),какви са характеристиките на двигателя-високооборотен с повече мощност,по-"бавен" с повече въртящ момент,каква мощност е и при какви обороти се достига максималния вътящ момент и не на най-последно място какъв искаш да ти е звука-тънки дълги гърнета-писклив звук като на пистарки,подходящ за коли с по-високи обороти и по-къси,но дебели-хубав,басов звук,подходящ за конципирани за повече въртящ момент коли.
Всичко това се изчислява по формулата на Б......(аде де,някой да помогне,че ми изфръкна името на човека) за движението на флуиди.
Затова много се замислям каква генерация да си направя,дали не мога да изкопират едно към едно заводската....
Марковите спортни генерации са разработени в лаборатория и се вземат предвид начина на разположение на цилиндрите(редови,V,Боxer), какъв е типа на пълненето(атмосферно,принудително),какви са характеристиките на двигателя-високооборотен с повече мощност,по-"бавен" с повече въртящ момент,каква мощност е и при какви обороти се достига максималния вътящ момент и не на най-последно място какъв искаш да ти е звука-тънки дълги гърнета-писклив звук като на пистарки,подходящ за коли с по-високи обороти и по-къси,но дебели-хубав,басов звук,подходящ за конципирани за повече въртящ момент коли.
Всичко това се изчислява по формулата на Б......(аде де,някой да помогне,че ми изфръкна името на човека) за движението на флуиди.
Затова много се замислям каква генерация да си направя,дали не мога да изкопират едно към едно заводската....
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани