За интеркулърите
Модератор: bum_bum
14 мнения
• Страница 1 от 1
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
За интеркулърите
Това е една статия, която отдавна си пазя за важността на интеркулъра. По едно време си мислех за потенциалния ефект от инсталирането на по- голям кулър, даже питах тук, но ми беше казано, че това ще доведе до по- голям лаг, както и до износване на мотора. В тази статия за лага нищо не пише, а относно износването на мотора ми се струва, че ефекта ще е по- скоро положителен отколкото отрицателен. Идеята е, че искам да чуя мнения от хора, кото знаят за какво става на въпрос има ли или не смисъл да инсталирам по- голям кулър.
Ето и въпросната статия:
Поради това, че турбо дизелите са програмирани така, че да паснат на средностатистическия шофьор и условията на градското шофиране на много от тези автомобили могат да бъдат подобрени техните характеристики с до 25% с цената на само малко увеличение в разхода на гориво и леко увеличение на максималното турбо налягане.
На дизелите, които имат електронно контролирана горивна помпа е възможно около 25% подобрение само чрез ъпгрейд на ECU- то и ъпгрейд на интеркулъра.
При турбо дизелите е много важно съотношението въздух- гориво. Прекалено много гориво без необходимия въздух ще доведе до преобогатяване на сместа, което предизвиква пушене. Важно е да имаме и добър надув в ниските обороти за да се осигури достатъчен въздухопоток, но нито това налягане, нито максималния надув са толкова важни тогава, когато сме успели да осигурим достатъчно количество добре охладен въздух.
Увеличаването на надува в ниските обороти може да даде много положителен ефект, но в много случаи увеличаването на максималния надув, дори и тогава, когато захранването с гориво е на подходящото ниво може да не доведе до значително увеличаване на мощността. За това може да има много причини. Една от най- честите е, че модерните турбини са малки по размер с малък компресор и работят на много висока скорост. Увеличения надув е резултат от по- високата скорост на компресора, което от една страна увеличава въздухопотока, но температурата му се покачва значително. Това увеличение на температурата бързо компенсира увеличения надув и така ефекта е минимален като на лице остават главно вредните ефекти за двигателя- термално и механично натоварване. Използването на VGT (компресори с променлива геометрия) ще подобри работата в широк диапазон от обороти, но важността на ефективна интеркулинг система все още е актуална за да се увеличи потока, да се намали термалното натоварване, да се намалят отделяните газове и да се понижи разхода на гориво.
Ето и въпросната статия:
Поради това, че турбо дизелите са програмирани така, че да паснат на средностатистическия шофьор и условията на градското шофиране на много от тези автомобили могат да бъдат подобрени техните характеристики с до 25% с цената на само малко увеличение в разхода на гориво и леко увеличение на максималното турбо налягане.
На дизелите, които имат електронно контролирана горивна помпа е възможно около 25% подобрение само чрез ъпгрейд на ECU- то и ъпгрейд на интеркулъра.
При турбо дизелите е много важно съотношението въздух- гориво. Прекалено много гориво без необходимия въздух ще доведе до преобогатяване на сместа, което предизвиква пушене. Важно е да имаме и добър надув в ниските обороти за да се осигури достатъчен въздухопоток, но нито това налягане, нито максималния надув са толкова важни тогава, когато сме успели да осигурим достатъчно количество добре охладен въздух.
Увеличаването на надува в ниските обороти може да даде много положителен ефект, но в много случаи увеличаването на максималния надув, дори и тогава, когато захранването с гориво е на подходящото ниво може да не доведе до значително увеличаване на мощността. За това може да има много причини. Една от най- честите е, че модерните турбини са малки по размер с малък компресор и работят на много висока скорост. Увеличения надув е резултат от по- високата скорост на компресора, което от една страна увеличава въздухопотока, но температурата му се покачва значително. Това увеличение на температурата бързо компенсира увеличения надув и така ефекта е минимален като на лице остават главно вредните ефекти за двигателя- термално и механично натоварване. Използването на VGT (компресори с променлива геометрия) ще подобри работата в широк диапазон от обороти, но важността на ефективна интеркулинг система все още е актуална за да се увеличи потока, да се намали термалното натоварване, да се намалят отделяните газове и да се понижи разхода на гориво.
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Един по-ефективен интеркулер ще даде добри резултати - не виждам как може да направиш нещо на двигателя по този начин??? По-голям куулер наистина ще създаде проблеми с турбо лаг, но за твоя двигател няма смисъл от голям и без това. Можеш също да му сложиш една пръскалка вързана към казанчето за чистачките и да го поливаш в горещи дни - това помага доста
Главното е да осигуриш добър поток от въздух към него, че да се охлажда ефективно. Може да опиташ да си увеличиш надува като натегнеш/смениш пружинката на уейстгейта, ама непременно си сложи boost gauge, ако ще се бъзикаш с това 


- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
kay написа:Един по-ефективен интеркулер ще даде добри резултати - не виждам как може да направиш нещо на двигателя по този начин??? По-голям куулер наистина ще създаде проблеми с турбо лаг, но за твоя двигател няма смисъл от голям и без това. Можеш също да му сложиш една пръскалка вързана към казанчето за чистачките и да го поливаш в горещи дни - това помага достаГлавното е да осигуриш добър поток от въздух към него, че да се охлажда ефективно. Може да опиташ да си увеличиш надува като натегнеш/смениш пружинката на уейстгейта, ама непременно си сложи boost gauge, ако ще се бъзикаш с това
С надува не мисля да се ебавам (чипа мисля ми стига), това, което се опитвам да постигна е оптимално съотношение- вървеж, разход и надежност. Не за друго ама искам някакси да покажа, че и в тоя мотор има потенциал колкото и сички да викат, че е куц кон.
За достъпана въздух до кулъра мисля, че ще се получи добре щото слагам Е46 M3 броня и отпред, точно дето е кулъра е голямата дупка на която няма да слагам мрежи и подобни глупусти.
Тва исках да има естетически ефект по- скоро ама той пък много заврян назад и няма да се виджа ако седиш близо до колата, затова пък ще се образува по- добре насочена струя към него мисля.
Защо мислиш, че няма да има ефект от по- голям кулър? Ако осигуря по- студен въздух няма ли да даде някой конЬ повече? В тоя ред на мисли и за турбините, дето се въртят по- бързо, нагряват и вкарват топъл въздух една по- стара бавнообортна турбина със същия надув няма ли да даде по- добър резултат при един и същи кулър?
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
OК де, аз също така мисля ама дай няква дискусия да се получи, защо ще има по- голям ефект например .. нали тва е целта на тия форуми.
bum_bum написа:OК де, аз също така мисля ама дай няква дискусия да се получи, защо ще има по- голям ефект например .. нали тва е целта на тия форуми.
зна4и ефект от по голям кулер може и да има може и да няма ....
просто ако е възможно да проследи6 при разли4ни условия станадартния ти кулер до колко ти дропва Т на компр. въздух .... ако вдига доста над 40 градуса да ре4ем зна4и би имало ефект от "по голям" но по голям не винаги зна4и по ефективен !!! затова истинските кулери като спеарко и др ..са скъпи ..за6тото имат много висока ефективност !!! вси4ко е въпрос на компромис както винаги ...
съ6то много зависи и приложението на колата ....

" on stages where we ran 4 bar boost in qualifying, it was a case of closing your eyes, and praying that it would stay pointed straight ahead"
- PARADOX_sf
- ентусиаст
-
- Мнения: 909
- Регистриран на: 18.03.2002
- Местоположение: София
Начи пипни изходящата тръба след ръчка и виж колко е топла.
При мене докато карах печка мислих да го права щото със студен кулър дърпаше повечко отколкото с топъл.
При мене докато карах печка мислих да го права щото със студен кулър дърпаше повечко отколкото с топъл.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
grnka написа:Я ВАААААААА!!! ЗА ПОЛУДЕЯЯЯЯЯ!!!!![]()
DD
А бе тая снимка по-добра и от порно...направо се надървих
Като няма какво смислено да кажеш що не си мълчиш?
не си пипай колата... по-голям кулер само ще ти направи дизела още по-неотзивчив...
единственото нещо (както каза кау) е да натегнеш малко уейстгейта. ма малко. сложи си един индикатор за налягане и примерно ако правиш 0.6 бара- натегни до 0.8.
но най-голяма полза ще имаш ако си смениш изходящата генерация- особено при хедъра/ турбото.
никога не излагай кулера без решетка пред него. първия камък дето се вдигне от пътя- там ще влезе.
това е..
единственото нещо (както каза кау) е да натегнеш малко уейстгейта. ма малко. сложи си един индикатор за налягане и примерно ако правиш 0.6 бара- натегни до 0.8.
но най-голяма полза ще имаш ако си смениш изходящата генерация- особено при хедъра/ турбото.
никога не излагай кулера без решетка пред него. първия камък дето се вдигне от пътя- там ще влезе.
това е..
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
alx написа:никога не излагай кулера без решетка пред него. първия камък дето се вдигне от пътя- там ще влезе.
това е..
Баси, точно това направих



Mерси, тоя пост ми реши съмненията окончателно.
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани