Чип
Модератор: bum_bum
Dream_BMW написа:... Аз например искам машината ми да върви с лекота в диапазона 1500-2500 оборота в минута,защото предимно в него диапазон я карам.А тя точно в този диапазон е по-тромава и от на баща ми самарата.Е как да не се изнерви човек....
Всеки двигател се проектира за определено гориво, с определена кубатура, брой цилиндри, диаметър/ход на буталото максимални обороти и т.н. от където идва ускорение, максимална скорост и максимална мощност при определени обороти
Ако търсиш максимална мощност при възможно най-ниски обороти си купуваш D, евентуално TD/TDS.
Ако освен това търсиш и ускорение и макс. скорост си купуваш TDI (или там както го е кръстил съответния производител)
Във всички случаи резултата ще е далеч над "на баща ти самарата" и ще е кола ....
От бензинов двигател на BMW не очаквай "да се събуди" при 2000-2500 оборота (сети се, че на празен ход оборотите са му 750, а "червеното" се появява към 6300-6500 об/мин)
Максималния въртящ момент на М50 е при 5900 об/мин. При 1500 об/мин този двигател въобще не разбира, че го караш да върви ....

- xts
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 286
- Регистриран на: 10.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36, E87, F25
Колегата Dream_BMW е написал, че кара TDS. След като сложих чип на малкия TDS, колата се събуди точно в диапазона 1500-2500.
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
tsb_bg написа:Dream_BMW написа:... Аз например искам машината ми да върви с лекота в диапазона 1500-2500 оборота в минута,защото предимно в него диапазон я карам.А тя точно в този диапазон е по-тромава и от на баща ми самарата.Е как да не се изнерви човек....
Всеки двигател се проектира за определено гориво, с определена кубатура, брой цилиндри, диаметър/ход на буталото максимални обороти и т.н. от където идва ускорение, максимална скорост и максимална мощност при определени обороти
Ако търсиш максимална мощност при възможно най-ниски обороти си купуваш D, евентуално TD/TDS.
Ако освен това търсиш и ускорение и макс. скорост си купуваш TDI (или там както го е кръстил съответния производител)
Във всички случаи резултата ще е далеч над "на баща ти самарата" и ще е кола ....
От бензинов двигател на BMW не очаквай "да се събуди" при 2000-2500 оборота (сети се, че на празен ход оборотите са му 750, а "червеното" се появява към 6300-6500 об/мин)
Максималния въртящ момент на М50 е при 5900 об/мин. При 1500 об/мин този двигател въобще не разбира, че го караш да върви ....
Батка колата ми е 2,5 ТДС,и си мисля че нма да е пробпем да върви с лекота в диапазона 1500-2500 оборота,но с чип.Аз съм спокоен шофьор в повечето случаи

Dream_BMW написа:... Батка колата ми е 2,5 ТДС,и си мисля че нма да е пробпем да върви с лекота в диапазона 1500-2500 оборота,но с чип.Аз съм спокоен шофьор в повечето случаи)) И я карам в този диапазон ,тъй като на 1500 оборота на 3-та се движи с 40км/ч а на 5-та с окоо 90 км/ч А сега в този диапазон е доста тромава дори и за дизел.Събужда се чак след 2700-3000 оборота,за какво ми е чак тогава,та тя влиза в 4500-5000 в регулатор.Е не съм си купил дизел и то 2.5 за да му се радвам като качи над 3000 оборота.За това чипчето е истината,но при високите обороти си е риск когато има чип.Е аз умея да си чувствам колата и да си я щадя,така че чипа не е опасна стъпка при мен,стига да е качествен.
Колега по данните за М51 двигател в зависимост от модела и годината максималната мошност се постига при 4600-4800 об/мин, а максималния въртящ момент се постига при 1900-2200 об/мин.
Максимално допустимите обороти (redline) за тези двигатели са 5000-5200 об.мин.
Аз не съм убеден, че какъвто и да е чип може да премести максималната мощност с 2000 оборота (50%) надолу и ако въобще може в какъв работен режим вкарва двигателя, т.е. с цената на какво?
Освен това щом е въпрос единствено на елекртоника, защо BMW не са го направили, а правят 6-цилиндров високооборотен двигател ограничен на почти 50% от чипа?
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
И аз това се питам
)) Знам че няма да се получи колата ми да излита още от 1500-2000 оборота,но ми стига да не съм намачкал педала до доло а тя да си ускорява като охлюв,че както казах на баща ми самрата върви с по-голяма лекота в града с малка скорост от колкото моята.Най-се дарзня когато минавам легнали полицаи ама от тези високите от асвалт.Нито за първа,нито за втора.На първа идва къса,а на втора падам под 1000 оборота и съм тромав до няма и къде.
чипа си е чип,знам че ще промени нещата.

чипа си е чип,знам че ще промени нещата.
- Lacho
- ентусиаст
-
- Мнения: 1223
- Регистриран на: 15.12.2005
- Местоположение: Софийския див див югозапад
- Пол: Мъж
- Кара: 525XD LCI
Dream_BMW написа:И аз това се питам)) Знам че няма да се получи колата ми да излита още от 1500-2000 оборота,но ми стига да не съм намачкал педала до доло а тя да си ускорява като охлюв,че както казах на баща ми самрата върви с по-голяма лекота в града с малка скорост от колкото моята.Най-се дарзня когато минавам легнали полицаи ама от тези високите от асвалт.Нито за първа,нито за втора.На първа идва къса,а на втора падам под 1000 оборота и съм тромав до няма и къде.
чипа си е чип,знам че ще промени нещата.
Аз ти казах и по телефона

0878 500 286
Chip Tuning ПРОМОЦИИ EDC15; EDC16; EDC17; Имобилайзери; FAP & DPF OFF;
POWERED BY EVC/WINOLS & Alientech Kess & K-Tag
Chip Tuning ПРОМОЦИИ EDC15; EDC16; EDC17; Имобилайзери; FAP & DPF OFF;
POWERED BY EVC/WINOLS & Alientech Kess & K-Tag
лъчо, сподели казаното де
как е при дизелите, че един френд с 525тд много отдавна се кани на чип....
да псомена че и аз съм един от доволните от лъчо, но впечатления съм дал в неговата тема в раздел "продава".
най малкото - колата е по пъргава при ниски обороти и потегляне.
а разхода докарвам да е и 6.5 , а мога и 20 на 100
успех.

как е при дизелите, че един френд с 525тд много отдавна се кани на чип....
да псомена че и аз съм един от доволните от лъчо, но впечатления съм дал в неговата тема в раздел "продава".
най малкото - колата е по пъргава при ниски обороти и потегляне.
а разхода докарвам да е и 6.5 , а мога и 20 на 100

успех.

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Специално при дизелите чипа има много осезаем ефект!.
Измества максималния въртящ момент със 100 -200 оборота по рано и го увеличава с 20-30% при различните мотори.
Конските сили не са всичко,особенно при печките
Чипосвай го смело това 2.5тдс ще върви на самолет.
А с заводските настройки би трябвало да чувстваш най много тяга в диапазона 2200 - 4200 об/мин.,като я чипнеш ще свалиш долната граница на 1800-1900.
Това се получава в следствие на повечето гориво което се подава от помпата,и като смачкаш газта има повече изгорели газове ,по рано надува турбото и всичко си идва на мястото
малко се качва разхода,ма кеф цена няма.
Измества максималния въртящ момент със 100 -200 оборота по рано и го увеличава с 20-30% при различните мотори.
Конските сили не са всичко,особенно при печките

Чипосвай го смело това 2.5тдс ще върви на самолет.
А с заводските настройки би трябвало да чувстваш най много тяга в диапазона 2200 - 4200 об/мин.,като я чипнеш ще свалиш долната граница на 1800-1900.
Това се получава в следствие на повечето гориво което се подава от помпата,и като смачкаш газта има повече изгорели газове ,по рано надува турбото и всичко си идва на мястото

малко се качва разхода,ма кеф цена няма.


- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Абсолютно съм съгласен с vld И това и търся.Вероятно и разхода ми в града ще падне,защото няма да я натискам както сега а ще върви с лекота.Отделно ми тярбва турбото да се развърта по-рано,защото както я карам се около 1000-1500 оброта ще ми се напълни с масло
)) Чувал съм че под 1500 оборота са вредни за турбото.Като я купувах предния собственик за малко да ме шамароса зад врата докато я карах,че се я държах около 1000 оборота в града.И ми казваше че се прецаква турбото
))) Вероятно е бил прав,но не искам да го разбирам това от опит
))



- nightdriver
- ентусиаст
-
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
здравейте колеги!вчера богомил препрограмира софтуера на мойта 530d и върви като самолет,много съм доволен от резултата,много по пъргава е!слагайте чипа и няма да се плашете,тия вмwта искат само ряз!!!мерси богомиле!
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Вече и аз съм в отбора на чипосаните.Богомил е човека който свърши тази хуабва работа.Доволен съм от вървежа.Сега на втора се изстрелва се едно е на първа.А като сложа на 3-та почни няма забавяне преди да почне да ускорява.Повече не ми трябва.Машината се държи страхотно.Надявам се да не е за сметка на някой важен и високонатоварен възаел по нея,че не е първа млаост.И така наруших един от основните принципи на чипосването (да е на сравнително нов двигател) Е къде да го намеря този нов двигател аа
)))) Ще паля свещички на великден и газ до ламарината.Па да стааа каквото ще.
Успехи на всички.

Успехи на всички.
Dream_BMW написа:Отделно ми тярбва турбото да се развърта по-рано,защото както я карам се около 1000-1500 оброта ще ми се напълни с масло)) Чувал съм че под 1500 оборота са вредни за турбото.Като я купувах предния собственик за малко да ме шамароса зад врата докато я карах,че се я държах около 1000 оборота в града.И ми казваше че се прецаква турбото
))) Вероятно е бил прав,но не искам да го разбирам това от опит
))



п.п.а имали някой който да му се е повредило нещо заради чипа(интересува ме най-вече за 2,5 тдс-а),и ако да какво е то??
- Runnaway
-
Е46нтусиаст
-
- Мнения: 1800
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M3 E46
- Мечтае да кара: M3 E46
- Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox
Runnaway написа:Интересно ми е дали някой е слагал чип при Digital Tuning и какво мислите по въпроса.
Да слагал е,и после дойде аз да му го правя,щото не качило нищо на диното.Става въпрос за Ауди А3 2.0ТФСИ 200к.с.Сега като направи дино с моя софт ще ви пусна да видите разликите м/у оригиналния,на дижитал и на моя графиките

- Runnaway
-
Е46нтусиаст
-
- Мнения: 1800
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M3 E46
- Мечтае да кара: M3 E46
- Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox
batpepi написа:Runnaway написа:Интересно ми е дали някой е слагал чип при Digital Tuning и какво мислите по въпроса.
Да слагал е,и после дойде аз да му го правя,щото не качило нищо на диното.Става въпрос за Ауди А3 2.0ТФСИ 200к.с.Сега като направи дино с моя софт ще ви пусна да видите разликите м/у оригиналния,на дижитал и на моя графиките
Точно такъв коментар търсех .. А и като гледах ценичките им са доста стабилни ..
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани