Колектори

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Разработва двигатели и хотели
Аватар
Мнения: 1699
Регистриран на: 6.06.2003
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
Мечтае да кара: отново м3 е30 :)

Колектори

Мнение от BESSNIA » 30 Авг 2004, 18:01

Немога да реша кои колектори да сложа.
Имам и двата вида първо поколение www.e30.de/fotost/f00120/15.jpg
Изглеждат зловещи , приличат на м-пауар, лесно се полират.
Или второто поколение www.e30.de/fotost/f00120/85.jpg
Второто поколение има повече завой, не може да се полира.
Веднага обаче идва втория въпрос ако първите са по-добри защо са били сменени. Досега измислих по ефтина изработка,по малко преходи, от тук и по малко гарнитури които предизвикват завихряня.
Другия въпрос е как седят нещата с равномерното пълнене на цилиндрите. При първото пшоколение дросела е точно срещу 3-ти и 4-ти цилиндър.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 30 Авг 2004, 18:10

тествай луд , после да кажеш какво е станало :)

Разработва двигатели и хотели
Аватар
Мнения: 1699
Регистриран на: 6.06.2003
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
Мечтае да кара: отново м3 е30 :)

Мнение от BESSNIA » 30 Авг 2004, 18:14

Това е ясно ,но не ми останаха пръсти и нокти да полирам.

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 30 Авг 2004, 18:18

Според мен направи си един такъв направи голям интейк и ще е много по добре :
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

Разработва двигатели и хотели
Аватар
Мнения: 1699
Регистриран на: 6.06.2003
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
Мечтае да кара: отново м3 е30 :)

Мнение от BESSNIA » 30 Авг 2004, 18:23

Мислил съм го много ,но тоя интеик си мисля ,че трябва да е преди дросела, а другия проблем е, че няма място.
Мислил съм да направя интеика и под него направо да наредя 6 дросела от M- Power

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 13.12.2003

Мнение от V_G_Z » 30 Авг 2004, 20:12

то най хубаво е да нареди6 самостоятелни дросели като от М ама дали 6те ти паснат на портовете в главата? аз си мисля 4е на М-ките са по големи от нормалното.... все пак са доста форсирани двг....
от снимките тоя на първата ли4но по ми харесва... втория имам 4увството 4е не са равни по дължина рънерите.... абе 6то не си направи6? не е трудно :D аз сега си права интейк ама няма с кво да снимам.... ина4е изглежда горе долу така....Изображение
друг вариант за оптимизирано пълнене на вси4ки цилиндри...Изображение
" on stages where we ran 4 bar boost in qualifying, it was a case of closing your eyes, and praying that it would stay pointed straight ahead"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 30 Авг 2004, 21:27

тоя по-горния си е за м42 правен ,фланците иделно пасват на главата

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 31 Авг 2004, 8:09

Уаууууууу този 2-рия много ми хареса - почвам го - като гледам няма ми отнеме повече от 3-4 дена - хммм от къде да намеря 120-130мм хром тръба ...
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 31 Авг 2004, 17:02

първия е със по-голям дебит и прави повече коне. но може да страда отзивчивоста на двигателя на ниските

втория прави повече въртящ момент и двигателя тегли по-добре на ниските.. но може малко да се души на високите
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 01 Сеп 2004, 20:59

alx написа:първия е със по-голям дебит и прави повече коне. но може да страда отзивчивоста на двигателя на ниските

втория прави повече въртящ момент и двигателя тегли по-добре на ниските.. но може малко да се души на високите



Алекс бих искал да ми кажеш твоето мнение:

Имам още една дроселова клапа и си мисля ако направя колектора от горната снимка самоче на входа му да има два фланеца и две дроселови клапи дали на ниските ще поема по-добре и избщо ,какво според теб би станало просто ми е интересно мнението ти ???


пп: дроселите и двата са абсолютно еднакви и лесно могат да се настроят да отварят заедно и еднакво , горивото си е през дюзите :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 13.12.2003

Мнение от V_G_Z » 01 Сеп 2004, 21:28

хмм тука стана въпрос за пленум с няколко дросела... макар 4е теорети4но би трябвало да стане много 4увствителна газта .... един 4и4ка във форумите кадето 4ета си направи не два а три дросела с три филтъра и е на мегаскуирт и мери колата на дино и после и на писта и излезе 4е напук на вси4ки скептици и теоретици колата върви перфектно, респонса е брутален и даже има коне отгоре 8)
Изображение
Изображение луда работа :shock:
" on stages where we ran 4 bar boost in qualifying, it was a case of closing your eyes, and praying that it would stay pointed straight ahead"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 01 Сеп 2004, 22:33

да нещо подобно имах предвид благодаря ти за инфото и аз така си мислех че като настъпиш и моторчето отговаря :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1021
Регистриран на: 8.02.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от Breyton » 02 Сеп 2004, 1:57

Значи доколкото си спомням писаното от някакъв немски професор,по-дългите и по тясни всмукателни тръби=повече к.с. и по-добра работа при високи обороти.По дебели и по къси следователно= повече Нм и по-добра работа на ниски обороти.
Той беше дал за пример един двигател(не си спомням кой точно),които имаше и от двата вида всмукателни тръби,като електрониката определя спрямо оборотите през кои трябва да влиза въздуха и кога.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 02 Сеп 2004, 3:16

всъщност е обратното- тънки и дълги - по-добро завихряне, по-малък дебит, по-пълно изгаряне на ниските; по-къси и по-дебели- повече дебит, но по-лошо изгаряне на ниските, но по-добра работа на високите.. за ниски трябва тясно и бързо, за високи- широко и бързо ;)

относно дроселовите клапи- 2 номера е или по една за всеки цилиндър (и максимално близо до главата за по-добра отзивчивост) или.. изобщо не се хаби. има само едно изключение- при в-образните двигатели може да има по една клапа за всеки ред (демек 2 клапи), но при 4 цилиндъра- няма смисъл...
алекс
трабант 601с
разни други возила

Разработва двигатели и хотели
Аватар
Мнения: 1699
Регистриран на: 6.06.2003
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
Мечтае да кара: отново м3 е30 :)

Мнение от BESSNIA » 02 Сеп 2004, 7:11

Аз ги мерих моите колектори и на обем и на дължина тръбите са еднакви. Обема го мери като ги налях с вода. А дължината с конец. Може да има разлика +- един сантиметър.

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook