Бутала фор дъмийс?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 04 Яну 2004, 16:38

Значи питах за турбината.Не е голяма.Просто е грамадна.Типично по американски.За голям двигател е екстра.На БМВ слагали такива турбини за да не се налага смяна на буталата.Обаче не е евтина.И колекторите са за 4-цилиндров мотор на Е21 или нещо такова.Моят мотор (2000 сс) не можеше да я развърти.Почваше да надува след 5000 об/мин.Обаче като надуеше от 5000 до 7000 об/мин колата направо полудяваше.Понеже имаше две такива американски турбини,аз взех по-малката и нещата при нея са съвсем различни и далеч по-коректни.Много е добра.
А колектори не било проблем да се направят в Крафт.Искали към 200-300 лв.Поне такава информация ми дадоха.

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 04 Яну 2004, 19:02

Дай ми модел на турбото и цена - колектор и аз мога да си направя просто исках снимка да видя дали ще се събере в коша на Е36 - не мога да дам пари за турбо и после да излезе че не се сабира :)
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 04 Яну 2004, 19:03

На БМВ слагали такива турбини за да не се налага смяна на буталата

Тва не можах да го разбера
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 04 Яну 2004, 20:37

В смисъл понеже турбината е голяма,мотор 2-2.5 не може да я развърти достатъчно,за да надува много.Така няма опасност да се счупят буталата.Примерно трудно ще надуе над 1 бар при мотор 2000сс.За голям мотор обаче няма проблем да вдига налягане.Поне така ми го обясниха.Ще дам номер,обаче такава фирма сега няма.Пише нещо Реджи-Калифорния.Изкупена е от друга компания.Ще я снимам тия дни и ще пусна снимките.Цената за мен беше 2500 лв мисля.Турбината е чисто нова.Аз и направих сефтето.Карал съм я има-няма 200 км.

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 04 Яну 2004, 21:16

По принцип ако не искак голямо налягане хората земат малки турбини а не големи - защото и сте имат по малък лаг а и налягането мноо лесно се регулира . 2500 лв са ми много за турбо сигурно за тез пари е ball bearing или греша . Но все пак ми дай модел и марка
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 04 Яну 2004, 22:47

Да обаче ако искаш висока скорост продължително време не е ли подходяща такава турбина?Особено ако колата ти е с висока компресия и в ниските обороти всичко си е наред.Продължително натоварване на високи обороти без промяна на оборотите,както е при високите скорости,не изисква ли малко по-различна схема.Може да се слага за пистарки,а не за коли за драг.Разсъждавам просто на глас.Не съм много в час с тез работи.
P.S.Сега ми се обадиха.2000 лв ще я дават турбинката.Не знам какви пари говорите вие.Тук за направа на турбина с по-добри показатели взимат 500 - 800 лв.На мен ми взеха нормалното турбо,смениха перките и охлювите(от някакво Митсубиши взели).Сега ще го пробвам,като направят фланците.Още не знам какви пари ще искат,ама е над 500 лв.Така правели турбините на състезателните коли в БГ.А тази американската си е с керамични втулки и перките са титаниеви(пак цитирам,не си измислям).Не мисля,че е скъпа.А дали се държи като топче?Като се събуди на 5000 об/мин,на 7000 вече има 1 бар.Мисля че е доста агресивна.И ако се сложи на голям двигател......ммммууууууухааааааа. :D :D :D
Де да знам,така мисля.Ма,айде,ше я снимам,ше я измеря и после ще видим.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Ако ми позволи landikar

Мнение от Postman » 04 Яну 2004, 23:00

landikar, ако ми позволиш да се намеся за тази турбина, за която говорите. Марката и е RAJAY, а фирмата е Калифорнийска. Турбината наистина е уникална, защото има патентована технология за лагеруване от страната на компресора. Лагерните втулки са керамични. Фирмата RAJAY се дистрибутира от Turbonetics, тъй като и двете са собственост на един и същи концерн. Самата RAJAY не е много известна в България. Основното им производство в миналото е било турбини за самолетни двигатели. Само искам да поправя, че "перките" не са титанови, а нормални: турбината от inconel, a компресора от дурал.
Дано съм помогнал :D .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 04 Яну 2004, 23:21

Здрасти Явка. :lol: Бях забравил,че ти си я виждал.Мисля,че с твоите познания много можеш да помогнеш в случая,щото аз съм си ламер и то от най-големите.Каквото ми кажат,това цитирам :D.Митко Турбото,дето прави турбините в София,видя мойта турбина и каза че е жестока.А тази е същата,само че е по-голяма.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Мнение от kelesha » 05 Яну 2004, 10:26

landikar написа:Така правели турбините на състезателните коли в БГ.


Мдам :lol: и точно за това Тихомир Златков, един от добрите но също така и бедни български пилоти даде малко над 3500лв(или повече беше забравих вече) само и само да си вземе турбина която НЕ Е ПРАВЕНА от българи :lol: :lol: :lol: . На човека просто му беше писнало да не завършва заради "проблеми с турбото" и сега не може да се нарадва на новата си играчка и лично аз бях свидетел как и обърна особенно внимание като се върна в сервизната зона след първия ден на рали Стари столици. Просто човека си се кефи щото му беше писнало от ГОЛЕМИ МАЙСТОРИ дето рециклират турбото след всяко състезание :lol: .

Турбо за нормална кола и такова за състезателна, макар на външен вид да са 1:1, имат огромна разлика 8) . И именно тази огромната разлика се оказва решаваща за издръжливостта на турбото. Както мноо от нашите състезатели вече знаят(от опит :lol: ), турбо рециклажка made in BG издържа едвам два три етапа и то не за друго ами щото 360° Thrust bearing който се слагаше на по старите състезателни турбини, тука в БГ го заменят с 270 градусов такъв, понеже нямат 360 градусов(който е и мноо по скъп) ама това според майтора винаги е "никакъв проблем" :lol: . А антилаг системата на колата е в състояние да разбалансира едно такова турбо точно за броени секунди и от там нататък от биене втулките стаат дроб :lol: . Е сега вече има ball bearing турбини които НЯМАТ ВТУЛКИ а имат ЛАГЕРИ(съчмени или ролкови) и това се указва мноо печеливш ход щото тези лагери не само че осигуряват многократно по бързо развъртане на турбината, осигуряват и пъти по дълъг живот на самия агрегат като цяло. Освен това ако се кара с качественно масло, тази турбина е почти вечна, за разлика от нормалната турбина с втулки :lol:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 06 Яну 2004, 22:58

Е да де,ама.......ти си знаеш.Пусти пари :(

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 28.12.2003
Местоположение: Sofia

A kakuv ECU shte se sloji na tova chudo ?

Мнение от sub-zero » 07 Яну 2004, 11:48

Имам само един въпрос към вас:
Дори и да предположим, че се справим с другите проблеми при слагането на турбина на някоя Е21-ца(примерно), то какъв компютър ще му сложим на това чудо, какво ще регулира подаването на бензин в зависимост от налягането? Предполагам, е ясно, че ECU-тата на атмосферен и турбо двигател са адски различни. Слагането на турбо не е само да вмъкнеш турбината под капака.
хмм доста добро решение е някоя Stand-alone fuel managment system, само че струва яко $$ и хич не е лесно да се конфигурира и пусне в действие.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 07 Яну 2004, 12:41

Има проста система,българска.Слагат се допълнителни дюзи.И датчик за налягането,ако искаш да контролираш и турбонадува.Слага се независима електроника,която работи отделно от ECU-то.Електрониката черпи информация от ламбда сондата за състоянието на сместа и подава допълнително гориво,когато е необходимо.Обаче треа да са примириш със разход около 50/100. :D.Както жена ти като те усети в пачка :(

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 28.12.2003
Местоположение: Sofia

Мнение от sub-zero » 07 Яну 2004, 17:14

Moje li da mi dadesh povece info za sistemata. Otkude se namira elektronikata, kak se montira vsichko?
Zasega ne mislq da se zanimavam s podobno neshto , no prosto mi e interesno kak stava.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 07 Яну 2004, 22:26

Ааааа,само за да ти стане интересно няма да са напъвам да пиша глупости и да ми се смеят после всички. :wink:

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 28.12.2003
Местоположение: Sofia

OK

Мнение от sub-zero » 07 Яну 2004, 22:51

:D К . И без това ставаше въпрос за бутала, пък докъде стигнахме.
:lol:

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook