Чип

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 09 Сеп 2008, 20:18

Dream_BMW написа:... Аз например искам машината ми да върви с лекота в диапазона 1500-2500 оборота в минута,защото предимно в него диапазон я карам.А тя точно в този диапазон е по-тромава и от на баща ми самарата.Е как да не се изнерви човек....


Всеки двигател се проектира за определено гориво, с определена кубатура, брой цилиндри, диаметър/ход на буталото максимални обороти и т.н. от където идва ускорение, максимална скорост и максимална мощност при определени обороти

Ако търсиш максимална мощност при възможно най-ниски обороти си купуваш D, евентуално TD/TDS.
Ако освен това търсиш и ускорение и макс. скорост си купуваш TDI (или там както го е кръстил съответния производител)

Във всички случаи резултата ще е далеч над "на баща ти самарата" и ще е кола ....

От бензинов двигател на BMW не очаквай "да се събуди" при 2000-2500 оборота (сети се, че на празен ход оборотите са му 750, а "червеното" се появява към 6300-6500 об/мин)
Максималния въртящ момент на М50 е при 5900 об/мин. При 1500 об/мин този двигател въобще не разбира, че го караш да върви .... :winky:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 286
Регистриран на: 10.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36, E87, F25

Мнение от xts » 10 Сеп 2008, 0:23

Колегата Dream_BMW е написал, че кара TDS. След като сложих чип на малкия TDS, колата се събуди точно в диапазона 1500-2500.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Мнение от Dream_BMW » 10 Сеп 2008, 20:48

tsb_bg написа:
Dream_BMW написа:... Аз например искам машината ми да върви с лекота в диапазона 1500-2500 оборота в минута,защото предимно в него диапазон я карам.А тя точно в този диапазон е по-тромава и от на баща ми самарата.Е как да не се изнерви човек....


Всеки двигател се проектира за определено гориво, с определена кубатура, брой цилиндри, диаметър/ход на буталото максимални обороти и т.н. от където идва ускорение, максимална скорост и максимална мощност при определени обороти

Ако търсиш максимална мощност при възможно най-ниски обороти си купуваш D, евентуално TD/TDS.
Ако освен това търсиш и ускорение и макс. скорост си купуваш TDI (или там както го е кръстил съответния производител)

Във всички случаи резултата ще е далеч над "на баща ти самарата" и ще е кола ....

От бензинов двигател на BMW не очаквай "да се събуди" при 2000-2500 оборота (сети се, че на празен ход оборотите са му 750, а "червеното" се появява към 6300-6500 об/мин)
Максималния въртящ момент на М50 е при 5900 об/мин. При 1500 об/мин този двигател въобще не разбира, че го караш да върви .... :winky:

Батка колата ми е 2,5 ТДС,и си мисля че нма да е пробпем да върви с лекота в диапазона 1500-2500 оборота,но с чип.Аз съм спокоен шофьор в повечето случаи :))) И я карам в този диапазон ,тъй като на 1500 оборота на 3-та се движи с 40км/ч а на 5-та с окоо 90 км/ч А сега в този диапазон е доста тромава дори и за дизел.Събужда се чак след 2700-3000 оборота,за какво ми е чак тогава,та тя влиза в 4500-5000 в регулатор.Е не съм си купил дизел и то 2.5 за да му се радвам като качи над 3000 оборота.За това чипчето е истината,но при високите обороти си е риск когато има чип.Е аз умея да си чувствам колата и да си я щадя,така че чипа не е опасна стъпка при мен,стига да е качествен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 10 Сеп 2008, 22:03

Dream_BMW написа:... Батка колата ми е 2,5 ТДС,и си мисля че нма да е пробпем да върви с лекота в диапазона 1500-2500 оборота,но с чип.Аз съм спокоен шофьор в повечето случаи :))) И я карам в този диапазон ,тъй като на 1500 оборота на 3-та се движи с 40км/ч а на 5-та с окоо 90 км/ч А сега в този диапазон е доста тромава дори и за дизел.Събужда се чак след 2700-3000 оборота,за какво ми е чак тогава,та тя влиза в 4500-5000 в регулатор.Е не съм си купил дизел и то 2.5 за да му се радвам като качи над 3000 оборота.За това чипчето е истината,но при високите обороти си е риск когато има чип.Е аз умея да си чувствам колата и да си я щадя,така че чипа не е опасна стъпка при мен,стига да е качествен.


Колега по данните за М51 двигател в зависимост от модела и годината максималната мошност се постига при 4600-4800 об/мин, а максималния въртящ момент се постига при 1900-2200 об/мин.

Максимално допустимите обороти (redline) за тези двигатели са 5000-5200 об.мин.

Аз не съм убеден, че какъвто и да е чип може да премести максималната мощност с 2000 оборота (50%) надолу и ако въобще може в какъв работен режим вкарва двигателя, т.е. с цената на какво?

Освен това щом е въпрос единствено на елекртоника, защо BMW не са го направили, а правят 6-цилиндров високооборотен двигател ограничен на почти 50% от чипа?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Мнение от Dream_BMW » 11 Сеп 2008, 10:16

И аз това се питам :))) Знам че няма да се получи колата ми да излита още от 1500-2000 оборота,но ми стига да не съм намачкал педала до доло а тя да си ускорява като охлюв,че както казах на баща ми самрата върви с по-голяма лекота в града с малка скорост от колкото моята.Най-се дарзня когато минавам легнали полицаи ама от тези високите от асвалт.Нито за първа,нито за втора.На първа идва къса,а на втора падам под 1000 оборота и съм тромав до няма и къде.
чипа си е чип,знам че ще промени нещата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1223
Регистриран на: 15.12.2005
Местоположение: Софийския див див югозапад
Пол: Мъж
Кара: 525XD LCI

Мнение от Lacho » 11 Сеп 2008, 10:18

Dream_BMW написа:И аз това се питам :))) Знам че няма да се получи колата ми да излита още от 1500-2000 оборота,но ми стига да не съм намачкал педала до доло а тя да си ускорява като охлюв,че както казах на баща ми самрата върви с по-голяма лекота в града с малка скорост от колкото моята.Най-се дарзня когато минавам легнали полицаи ама от тези високите от асвалт.Нито за първа,нито за втора.На първа идва къса,а на втора падам под 1000 оборота и съм тромав до няма и къде.
чипа си е чип,знам че ще промени нещата.


Аз ти казах и по телефона :winky:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 8.05.2007
Местоположение: Русе

Мнение от miro20 » 11 Сеп 2008, 11:13

лъчо, сподели казаното де :)
как е при дизелите, че един френд с 525тд много отдавна се кани на чип....
да псомена че и аз съм един от доволните от лъчо, но впечатления съм дал в неговата тема в раздел "продава".
най малкото - колата е по пъргава при ниски обороти и потегляне.
а разхода докарвам да е и 6.5 , а мога и 20 на 100 :)
успех.
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 11 Сеп 2008, 11:26

Специално при дизелите чипа има много осезаем ефект!.
Измества максималния въртящ момент със 100 -200 оборота по рано и го увеличава с 20-30% при различните мотори.
Конските сили не са всичко,особенно при печките ;)
Чипосвай го смело това 2.5тдс ще върви на самолет.
А с заводските настройки би трябвало да чувстваш най много тяга в диапазона 2200 - 4200 об/мин.,като я чипнеш ще свалиш долната граница на 1800-1900.
Това се получава в следствие на повечето гориво което се подава от помпата,и като смачкаш газта има повече изгорели газове ,по рано надува турбото и всичко си идва на мястото :mhihi:
малко се качва разхода,ма кеф цена няма. ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Мнение от Dream_BMW » 11 Сеп 2008, 17:11

Абсолютно съм съгласен с vld И това и търся.Вероятно и разхода ми в града ще падне,защото няма да я натискам както сега а ще върви с лекота.Отделно ми тярбва турбото да се развърта по-рано,защото както я карам се около 1000-1500 оброта ще ми се напълни с масло :))) Чувал съм че под 1500 оборота са вредни за турбото.Като я купувах предния собственик за малко да ме шамароса зад врата докато я карах,че се я държах около 1000 оборота в града.И ми казваше че се прецаква турбото :)))) Вероятно е бил прав,но не искам да го разбирам това от опит :)))

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Мнение от nightdriver » 21 Сеп 2008, 16:29

здравейте колеги!вчера богомил препрограмира софтуера на мойта 530d и върви като самолет,много съм доволен от резултата,много по пъргава е!слагайте чипа и няма да се плашете,тия вмwта искат само ряз!!!мерси богомиле!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Мнение от Dream_BMW » 21 Сеп 2008, 16:57

Вече и аз съм в отбора на чипосаните.Богомил е човека който свърши тази хуабва работа.Доволен съм от вървежа.Сега на втора се изстрелва се едно е на първа.А като сложа на 3-та почни няма забавяне преди да почне да ускорява.Повече не ми трябва.Машината се държи страхотно.Надявам се да не е за сметка на някой важен и високонатоварен възаел по нея,че не е първа млаост.И така наруших един от основните принципи на чипосването (да е на сравнително нов двигател) Е къде да го намеря този нов двигател аа :))))) Ще паля свещички на великден и газ до ламарината.Па да стааа каквото ще.
Успехи на всички.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 25.09.2008

Мнение от kando » 27 Сеп 2008, 17:51

Dream_BMW написа:Отделно ми тярбва турбото да се развърта по-рано,защото както я карам се около 1000-1500 оброта ще ми се напълни с масло :))) Чувал съм че под 1500 оборота са вредни за турбото.Като я купувах предния собственик за малко да ме шамароса зад врата докато я карах,че се я държах около 1000 оборота в града.И ми казваше че се прецаква турбото :)))) Вероятно е бил прав,но не искам да го разбирам това от опит :)))


:shock: :shock: :shock: a това е нещо ново,верно ли е наистина за ниските обороти и ефекта им в/у турбото .... бах туй турбо,к'во да го бъркат ниските.

п.п.а имали някой който да му се е повредило нещо заради чипа(интересува ме най-вече за 2,5 тдс-а),и ако да какво е то??

Е46нтусиаст
Е46нтусиаст
Аватар
Мнения: 1800
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M3 E46
Мечтае да кара: M3 E46
Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox

Мнение от Runnaway » 02 Окт 2008, 17:33

Интересно ми е дали някой е слагал чип при Digital Tuning и какво мислите по въпроса.
"Съборът" >>> ЦЪК!
"Поредният работен ден" - до Част 7 >>> ЦЪК!
"Разходката" >>> ЦЪК!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 18.11.2006
Местоположение: Пловдив

Мнение от batpepi » 02 Окт 2008, 18:02

Runnaway написа:Интересно ми е дали някой е слагал чип при Digital Tuning и какво мислите по въпроса.

Да слагал е,и после дойде аз да му го правя,щото не качило нищо на диното.Става въпрос за Ауди А3 2.0ТФСИ 200к.с.Сега като направи дино с моя софт ще ви пусна да видите разликите м/у оригиналния,на дижитал и на моя графиките
Изображение

Е46нтусиаст
Е46нтусиаст
Аватар
Мнения: 1800
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M3 E46
Мечтае да кара: M3 E46
Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox

Мнение от Runnaway » 03 Окт 2008, 0:26

batpepi написа:
Runnaway написа:Интересно ми е дали някой е слагал чип при Digital Tuning и какво мислите по въпроса.

Да слагал е,и после дойде аз да му го правя,щото не качило нищо на диното.Става въпрос за Ауди А3 2.0ТФСИ 200к.с.Сега като направи дино с моя софт ще ви пусна да видите разликите м/у оригиналния,на дижитал и на моя графиките


Точно такъв коментар търсех .. А и като гледах ценичките им са доста стабилни ..
"Съборът" >>> ЦЪК!
"Поредният работен ден" - до Част 7 >>> ЦЪК!
"Разходката" >>> ЦЪК!

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook