Доработки (леки) по М40 , струва ли си?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: Vidin

Доработки (леки) по М40 , струва ли си?

Мнение от geof » 21 Юни 2009, 22:01

Преди известно време ми попадна моного запазен екземпляр на Е30 - 318и - 91 г. , седан , с шпер ( ! ) . Нов внос от Австрия - не се стърпях и го взех , въпреки че карам е36 купе 320 . Та мисълта ми е, без да се вживявам много, да направя някои доработки . Понеже не съм сигурен има ли смисъл , и дали са възможни - искам съвет.
1. Чип - около 160 лв - да/не ?
2. Смяна на въздушен филтър - К&Н конусен - да/не?
3. Махане на катализатор , монтаж на отворено задно гърне (отваряне на генерацията) - да/не?
4. Шлайф на глава - фабрична степен на сгъстяване под 9 ... дори при бензин 95 октана , има голям аванс - да/не?
5. Колектори - пилене , полиране - да/не ?
6. Маховик - сваляне на около 20% от масата - да/не?

Колта ще си е типична ежедневка, няма да се правя на рейсър, но ми е кеф да си поровя по нея , това "да/не" значи по принцип за или против, и някакви аргументи , разбира се. Ще пусна и снимки тия дни .Та целта е да не съсипя много нещата , дори да няма кой знае какъв резултат, поне ще си намирам работа ;)
Последна промяна geof на 22 Юни 2009, 13:50, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 326
Регистриран на: 22.11.2007
Местоположение: хасково
Кара: 535d
Мечтае да кара: 535d

Мнение от autovan » 22 Юни 2009, 0:35

Не не не не. Този мотор не заслужава да стои в Е30 :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 86
Регистриран на: 6.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 90 BMW E34

Мнение от stefan81 » 22 Юни 2009, 8:36

autovan написа:Не не не не. Този мотор не заслужава да стои в Е30 :)


Аиде почна се с компетентните мнения.Колега по добре опитаи в друг форум тук освен сменяи мотора или не се занимаваи с тая орехомелачка друго неочакваи да прочетеш.Опитаи с търсачката но и там ще намериш поне 20 теми с така зададени въпроси и след това едно голямо с.....не.
По принцип тоя мотор не е от най-добрите и не е най удачния вариант за наливане на пари,но ако имаш желание мисля че може да тругне по-добре това желязо.Лично мнение ;)
Извиняваи че ти спамя темата

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Мнение от (bubsa) » 22 Юни 2009, 9:10

Колега и аз мразя отговора "смени си моторя",но в случар ще ти излезе по-ефтино и ще има по-голям ефект ако го смениш,даже и пари ще ти останат :idea:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: Vidin

Мнение от geof » 22 Юни 2009, 11:14

Изчетох нещата написани за двигателя , но идеята е че БЕЗ да наливам големи пари , по-скоро за лично удоволствие , да направя някои от посочените неща . Обслужването е ясно - свещи , кабели и т.н. , то ще поосвежи нещата , но най-ми е интересно повишаването на компресията с шлайф на главата възможно ли е ( да с вдигне до около 10 , иначе е 8.8 ) , да не би да няма разстояние . И пак да кажа - далеч съм от мисълта да правя бегачка или чудеса - просто любопитство , колата съм я взел между другото , и си ме кефи .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1521
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Мнение от Nightmare » 22 Юни 2009, 11:38

С тоя шлайф незная как ще е , обаче да повишиш степента на сгъстяване толкова, дали няма да имаш проблеми с ЕКУ-то и дали няма да се цункат клапаните с някое бутало при високи обороти :roll:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: Vidin

Мнение от geof » 22 Юни 2009, 12:33

E аз за това питам , ако някой се е пробвал, че то по атмосферка няма какво да се пипа , без да се вкарш във някой филм , хубаво е един готин вал, ама си е цифра... А иначе чип+единица компресия отгоре ще е интересно , дали ще си паснат.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 22 Юни 2009, 13:15

1. не
2. не
3. не
4. не
5. не
6. не
:D

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: Vidin

Мнение от geof » 22 Юни 2009, 13:33

Явно ще съм първият , който ще има реални аргументи ... :D , докато не ми се е изпарил ентусиазмът , то Е30 си е бездънна яма по принцип , ама хората и по ладите си чоплят...

Изображение

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 22 Юни 2009, 21:54

Е30ката ти е готина спор няма. Обаче защо мислиш че тия работи дето си ги написал са евтини? И запознат ли си колко пари струва вече М50Б25 при масовия внос и колко лесно влиза в е30-ковия кош :mhihi: :mhihi: Защото разликата между тия работи дето си ги написал и да набодеш м50 ще е сигурно не повече от 400-500лв а ефекта ще е много различен да не говориме че можеш да продадеш и твоя си двигател


Иначе от тия работи ще има ефект ама дали си заслужава сам прецени

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: Vidin

Мнение от geof » 23 Юни 2009, 0:33

По принцип ми е ясно че не е добра идея ( М40 и неговата слава ...) но леко-полеко , може би ще направя част от тия неща, които съм описал , а за големия двигател , ще е доста по безпроблемно да си го поставя на Е36 цата , че звучи интригуващо . На каква реална цена може да се намери към момента ?

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 23 Юни 2009, 9:24

Kъм големия двигател ще ти трябват доста допълнителни работи за монтажа, тъй, че тези суми, които се споменаха по-горе са нереални.
Според мен няма да ти е толкова скъпо да извършиш планираните от теб дейности, тъй, че моето лично мнение е - действай!
Само с колекторите не виждам смисъл да се занимаваш - само смяна с някакъв Supersprint примерно може да има ефект, но там паричките са много и не си заслужава. А полирането не мисля, че ще има особен ефект.
BMW only!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 23 Юни 2009, 9:47

Колектори от IS- ка не стават ли?
Изображение


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 23 Юни 2009, 9:59

bum_bum написа:Колектори от IS- ка не стават ли?


само от Е30ка обаче :) Ся и аз да кажа - около мен има 4-5 М40ки всичките Е30ки , кабриолети , комбита и седан. Всичките са чипнати и тази съпка определено си заслужава. Изпускателния колектор е сменен само на една от тях със по-разплетен и ефекта е чудовищен , та и за този мод съм ЗА . Относно филтъра също е добра идея, но НЕ конус , а вътре в кутията , панелен.

Виж за пилежите по маховик и глава съм против, особено пипайки главата по този варварски метод доста нарушаваш цялата горивна камера :idea: Ако все пак ти се отваря този мотор , виж има една друга много хубава тема за премахване на оригиналната система кобилици-повдигачи ;)

И не знам какво толкоз го храните тоз М40, много си е добре , върви като 20ка, а харчи като 16ка :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 23 Юни 2009, 10:03

V-max написа: И не знам какво толкоз го храните тоз М40, много си е добре , върви като 20ка, а харчи като 16ка :D


Бих казал, че върви като 16- ка, а харчи като 20- ка :mrgreen:
Факт е, че много коне и по най-лесен начин идват от генерацията, но малко хора явно го разбират тук и за тунинг на генерацията се смята само крайното гърне.. иначе в главата е истината, но цените са прекалено дебели :confused:
Изображение

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook