Бутала фор дъмийс?
Модератор: bum_bum
Значи питах за турбината.Не е голяма.Просто е грамадна.Типично по американски.За голям двигател е екстра.На БМВ слагали такива турбини за да не се налага смяна на буталата.Обаче не е евтина.И колекторите са за 4-цилиндров мотор на Е21 или нещо такова.Моят мотор (2000 сс) не можеше да я развърти.Почваше да надува след 5000 об/мин.Обаче като надуеше от 5000 до 7000 об/мин колата направо полудяваше.Понеже имаше две такива американски турбини,аз взех по-малката и нещата при нея са съвсем различни и далеч по-коректни.Много е добра.
А колектори не било проблем да се направят в Крафт.Искали към 200-300 лв.Поне такава информация ми дадоха.
А колектори не било проблем да се направят в Крафт.Искали към 200-300 лв.Поне такава информация ми дадоха.
В смисъл понеже турбината е голяма,мотор 2-2.5 не може да я развърти достатъчно,за да надува много.Така няма опасност да се счупят буталата.Примерно трудно ще надуе над 1 бар при мотор 2000сс.За голям мотор обаче няма проблем да вдига налягане.Поне така ми го обясниха.Ще дам номер,обаче такава фирма сега няма.Пише нещо Реджи-Калифорния.Изкупена е от друга компания.Ще я снимам тия дни и ще пусна снимките.Цената за мен беше 2500 лв мисля.Турбината е чисто нова.Аз и направих сефтето.Карал съм я има-няма 200 км.
По принцип ако не искак голямо налягане хората земат малки турбини а не големи - защото и сте имат по малък лаг а и налягането мноо лесно се регулира . 2500 лв са ми много за турбо сигурно за тез пари е ball bearing или греша . Но все пак ми дай модел и марка
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]
Да обаче ако искаш висока скорост продължително време не е ли подходяща такава турбина?Особено ако колата ти е с висока компресия и в ниските обороти всичко си е наред.Продължително натоварване на високи обороти без промяна на оборотите,както е при високите скорости,не изисква ли малко по-различна схема.Може да се слага за пистарки,а не за коли за драг.Разсъждавам просто на глас.Не съм много в час с тез работи.
P.S.Сега ми се обадиха.2000 лв ще я дават турбинката.Не знам какви пари говорите вие.Тук за направа на турбина с по-добри показатели взимат 500 - 800 лв.На мен ми взеха нормалното турбо,смениха перките и охлювите(от някакво Митсубиши взели).Сега ще го пробвам,като направят фланците.Още не знам какви пари ще искат,ама е над 500 лв.Така правели турбините на състезателните коли в БГ.А тази американската си е с керамични втулки и перките са титаниеви(пак цитирам,не си измислям).Не мисля,че е скъпа.А дали се държи като топче?Като се събуди на 5000 об/мин,на 7000 вече има 1 бар.Мисля че е доста агресивна.И ако се сложи на голям двигател......ммммууууууухааааааа.
Де да знам,така мисля.Ма,айде,ше я снимам,ше я измеря и после ще видим.
P.S.Сега ми се обадиха.2000 лв ще я дават турбинката.Не знам какви пари говорите вие.Тук за направа на турбина с по-добри показатели взимат 500 - 800 лв.На мен ми взеха нормалното турбо,смениха перките и охлювите(от някакво Митсубиши взели).Сега ще го пробвам,като направят фланците.Още не знам какви пари ще искат,ама е над 500 лв.Така правели турбините на състезателните коли в БГ.А тази американската си е с керамични втулки и перките са титаниеви(пак цитирам,не си измислям).Не мисля,че е скъпа.А дали се държи като топче?Като се събуди на 5000 об/мин,на 7000 вече има 1 бар.Мисля че е доста агресивна.И ако се сложи на голям двигател......ммммууууууухааааааа.



Де да знам,така мисля.Ма,айде,ше я снимам,ше я измеря и после ще видим.
Ако ми позволи landikar
landikar, ако ми позволиш да се намеся за тази турбина, за която говорите. Марката и е RAJAY, а фирмата е Калифорнийска. Турбината наистина е уникална, защото има патентована технология за лагеруване от страната на компресора. Лагерните втулки са керамични. Фирмата RAJAY се дистрибутира от Turbonetics, тъй като и двете са собственост на един и същи концерн. Самата RAJAY не е много известна в България. Основното им производство в миналото е било турбини за самолетни двигатели. Само искам да поправя, че "перките" не са титанови, а нормални: турбината от inconel, a компресора от дурал.
Дано съм помогнал
.
Дано съм помогнал

landikar написа:Така правели турбините на състезателните коли в БГ.
Мдам





Турбо за нормална кола и такова за състезателна, макар на външен вид да са 1:1, имат огромна разлика





A kakuv ECU shte se sloji na tova chudo ?
Имам само един въпрос към вас:
Дори и да предположим, че се справим с другите проблеми при слагането на турбина на някоя Е21-ца(примерно), то какъв компютър ще му сложим на това чудо, какво ще регулира подаването на бензин в зависимост от налягането? Предполагам, е ясно, че ECU-тата на атмосферен и турбо двигател са адски различни. Слагането на турбо не е само да вмъкнеш турбината под капака.
хмм доста добро решение е някоя Stand-alone fuel managment system, само че струва яко $$ и хич не е лесно да се конфигурира и пусне в действие.
Дори и да предположим, че се справим с другите проблеми при слагането на турбина на някоя Е21-ца(примерно), то какъв компютър ще му сложим на това чудо, какво ще регулира подаването на бензин в зависимост от налягането? Предполагам, е ясно, че ECU-тата на атмосферен и турбо двигател са адски различни. Слагането на турбо не е само да вмъкнеш турбината под капака.
хмм доста добро решение е някоя Stand-alone fuel managment system, само че струва яко $$ и хич не е лесно да се конфигурира и пусне в действие.
Има проста система,българска.Слагат се допълнителни дюзи.И датчик за налягането,ако искаш да контролираш и турбонадува.Слага се независима електроника,която работи отделно от ECU-то.Електрониката черпи информация от ламбда сондата за състоянието на сместа и подава допълнително гориво,когато е необходимо.Обаче треа да са примириш със разход около 50/100.
.Както жена ти като те усети в пачка 


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани