Малко тунинг4е

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum


Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 3.01.2005

Малко тунинг4е

Мнение от MASTER » 17 Яну 2005, 19:00

Тунинг на силовото предаване (елементи на трансмисията):

За да направим значително по-бърз автомобила трябва конкретно да знаем от кои фактори (конструктивни ) най-вече зависи подобряването на динамичните качества на състезателния автомобил.

1. Мощността на двигателя е един от конструктивните фактори, който най-силно влияе динамичните показатели на състезателния автомобил. Колкото е по-мощен двигателят, с който е снабден състезателния автомобил, толкова по-добри са динамичните му качества (за по-малко време и на по-малко разтояние се ускорява), и по-стръмни наклони може да преодолява. Създава възможност да се опрости трансмисията, като се намали броят на предавките и да се облекчи работата на пилота. В повечето случаи обаче повишаването на мощността е свързано с нарастване на разхода на гориво.

2. Характера на външната скоростната характеристика на двигателя също влияе върху динамичността на автомобила. Тя представлява функция на ефективния въртящ момент и ефективната мощност от оборотите на двигателя. Колкото по-голям е коефициента на приспособяемост по момента, или колкото по-изпъкнали са кривите на ефективния въртящ момент и ефективната мощност, толкова с по-голям запас от теглителна сила и мощност ще се разполага за ускоряване и за преодоляване на допълнителни съпротивления.

3. Видът на трансмисията влияе чрез КПД и чрез възможностите, които се осигуряват за използване на мощността на двигателя.
При автомобил с хидродинамичен съединител (автоматик) КПД на трансмисията е по-нисък и от там и на динамичните му качества в сравнение с този с механична трансмисия независимо от това, че хидротрансформатора може да осигури пълното използване на максималната мощност на двигателя. Вграждането на хидродинамични предавки с висок КПД би осигурило по-добра динамичност на автомобила. При автомобил с механична трансмисия от голямо значение са броят на предавките и оптималното разпределение на предавателните им отношения. Колкото по-голям е броят на предавките (4, 5 и 6 степени), толкова по-пълно се използва максималната мощност на двигателя и по-добри са динамичните показатела при ускоряване, толкова по висока е средната скорост на автомобила.
За пример ще дам следното сравнение между два автомобила напълно еднакви с разлика само в предавките.Едната е с 4 степени, а другата с 6. (Предавателните отношения на първите и последните предавки са еднакви i1 = i1 и i4 = i 6), поради това са еднакви и кривите на динамичния фактор. Ето защо при движение по път с коефициент на съпротивление в обсега на кривите на динамичния фактор на първите и на последните предавки и максималните скорости ще са еднакви. Обаче при движение по път с коефициент на съпротивление между кривите на динамичния фактор на първата и последната предавка, скоростите на движение при 6-стъпалната кутия ще са по-високи от съответните им на 4-стъпалната кутия, поради което се повишава средната скорост. (Пример: ако автомобила се движи с макс. скорост по права отсечка на 4 и 6 предавка макс. скорост е 200 км/ч то при започване на изкъчването на наклон се преминава на по ниската 3 предавка за 4 степенната кутия която е 160км/ч,и респективно на 5пр. за 6 степенната кутия с разликата , че тук автомобила ще преодолее наклона с 170км/ч. Така е респективно и за по-ниските степени.) По принцип автомобилите се движат на по високите предавки отколкото на ниските. Ето защо ако запасът на разпределение на предавателните отношения осигурява сближаване на предавателните отношения на по-високите предавки, използването на мощността се подобрява.

4. Видът на главното предаване влияе върху динамичността на автомобила. Това е предавателното отношение на зъбната двойка (наречена пиньoн и корона което варира от 2.0 до 6.0 при леките автомобили) след която е поместен обикновено диференциалният механизъм в един общ блок. Това влияние може да се обясни със следния пример: за един автомобил с 3 различни предавателни числа: 3,2 ; 3,5 ; 3,8 (Предавателното отношение на зъбната двойка (наречена пиньoн и корона) за автобила е пресметнато да бъде 3.5 при което автомобилът достига най-висока максимална скорост- 200км/ч на най-високата предавка при максимална мощност за време 27 секунди. Ако поставим предавателно число 3,8 ще се получи следната промяна - автомобилът достига най-висока максимална скорост- 185км/ч :mhihi: на най-високата предавка при максимална мощност за време 24 секунди което се дължи на увеличаването на запаса от мощност за ускоряване и преодоляване на допълнителни съпротивления, но се намалява максималната скорост.
Ако поставим предавателно число 3,2 ще се получи следната промяна - автомобилът достига най-висока максимална скорост- 215км/ч на най-високата предавка при максимална мошност за време 35 :confused: секунди което се дължи на намаляването на запаса от мощност за ускоряване и преодоляване на допълнителни сапротивления но се увеличава максималната скорост.
Оттук става ясно, че с предавателно число 3,2 може да поставим двигател с 30% по малка мощност и той също ще достигне 215км/ч максимална скорост и не е целесъобразно да се използва по-ниско предавателно число.)

5. Обтекаемост
Динамиката на автомобила зависи от параметрите на обтекаемост. Колкото по-обтекаема е формата на автомобил {BMW 8-серия} 8) , колкото по-ниска е площта на напречното му сечение и коефициента на съпротивление, толкова по-малко е въздашното съпротивление и по-добри динамични показатели има автомобилът.

6. Техничaско състояние на двигателя
В процеса на експлоатация на автомобила поради влиянието на редица фактори динамичните му качества се влошават, което се изразява в намаляване на максималната скорост и интензивността на ускоряването. Така преди основен ремонт на автомобила максималната му скорост спада с 10% в сравнение с тази като нов, а за същите условия времето за ускорение със старт от място до максимална скорост се увеличава до към 30%.
Тези стойности не са за пренебрегване. ВАН4О
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА СТРЕЕТ СЕМКА ТИИМ ЗА БЪЛГАРИЯ!!!HTTP://MERCEDES.MYFREEBB.COM-ФОРУМА НА МЕРЦЕДЕС ЗА БЪЛГАРИЯ!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 5.03.2003
Местоположение: Sofia i drugi
Пол: Мъж
Кара: E90LCI и E30 Cabrio

Мнение от Dr.Schnaps » 18 Яну 2005, 10:48

пи4 пи6и 4е си го взел от Тунинг.бг :!:
Или сам си го писал :?:
Ако е така би ми обяснил малко по подробно то4ка 4 :?:
Ако сложа Диф. с 2.0 6те вдигне ли колата 300 км/4ас :?:
:mhihi: :mhihi:
:arrow: "Хората си купуват неща, от които не се нуждаят, с пари, които не притежават, за да впечатлят хора, които не харесват."
:arrow: "Независимо колко добрини или колко злини си направил през живота си, броя на хората, които ще дойдат на погребението ти зависи основно от времето."
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 3.01.2005

Мнение от MASTER » 18 Яну 2005, 16:34

да прав си забравих да напи6а 4е е от там :uups:
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА СТРЕЕТ СЕМКА ТИИМ ЗА БЪЛГАРИЯ!!!HTTP://MERCEDES.MYFREEBB.COM-ФОРУМА НА МЕРЦЕДЕС ЗА БЪЛГАРИЯ!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1355
Регистриран на: 19.08.2003
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж

Мнение от grnka » 18 Яну 2005, 16:41

ти хубаво го преписа от там ама все пак пиши от долу кой е източникът на тази информация за да няма недоразумения :confused:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 18 Яну 2005, 19:01

Авторът на това е инж. С. Стоянов


Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 3.01.2005

Мнение от MASTER » 18 Яну 2005, 19:07

grnka написа:ти хубаво го преписа от там ама все пак пиши от долу кой е източникът на тази информация за да няма недоразумения :confused:
нали казах 4е съм забравил кво пове4е иска6
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА СТРЕЕТ СЕМКА ТИИМ ЗА БЪЛГАРИЯ!!!HTTP://MERCEDES.MYFREEBB.COM-ФОРУМА НА МЕРЦЕДЕС ЗА БЪЛГАРИЯ!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1355
Регистриран на: 19.08.2003
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж

Мнение от grnka » 19 Яну 2005, 8:22

***не ми се занимава с семки,пешеходци,лапета и т.н.***


Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 3.01.2005

Мнение от MASTER » 19 Яну 2005, 13:38

не съм семка а председател на семка клуба :mhihi: :mhihi: :mhihi:
ПРЕДСЕДАТЕЛ НА СТРЕЕТ СЕМКА ТИИМ ЗА БЪЛГАРИЯ!!!HTTP://MERCEDES.MYFREEBB.COM-ФОРУМА НА МЕРЦЕДЕС ЗА БЪЛГАРИЯ!!!

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook